Şimdi Ara

Vites geçişlerinde zorluk

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
6.058
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhabalar,

    Otomobil Genel artık iyice "haber paylaşım bloğu" gibi oldu ancak bunu ufaktan değiştirebiliriz diye düşünüyorum ve elimden geldiğince gerek alıntı gerekse kendi bilgilerimi katarak teknik konular açmaya karar verdim. Bugün anlatacağım konu vites ile alakalı.

    İnsanlar genelde havalar soğuduğunda "vites geçişleri zayıfladı" şikayetinden yakınırlar. Bu kısmen doğrudur ancak sanıldığı gibi olmadığı zamanlarda var. Örneğin vites geçişlerinizde herhangi bir cırtlama sesi gelmiyorsa veyahutta vitesten atma gibi bir sorununuz yoksa bu durum çoğunlukla havaların soğuk olmasından kaynaklanır. Yani vitesiniz yaz aylarında olduğu gibi yağ misali süzülmez konsolda.

    Havalarla ne alakası var dediğinizi duyar gibiyim. Onu da kısaca açıklamaya çalışayım. Yağın akışkanlığı soğuk havalarda azalır. Şanzıman içerisindeki yağ yaz aylarındaki durumuna göre daha da koyulaşır. Tabii birde uygun yağ kullanım olayı var. Eğer şanzımanınıza kalın ve aracınızın orijinal kayıtlarında olmayan bir yağ koydurduysanız derhal değiştirmeniz size servisler tarafından önerilir ki bu da doğru olandır.

    Peki ya havalar soğuk değil ise ? Bu durumda da şöyle bir seçenek çıkıyor karşımıza. Varsayalım ki havalar soğuk değil, vites halatlarınız da sağlam. Ancak vites hala zor geçiyor. Böyle bir durum yaşayan arkadaşların arıza tespitine vites topuzundan başlaması gerekiyor. Çoğu araçta daha doğrusu benim bugüne kadar gördüğüm tüm araçlarda vites kolunun alt tarafı topuz şeklindedir ve bu topuzun içerisinde hareket ettiği yuvalar vardır. Bu topuz yuvalarda eğer ki yağsız bir şekilde kuru çalışıyorsa o kısımlara yağlama uygulanabilir.

    Okuduysanız eğer (ki ilgi olacağından ümidim yok çünkü başlıkta VW, OPEL, 100.000TL'm var ne alayım? gibisinden sözler yok) teşekkür ederim.

    Hayırlı akşamlar, iyi forumlar.







  • Okudum, ufledim tskler.
    Kayinbiraderin aracinda vites gecislerinde cirtlama baslamis bu aksam. Debriyaj balatasini yeni degistirmisti. Debriyaj telinden olabilir dedim. Bakilacak.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mobil 75w90 şanzıman yağı ilacıdır bu konunun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hatırlıyorum, 1990 senesi doğuda askerlik görevimi yaparken -20 C de debrija basmadan araç calışmıyordu. Çünkü şanzıman içindeki yağ donmuş oluyordu..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • kışın zor geçtiğini herkes bilir zaten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam her vites geçişinde değil ise sorun eğer senkromeçlerde sorun olabilir. Hangi vitese geçerken cırtlama yapıyorsa o vitesin senkromeçine baktırmalısınız.
  • Burası bir forum ve bilmeyenler olabilir.

    Ya da internette bu sıkıntıyı yaşayıp araştıranlar olabilir.

    Ben bu forumdan neler öğrendim neler...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Peki geri vitesler neden sıkıntı yaratıyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: salserol

    Hatırlıyorum, 1990 senesi doğuda askerlik görevimi yaparken -20 C de debrija basmadan araç calışmıyordu. Çünkü şanzıman içindeki yağ donmuş oluyordu..

    Debriyaja basmadan araç çalıştırmak alışkanlık oldu doğandan ayrıca yeni arabaya binince anahtarı çevirirken gaza pompalayıp duruyorum millet napılon diyo :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Okudum ve kabul ediyorum
  • cliffsalih kullanıcısına yanıt
  • Arkadaşlar,
    Dizel getz'im motor soğukken 1den 2ye ve 2den 1e zor geçiyor. Özellikle 2den 1e atarken iyice yavaşlamam gerekiyor.

    Motor ısınınca düzeliyor ama.
    Sorun nedir acaba?
    Araç 170.000 km'de.Yeni aldım.
    Teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bahsettiğiniz gibi bir sorunum hiç olmadı çok şükür. Ancak ben şöyle hissediyorum: kış aylarında vites kolundan kaynaklanan bir zorluk hissetmedim. Ama aracı ilk çalıştırdığınızda birkaç dakikalık seyirde özellikle 1den 2ye ve 2den 3e atarken araçtaki o ufak yığılma hissi yaz aylarına ve ısınmış durumdaki arabaya göre daha fazla oluyor. Yani vites kolundan kaynaklı geçme sorunu değil de aracın kendisinin zorlanması söz konusu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bizim eski skoda felişte de çok belirgin yapıyordu soğuk havada vites geçme zorluğu.. elle oynadıkça ve motor ısındıkça geçiyordu,muhtemelen dediğiniz gibi şanzıman yağı falan donuyordu hele ki çok soğuklarda resmen kırılacak sanıyordum vitesten boşa geçerken

    yukarda arkadaş sormuş ben de merak ediyorum neden çoğu arabada bu geri vitese geçiş zor oluyor,bizim şu anki arabada da yine aynı şekilde bazen debriyajı birkez daha pompalamak gerekiyor bazen de 4'e çekip geri atıyorum kolay geçiyor.. ama yine de nedenini merak ediyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rubelhizb

    Bahsettiğiniz gibi bir sorunum hiç olmadı çok şükür. Ancak ben şöyle hissediyorum: kış aylarında vites kolundan kaynaklanan bir zorluk hissetmedim. Ama aracı ilk çalıştırdığınızda birkaç dakikalık seyirde özellikle 1den 2ye ve 2den 3e atarken araçtaki o ufak yığılma hissi yaz aylarına ve ısınmış durumdaki arabaya göre daha fazla oluyor. Yani vites kolundan kaynaklı geçme sorunu değil de aracın kendisinin zorlanması söz konusu.

    Hocam aracınız nedir ?

    Ona göre yorum yapalım, yanlış yönlendirmiş olmayayım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    quote:

    Orijinalden alıntı: rubelhizb

    Bahsettiğiniz gibi bir sorunum hiç olmadı çok şükür. Ancak ben şöyle hissediyorum: kış aylarında vites kolundan kaynaklanan bir zorluk hissetmedim. Ama aracı ilk çalıştırdığınızda birkaç dakikalık seyirde özellikle 1den 2ye ve 2den 3e atarken araçtaki o ufak yığılma hissi yaz aylarına ve ısınmış durumdaki arabaya göre daha fazla oluyor. Yani vites kolundan kaynaklı geçme sorunu değil de aracın kendisinin zorlanması söz konusu.

    Hocam aracınız nedir ?

    Ona göre yorum yapalım, yanlış yönlendirmiş olmayayım.

    1.4 clio symbol araç. Aracımda bir sorun olduğunu düşünmüyorum hocam. Konuya cevaben yazdım. Soğuk günlerde ilk bir kaç dakika vites değiştirirken sıcak günlere oranla daha fazla sarsılması normaldir zaten. Ki bu farkı araca binenlerin hissettiğini bile zannetmiyorum mesela. Sadece insan sürekli kullandığı araçtaki en ufak değişime duyarlılaşmış oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Eline sağlık dostum
  • Yeni çalıştırdığımda benim araçta vites geçşlerinde sarsıntı hissediliyor. Ama ısınınca yağ gibi tabiki. Şanzıman yağını yeniletsem durumda bir düzelme olur mu acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mesele tamamen şanzuman yağıyla ilgili. Soğukta katılaşan yağ yüzünden geçişler kemikli olur. Hele doğan resmen tepik atıyoz sabahları vitese :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SonNn_

    Yeni çalıştırdığımda benim araçta vites geçşlerinde sarsıntı hissediliyor. Ama ısınınca yağ gibi tabiki. Şanzıman yağını yeniletsem durumda bir düzelme olur mu acaba?

    Şanzıman yağını ne olursa olsun değiştirmemekte fayda var çünkü eskisi gibi olmuyo daha kötü bir hal alıyor . Dişliler o yağa alışınca yağda oraya göre bi şekil alıyor. İzahı yok ama değiştirtmeyin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.