Şimdi Ara

Volvo s40 çalışma sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13
Cevap
1
Favori
6.340
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,

    Aracımda bazı problemler yaşıyorum.

    Öncelikle bu olay herzaman yaşanmıyor ama 2-3 günde bir yaşar oldum sorunu.

    Sorun açıkca şu şekilde.

    Sabah arabayı çalıştırmaya kalktığımda bazen tek marş alıp devam ediyorum ama bazen çalışması 4-5 marş döndürmeyla anca oluyor.
    Bazen marş dönerken birşeye sıkışmış gibi kalıyor kontağı kapatıp acıp anca öyle calıstırıyorum. Bu sorunu yaşadığımda araba çalıştığında yaklaşık 5 dakika boyunca gazı köklesem bile devir 2000 e zar zor gelip sonradan açılıyor. Yani dipgaz yapıyorum 2000 e kadar zorla geliyor sonra düzeliyor. Yaklaşık 5-10 dakika bu şekilde oluyor ısınınca düzeliyor.Ama gel gelelim bu sorunu herzaman yapmıyor..


    Aracı bilgisayar bağladıgımda krank devir sensörü arızası veriyor ve bu hata araba bu şekilde çalıştığında meydana geliyor normal çalışmada hata vermiyor ( 2 hafta önce değiştirmeme rağmen)

    Aklıma ateşleme dışında başka problem gelmiyor. Akü yetersizliği ile alakalı bir durum olabilir mi acaba o da düşündürüyor beni.
    70 amper akü var ve araçta anfi var aküde yeşil yanıyor şuanda.


    Krank devir sensörünü değiştirdim sırada bobinler ve bujiler var bu gidişle.


    Bu arada araç : volvo s40 2001 1.8 lpg li.

    Cevaplar için şimdiden teşekkürler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M_aTRa_X -- 25 Aralık 2015; 21:35:26 >







  • Gunce.....l

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam bobin ve bujileri değiştirirken buji kablolarını da değiştirmeyi unutmayın.
  • S40'lar ilk marş konusunda sabıkalı arabalar. Bobin ve Buji değişiminden önce şunu sormak istiyorum, motor zorlanarak çalıştıktan sonra aracın arkasına geçip egzozun oralardan benzin kokusu alıyor musunuz? Çünkü bu arabanın genel arızası benzin basınç regülatörüdür. Ancak sizin sorununuzla tam uyuşmuyor. Krank devir sensörünü değiştirdim demiştiniz, acaba yeni aldığınız sensörde bir problem olabilir mi?
  • Yeni aldigim sensorde bir problem olmasi beni dusunduruyor bi yandan suan arabayi calistirdim cok rahat calisti ama mesela dun yine bu saatlerde ayni olay basima geldi suanda ariza kayitlarina bakiyorum temiz ne yapsam bilemedim bobin ve bujileride degistirsemmi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    S40'lar ilk marş konusunda sabıkalı arabalar. Bobin ve Buji değişiminden önce şunu sormak istiyorum, motor zorlanarak çalıştıktan sonra aracın arkasına geçip egzozun oralardan benzin kokusu alıyor musunuz? Çünkü bu arabanın genel arızası benzin basınç regülatörüdür. Ancak sizin sorununuzla tam uyuşmuyor. Krank devir sensörünü değiştirdim demiştiniz, acaba yeni aldığınız sensörde bir problem olabilir mi?

    Buna hic bakmadim hocam yarin zorlanarak calisirsa alinti yapar cevaplarim

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu mars kitleme disindaki sorunlari benim arkadasin aracta yapiyordu en son hic calismadi arac s40 2001di galiba benzin pompasi gitmis degistirdi suan sıkıntı yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhaba S40 severler, 2001 1.8 otomatik araç sahibiyim, bu araçlarla iligili biliyorsunuz ki kronik sorun olarak geç çalışma mevcut. Problem benzin geri dönüş regilatörü kaynaklıdır. Parça fiyatlar Türkiye'de epey pahalı,yurtdışında da benzer rakamlarda,

    ben bu sorunu %100 çözdüm ve bahsedilen parçayı daha ucuza 300 tl'ye problemsiz çözdüm, ilgilenen arkadaşlar burhanrgn@gmail.com adresinden ulaşabilirler.
  • merhaba S40 severler, 2001 1.8 otomatik araç sahibiyim, bu araçlarla iligili biliyorsunuz ki kronik sorun olarak geç çalışma mevcut. Problem benzin geri dönüş regilatörü kaynaklıdır. Parça fiyatlar Türkiye'de epey pahalı,650 tl ile 1000 tl arası değişen rakamlar , yurtdışında da benzer rakamlarda..
    Ben bu problemi kendi yaptığım araştırmalar sonucunda daha ucuza (300 tl ) ve sorunsuz şekilde çözdüm. ilgilenen arkadaşlara duyurulur. Detaylı bilgi için burhanrgn@gmail.com ulaşabilirsiniz.
  • merhaba S40 severler, 2001 1.8 otomatik araç sahibiyim, bu araçlarla iligili biliyorsunuz ki kronik sorun olarak geç çalışma mevcut. Problem benzin geri dönüş regilatörü kaynaklıdır. Parça fiyatlar Türkiye'de epey pahalı,650 tl ile 1000 tl arası değişen rakamlar , yurtdışında da benzer rakamlarda..
    Ben bu problemi kendi yaptığım araştırmalar sonucunda daha ucuza (300 tl ) ve sorunsuz şekilde çözdüm. ilgilenen arkadaşlara duyurulur. Detaylı bilgi için burhanrgn@gmail.com ulaşabilirsiniz.
  • Burhan_rgn B kullanıcısına yanıt

    Yapılacak olan işlem, kişisel tecrubeme dayalıdır. Tavsiye niteliği değildir ancak tarafımca yapılan uygulamada çözüm odaklidır.

    Malumunuz araçlar eski ve zamanla bazı parçalar ömrünü tamamlıyor, yedek parçalar da araçlara göre biraz pahalı olduğu için bu çözüm seçeneği bizzat tarafımdan yaptığım onlarca araştırma ve kumpas ölçümlerim sonucunda ulaştığım bilgilerdir. Kesinlikle doğrudur diyemem ancak ben bu şekilde yaklaşık 6 aydır sorunsuz kullanıyorum.Tercih etmek isizindir.


    işlemi yapma amacımız enjektör kütüğünde kalması gereken basıncı sabit tutmak, diyafram kaçırdığı için basınç düşüyor ve enjektörlere yeterli basınçta benzin gitmediği için araç geç çalışıyor. işlemi yapmamızın amacı basıncı sabit tutmak.


    Hakan bey probleminiz, anlattıklarınızdan benzin geri dönüş valfinden gibi anlaşılıyor. bu işlemi teyit etmek amaçlı şu adımları sırasıyla izleyin ve emin olduktan sonra bir sonraki adıma geçiniz. 


    1.adım araç kaputunu açın ve enjektör kütüğünde bulunan (varsa plastik parçayı) kaldırın altında benzin geri dönüş valfini bulacaksınız. Aracınızı çalıştırın ve stop edin, boğaz kelebeği üzerine giden yaklaşık 10-12 cm lik boruyu kelebek bloğundan çıkarın, birkaç dakika gözlemleyiniz benzin damlaması var mı? var ise benzin geri dönüş valfinizin diyaframı kaçırıyor demektir. 


    2.adım. uygun parçayı herhangi bir tofaş fiat satısısından ya da internet üzerinden palio 1.2 (evet doğru okudunuz palio 1.2) benzin geri dönüş valfi alıyorsunuz. ölçüleri birebir aynıdır. sadece sarı giriş parçasının iç hacmi dardır.

    yeterli basınçta benzin giremediği için öyle takarsanız çalışmayacaktır. 


    3.adım, aldığınız benzin geri dönüş valfini küçük bir matkap ucu yardımıyla (elinizden geliyorsa siz yapın, gelmiyorsa bir tornacıdan destek alın, ben kendim yaptım) yaklaşık 1,5 -2 cm e yakın aşağı diyafram seviyesine inene kadar yavaş yavaş genişleterek iniyoruz.(Orjinal parça genişliğine yakın bir uç seçiniz), Matkaptan çıkan toz parçalarını deliklerden kaçmaması için delikleri bantla kapatınız. 


    4.adım, delme işlemi bittiyle orjinal parçayı yerinden çıkarın, benzin giriş kısmından üfleyin, basıncı hissedin, 

    aynı üfleme işlemini yeni aldığınız parça da da hissedebiliyorsanız işleminiz başarılı demektir. (hissedersiniz merak etmeyin, tek dikkat etmeniz gereken matkap ucunu fazla içeri batırıp diyaframa zarar vermeyin) 


    5.son olarak alın parçayı yerine takın birkaç saniye bekleyin marşa basın,(ilk basmada hisedemeyebilirsiniz benzin boşaldığı için bundan sonrası marşlarda sorun yaşamayacaksınız)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Burhanrgn B kullanıcısına yanıt

    Bu mantıklı bir çözüm. Bir de aynı dönemin Opellerinin benzin basınç regülatörü bire bir aynı görünüyor.

    Tabii bu turbosuz araçlar için geçerlidir diye tahmin ediyorum.

    Yine bildiğim kadarıyla Palio'nun yakıt pompası da uyuyor.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.