Şimdi Ara

'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar' (762. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19.612
Cevap
154
Favori
1.403.479
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 760761762763764
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • NevNiyaz N kullanıcısına yanıt
    Bence aralık ayını bi bekleyin derim. Belki advance modeli için de bir kampanya yapabilirler. 6. Ayda premiumun fiyatını 125 bine çekmişlerdi yanlış hatırlamıyorsam. Aralım ayı sene için son kozları...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • D2 aracımı sabah çalıştırdım;

    Kızdırma bujisi ve motor işaretleri yandı,

    Ekranda motor on ısıtma diye yazı çıktı geri gitti sonra tekrar çalıştırdım sorunsuzca çalıştı. Soguk hava kızdırma bujisi akü? Yada normal midir

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NevNiyaz

    merhaba,



    bugün bir volvo bayisinde s60 t3 test sürüşü yaptım. Premium için ön anlaşmamızı yaptık ancak orada heyecandan ve vakit darlığından bazı unuttuğum soruları evde katalogdan bakarken fark ettim, daha doğrusu katalog a bakınca kafam karıştı.

    aradığım özelliklere bakarak konuşacak olursam "advance" te olup "premiumda" olmayan/olmasını istediğim özellikleri şöyle sıraladım:

    1. High Performance ses sistemi (mevcut C30'umda bile high performance var, geriye düşmesini istemiyorum ses sisteminin) (en çok bozulduğum nokta bu oldu sanırım)

    2. bluetooth (katalogda premiumda sayılan donanım listesinde yok, advance de geliyor, çok saçma geldi bana)

    3. yağmur sensörü

    4. otomatik kararan çerçevesiz iç ayna



    ilave olarak: volvo'nun yaptığı kampanya çerçevesinde, advance de olup da premiumda olmayanlardan da:

    1. tft gösterge

    2. arka park kamerası

    gibi güzel sürprizler de var teselli niyetine ..



    bir de ne ilgisi var diyebilirsiniz ancak, 149.000 tl lik fiyatı ile en üst donanımı alınabilinen 2018 makyajlı subaru xv de çok kafamı karıştırıyor. beni subaru xv ye çeken özellikler şöyle:

    1. 4x4 olması

    2. eyesight (yeni araç alacak olsam kesinlikte şu aktif güvenlik sistemleri olmayan bir arabaya yatırım yapmam derdim, aslında çok önem veriyorum bu ekipmanlara)

    3. app car play desteklemesi (bunu da honda civic ler ile test sürüşü yaparken ilk kez deneyimledim, bence çok büyük bir katkı sağlıyor ve pratik hayatta hakkını verebileceğim istifade edebileceğim çok eğlenceli ve yararlı bir özellik)



    dezavantaj olarak da tabi, s60 t3 e göre bariz daha düşük performanslı bir motor (1.6 atmosferik 114 hp ve daha yüksek yakıt tüketimi)



    sizce premiumun kusurlarını görmezden gelmeli miyim, ne dersiniz?





    Merhaba,

    Bence bluetooth, yağmur sensörü ve kararan ayna kesin vardır premium donanımda, 2011 sonrası tüm premiumlarda mevcut bu özellikler. Bayiyi arayıp teyit etmenizde fayda var.

    Kararan ayna premiumlarda olup çerçevesiz olan advance donanımda vardır diye düşünüyorum.

    Bluetooth yoksa araç üzerinden telefon görüşmesi de yapılamaz ki ben bundan vazgeçtiklerini sanmıyorum. Katalog hatası olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ahmedsaid A kullanıcısına yanıt
    1 ay önce s60 premium aldım, bluetooth, yagmur sensörü ve otomatik kararan çerçevesiz iç ayna mevcut.
  • 3-4 ay önce başıma gelen bir olayı paylaşayım. Belki benzer durumda olanlara yardımcı olur.

    Arac 70 binde 2012 s60 t4 advance, genellikle İstanbul şehiriçi kullanılıyor.

    Gazdan ayağımı çektiğimde normalde olmayan bir ıslık sesi farkettim. Bir kaç gün takip edince sesin arttığına kanaat getirip turbo'dan kaynaklanabileceğini düşünerek Altunizade Volcar'a gittim.

    Turbo arızası olduğunu ve turbo tamir kiti sipariş edilmesi gerektiğini, selenoid valfi, turbo tahliye valfinin değişmesi gerektiğini belirttiler. Alternatif bir görüş almak için daha önceki Volvo aracımda da gittiğim ve kendisine oldukça güvendiğim Maslak Atatürk Oto Sanayi'deki Gençler Volvo - Bülent Usta'ya da danıştım, kendisi bu arızayı mutlaka serviste yaptırmam gerektiğini, piyasadaki bu arızanın tamirinde kullanılacak parçaların eski tip olduğunu, güncellenmiş parçaların şu anda sadece yetkili servislerde olduğunu belirtti. Aksi halde aynı sıkıntının ilerde tekrar yaşanabildiğini söyledi.

    Bunun üzerine ilgili onarımı Altunizade Volcar'da yaptırdım. Yaklaşık 850 TL ve 1 haftaya maloldu.
    İyi niyet garantisi için başvurdum ancak servisten sadece 2 bin TL ve üzeri masraflarda devreye girdiği bilgisini verdiler, yine de servise başvurdurtup Volvo TR'den olumsuz cevap aldım.

    Onarım sonrası araba bariz daha performanslı bir hale geldi, sanki öncesinden daha iyi bir performans aldığımı hissettirdi, turboya 850 TL sıkışmış olmasının verdiği psikolojik etki de olabilir tabi :)

    saygılar..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhabalar,
    Araç içi kamera için güç kablosunu hangi sigorta kutusundan almalıyım?
    (Araç çalıştığı anda açılıp kontak kapandığında kamera kapanmalı)
    Teşekkürler

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vlkngc

    Merhabalar,
    Araç içi kamera için güç kablosunu hangi sigorta kutusundan almalıyım?
    (Araç çalıştığı anda açılıp kontak kapandığında kamera kapanmalı)
    Teşekkürler


    +1

    Bir de buna ilave olarak Araç Kamerasını park modunda da kullanmak amacıylahttp://www.spytecinc.com/dash-cam-hardwire-fuse-kit-mini-usb.html sayfasındaki gibi bir kit tercih edilmesi durumunda yukarıdaki durumdan farklı olarak nasıl bir bağlantı yapılmalı? Kontaktan bağımsız olarak sürekli enerji olan bir sigortaya mı?




  • jhudaverdi kullanıcısına yanıt
    Kusura bakmayın biraz geç oldu. Ben ikinci linkteki gibi şeffaf folyo aldım. Bence gayet güzel bir çözüm hiç sorun olmuyor. Tavsiye ederim. Hatta o şeffaf folyoyu kapı eşiklerine ve benzeri ayakkabıların sürttüğü yerlere de yapıştırabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • NevNiyaz N kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun, çok iyi bir karar vermişsiniz, bluetooth yağmur sensörü, kararan ayna var aracınızda kataloga bakmayın siz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ahmedsaid A kullanıcısına yanıt
    yazılım ile yakıtın düşmesi yalan, önceki s40 aracımda yaptırmıştım bende, dizellerde tork daha belirgin artıyor benzinli araçta ne olur tecrübe etmedim ama yakıt konusu kesinlikle kandırmaca,

    yakıt konusunda şehir içi/dışı karşılaştırmaları hiç bana göre değil, radar yoksa limitim yoktur öyle olunca şehir içi dışı aynı yakıyorum ben, benzinde iken 12lt/100 km yakıyordum, çok dikkat edersem 9-10 lt arasına iniyordu ama altını hiç görmedim, 200 beygirlik arabayı yakıttan ziyade gücü için aldım zaten, tabi ki de yakıt masraflarım çok olunca ben lpg taktırdım, 1 yıldır prins sıvı lpg ile kullanıyorum yaklaşık 10000 km oldu sabahları geç çalışma dışında memnunum şu an lpg fiyatları ile 30 krş yakıyor aracım,


    chiptuning konusunda bence ayarı kaçırmışsınız elinizdeki aracın powershift şanzıman tork dayanımı 450 nm ben olsam 380-400 aralığını geçmezdim, yani 250/255 hp ve 380-390 Nm yeterli olurdu, ilk kalkışlarınıza dikkat edin bence...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: razi5000

    3-4 ay önce başıma gelen bir olayı paylaşayım. Belki benzer durumda olanlara yardımcı olur.

    Arac 70 binde 2012 s60 t4 advance, genellikle İstanbul şehiriçi kullanılıyor.

    Gazdan ayağımı çektiğimde normalde olmayan bir ıslık sesi farkettim. Bir kaç gün takip edince sesin arttığına kanaat getirip turbo'dan kaynaklanabileceğini düşünerek Altunizade Volcar'a gittim.

    Turbo arızası olduğunu ve turbo tamir kiti sipariş edilmesi gerektiğini, selenoid valfi, turbo tahliye valfinin değişmesi gerektiğini belirttiler. Alternatif bir görüş almak için daha önceki Volvo aracımda da gittiğim ve kendisine oldukça güvendiğim Maslak Atatürk Oto Sanayi'deki Gençler Volvo - Bülent Usta'ya da danıştım, kendisi bu arızayı mutlaka serviste yaptırmam gerektiğini, piyasadaki bu arızanın tamirinde kullanılacak parçaların eski tip olduğunu, güncellenmiş parçaların şu anda sadece yetkili servislerde olduğunu belirtti. Aksi halde aynı sıkıntının ilerde tekrar yaşanabildiğini söyledi.

    Bunun üzerine ilgili onarımı Altunizade Volcar'da yaptırdım. Yaklaşık 850 TL ve 1 haftaya maloldu.
    İyi niyet garantisi için başvurdum ancak servisten sadece 2 bin TL ve üzeri masraflarda devreye girdiği bilgisini verdiler, yine de servise başvurdurtup Volvo TR'den olumsuz cevap aldım.

    Onarım sonrası araba bariz daha performanslı bir hale geldi, sanki öncesinden daha iyi bir performans aldığımı hissettirdi, turboya 850 TL sıkışmış olmasının verdiği psikolojik etki de olabilir tabi :)

    saygılar..

    Turbo selenoid valf(governör-regülatör) arızasından dolayı güç kaybı olması normal. Valfi gereksiz yere açtığı için wastegate tahliyesini daha erken yapar, basınç oluşturmaz, turboda işlevini görmez.

    Psikolojik değil yani, motorun gücü yerine gelmiştir :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: karafaki34

    Kusura bakmayın biraz geç oldu. Ben ikinci linkteki gibi şeffaf folyo aldım. Bence gayet güzel bir çözüm hiç sorun olmuyor. Tavsiye ederim. Hatta o şeffaf folyoyu kapı eşiklerine ve benzeri ayakkabıların sürttüğü yerlere de yapıştırabilirsiniz.

    Önemli değil hocam, henüz sipariş vermemiştim. Peki o bahsettiğiniz ürün dikey kısımlara yapıştırıldığında bir süre sonra yerinden çıkıyor mu? Yapışkanı nasıl acaba? Aylarca kalmasını beklemiyorum ama en azından 1 ay falan idare etse fena olmazdı :)
  • eritroblastosis kullanıcısına yanıt
    Chiptuning uygulamasını yapan firma emniyetin kullandığı zırhlı araçlar olan kirpi corba vs büyük araçların yazılımını yapan bir firma. Yaptıkları aracın üst sınırını biliyorlar ve buna göre optimum seviyeyi ayarlıyorlar. Bizim kullandığımız araç t5 motoruyla aynı. Kaldıki ben aracı sakin kullanan bisiyim. Performanslı çok nadir kullanıyorum. Diyarbakırsan ankaraya 8.5 yakan araç yazılım yapıp geri dönüşte 8 lt yaktı. Giderken otobanı kullandım dönüşte duble yol ilçelerde dur kalk yapmama rağmen 0.5 az yaktı. Tabi bide elde edilen güç kağıt üzerinde söylenen. Gerçekte ne kadar yük dyno girmesi lazım. Yük dyno ankarada 2 yerde var ve riskli bi sistem. Remap uygulama merkezi bu dyno ya sahip olan 2 yerden birisi. Ben yinede ölçtürmedim. Kalkışlar daha seri ve akıcı oldu. Ben çok memnunum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vlkngc

    Merhabalar,
    Araç içi kamera için güç kablosunu hangi sigorta kutusundan almalıyım?
    (Araç çalıştığı anda açılıp kontak kapandığında kamera kapanmalı)
    Teşekkürler


    bununla ilgili daha önce görsel paylaşmıştım. bir kez daha paylaşıyorum;






    aracınınzda keyless ve aktif four-c şasi donanımları olmadığını varasayıyorum;

    A kutusunda 12 numaralı sigorta "keyless" yani anahtarsız giriş sigortasıdır. kontağı kapatsanız bile orda enerji beslemesi devam eder.

    A kutusunda 30 numaralı sigorta "aktif four-c şasi" sigortasıdır. sadece kontak açık olduğu sürece besleme verir...




  • aya kullanıcısına yanıt
    Merhabalar,

    Öncelikle geri dönüş için teşekkür ederim.

    Bir sorum daha olacak.Daha önce hiç servise gitmediğim için bilmiyorum ; hava filtre değişimi ilgili sigorta kutularının olduğu bölgeden olsa gerek.Eğer servis bakım anında o noktayı açtığında benim armut gibi olacak olan bağlantımı farkederse garanti bozulması konusunda sıkıntı yaratır mı? :)
    Birde ilgili sigortaya bağlantı yapmak için önerilerinizi alabilirmiyim(Mevcut orjinal çakmaklık kablomu çakmaklık kısmından kesip mi bağlantı yapmalıyım veya öneriler alabilirim..)

    Teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya


    quote:

    Orijinalden alıntı: vlkngc

    Merhabalar,
    Araç içi kamera için güç kablosunu hangi sigorta kutusundan almalıyım?
    (Araç çalıştığı anda açılıp kontak kapandığında kamera kapanmalı)
    Teşekkürler


    bununla ilgili daha önce görsel paylaşmıştım. bir kez daha paylaşıyorum;






    aracınınzda keyless ve aktif four-c şasi donanımları olmadığını varasayıyorum;

    A kutusunda 12 numaralı sigorta "keyless" yani anahtarsız giriş sigortasıdır. kontağı kapatsanız bile orda enerji beslemesi devam eder.

    A kutusunda 30 numaralı sigorta "aktif four-c şasi" sigortasıdır. sadece kontak açık olduğu sürece besleme verir...

    Hocam peki sadece aracı kısa süreliğine park ettiğimizde park modunu kullanmak için nasıl bir anahtar önerirsiniz? Yani sürekli olarak park modunu kullanmak içinhttps://www.aliexpress.com/item/32818012071/32818012071.html?shortkey=b2u63eU3&addresstype=600 adresindeki ürün kullanılacak ama o ürünün kesim voltajı çok küçük ve buradaki arkadaşların da haklı uyarılarına göre o voltaj en az 12,2 seviyelerinde olmalı. Bu sebeple o kiti kullanmadan sadece kısa üreli park işlemlerinde (en fazla 3-4 saatlik) kameraya enerji temin edip, diğer zamanlarda da kontağa bağlı olmasını istiyorum. Aklıma dediğiniz 2 farklı sigorta bağlantısı arasında komitatör anahtar kullanmak geliyor ama belki daha pratik bir çözümü vardır diye sormak istedim.




  • bu sigorta bölgesi, ön yolcu bölümünde, torpido gözünün hemen altında. oradan değiştirilen filtre hava filtresi değil, klima polan filtresi. hava filtresi, motorun emdiği havanın önündeki filtre ki bunun değişimi motor bölümünde malum...

    garanti konusunda servisle ya da volvocar türkiye ile görüşebilirsiniz...

    kameranız çakmak yuvasından beslenen bir kamera ise, çakmaklık adaptörünü de kullanmanız gerekir. dolayısıyla buna uygun 1-2 kablo lehim işiniz olacaktır. bununla ilgili bir elektronikçiden destek almanız gerekecek. ancak henüz kamera almadıysanız, o zaman alım aşamasında, direkt sigorta panelinden beslenen bir kamera seçerseniz o zaman hiç bir kesme biçme işine gerek olmadan, sadece mevcut sigortayı çıkarıp yerine kameranın konnektörünü takmanız yeterli olacaktır...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jhudaverdi


    quote:

    Orijinalden alıntı: aya


    quote:

    Orijinalden alıntı: vlkngc

    Merhabalar,
    Araç içi kamera için güç kablosunu hangi sigorta kutusundan almalıyım?
    (Araç çalıştığı anda açılıp kontak kapandığında kamera kapanmalı)
    Teşekkürler


    bununla ilgili daha önce görsel paylaşmıştım. bir kez daha paylaşıyorum;






    aracınınzda keyless ve aktif four-c şasi donanımları olmadığını varasayıyorum;

    A kutusunda 12 numaralı sigorta "keyless" yani anahtarsız giriş sigortasıdır. kontağı kapatsanız bile orda enerji beslemesi devam eder.

    A kutusunda 30 numaralı sigorta "aktif four-c şasi" sigortasıdır. sadece kontak açık olduğu sürece besleme verir...

    Hocam peki sadece aracı kısa süreliğine park ettiğimizde park modunu kullanmak için nasıl bir anahtar önerirsiniz? Yani sürekli olarak park modunu kullanmak içinhttps://www.aliexpress.com/item/32818012071/32818012071.html?shortkey=b2u63eU3&addresstype=600 adresindeki ürün kullanılacak ama o ürünün kesim voltajı çok küçük ve buradaki arkadaşların da haklı uyarılarına göre o voltaj en az 12,2 seviyelerinde olmalı. Bu sebeple o kiti kullanmadan sadece kısa üreli park işlemlerinde (en fazla 3-4 saatlik) kameraya enerji temin edip, diğer zamanlarda da kontağa bağlı olmasını istiyorum. Aklıma dediğiniz 2 farklı sigorta bağlantısı arasında komitatör anahtar kullanmak geliyor ama belki daha pratik bir çözümü vardır diye sormak istedim.

    böyle bir endişeyi halen taşıyorsanız araya 3-4 saatlik bir zamanlayıcı ekleyin. süre bittiğinde otmatik olarak kesme yapsın.

    ama buna gerek olmayacağını daha önce konuşmuştuk zaten. yani sırf akü bitmesin korkusundan dolayı araya ekleyeceğiniz bir zamanlayıcı ya da linkini verdiğiniz gerilim kesici adaptör de sonuçta bedava çalışmıyor. kamera beslemesini kessin diye koyacağınız üniteler de aküden enerji çekecek ve kameranın çekeceği enerji ile bunların çekeceği enerji arasında çok bir fark olacağını düşünmeyin...

    bu kameralara hareket sensörü koyuyorlar, park modunda kayıt yapmıyor, hareket algıladığında kayda giriyorlar ve tüm bu ürünler dünya çapında kullanılıyor. bu kameraların hareket sensörü açık diye akü bitirdiğini ve bundan dolayı negatif geri dönüş yapıldığını bugüne kadar ne duydum, ne gördüm. bu konudaki endişenizi ve buna dair çözümler arayıp ekstra aparatlar satın alma çabanızı inanın hiç anlayamadım ve anlayamacağım da sanırım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya


    quote:

    Orijinalden alıntı: jhudaverdi


    quote:

    Orijinalden alıntı: aya


    quote:

    Orijinalden alıntı: vlkngc

    Merhabalar,
    Araç içi kamera için güç kablosunu hangi sigorta kutusundan almalıyım?
    (Araç çalıştığı anda açılıp kontak kapandığında kamera kapanmalı)
    Teşekkürler


    bununla ilgili daha önce görsel paylaşmıştım. bir kez daha paylaşıyorum;






    aracınınzda keyless ve aktif four-c şasi donanımları olmadığını varasayıyorum;

    A kutusunda 12 numaralı sigorta "keyless" yani anahtarsız giriş sigortasıdır. kontağı kapatsanız bile orda enerji beslemesi devam eder.

    A kutusunda 30 numaralı sigorta "aktif four-c şasi" sigortasıdır. sadece kontak açık olduğu sürece besleme verir...

    Hocam peki sadece aracı kısa süreliğine park ettiğimizde park modunu kullanmak için nasıl bir anahtar önerirsiniz? Yani sürekli olarak park modunu kullanmak içinhttps://www.aliexpress.com/item/32818012071/32818012071.html?shortkey=b2u63eU3&addresstype=600 adresindeki ürün kullanılacak ama o ürünün kesim voltajı çok küçük ve buradaki arkadaşların da haklı uyarılarına göre o voltaj en az 12,2 seviyelerinde olmalı. Bu sebeple o kiti kullanmadan sadece kısa üreli park işlemlerinde (en fazla 3-4 saatlik) kameraya enerji temin edip, diğer zamanlarda da kontağa bağlı olmasını istiyorum. Aklıma dediğiniz 2 farklı sigorta bağlantısı arasında komitatör anahtar kullanmak geliyor ama belki daha pratik bir çözümü vardır diye sormak istedim.

    böyle bir endişeyi halen taşıyorsanız araya 3-4 saatlik bir zamanlayıcı ekleyin. süre bittiğinde otmatik olarak kesme yapsın.

    ama buna gerek olmayacağını daha önce konuşmuştuk zaten. yani sırf akü bitmesin korkusundan dolayı araya ekleyeceğiniz bir zamanlayıcı ya da linkini verdiğiniz gerilim kesici adaptör de sonuçta bedava çalışmıyor. kamera beslemesini kessin diye koyacağınız üniteler de aküden enerji çekecek ve kameranın çekeceği enerji ile bunların çekeceği enerji arasında çok bir fark olacağını düşünmeyin...

    bu kameralara hareket sensörü koyuyorlar, park modunda kayıt yapmıyor, hareket algıladığında kayda giriyorlar ve tüm bu ürünler dünya çapında kullanılıyor. bu kameraların hareket sensörü açık diye akü bitirdiğini ve bundan dolayı negatif geri dönüş yapıldığını bugüne kadar ne duydum, ne gördüm. bu konudaki endişenizi ve buna dair çözümler arayıp ekstra aparatlar satın alma çabanızı inanın hiç anlayamadım ve anlayamacağım da sanırım...

    Hocam haklısınız ama ben bu linkte verdiğim ürünü almayı düşünmüyorum. Benim takıldığım husus şu:

    I. Durum : Kamerayı sürekli besleme olan sigortaya bağlarsam, araç bazen 2-3 gün çalıştırılmayacağından A119 türü otomatik park modu olan bir kamera büyük ihtimalle akü gerilimini kritik seviyenin altına düşürecektir.

    II. Durum : Öte yandan kamerayı sadece kontak açıkken enerji veren bir sigortaya bağladığımda da kontak kapatıldığı anda kamerayı park modu veya hiçbir şekilde çalışmayacaktır.

    İşte tam da bu noktada aracı örneğin 1 hafta kullanmayacağım zamanlarda kameranın II. durumdaki gibi kontağa bağlı sigortadan, kısa süreli parklarda ise park süresi boyunca kameraya sürekli enerji sağlamak için I. durumda belirtildiği gibi sürekli besleme sağlayan sigortadan alabilecek bir komitatör veya anahtar (elektronik değil, mekanik bir anahtar ve böylelikle akü vb. besleme gerektirmeyecek) çözümü arıyorum... Aslında bunu yapmak çok zor değil ama belki daha mantıklı ve pratik bir çözüm olabileceğini düşünerek sordum. Benzer bir durumla karşılaşan arkadaşlar vardır belki, ya da öneri sunabilecek...




  • jhudaverdi kullanıcısına yanıt
    bunun pratik bir yolu var zaten; kamera üstündeki kapatma düğmesi...

    yani park modunda niye halen kayıt almasını istiyorsunuz? güvenlik amaçlı di mi? iyi de akü kritik duruma düşmeden kamerayı kapatacak bir yöntemle kamerayı kapattığınızda zaten artık güvenlik amaçlı kayıt almıyacak oluyotrsunuz. yani 1 hafta aracınızı bırakacaksınız ve mesela 3 gün sonra kaydı durdursun istiyorsunuz siz. peki kalan 4 günde kayıt olmayacak zaten. ne anladık o zaman bu işten? o zaman park modu diye bir modu hiç kullanmayın. yok diyoranız ki "1 hafta aracın çalışmadan beklemesi ekstrem bir durum her zaman olmaz, en fazla 1-2 gün kullanılmadan kalır". e o zaman da zaten akü bitmiyor bu sürede. ekstrem durum oluşacak olursa da yani 1 hafta kullanmayacağınız durum oluşacak olursa da o zaman da manuel kapatırsınız, zaten her zaman olmayacak bir durum.

    bahsettiğiniz sistemin mekanik olması diye bir şey zaten olmaz. daha önce yazdığım gibi, bunu mevcut elektronik bir ara aparatla yaptığınızda da zaten o akü gerilimini kontrol edip sistemi kapatacak aparat da aküden enerji çekecek. bu durumda 1 haftada eğer akünüz bitecek kadar eskiyse bu aparatlar da zaten onu 1 haftada bitirir. yani kamera kayıt yaparsa akü bitecek, o nedenle kamerayı kapatsın diye takacağınız ünite de akünüzü bitirebilir. o zaman ne anlamı var ki böyle kulağı tersten göstermeye?




  • 
Sayfa: önceki 760761762763764
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.