Şimdi Ara

'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar' (760. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
7 Misafir (1 Mobil) - 6 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19.612
Cevap
154
Favori
1.404.562
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 758759760761762
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'

    80bin bakımı volvo telefon uygulamasından %15 indirim ile kdv dahil 2150 tl civarı tuttu.( fotodaki fiyatlara kdv eklenecek). 250 liralık polen filtresi takmışlar.

    konya yolu üzerindeki servise gittim. bir gün önceden ankaradaki 3 yetkili servisi de arayıp fiyat aldım. telefon trafiginde istanbul yolundaki servisten fiyat/randevu alıp onu konya yolundaki sanmışım. sabah konya yolundakine randevusuz gitmiş oldum. sagolsunlar geri çevirmediler. sabah 10dan 15:30 a kadar sürdü bakım. mekanları biraz dar. müşteri odaklı bir ortam yok.(bina olarak) benimle ilgilenen arkadaş sagolsun ilgiliydi. ama eski renault bayimle karşılaştırdığımda bence ufacık depo gibi biryere sıkışmış olan bu servisi renaultun servisinin gerisinde gördüm. (renault oray ile karşılaştırdım.) volvoya yakışmıyor bu tür yerler. gerçi taşınıyorlarmış galiba.

    araç garantide olmasa bu fiyatlara yetkili servis müşteri kaybeder. bence fiyatları biraz daha indirip özel servis yerine yetkili servise araç getirilmesi teşvik edilmeli. Her volvo sahibi son model bir araca binmiyor sonuçta. yani zengin değil. ama her volvo sahibi volvoya bilerek ,araştırarak biniyor. öyle ismi bmw, mercedes diye marka algısından yada passatçılar gibi takım tutar gibi araba tuttuklarından binmiyor. Türkiyede volvosu olan aracını diğer marka sahiplerine göre daha iyi tanıyor/tanımak zorunda kalıyor. bu sebepten volvo, müşterilerine sahip çıkmasını bilmeli. müşterisini internetten parça peşinde koşmasına bir son vermeli. volvonun bakımı parçası pahalıdır algısı beraberinde gerçekten de parçayı ve bakımın pahalı olmasına sebep oluyor. bu döngüyü kıracak da volvo nun kendisi. ciddi bir atılım yapmadığı sürece anketlerde diğer rakiplerine göre daha çok sevilen ama daha az satan bir araç olmaya devam edecek.

    bazı anketler(konunun açıldığı sitelere de dikkat edelim)
    http://www.kiaclubtr.com/threads/siz-olsan%C4%B1z-hangi-arabay%C4%B1-al%C4%B1rs%C4%B1n%C4%B1z-anket.7564/page-3
    http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=57840.0
    http://www.trcitroen.com/forum/citroen-c5/1417-sizce-sinifi-araclardan-hangisi-tercih-edilmeli-neden.html
    https://otopark.com/forum/threads/sizce-en-iyi-d-segmenti-otomobil-hangisi.85/


    peki satışlar neden kötü?bence volvo Türkiye potansiyelinin farkında değil. atılım ve büyük değişikler yapmaya cesaret edemiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi druen -- 7 Kasım 2017; 11:27:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: druen

     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'

    80bin bakımı volvo telefon uygulamasından %15 indirim ile kdv dahil 2150 tl civarı tuttu.( fotodaki fiyatlara kdv eklenecek). 250 liralık polen filtresi takmışlar.

    konya yolu üzerindeki servise gittim. bir gün önceden ankaradaki 3 yetkili servisi de arayıp fiyat aldım. telefon trafiginde istanbul yolundaki servisten fiyat/randevu alıp onu konya yolundaki sanmışım. sabah konya yolundakine randevusuz gitmiş oldum. sagolsunlar geri çevirmediler. sabah 10dan 15:30 a kadar sürdü bakım. mekanları biraz dar. müşteri odaklı bir ortam yok.(bina olarak) benimle ilgilenen arkadaş sagolsun ilgiliydi. ama eski renault bayimle karşılaştırdığımda bence ufacık depo gibi biryere sıkışmış olan bu servisi renaultun servisinin gerisinde gördüm. (renault oray ile karşılaştırdım.) volvoya yakışmıyor bu tür yerler. gerçi taşınıyorlarmış galiba.

    araç garantide olmasa bu fiyatlara yetkili servis müşteri kaybeder. bence fiyatları biraz daha indirip özel servis yerine yetkili servise araç getirilmesi teşvik edilmeli. Her volvo sahibi son model bir araca binmiyor sonuçta. yani zengin değil. ama her volvo sahibi volvoya bilerek ,araştırarak biniyor. öyle ismi bmw, mercedes diye marka algısından yada passatçılar gibi takım tutar gibi araba tuttuklarından binmiyor. Türkiyede volvosu olan aracını diğer marka sahiplerine göre daha iyi tanıyor/tanımak zorunda kalıyor. bu sebepten volvo, müşterilerine sahip çıkmasını bilmeli. müşterisini internetten parça peşinde koşmasına bir son vermeli. volvonun bakımı parçası pahalıdır algısı beraberinde gerçekten de parçayı ve bakımın pahalı olmasına sebep oluyor. bu döngüyü kıracak da volvo nun kendisi. ciddi bir atılım yapmadığı sürece anketlerde diğer rakiplerine göre daha çok sevilen ama daha az satan bir araç olmaya devam edecek.

    bazı anketler(konunun açıldığı sitelere de dikkat edelim)
    http://www.kiaclubtr.com/threads/siz-olsan%C4%B1z-hangi-arabay%C4%B1-al%C4%B1rs%C4%B1n%C4%B1z-anket.7564/page-3http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=57840.0http://www.trcitroen.com/forum/citroen-c5/1417-sizce-sinifi-araclardan-hangisi-tercih-edilmeli-neden.htmlhttps://otopark.com/forum/threads/sizce-en-iyi-d-segmenti-otomobil-hangisi.85/

    peki satışlar neden kötü?bence volvo Türkiye potansiyelinin farkında değil. atılım ve büyük değişikler yapmaya cesaret edemiyor.



    merhaba, görüşlerinize aynen katılıyorum. bunu fiyatları aşağı çekme olarak değilde volvo car prime da indirim oranlarını arttırarak uygulayabilirler. Devamlı yetkili servise gelenlere %30-40 indirim sağlayabilirler bence. Kasko da nasıl her yıl indirim miktarı artıyor onun gibi. Bu açıdan garantisi biten volvo araçlar bile yetkili servisin yolunu tutar. En azından ben öyle yaparım. İnşallah bu geri bildirimi Volvo Türkiye yetkilileri okuyacaktır. zira serviste 2600TL verilen 80 bin bakımı çok rahat özel volvo servislerinde 1200TL ye şanzıman yağ değişimi dahilş yapabiliyorsunuz. 1500-1600 civarına çekse yetkili servis gelecek sürümden kat ve katını kazanacağından eminim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: druen

     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'

    80bin bakımı volvo telefon uygulamasından %15 indirim ile kdv dahil 2150 tl civarı tuttu.( fotodaki fiyatlara kdv eklenecek). 250 liralık polen filtresi takmışlar.

    konya yolu üzerindeki servise gittim. bir gün önceden ankaradaki 3 yetkili servisi de arayıp fiyat aldım. telefon trafiginde istanbul yolundaki servisten fiyat/randevu alıp onu konya yolundaki sanmışım. sabah konya yolundakine randevusuz gitmiş oldum. sagolsunlar geri çevirmediler. sabah 10dan 15:30 a kadar sürdü bakım. mekanları biraz dar. müşteri odaklı bir ortam yok.(bina olarak) benimle ilgilenen arkadaş sagolsun ilgiliydi. ama eski renault bayimle karşılaştırdığımda bence ufacık depo gibi biryere sıkışmış olan bu servisi renaultun servisinin gerisinde gördüm. (renault oray ile karşılaştırdım.) volvoya yakışmıyor bu tür yerler. gerçi taşınıyorlarmış galiba.

    araç garantide olmasa bu fiyatlara yetkili servis müşteri kaybeder. bence fiyatları biraz daha indirip özel servis yerine yetkili servise araç getirilmesi teşvik edilmeli. Her volvo sahibi son model bir araca binmiyor sonuçta. yani zengin değil. ama her volvo sahibi volvoya bilerek ,araştırarak biniyor. öyle ismi bmw, mercedes diye marka algısından yada passatçılar gibi takım tutar gibi araba tuttuklarından binmiyor. Türkiyede volvosu olan aracını diğer marka sahiplerine göre daha iyi tanıyor/tanımak zorunda kalıyor. bu sebepten volvo, müşterilerine sahip çıkmasını bilmeli. müşterisini internetten parça peşinde koşmasına bir son vermeli. volvonun bakımı parçası pahalıdır algısı beraberinde gerçekten de parçayı ve bakımın pahalı olmasına sebep oluyor. bu döngüyü kıracak da volvo nun kendisi. ciddi bir atılım yapmadığı sürece anketlerde diğer rakiplerine göre daha çok sevilen ama daha az satan bir araç olmaya devam edecek.

    bazı anketler(konunun açıldığı sitelere de dikkat edelim)
    http://www.kiaclubtr.com/threads/siz-olsan%C4%B1z-hangi-arabay%C4%B1-al%C4%B1rs%C4%B1n%C4%B1z-anket.7564/page-3
    http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=57840.0
    http://www.trcitroen.com/forum/citroen-c5/1417-sizce-sinifi-araclardan-hangisi-tercih-edilmeli-neden.html
    https://otopark.com/forum/threads/sizce-en-iyi-d-segmenti-otomobil-hangisi.85/


    peki satışlar neden kötü?bence volvo Türkiye potansiyelinin farkında değil. atılım ve büyük değişikler yapmaya cesaret edemiyor.



    Hocam Balgat taki Volvo'yu kesinlikle tavsiye etmem, şanssızlık olmuş. Yetkili Servis konusunda bilgim yok, yorum yapmayım ama Satış kısmı gerçekten çok eksantrik :) Fiyatlar konusunda da söylediklerinize katılıyorum.Özel Servis fiyatı istemiyoruz ama daha makul olması için bir engel yok (Volvocar Türkiye yedek parçanın İsveç'ten geldiğini ve fiyatları İsveç'in belirlediğini söylüyor, bi noktada haklılar belki ama yine de bu kadarı fazla gibi).




  • Aracıma 100.000 bakımı için Volvo diyarbakırdan 1600 tl fiyat aldım aynı bakım Ankara da özel servise 500 tl ye yaptırdım 1100 tl cebimde... Yukarıda bujilerimde yaşadığım sıkıntıdan bahsettim. Volvo servisini aradım elimizde hazır yok sipariş vereceğiz dediler. Tamam dedim tanesi ne kadar bujinin diye sorunca nutkum tutuldu. Tam tamına 270 tl adet fiyatı seti 1080 tl. Bildiğimiz üzere araçlarımızda ford motoru mevcut. Çıkan bujiyi alıp parçaçıdan orjinal ford bosh marka bujinin tanesini 30 tl setini 120 tl ye aldım. Servise gidenin vay haline...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahmedsaid -- 7 Kasım 2017; 18:47:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • satarken 1 kazanıyorlarsa servisten 3-4 kazanıyorlardır heralde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yakın bir zamanda almayı düşündüğüm araç kamerası için park modunda sürekli çekim yapmak için aşağıdaki linkte belirtilen şekilde OBD II kitini kullanmayı düşünüyorum.

    http://www.arac-kamera.com/obd-ii-arac-sarji-24-saat-kayit-yapmak/12339

    Acaba 2016 model Volvo S60 için bu yukarıdaki OBD II soketini sorunsuzca (sigorta kapağı vb. kapanmasına da engel olmayacak ve gereksiz çıkıntı yapmayacak şekilde) takabileceğim bir terminal (sanırım genelde sigorta kutusu yanında bulunuyor) var mıdır? Eğer yoksa bunun yerine aşağıdaki kiti de kullanabilirim, ancak OBD portu sanırım tak-çıkar için daha kullanışlı. Bu konuda bilgisi olan arkadaşların tavsiyelerini alabilir miyim?

    http://www.viofo.com/accessories/19-mini-0801-a119-a119s-a118-a118c-a118c2-b40-wr1-car-camera-hardwire-kit.html




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jhudaverdi

    Yakın bir zamanda almayı düşündüğüm araç kamerası için park modunda sürekli çekim yapmak için aşağıdaki linkte belirtilen şekilde OBD II kitini kullanmayı düşünüyorum.

    http://www.arac-kamera.com/obd-ii-arac-sarji-24-saat-kayit-yapmak/12339

    Acaba 2016 model Volvo S60 için bu yukarıdaki OBD II soketini sorunsuzca (sigorta kapağı vb. kapanmasına da engel olmayacak ve gereksiz çıkıntı yapmayacak şekilde) takabileceğim bir terminal (sanırım genelde sigorta kutusu yanında bulunuyor) var mıdır? Eğer yoksa bunun yerine aşağıdaki kiti de kullanabilirim, ancak OBD portu sanırım tak-çıkar için daha kullanışlı. Bu konuda bilgisi olan arkadaşların tavsiyelerini alabilir miyim?

    http://www.viofo.com/accessories/19-mini-0801-a119-a119s-a118-a118c-a118c2-b40-wr1-car-camera-hardwire-kit.html


    Obd 2 portu elektronik park freninin alt kısmında, şoför tarafında. Sigorta kutusuyla alakası yok hocam. Gayet rahat kullanabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Herkese merhaba 3,5 yıl 2011 s40 d2 den sonra 2017 s60 t3 ile aranıza katıldım. Daha geniş daha atak daha sessiz daha konforlu tabiki:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rommel_20

    Herkese merhaba 3,5 yıl 2011 s40 d2 den sonra 2017 s60 t3 ile aranıza katıldım. Daha geniş daha atak daha sessiz daha konforlu tabiki:)


    hayırlı olsun. şu kampanyalı premiumlardan mı aracınız mahsuru yoksa?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkürler. Yo 10.000km de advance (ısıtmalı ön cam+direksiyon kamera sunroof..vb)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aknasmub


    quote:

    Orijinalden alıntı: jhudaverdi

    Yakın bir zamanda almayı düşündüğüm araç kamerası için park modunda sürekli çekim yapmak için aşağıdaki linkte belirtilen şekilde OBD II kitini kullanmayı düşünüyorum.

    http://www.arac-kamera.com/obd-ii-arac-sarji-24-saat-kayit-yapmak/12339

    Acaba 2016 model Volvo S60 için bu yukarıdaki OBD II soketini sorunsuzca (sigorta kapağı vb. kapanmasına da engel olmayacak ve gereksiz çıkıntı yapmayacak şekilde) takabileceğim bir terminal (sanırım genelde sigorta kutusu yanında bulunuyor) var mıdır? Eğer yoksa bunun yerine aşağıdaki kiti de kullanabilirim, ancak OBD portu sanırım tak-çıkar için daha kullanışlı. Bu konuda bilgisi olan arkadaşların tavsiyelerini alabilir miyim?

    http://www.viofo.com/accessories/19-mini-0801-a119-a119s-a118-a118c-a118c2-b40-wr1-car-camera-hardwire-kit.html


    Obd 2 portu elektronik park freninin alt kısmında, şoför tarafında. Sigorta kutusuyla alakası yok hocam. Gayet rahat kullanabilirsiniz.

    Cevap için teşekkürler hocam. Yanlış hatırlamıyorsam OBD II port universal bir sokete sahip ve akü gerilimi 11.6 V un altına düşünceye kadar sürekli enerji sağlayabiliyor, doğru mudur? Bir de şu an aracın yanında değilim ama webden baktım göremedim. Acaba bu portun olduğu yere soketi takınca kabloyu gizli bir şekilde dikiz aynasının üst kısmına geçirebiliriz değil mi? Yani direkten önceki kısmı merak ettim, sonrasını biliyorum ama portun olduğu kısımda çıkıntı yapmayacak şekilde kablo ve soketi gizlemek mümkün müdür acaba?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NevNiyaz

    satarken 1 kazanıyorlarsa servisten 3-4 kazanıyorlardır heralde

    Opel Astra 1.6 Cdti rutin bakımı 1250 TL, Qashqai 1.5 dci rutin bakımının 850 TL- 1250 TL aralığında olduğunu gördükten sonra Volvo'nun bakımlarının rakiplerine nazaran çokta pahalı olmadığının kanısına vardım şahsen.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÇAĞLAR SERTAN KASIMOĞLU


    quote:

    Orijinalden alıntı: NevNiyaz

    satarken 1 kazanıyorlarsa servisten 3-4 kazanıyorlardır heralde

    Opel Astra 1.6 Cdti rutin bakımı 1250 TL, Qashqai 1.5 dci rutin bakımının 850 TL- 1250 TL aralığında olduğunu gördükten sonra Volvo'nun bakımlarının rakiplerine nazaran çokta pahalı olmadığının kanısına vardım şahsen.


    bir şeyi merak ediyorum. volvo çalışanı filan mısınız ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ÇAĞLAR SERTAN KASIMOĞLU kullanıcısına yanıt
    D2 motor için her 10bin km.de ortalama 1500 tl bence yüksek. Diğer markalarda bakım aralıklarını da hesaba katmak lazım.

    Evet D2 motor ekonomik uzun yolda 25 kuruş yakıyor ama 1500TL/10.000 km. = 15kuruş km.deki bakım masrafı,

    Yani aslında araç km.de 40 kuruş yakıyor :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • jhudaverdi kullanıcısına yanıt
    Merhaba, ben olsam obd soketine birşey takmazdım. Bir de aküden araç park halinde iken sürekli akım çekmek akünün ömrünü çok kısaltıyor. Bunun yerine, mutlaka park halinde kayıt ihtiyacı varsa, yüksek kapasiteli pil kullanırdım. Ancak bu sefer de araçta yangın riski var. Bu yüzden ben park kayıt olayından vazgeçtim.

    Pil paketi şöyle:http://www.techmoan.com/blog/2016/5/27/dashcam-battery-pack-lets-you-record-whilst-parked.html

    K.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tamerbilisim

    D2 motor için her 10bin km.de ortalama 1500 tl bence yüksek. Diğer markalarda bakım aralıklarını da hesaba katmak lazım.

    Evet D2 motor ekonomik uzun yolda 25 kuruş yakıyor ama 1500TL/10.000 km. = 15kuruş km.deki bakım masrafı,

    Yani aslında araç km.de 40 kuruş yakıyor :)

    Bak bu iyiydi :) tebrikler zekice bir yaklaşım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: korayesque

    Merhaba, ben olsam obd soketine birşey takmazdım. Bir de aküden araç park halinde iken sürekli akım çekmek akünün ömrünü çok kısaltıyor. Bunun yerine, mutlaka park halinde kayıt ihtiyacı varsa, yüksek kapasiteli pil kullanırdım. Ancak bu sefer de araçta yangın riski var. Bu yüzden ben park kayıt olayından vazgeçtim.

    Pil paketi şöyle:http://www.techmoan.com/blog/2016/5/27/dashcam-battery-pack-lets-you-record-whilst-parked.html

    K.

    Hocam Cellink B ürününü daha önceden yabancı bir araç kamerası inceleme sitesinde görmüştüm ama aşırı yüksek fiyatı nedeniyle almayı düşünmedim. OBD soketi konusunda dediğiniz gibi o soketi kullanmamak daha doğru gibi. Onun yerine diğer belirttiğim Hardwire Kiti kullanmayı düşünüyorum. Ancak bu kitin akü ömrüne zararlı olma sebebi nedir? Normalde bataryaları kullanıp şarj etmek batarya ömrü açısından yararlı diye biliyorum. Ayrıca bu cihaz akü gerilimi 11.6 V a düşünce akımı kesiyor. Öte yandan park modununun özellikle alışveriş mekanı gibi otopark olan yerlerde kullanılmasının iyi olacağı kanısındayım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jhudaverdi

    Yakın bir zamanda almayı düşündüğüm araç kamerası için park modunda sürekli çekim yapmak için aşağıdaki linkte belirtilen şekilde OBD II kitini kullanmayı düşünüyorum.

    http://www.arac-kamera.com/obd-ii-arac-sarji-24-saat-kayit-yapmak/12339

    Acaba 2016 model Volvo S60 için bu yukarıdaki OBD II soketini sorunsuzca (sigorta kapağı vb. kapanmasına da engel olmayacak ve gereksiz çıkıntı yapmayacak şekilde) takabileceğim bir terminal (sanırım genelde sigorta kutusu yanında bulunuyor) var mıdır? Eğer yoksa bunun yerine aşağıdaki kiti de kullanabilirim, ancak OBD portu sanırım tak-çıkar için daha kullanışlı. Bu konuda bilgisi olan arkadaşların tavsiyelerini alabilir miyim?

    http://www.viofo.com/accessories/19-mini-0801-a119-a119s-a118-a118c-a118c2-b40-wr1-car-camera-hardwire-kit.html


    Eobd soketinden sürekli besleme alabilirsiniz bu doğru, kameranın 11.6V eşiğinde enerjiyi kesip aküyü koruması da mantıklı ancak;

    Kamera dursa bile araç zaten uyku modunda küçük de olsa kendisi akım çekmeye devam eder (10 -15 mA gibi) özellikle kışın uzun süreli park sonrasında ilk marşa basmada çalışmama riski oldukça yükselecektir.

    Tercih sizin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NevNiyaz


    quote:

    Orijinalden alıntı: ÇAĞLAR SERTAN KASIMOĞLU


    quote:

    Orijinalden alıntı: NevNiyaz

    satarken 1 kazanıyorlarsa servisten 3-4 kazanıyorlardır heralde

    Opel Astra 1.6 Cdti rutin bakımı 1250 TL, Qashqai 1.5 dci rutin bakımının 850 TL- 1250 TL aralığında olduğunu gördükten sonra Volvo'nun bakımlarının rakiplerine nazaran çokta pahalı olmadığının kanısına vardım şahsen.


    bir şeyi merak ediyorum. volvo çalışanı filan mısınız ?

    Hayır değilim :)

    Hatta emin olmak isterseniz eski sayfalardaki mesajlarıma bakın, Volvo Car Türkiye'yi en acımasız şekilde ben eleştirmişimdir.

    Sadece piyasadaki diğer araçların bakım fiyatlarıyla mukayese ettiğimde ortaya çıkan durumdan bahsettim. Yoksa sıradan bir yağ bakımı için yüksek fiyat tabiki.


    Olması gereken rakamlar:

    1)Motor yağı litresi 40 TL
    2)Yağ filtresi 25 TL
    3)Yakıt filtresi 80 TL
    4)Hava filtresi 35 TL
    5)Karbonlu polen filtresi 45 TL

    Fakat yetkili servislerinde bu fiyatlardan oriinal parça satan marka sayısı çok az.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tamerbilisim


    quote:

    Orijinalden alıntı: jhudaverdi

    Yakın bir zamanda almayı düşündüğüm araç kamerası için park modunda sürekli çekim yapmak için aşağıdaki linkte belirtilen şekilde OBD II kitini kullanmayı düşünüyorum.

    http://www.arac-kamera.com/obd-ii-arac-sarji-24-saat-kayit-yapmak/12339

    Acaba 2016 model Volvo S60 için bu yukarıdaki OBD II soketini sorunsuzca (sigorta kapağı vb. kapanmasına da engel olmayacak ve gereksiz çıkıntı yapmayacak şekilde) takabileceğim bir terminal (sanırım genelde sigorta kutusu yanında bulunuyor) var mıdır? Eğer yoksa bunun yerine aşağıdaki kiti de kullanabilirim, ancak OBD portu sanırım tak-çıkar için daha kullanışlı. Bu konuda bilgisi olan arkadaşların tavsiyelerini alabilir miyim?

    http://www.viofo.com/accessories/19-mini-0801-a119-a119s-a118-a118c-a118c2-b40-wr1-car-camera-hardwire-kit.html


    Eobd soketinden sürekli besleme alabilirsiniz bu doğru, kameranın 11.6V eşiğinde enerjiyi kesip aküyü koruması da mantıklı ancak;

    Kamera dursa bile araç zaten uyku modunda küçük de olsa kendisi akım çekmeye devam eder (10 -15 mA gibi) özellikle kışın uzun süreli park sonrasında ilk marşa basmada çalışmama riski oldukça yükselecektir.

    Tercih sizin.

    Anladım hocam, bu uyarı iyi oldu dediğiniz gibi uyku modunda aracın kendisi de bir miktar enerji kullanıyor. Bu durumda uyarınızı da dikkate alarak belki aracı kullanmayacağım zamanlarda park modunu açık bırakıp sabah ve akşam olmak üzere farklı zamanlarda testler yapıp akünün tahmini olarak ne kadar süre ile enerji sağlayabileceğini kestirebilirim bence, ne dersiniz?

    Öte yandan bu tür bir kullanımın (odb veya kit ile park anında kamerayı besleme) akünün ömrünü (uzun vadede) azaltacağını düşünmüyorum. Sizce azaltır mı?




  • 
Sayfa: önceki 758759760761762
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.