Şimdi Ara

Yaz - Kış Lastik Hava Basıncı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
90.405
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba, internetten arattım ve dünde servise gittim,

    Aracın lastiklerinde aşırı hava vardı, usta lastiğin yazın -2psi azaltılmasının gerekli olduğunu yoksa kayma yapacağını söyledi,

    İnternette ise yazın 3psi arttırılmalı diyor,

    Aynı şekilde kışın ben havası azaltılır biliyorum ama internette kar ve buzları lastiğin daha rahat kırıp aşması için lastiğin hava basıncı 3psi arttırılır diyor.

    Bnulardan hangisi doğru ve işin gerçeği nedir.

    Tabi birde sert ve yumuşak lastik tipleride var.

    Bunları kategoriye ayırırsak sert ve yumuşak lastiklerde normalde 32 olan hava basıncı kışın sizce kaç olmalı yazın kaç olmalıdır?

    32 yi örnek olarak verdim, daha rahat oranlar ve örnekler verebilmek için.Mesela 36 olan araç 38 yapar diyeceğimize baz olarak 32 hava basıncını alalım istedim.



  • quote:

    Orjinalden alıntı: _ahmet_

    Merhaba, internetten arattım ve dünde servise gittim,

    Aracın lastiklerinde aşırı hava vardı, usta lastiğin yazın -2psi azaltılmasının gerekli olduğunu yoksa kayma yapacağını söyledi,

    İnternette ise yazın 3psi arttırılmalı diyor,

    Aynı şekilde kışın ben havası azaltılır biliyorum ama internette kar ve buzları lastiğin daha rahat kırıp aşması için lastiğin hava basıncı 3psi arttırılır diyor.

    Bnulardan hangisi doğru ve işin gerçeği nedir.

    Tabi birde sert ve yumuşak lastik tipleride var.

    Bunları kategoriye ayırırsak sert ve yumuşak lastiklerde normalde 32 olan hava basıncı kışın sizce kaç olmalı yazın kaç olmalıdır?

    32 yi örnek olarak verdim, daha rahat oranlar ve örnekler verebilmek için.Mesela 36 olan araç 38 yapar diyeceğimize baz olarak 32 hava basıncını alalım istedim.


    Doğrusu; 32 psi baz alınır ise;

    Aracınızın üreticisinin göstermiş olduğu hava basıncı dikkate elınmalıdır. Bunun 32 psi olduğunu düşünürsek,

    Herşeyden önce şu bilinmelidir. Lastik hava basıncı kontrolü lastikleriniz mutlaka SOĞUK iken yapılmalıdır.

    Yazın 32 psi olan basınç ayarlandıktan sonra özellikle hava sıcaklığının arttığı ve belli bir mesafe sürüş den sonra sürtünmeden kaynaklı ısınan lastiklerde ISINAN HAVA GENLEŞİR prensibi ile başta 32 olarak ayarlanan basınç 1-2 hava yükselebilir bu normaldir. Hiç bir surette yükseldi diye düşürmemek gerekir. Çünkü akşam olduğunda yada sürüş sona erdikten bir müddet sonra lastikler ve hava soğuyacağından lastik basınçları tekrar eski değerleri olan 32 psi basınca geri döneceklerdir.

    Kışın ise özellikle karlı zeminlerde yine 32 psi baz alırsak kesinlikle ama kesinlikle lastik basıncını düşürmemek gerekir. Lastik basıncını düşürmekle lastiğin taban kısmının zemin ile temasını daha fazla artırmış olursunuz bu sebeple de SÜRTÜNME katsayısını artırmış olur sunuz. Sonuç olarak daha fazla sürtünme daha kolay patinaj yada kayma eğilimi demektir. 32 psi da da bırakabilir siniz yada kar kalınlığı arttığı yerlerde 2 ila 3 hava basıncı yükseltmek SÜRTÜNME yi azaltacağından tutunma kaabiliyetine olumlu etki yapacaktır.




  • Teşekkürler Ali Bey,

    Dediğinizden anladığım yazın hava basıncı 32 baz alınırsa 30 olmalı, çünkü sıcak havada lastik zaten 32 gibi olacak, kışın ise 2-3 bar arttırılarak sürtünme katsayısını azaltalım diyorsunuz sanırım,
  • quote:

    Orjinalden alıntı: _ahmet_

    Teşekkürler Ali Bey,

    Dediğinizden anladığım yazın hava basıncı 32 baz alınırsa 30 olmalı, çünkü sıcak havada lastik zaten 32 gibi olacak, kışın ise 2-3 bar arttırılarak sürtünme katsayısını azaltalım diyorsunuz sanırım,


    Yazın hava basıncı 32 yi baz alıyorsanız yine 32 olmalı. sıcak havalarda 33-34 e çıkabilir ancak lastikler soğuyunca yine 32 ye dönecektir.

    Kışın evet özellikle kar kalınlığının fazla olduğu zeminlerde 2-3 hava artıırılabilir.
  • Peki , gerekli bilgi için teşekkür ederim.
  • YAz kış aynı değerde tutmanın yararlı olacağını sanıyorum.
  • eğer çok farketse kitapçıkta direk yaz kış olarak yazar ztn...
    ben pek rastlamadım bugüne kadar....

    onlar ısınmış halini de hesaba katarlar merak etmeyin...
    hatta ısınmış halini düşünüp bize ona göre hava bastırıyorlardır belkide...

    şehir içinde ztn yavaş gidildiğinden çok bir problem olmaz
    ancak uzun yolda her türlü lastikler ısınıyor

    demek istediğim şudur ki
    ısınınca 2ps artıyor diyelim ve adamların hesabına göre lastik basıncının yolda 34 olması gerekiyor ısınınca....

    bize 32 bastırıyorlardır ki ısınınca tam yerini bulsun diye

    varsayım tabi bunlar ama ince hesaplandığı kesin
  • yaz kış 32 ps hava ile kullanıyorum
  • Ben Dubai'de Çöl Safarisi yaptım, yapmadan önce lastiklerin havasını 8-10psi a kadar düşürüyorlar, çöküyor resmen lastik...

    Çölde sürtünme düşük ve araç kuma saplanabilir, yine aynı şekilde karlı havalarda da o mantıkla lastik havalarının düşmesinin faydalı olacağını düşünüyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    Ben Dubai'de Çöl Safarisi yaptım, yapmadan önce lastiklerin havasını 8-10psi a kadar düşürüyorlar, çöküyor resmen lastik...

    Çölde sürtünme düşük ve araç kuma saplanabilir, yine aynı şekilde karlı havalarda da o mantıkla lastik havalarının düşmesinin faydalı olacağını düşünüyorum

    Konuyu 3 yıl kadar hortlatmış olacağım ama insanlar yanlış bilgi edinmesin diye yazmak zorundayım.

    Çölde lastik basıncı 10 psi yapılır çünkü yere basan alanı geniş tutmak gerekiyor kuma saplanmasın diye. Şöyle bir örnek vereyim; elinizi yumruk yapın kuma bastırın içine girecektir, bir de elinizi açık tutup kuma bastırın daha zor içeri girecektir.

    Karda tam tersi yere basan yüzey azaltılmalıdır ki birim yüzeye düşen ağırlık artsın ve kara daha çok tutunsun. Misal normali 32 ise 34-35 yapılmalı.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.