Şimdi Ara

'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar' (758. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
10 Misafir (3 Mobil) - 7 Masaüstü3 Mobil
5 sn
19.663
Cevap
152
Favori
1.465.586
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 756757758759760
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haacar

    Araçlarda optimum yakıt tüketimini yakalamak hıza göre değil, maksimum torkunu verdiği devire göredir. bu devir genellikle motorun en verimli çalıştığı ve az yakıt tükettiği devirdir. ayrıca maksimum gücünü verdiği devir de maksimum yakıt tüketiminin olduğu devirdir.

    s60 t3 geartronic için maksimum torkun verildiği devir 1700 - 4000 arasıdır. vites değişimleri bu devirler arasında yapılırsa ve sabit hızda giderken 1700 devir civarında seyredilebilinirse araç minimum yakıt tüketimini gerçekleştirir.

    Bilgilendirme için teşekkürler hocam. ECO modda 1900 devir civarında "e" simgesi görünüyordu, ona dikkat etmiştim. Bu durumda yol müsait olduğu sürece 1700 devirde seyretmeye de özen gösteririm :)




  • Merhaba,



    Farkli bir soru ile karsinizdayim. Malum Ankara ayazlari basladigi icin uzaktan calistirma vs merak ettim ve arastirdim S60 icin. PCC (personal car communicator) anahtari lazim deniyor (anahtar degisecek, gozlemledigim kadari ile bendeki anahtara ek olarak i (information) tusu var ustunde), ve ayrica yazilim indirilmesi gerekiyormus. Aydinlatma dugmesine iki saniyeden daha uzun sure basilmasi durumunda arac otomatik olarak calismaya basliyor. Bunu da yarin tabii ki servise soracagim ama daha once arastirip soran oldu mu yada bu konu hakkinda bilgisi olan var mi diye size danismak istedim.



    Saygilar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Howheentered -- 1 Kasım 2017; 22:32:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya


    quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    Beyler merhaba. Bildiğiniz gibi aracın kaputu önden 2 adet dil ile şaseye oturuyor. Eskiden beri gözüme çarpan bir konu var: Kaputu açıp işim bittikten sonra "makul" bir yükseklikten bıraktığımda sağ ön dil yerine tek seferde otururken resimdeki sarı ok ile gösterdiğim sol ön dil kapanmıyor ve ek olarak elle yüklenerek kaputu yerine oturtmak zorunda kalıyorum. Sizde durum nedir?



     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'



    Kaputu yüksekten bırakmayın. Yerine indirin ve her iki tarafından hafifçe basın. Ben öyle kapatıyorum ve kaymak gibi küçük bir klik sesi ile kiltleniyor. Nerdeyse bagaj kapağından bile daha yumuşak kilitleniyor. Yukarıdan bıraktığınız sürece geometri bozulmasından tutun da kilit bozulmasına, kaput lastiklerinin yıpranmasına kadar bir çok sorunu davet edersiniz.

    merhaba hocam



    kusura bakmayın aklıma takıldı. s60 ların kaputu yüksekten bırakılabiliyor mu, ben de numaralar premium t3 s60 düşünüyorum da önümüzden sordum.



    mevcut arabamda (volvo c30) hidrolik olduğu için öyle yüksekten bırakma filan olmuyor zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tamerbilisim

    Daha önce okumuştum kitapçıkta ama şimdi bulamadım, ekonomik tüketim için 60-80 km/h ile seyahat edilmesi tavsiye ediliyor. Denemek isterseniz şehirlerarası yolda buyurun derim :)

    Hocam 80 km/h olmaz tabi ama 110-120 km/h ortalama yakıt tüketimi için fena değil bence :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    Beyler merhaba. Bildiğiniz gibi aracın kaputu önden 2 adet dil ile şaseye oturuyor. Eskiden beri gözüme çarpan bir konu var: Kaputu açıp işim bittikten sonra "makul" bir yükseklikten bıraktığımda sağ ön dil yerine tek seferde otururken resimdeki sarı ok ile gösterdiğim sol ön dil kapanmıyor ve ek olarak elle yüklenerek kaputu yerine oturtmak zorunda kalıyorum. Sizde durum nedir?



     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'



    Bende de aynı durum söz konusu ve her ne kadar ikisi de kapanmış gibi görünse de dikkatli bakınca bir taraftaki açıklık belli oluyor ve üstüne basınca tam olarak kapanıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enzo01m

    Arkadaşlar bendede el firenini indirip ilk kalkış yaparken bir tel gerilme sisi gibi bi tınlama sesi geliyor.

    Sizdede oluyormu?





    Aynen Ancak servise sorduğumda mantıklı bir açıklama getiremedi, sadece araç yeniyken bir süre olabilir gibisinden bir şeyler söylemişlerdi.
  • Sn programmer_onur evet sizinmesajinizakarsilik yazmistim cok kisa olmus anlasilamayabilir kusuruma bakmayin

    Diger ses gelme konusuyla ilgili olarak ise ya fren testi ile ilgili yahut otomatik sanzimanlarda bir self test ile ilgili bir ses gelmesinin normal oldugunu okumus yahut duymustum bulabilirsem buraya da eklerim onceki arabamdan hatirladigim (S40) fren sistemi duzgun calistigini test ediyordu 15-20 km hizlar civarinda diye hatirliyorum

    Saygilar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • programmer_onur kullanıcısına yanıt
    Onur hocam benim aracımda da aynı şekilde ok ile gösterdiğin dil kapanmıyor. elle üzerine bastırarak kapatıyorum.

    Zaten kaput pistonlu olduğu için yüksekten bırakmıyorum. elle aşağıya kadar indirip iki dilin olduğu kısımları da elimle bastırarak kapatıyorum kaputu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Howheentered

    Merhaba,



    Farkli bir soru ile karsinizdayim. Malum Ankara ayazlari basladigi icin uzaktan calistirma vs merak ettim ve arastirdim S60 icin. PCC (personal car communicator) anahtari lazim deniyor (anahtar degisecek, gozlemledigim kadari ile bendeki anahtara ek olarak i (information) tusu var ustunde), ve ayrica yazilim indirilmesi gerekiyormus. Aydinlatma dugmesine iki saniyeden daha uzun sure basilmasi durumunda arac otomatik olarak calismaya basliyor. Bunu da yarin tabii ki servise soracagim ama daha once arastirip soran oldu mu yada bu konu hakkinda bilgisi olan var mi diye size danismak istedim.



    Saygilar.

    PCC olan anahtar,anahtarsız giriş olan modellerde standart olarak geliyor.Isıtma için tavsiyem yakıt tahrikli ısıtıcı kullanmanız olur.Bende ers (engine remote start) ve uzaktan kumandalı yakıt tahrikli ısıtıcı var,yakıtlı ısıtıcı daha kullanışlı çünkü ers ile motoru çalıştırdığınızda aracın kapılarını açtığınızda motor stop ediyor ve tekrar çalıştırmak gerekiyor.Soğuk havalarda motorun tekrar çalıştırılmasının iyi olacağını düşünmüyorum.

    Saygılarımla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ertugmry -- 2 Kasım 2017; 10:9:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >








  • bluetooth ile telefonda konuşurken karşı tarafa radyodaki müziğin sesi hafif birşekilde arka planda gidiyormuş. benzer sıkıntısı olan oldu mu daha önce?hafta sonu servise gitmeyi düşünüyorum, ordan da soracagım.
  • druen kullanıcısına yanıt
    Aracın bluetoothunu kullanıyorsanız telefonla aradığınızda yada çağrı geldiğinde, radyoyu/müziği tamamen kesiyor olmalı. Bende öyle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yolcum -- 2 Kasım 2017; 16:31:31 >
  • yolcum kullanıcısına yanıt
    evet tamamen araç içinde kesiyor karşı tarafla konuşuyorum. ama karşı taraftakine hafif bir ses gidiyormuş. bir deneme yaptım, radyo kanalının sesi zaten konusurken çıkmıyor ama kanalı değiştirebiliyoruz. kanalı değiştirdikçe karşı taraftaki ses de değişti. hafiften karşıya sesi kaçırıyor anladığım kadarıyla.

    bu arada aranıza daha dün katıldım. arabaya alışmaya çalışıyorum.

    otomatik far olduğundan farları tamamen kapatmayı bulamadım. yok değilmi tamamen kapatma seçeneği? direksiyonun sol arkasında sadece sellektör yapmaya yarayan bir far kolu var. diğer far ayarları sol altta. işten zaman bulsam biraz deneyim kazanacagımda çok acemiyim daha. eski aracım dacia stepway olunca volvo uçak gibi geliyor bana :)

    bu hafta 80bin bakımına gideceğim. şanjuman yağıdeğişimi kafamı karıştırdı. eski sayfalara baktığımda şanzıman yağı değişiminden sonra sorun yaşayan çok olmuş. ne yapsam bilemedim :(



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi druen -- 2 Kasım 2017; 16:57:48 >
  • druen kullanıcısına yanıt
    Öncelikle hayırlı olsun
    Anahtar sol altta benzin kapağı ve el freninin orada bulunan anahtar şekilde 0 konumu kapatır

    Benim aracım 60bin bakımında özel serviste değiştirdim herhangi bir sorun olmadı şanzıman yağı castrol dual trans yağ ve filtre olarak ford marka filtre kullanıldı.

    Vites p konumunda iken aracı stop etmeden fren pedalına basıp cekin klik sesine bir bakın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi boatswain -- 2 Kasım 2017; 17:49:7 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NevNiyaz


    quote:

    Orijinalden alıntı: aya


    quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    Beyler merhaba. Bildiğiniz gibi aracın kaputu önden 2 adet dil ile şaseye oturuyor. Eskiden beri gözüme çarpan bir konu var: Kaputu açıp işim bittikten sonra "makul" bir yükseklikten bıraktığımda sağ ön dil yerine tek seferde otururken resimdeki sarı ok ile gösterdiğim sol ön dil kapanmıyor ve ek olarak elle yüklenerek kaputu yerine oturtmak zorunda kalıyorum. Sizde durum nedir?



     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'



    Kaputu yüksekten bırakmayın. Yerine indirin ve her iki tarafından hafifçe basın. Ben öyle kapatıyorum ve kaymak gibi küçük bir klik sesi ile kiltleniyor. Nerdeyse bagaj kapağından bile daha yumuşak kilitleniyor. Yukarıdan bıraktığınız sürece geometri bozulmasından tutun da kilit bozulmasına, kaput lastiklerinin yıpranmasına kadar bir çok sorunu davet edersiniz.

    merhaba hocam



    kusura bakmayın aklıma takıldı. s60 ların kaputu yüksekten bırakılabiliyor mu, ben de numaralar premium t3 s60 düşünüyorum da önümüzden sordum.



    mevcut arabamda (volvo c30) hidrolik olduğu için öyle yüksekten bırakma filan olmuyor zaten.





    hidrolik pistonlu olması farketmez. kaputu tutan pistonlar (amortisörler) kaput yarıyı ya da 3'te 2'sini yukarıya geçtikten sonra ancak kaputu havada tutarlar. onların bir yenilme noktaları var. kaput, o noktayı aşağıya geçecek (ki ortalama kaputun yarı yolundan sonrası diyebiliriz) kadar indikten sonra pistonlar artık kaputu havada tutamaz normalde. kaputun da kendi ağırlığıyla aşağıya doğru basar.

    dolayısıyla evet, pistonlu (amortisörlü) kaputları da belli yükseklikten bırakabilirsiniz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: druen

    evet tamamen araç içinde kesiyor karşı tarafla konuşuyorum. ama karşı taraftakine hafif bir ses gidiyormuş. bir deneme yaptım, radyo kanalının sesi zaten konusurken çıkmıyor ama kanalı değiştirebiliyoruz. kanalı değiştirdikçe karşı taraftaki ses de değişti. hafiften karşıya sesi kaçırıyor anladığım kadarıyla.

    bu arada aranıza daha dün katıldım. arabaya alışmaya çalışıyorum.

    otomatik far olduğundan farları tamamen kapatmayı bulamadım. yok değilmi tamamen kapatma seçeneği? direksiyonun sol arkasında sadece sellektör yapmaya yarayan bir far kolu var. diğer far ayarları sol altta. işten zaman bulsam biraz deneyim kazanacagımda çok acemiyim daha. eski aracım dacia stepway olunca volvo uçak gibi geliyor bana :)

    bu hafta 80bin bakımına gideceğim. şanjuman yağıdeğişimi kafamı karıştırdı. eski sayfalara baktığımda şanzıman yağı değişiminden sonra sorun yaşayan çok olmuş. ne yapsam bilemedim :(

    2011 sonrası, makjay öncesi s60 far kumandaları ;

     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'




  • aya kullanıcısına yanıt
    uğraşmışsınız teşekkürler. :)
  • Merhaba arkadaşlar. Aracım S60 D2. 14 k km de.



    Sorum şu..



    Herşey normal..

    fakat genellikle sabahları, aracı çalıştırıyorum direksiyonu sağa veya sola kırıyorum ve yavaşca kalkıyorum. 1-2metre kadar gitmeye kalmıyor, bir kere TAK diye bir ses geliyor. sağ veya sol tekerin ordanmı tam bulamadım.. sonra herşey normal. dur kalk bir daha gelmiyor.

    yolda gelmiyor.. bazande sabah parkedip akşam tekrar dönüşte aynı ses geliyor kalkışta...



    neden olabilir acaba? yolda birşey yok.. vites geçişleri gayet güzel.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sorularımla kafanızı ağrıtıcağım baya bir süre sanırım :)

    aracımı 80binde yeni aldım. birkaç ay sonra garantisi de bitiyor. biraz detaylı ve elektroniği çok olduğundan 80bin bakımına yetkili servise götüreyim mi yoksa özel servise mi götüreyim kararsız kaldım.araçta bir süpriz çıkarsa garanti bitmeden yaptırırm diye düşünüyorum. 80bin bakımı için gittiğimde araçta diğer tüm aksamlara ve sistemlere de bakıyorlar mı?yani bir nevi check up gibi?

    bu sorma sebebim yetkili servis 2400 civarı para isterken önceki sayfalardan yazanlardan anladığım kadarıyla özel serviste 1200 liraya işimi halledeceğim gibi. ne önerirsiniz? teşekkürler şimdiden
  • quote:

    Orijinalden alıntı: druen

    sorularımla kafanızı ağrıtıcağım baya bir süre sanırım :)

    aracımı 80binde yeni aldım. birkaç ay sonra garantisi de bitiyor. biraz detaylı ve elektroniği çok olduğundan 80bin bakımına yetkili servise götüreyim mi yoksa özel servise mi götüreyim kararsız kaldım.araçta bir süpriz çıkarsa garanti bitmeden yaptırırm diye düşünüyorum. 80bin bakımı için gittiğimde araçta diğer tüm aksamlara ve sistemlere de bakıyorlar mı?yani bir nevi check up gibi?

    bu sorma sebebim yetkili servis 2400 civarı para isterken önceki sayfalardan yazanlardan anladığım kadarıyla özel serviste 1200 liraya işimi halledeceğim gibi. ne önerirsiniz? teşekkürler şimdiden

    Aracınızda powershift şanzıman varsa bence servisi tercih edin. Çünkü powershift arızaları servis bakımlı araçlarda iyi niyet garantisi altında halledilebiliyor. Şanzıman ile ilgili sıkıntınız varsa servise gittiğinizde kayıt altına alınır ve hakkınızı bir nebze olsun savunabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 756757758759760
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.