Şimdi Ara

Volkswagen'den tartışma yaratan uygulama; Abonelik almayanların beygir gücü sınırlandı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
2.308
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
14 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Volkswagen'den tartışma yaratan uygulama; Abonelik almayanların beygir gücü sınırlandı
    Netflix, Amazon Prime, Spotify, Apple Music, Game Pass vb. platformların sayısı arttıkça, insanların bu servislere her ay ödediği para da artıyor. Üstelik bu abonelik servisleri artık her alanda karşımıza çıkıyor. Nitekim otomotiv dünyası da bu trende katılmış durumda. Ancak otomobil kullanıcılarının bu durumdan pek memnun olduğunu söyleyemeyiz. Özellikle Volkswagen, son uygulamasıyla kullanıcıları kızdırmış görünüyor.



    Volkswagen ID.3 Pro ve Pro S, donanımları itibarıyla 228 beygir gücüne çıkabiliyorlar. Ne var ki aracınızın performansını buraya çıkarmak istiyorsanız her ay 22 dolar ödemeniz gerekiyor. Çünkü Volkswagen, abonelik servisine (VW Flex) üye olmayanların araçlarını 201 beygir gücü ile sınırlandırıyor.



    Kullanıcılar isterlerse aylık 16.5 sterlin (yaklaşık 22 dolar) ödeyerek araçlarındaki bu sınırlamayı kaldırabiliyor. İsteyenler 649 sterlin verip ömür boyu abonelik de alabiliyor. Abonelik paketi kullanıcıya değil araca tanımlandığı için, olası bir satışta bu paket yeni kullanıcıya devrediliyor. VW, performans yükseltmesinin menzili etkilemediğini belirtiyor. Ayrıca aracın fabrika çıkışı zaten 228 beygir olarak tescillendiğini için sigorta şirketine ek bir bildirim yapmak gerekmiyor.



    Kullanıcılar, Volkswagen'ın Araçlarını Sınırlandırmasından Rahatsız



    Gerek otomobil forumlarında, gerekse sosyal medyada yapılan yorumlar, kullanıcıların "donanım kilidi" olarak gördükleri bu uygulamadan epey rahatsız olduklarını gösteriyor. Hatta bazı kullanıcılar, bu yazılımsal kısıtlamayı “jailbreak” benzeri yöntemlerle nasıl aşabileceklerini bulmaya çalışıyor. Gerçi böyle bir müdahale aracı garanti kapsamından çıkaracağı için pek tavsiye edilmiyor.



    Ayrıca Bkz.Range Rover'dan orta boy elektrikli SUV geliyor: İşte muhtemel tasarımı



    Bu uygulamayı savunan Volkswagen ise otomotiv dünyasında zaten benzer bir mantığın uzun süredir var olduğuna dikkat çekiyor. Aynı motor hacmine sahip araçlar, yazılım ayarları veya ufak donanım değişiklikleri yapılarak farklı beygir gücü seçenekleriyle satışa çıkarılıyor. En üst versiyonu almak için kullanıcıların daha fazla para ödemesi gerekiyor. Şimdi ise müşteriler, aracın en donanımlı hâlini daha düşük başlangıç fiyatından alıp, isterlerse daha sonra bir üst pakete geçebiliyorlar. Bu sayede hem araç fiyatı başlangıçta daha düşük tutulmuş oluyor hem de kullanıcılar ihtiyaç duyduklarında performansı yükseltmeyi seçebiliyor. En azından Volkswagen, tepki çeken bu uygulamayı kendince böyle haklı çıkarıyor.



    Hatırlarsanız BMW de birkaç yıl önce ısıtmalı koltuk gibi donanımlar için abonelik sistemi başlatmış, yoğun tepkiler üzerine geri adım atmak zorunda kalmıştı. Görünen o ki, yazılım tabanlı otomobil yükseltmeleri önümüzdeki yıllarda daha da yaygınlaşacak. Tabii kullanıcı tepkileri Volkswagen'e de geri adım attıracak kadar büyümezse.




    Kaynak:https://www.autoexpress.co.uk/volkswagen/367566/forget-netflix-volkswagen-locks-horsepower-behind-paid-subscription







  • Ticari firmalara insana hizmet ediyor diye saygı/hayranlık duyanların gözüne sokulacak güzel bir haber olmuş.. hatırlayan olurmu bilmem ama intel bir dönem o kadar saçma fikirlere kapılmıştı ki aldınız işlemci için ekstra para verip özellik açabildiğiniz performans artıran upgrade paketleri olacak bir işlemci satış modeli planlıyordu sonra bundan nasıl vazgeçtiler orasını hatırlamıyorum...
    VW'nin kabarık sicil dosyasına bir not daha düşülmüş oldu... :)
  • Araç fabrika çıkış ve ruhsatta 228 hp ama sen 201 veriyorsun kalan 27 hp abonelik olarak satıyorsun. Yani parasını ödediğin şeye sahip olamıyorsun. 1-2 aya ciddi cezaya çarptırılırlar

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Aç gözlülere bak sen yarın birgün kontağı çevirmek için de para isterler bunlar.

  • Elektrikli arabanın desteklenmemesi gerektiğine dair bir durum daha.


    İleride balı ağzınıza çaldıktan sonra, selektör atmaya bile aylık ücret getirecekler.


    Youtube gibi düşünün en basit örnek.

    _____________________________
    Copyright © 2011/2012/2013/2014/2015/2016/2017/2018/2019/2020/2021/2022/2023 Burada yazdıklarımın tamamı hayal ürünüdür ve gerçek değildir, zotacing sorumlu tutulamaz...Yazdıklarıma inanmayın ve üzerinize almayın/alınmayın.
  • Çinliler ve tesla olmasaydı, şuan satacağı en kötü elektrikli arabayı 50 bin dolardan aşağı satmazdı bu açgözlüler

  • Dünyayı dolandıran adamlara bak sen bi de abonelikle beygir mi kısıtlıyorlar. 😂

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Ticari firmalara insana hizmet ediyor diye saygı/hayranlık duyanların gözüne sokulacak güzel bir haber olmuş.. hatırlayan olurmu bilmem ama intel bir dönem o kadar saçma fikirlere kapılmıştı ki aldınız işlemci için ekstra para verip özellik açabildiğiniz performans artıran upgrade paketleri olacak bir işlemci satış modeli planlıyordu sonra bundan nasıl vazgeçtiler orasını hatırlamıyorum...
    VW'nin kabarık sicil dosyasına bir not daha düşülmüş oldu... :)

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • "Ayrıca aracın fabrika çıkışı zaten 228 beygir olarak tescillendiğini için sigorta şirketine ek bir bildirim yapmak gerekmiyor."
    Performan arttırımı yapmayanlar düşük beygirli araçlara yüksek beygirli aracın vergisini ödeyecekler. Ne kadar da güzel. Ulan hadi bizi biri oturttu kucağa da sana ne oluyor VW?

  • Black Mirror 7. Sezon, 1. Bölüm "Common People" izleyin.
    Daha bunlar iyi günlerimiz.

  • ileride elektrkli araçlar a siber korsanlar tarafından hedef alınır veya şirketler bu traz ek ücret isteyebilir,mesela der klima kullanmak istiyorsan para ödemen gerek v.s.

  • Bunca kıyamet sadece 27 beygir için mi…

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Aracın fabrika çıkışının 228 beygir olarak tescillenmesi başka bir şey arabayı 228 beygir olarak satmak ve ruhsatlandırmak bambaşka bir şey.
    Aracı 228 beygir olarak satıyorsan, tüketiciye 201 beygir verip gerisine para ödeyeceksin diyemezsin.
    Ama arabayı 201 beygir olarak satıp performans paketi adı altında kullanıcını düdükleyeceksen ona kanunen yapılacak bir şey yok, cezan kullanıcıların tarafından kesilmeli.

  • Hepsi böyle yapacak zaten, niye VW'e kızıyorsunuz ki? VW sadece erken davrandı...

  • Para yoksa beygirde yok gardaş

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Sen istiyor 228 hp verecek 22$

    Bugün 27hp yarın 270hp.

  • Yok artık !

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • VW iyice hayat kadınına bağladı; sen istiyor 27 beygir verecek 750 euro

  • Volkswagen zaten önceden emisyon kurallarını tam yakalayamadığı için beygir gücünü kısıyordu şimdide aboneliğe göre beygir gücü kısıyor.


    Herifler bir dönem 2.0 motoru 102hp olarak çıkardılar şaka gibi.

    Ama bunlar stage 1 yazılımla nasıl çok kolay güçleniyorsa abonelik olayıda yazılımla halledilir bence.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • opsiyonwagen

    _____________________________
  • Aracı çalıştırırken 30 saniyelik reklam da koyar bunlar. Reklam bitmeden vites değiştiremezsin ya da el frenini indiremezsin vs.

    _____________________________
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.