Şimdi Ara

Volvo'nunda sahibi Geely, Proton'un yüzde 49.9'unu satın aldı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
1.349
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • İsveçli Volvo`nun da sahibi olan Geely, Malezyalı otomobil üreticisi Proton`un yüzde 49.9 hissesini aldı. Satış anlaşmasının temmuz ayında imzalanması bekleniyor.



    2010 yılında Volvo'yu satın alan Geely, geçen süreçte İsveçli markayı oldukça ileri taşıdı. Çinli Zhejiang Geely Holding'in aynı başarıyı %51 hissesini satın aldığı Lotus Cars'ta da göstermesini umuyoruz. Geely, Malezya merkezli bir holding olan DRB-Hicom'dan Proton'un da %49.9'luk hissesini aldı. Geely, anlaşma kapsamında DRB-Hicom'un Lotus'taki %51'lik hissesini satın alarak markanın sahibi oldu. Anlaşmanın temmuz ayında imzalanması bekleniyor.



    Çinli marka "Lotus'un tüm potansiyelini açığa çıkaracaklarının" sözünü verdi.

    2010 yılında Volvo'yu satın alan Geely, geçen süreçte İsveçli markayı oldukça ileri taşıdı. Çinli Zhejiang Geely Holding'in aynı başarıyı %51 hissesini satın aldığı Lotus Cars'ta da göstermesini umuyoruz. Geely, Malezya merkezli bir holding olan DRB-Hicom'dan Proton'un da %49.9'luk hissesini aldı. Geely, anlaşma kapsamında DRB-Hicom'un Lotus'taki %51'lik hissesini satın alarak markanın sahibi oldu. Anlaşmanın temmuz ayında imzalanması bekleniyor.



    Otomotiv sektörüne yeni adım atan Lynk & Co'nun da sahibi olan Geely, Lotus'u "yeni ürünler ve teknolojiler ile ivmelendirip genişleteceğinin" sözünü verdi. Norfolk merkezli niş marka son zamanlarda artık yaşlanan modellerine getirdiği ağırlık düşürme güncellemelerine yoğunlaşmış durumda ancak bu süreçte üreticiden yeni bir ürün göremedik. Lotus, Geely'nin himayesinde daha sağlam bir bütçeye kavuşarak yeni araçlar geliştirebilir.



    ÇİN'İN EN BÜYÜĞÜ

    Geely, merkezi Hangzhou'da bulunan bir Çinli uluslararası otomotiv şirketidir. Şirket, Çin'in en büyük özel otomotiv şirketidir. Geely'nin başlıca ürünleri otomobiller, motosikletler, motorlar, şanzımanlardır.



    ŞİRKETLE İLGİLENEN BAŞKA YATIRIMCILAR DA VARDI

    Proton, 1983 yılında Malezya devleti tarafından kurulan bir şirket olma özelliğine sahip. Devlet geçen sene yaklaşık 340 milyon dolar civarında bir mali yardımda bulunduğu şirketin araştırma geliştirme için yabancı bir ortak girişimci bulmasını istiyor. Şirketle ilgilenen muhtemel öbür yatırımcılar arasında ise Fransız otomobil üreticisi PSA, Renault ve Japon Suzuki Motor firmaları yer alıyordu.

    Kaynak: Proton Türkiye distribütörü Ulubaşlar Holding web sitesi http://www.ulubaslar.com.tr/post/geely-proton-un-yuzde-49-9-unu-satin-aldi







  • Bakalim bu satin alma lotusta nasil etki gosterecek.

    Lotusa karsi bi sempatim var. Elise olsun exige evora olsun cok guzel cizgileri ve performanslari olan arabalar. Piyasada cokvdaha fazla bi sekilde bulunmsini isterim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu proton uretim yapiyormuydu uzun zamandir ses seda yoktu guzel tasarimlari vardi avrupaya gelcekmi acaba bide bide turkiye dist bu girisimle arac getirirmi acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 200ugececekaga kullanıcısına yanıt
    Benimde ayni sekilde lotus'a ozel bir ilgim var, Lotus'un %51'ini satin almis. Orta vadede guzel bir ivme yakalayabilir. Vw audi porsche gibi yaparlar belki Proton Volvo Lotus

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • guyverland kullanıcısına yanıt
    Güzel bir yazı olmuş elinize sağlık.

    Markanın şimdiki durumunu özetliyor. Devlet şirketleri kurumsallaşma ve markalaşmadan ziyade istihdam'ı düşündükleri için gelişmede sorun yaşamışlardır. Bildiğim kadarıyla Proton'un Malezya'da bulunan fabrikasının yıllık 1 milyon araç kapasitesi var ve dünyanın en büyük ve gelişmiş 11. otomobil fabrikası..

    Ayrıca ürettikleri ürünler bazı pazarlara girmek için ideal ve güzel ancak maaliyetleri yüksek demek ki.. Birde tabiki birçok modelin soldan direksiyonu yok, üretemiyorlarmı nedense sadece İngiliz sömürgesinden çıkan ülkelere mi satmak istiyorlar acaba




  • guyverland kullanıcısına yanıt
    Yazı google translate mi yoksa ben yazılı okumaktan kafayı mı kırdım
  • Eyw.

    Evet dediğiniz gibi varlığı devlete bağımlı olanlar devletin sıkıntısı çeker Proton'un gelişim ve pazar durumunu etkileyen de bu.
    Kendi pazarında Perodua'a dahi savaş kaybetmiş durumda. Bana göre en büyük nedeni Malezyanın git gelli ekonomik durumları.
    Çünkü zaten toplam segment karşılığı olmadığı gibi perodua çakma markası yüksek hacme sahip değildi sadece pazarın beklentilerine daha uygun ucuz araçlar markalayıp (daihatsu modelleri) sattılar. Benim bildiğim Proton'un orada model üretimlerini de dağıttığı 2 büyük fabrikası var.
    Gerçekten büyüme ve gelişim yönüyle dünyada iyi örneklerden birisi ancak pazar yönüyle değil.
    Bunlar farklı yıllarda ki global pazara dair birşeyler...



    Volvo'nunda sahibi Geely, Proton'un yüzde 49.9'unu satın aldı

    Volvo'nunda sahibi Geely, Proton'un yüzde 49.9'unu satın aldı

    Proton cumulative sales volume in selected markets
    Country: Cars sold Time frame
    Malaysia ≈ 3,760,000 07 / 1985 – 2015
     Total exported ≈ 400,000 12 / 1986 – 2015
    United Kingdom 141,209 03 / 1989 – 2015
    Australia 34,985 05 / 1995 – 2015
    Singapore 23,951 10 / 1989 – 2013
    Thailand 19,188 12 / 2007 – 2012
    Germany 15,479 03 / 1995 – 09 / 1999


    Aslında sağdan direksiyonu olmayan model yok gibi birşey bazı pazarlara UK üzerinden dağıtıldığı için böyle bir denk gelme yoğunluğu olabilir. Malezyanın hakimi aslında yerel markalarından önce Japonlar fakat hem bazı geçmiş irtibatları, hem Lotus hem bazı yerel global markaları sayesinde eski İngiliz sömürgeleri ana pazar gibi olmuş durumdaydı. Fakat burlarda da satış başarısını devam ettiremiyorlar. Yazıda eleştirdiğimiz kısım da yukarıda ki 2. görsel de ki gibi asıl hedef olması gereken pazarlara yayılamamaları.

    Burada da çok başarılı olamadılar 2. el de daha güçlü bir marka oldu. :D Bunun global nedeni olarak da yazıda da ipucunu verdiğimiz başta servis, parça tedariği noktasında ki başarısızlıkları olarak gösterilmiş genel olarak.


    @RaptorFX
    Tabi ki çeviri değil çıkan havadisleri doğrulayınca 15-20 dk içerisinde hızlıca yazdım geçtim biraz ondan biraz da benim karmaşık uslubumdan kaynaklanıyor. :) Sizin ki gibi genel olarak eleştirilen bir konu ama yapabileceğim birşey yok bende böyle yazabiliyorum ancak.:P

    Velhasıl Proton felan beni pek ilgilendirmiyor aslında Lotus'un akıbeti ne olacak asıl onu merak ediyorum. Allah Razı olsun :P bu zamana kadar proton sayesinde güzel geldi.




  • Çinliler firmaları topluyor bakalım bu işin sonu nereye varacak??
  • "2010 yılında Volvo'yu satın alan Geely, geçen süreçte İsveçli markayı oldukça ileri taşıdı." nereye taşımış acaba çok merak ettim. volvo 2016'da ilk defa isveç'in en çok satan markası olma ünvanını da kaybetti. birşeyler yazarken temeli olsun, sallamaca olmasın. belki ilerde düzelir ama an itibariyle volvo'nun gidişatı iyi değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    "2010 yılında Volvo'yu satın alan Geely, geçen süreçte İsveçli markayı oldukça ileri taşıdı." nereye taşımış acaba çok merak ettim. volvo 2016'da ilk defa isveç'in en çok satan markası olma ünvanını da kaybetti. birşeyler yazarken temeli olsun, sallamaca olmasın. belki ilerde düzelir ama an itibariyle volvo'nun gidişatı iyi değil.

    7 yılda artan kalite ve çarpışma testlerindeki güvenliğin düşmemesi s60 s40 xc40 2019 -2020 yılında gelecek elektrikli araba gibi modeller sayesinde tekrar rayına oturacaktır kalite artışı, motor ve şanzıman geliştirmeleri yonünde iyi gidişat belli oluyor 2017 yılında kendi ülkesinde yine 1. olacaktır ayrıca ben Geely in Lotus u bugünkü halinden daha iyiye taşıyacağına inanıyorum VW gibi test olarak kullanmaz en azından.




  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Volvo'nun İsveç'in en çok satan markası olamamasının sebebi, hibrit konusunda adım atmaması oldu. Kuzey Avrupa'da söz hibrit modellerin artık. Volvo eskiden de hibrit yapmazdı, Geely gelip de hibriti çöpe atmadı yani.

    Volvo Geely'e satıldığı günden beri tüm dünyada satış hacmini sürekli arttırıyor. Türkiye gibi VAG ve Alman sevdalısı bir pazarda bile yılların Q7'sinden daha çok satıyor XC90 modeli.

    Geely Volvo'yu almasa XC90, yeni XC60 veya S90 gibi modelleri göremezdi Volvo. Belki de sevicisi olduğunuz Audi'yi tehdit ettiği için VAG sevenlerinde bir telaş başladı.

    Aynen, bişeyler yazarken keşke bi temeli olsa ama nerdee.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    2009 yilinda global anlamda 335.000 arac satan Volvo 2016 yilinda nerdeyse 600.000 arac satisi yapmis, ayrica markanin karliligi ciddi anlamda artmis.



    Marka imaj olarak ulkemizde de ciddi anlamda deger kazandi, ozellikle Xc90 ve s90 ile Volvo pazar payini arttiracaktir onumuzde birkac yilda da..



    Satin almaya gelince daha oncede dedigim gibi Geely grubunun amaci VW-Audi-Porsche gibi her sinifa hitap eden araclar ureteceklerdir. Proton-Volvo-Lotus



    Geely grubunu burda guzel tanitmislar:https://paultan.org/2017/05/25/zhejiang-geely-a-brief-insight-into-protons-fsp/

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tidiaycılar üzgün, gözleri yaşlı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 68mahmut68

    2009 yilinda global anlamda 335.000 arac satan Volvo 2016 yilinda nerdeyse 600.000 arac satisi yapmis, ayrica markanin karliligi ciddi anlamda artmis.



    Marka imaj olarak ulkemizde de ciddi anlamda deger kazandi, ozellikle Xc90 ve s90 ile Volvo pazar payini arttiracaktir onumuzde birkac yilda da..



    Satin almaya gelince daha oncede dedigim gibi Geely grubunun amaci VW-Audi-Porsche gibi her sinifa hitap eden araclar ureteceklerdir. Proton-Volvo-Lotus



    Geely grubunu burda guzel tanitmislar:https://paultan.org/2017/05/25/zhejiang-geely-a-brief-insight-into-protons-fsp/

    rakamların linkini de görseydik (70'lerden itibaren ama). volvo şu an ancak 80'li yıllardaki satış rakamlarını yakalamış durumda. rakam olarak değil pazar payı olarak bakmak lazım duruma ayrıca. volvo'nun daha çook ekmek yemesi lazım. lazım da bundan bize ne zaten. şahsen benim için tek ulaşılabilir volvo modeli v40 ve ona da kuruş vermem. 5-6 ay sonraki hedefim olan d sınıfında alınası bir aracı yok. vw tam aradığım gibi bir araç çıkarıyor: otomatik, dizel ve 1.6 passat. var mı volvo'da öyle bir model, yok. o zaman geliymiş lotusmuş, çinliymiş, japonmuş bilmemne beni hiçbirisi enteres etmez.

    yok vw fetişleri yok tidiay manyakları gibi laflar da boş laflar. kimse vw sapığı değil. alanlar aradığı kalite-konfigürasyonu bulduğu için alıyor. ben şahsen d sınıfı otomobil olarak passat dışında düşünmüyorum. zira o sınıfta alınabilir tek model o benim için. audi hem pahalı hem dizeli yok. ha bir de cip düşünüyorum, orda vw'yi listemden çıkardım. tiguan çok güzel ama dizel-otomatik 1.6 yok. benzinlisi yorar adamı. cr-v, x-trail kaldı orda da listemde. volvo da mantıklı araçlar çıkarsın tüm tipsizliğine rağmen alınır. ama ben volvo'nun bunu yapacak gücü olduğunu sanmıyorum. kuzenim almanya mercedes fabrikasında çalışıyor ve sadece türkiye'ye özel modeller ürettiklerini anlatıyor. vw de öyle. benim golf'te içindeki tüm plakalarda herşey önce türkçe yazıyor, sonra almanca-ingilizce.




  • Proton turkiyeye doner umarim. Ne kadar cok marka o kadar iyi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DolceVita. kullanıcısına yanıt
    Ne temeli hocam, bahsettiğiniz üye, forumda ciddi ciddi yorum yazan en bilgisiz ve daha kötüsü bilgisiz olduğunun farkında olmayan kişi, fazla birşey beklemeyin. Kendisi temelden bahseder ama o kadar gerçek dışı şeyler söyler ki ironi yapıyor zannedersiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu satın almada asıl mesele Lotus!
    Geely Proton markası ile ilgilenmiyor, onun elinde olan Lotus'a gözü dikmişti ve sonunda hedefine ulaştı. %51 ile söz sahibi olacak, daha sonra da adım adım ileri gider gibime geliyor.

    Proton bir kaç yıl önce özelleşti, DRB-Hicom yeni sahibi. İlginçtir sahibi de hem VolksWagen distribütörü hem de montajcısı.
    Fakat özelleşme bile markaya atılım getiremedi. Kamu kafasından çıkamadı. Sonunda yabancı ortak ihtiyacı hasıl oldu, ancak bu ortak gözüne Lotus'u kestirmiş ve Proton burada sadece bir araç.
    Geçmiş olsun Proton'a.

    PSA grubu da Proton için teklif sunmuştu. Hatta alım olsa markanın PSA grubu içinde alt sınıf daha doğrusu uygun fiyatlı olarak konumlanmasından bahsediliyordu.
    Fakat Proton kendini yutacak seçeneği seçti.
    Umarım öngörülerim ters çıkarda, Malezya kendi eliyle kazıya kazıya marka haline getirdiği Proton serüvenini üç vakte kadar heba etmez.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.