Şimdi Ara

Virajda Takla Atacaktım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
2
Favori
2.531
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bugün merzifona giderken viraja gelmeden yokuş aşağı yol vardı orda bastım 145-150 sonra dıştan içe bariyerlere yakın içten dönerken aracın elimin altından gideceğini fark ettim sanki yan yatacak gibi oldu sonra araç yola tutulsun diye iyice gaza bastım sizce böyle durumlarda ne yapmamız lazım virajda frene bassak veya boşa atsak ?
     Virajda Takla Atacaktım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karahancer2 -- 18 Nisan 2015; 23:18:04 >



  • Symbol ile viraja 140 ile girmek.. Çok büyük bir risktir.

    Bu olayda Allah sana acımış ve sevdiklerine bağışlamış.

    Üniversite öğrencisi böyle hatalar yapmamalı. Lütfen dikkatli kullan.. Sümbül o hızlarda , özellikle virajlarda bir savrulursa, toplayamazsın..

    (Not : Öyle bir durumda vitesi boşa almak, ölüme davetiye çıkarmaktır. 4 tekeri de motor kontrolünden çıkarırsın.. )
  • Fren yada boşa alırsan aracın hakimiyetini kaybedersin.
  • Hocam bunu symbollemi yaptınız? Allahın sevgi kulu ve verilmiş sadakan varmış. Ama bi daha sefer yapmayın mümkünse 110 ü geçmeyin bu araçla. Hatta o bile tehlikeli.

    Bu arada iyi yanlamışsınız. Tabi esp filan olmayınca iş size değil allaha kalıyor.
  • Fren olmaz hocam hıza dikkat edecen başka çare yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hadi Sümbül ile 150 yapıyorsun bari bilmediğin viraja girme

    Valla ölmemek icin butun sans faktörleri Yanınızda olmus boyle durumlarda fren yerine ayagina gazdan çekmek daha iyi .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 18 Nisan 2015; 22:13:06 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • evet symbol
  • Symbol ile viraja 140 ile girmek.. Çok büyük bir risktir.

    Bu olayda Allah sana acımış ve sevdiklerine bağışlamış.

    Üniversite öğrencisi böyle hatalar yapmamalı. Lütfen dikkatli kullan.. Sümbül o hızlarda , özellikle virajlarda bir savrulursa, toplayamazsın..

    (Not : Öyle bir durumda vitesi boşa almak, ölüme davetiye çıkarmaktır. 4 tekeri de motor kontrolünden çıkarırsın.. )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yolcum -- 18 Nisan 2015; 22:20:38 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Kaza yaptım. tamponu kırdım.
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Virajda frene basılmaz, gaz kesilmez. Gaza ne kadar basılırsa araba o kadar yere basar. Fakat yeri tutsun diyede symbol gibi bir arabayla viraja 150 ile girilmez.
    Her aracın bir limiti var. Umarım sizde limitlerini öğrenmişsinizdir...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O sümbülü çok zorluyorsun dikkat et.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ya aynı viraja fabiaylada giriyodum ama başıma böyle şey geleceğini hiç düşünmedim
  • Zamanında (8 yıl öncesiydi herhalde) bizim peder erzuruma bu araba ile gitmişti. 140 km/h ile aynı benzer duruma düştüklerini allahın koruduğunu söylemişti.

    Şu anki araba ile 140 ile çok rahat kendi bile girebiliyorken her zaman temkinli olmuştur. Neden ise çok basit. Süspansiyonu sert ve yol tutuşu iyi araçlarda hız seviyeni ve virajı arttırdıkça içine yolu hissetmeye başlar sonrada korkmaya başlarsın. Halbuki limitleri bile belki daha fazladır.

    Ama süspansiyonları yumuşak, güvenlik özellikleri sıfır, sadece filo ve ticari amaçlı üretilmiş araçlarla bırakın virajı düz yolda 130 yaptın mı başlayacan salavat ve besleme çekmeye. Çünkü hafizanallah aracın nerden kopacağı belli olmaz.
  • Sümbülle merzifona gitmeninde bir usulü var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bundan sonra dikkat edersin artik... aracini iyi tanı her aracin bi kapasitesi var.. aracin limitlerini zorlamamak lazim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araba sadece duracağın zaman boşa alınır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ebd ile desteklenmi? abs si olan araçlarda virajlarda frene aracy kitlemeden basarsanyz araç dengesini fizik kurallary içinde bulur. Çok hyzly girerseniz ebd de?il esp bile kurtaramaz. Her?eyin bir kapasitesi var.

    http://otomobilteknolojisicom.blogspot.com.tr/2009/08/ebs-sistemi-nedir-nasl-calsr-ne-ise.html
    http://otomobilimm.blogspot.com.tr/2014/01/elektronik-fren-guc-dagtc-ebd-hakknda.html


    Fakat symbolde abs sistemi opsiyoneldir. Ayryca abs varsa bile üretim teknolojisi eski oldu?u için ebd ile desteklenmi? bir abs sistemi olmayabilir.


    Virajda gaza basmakla iyi yapmy?synyz. Kaza yaparsanyz sakat kalma yada uzun süre acy çekme ihtimalini azaltmy? olursunuz. Bir dahaki sefer daha çok gaza basyn böylece böyle bir "kaza yapacaktym" derdi de ta?ymazsynyz.


    Aracyn limitlerini a?my? olsanyz ne gaz ne fren hiçbir ?ey sizi kurtaramaz.


    Ayryca araç kullanyrken azycykta beyninizi kullanyn. O viraj anlaty?ynaza göre kör bir viraj olmasy lazym ki bu ?ekilde giresiniz. O virajyn çyky?ynda kamyon, otobus yada ba?ka bir araçta olabilirdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-5A1BF912D -- 18 Nisan 2015; 23:14:27 >




  • Yolun fotoğrafını koydum görebilirsiniz teşekkürler..
  • sol ayak freni yaparsınız yani sağ gazda sol frende
    (önçekerler için). önceden alıştırmasını yapılması önerilir.
  • -Boşa atarsan aracın kontrolünü tamamen bırakırsın
    -Frene basarsan önce önden kızaklama yapar,eğer toparlayamazsan arkadan savurma yapar.
    -Gaza basarsan aracın merkezkaç kuvvetini arttıracağın için aracı devirme-takla attırma ihtimalini yükseltirsin(biryere çarpmadan takla atan aracın tek sorumlusu merkezkaç kuvvetidir)
    Böyle bir durumda eğer viraj sola doğruysa,hızın yüksek ise ve araç sağa yatmaya meyil gösteriyorsa yapman gereken en etkili ve mantıklı şey ayağını gazdan biraz çekmek ve sola dönük olan direksiyonu hafifçe sağa doğru serbest bırakıp yavaşça sağ şeride geçmektir.

    Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.
  • Hava yağışlıydı... yokuş aşağı bir de virajın-içi. İlerde de tünel girişi var. Karanlıkta kalınca biraz geç gördüm, meğer tünelde trafik sıkışmış, tam gölgenin başladığı yere kadar dolmuş.

    Ama tabii virajın-içi olduğundan frene basmadım, tersine gaza bastım beş araba iç içe girdik... Kaskoya da bildirdim, viraj-içi tazminatları ödedi.

    * * *

    Doğrusu, arka dış tekerleği en az 30 m. sürüklemiştim. Arkadaki trafik serbestken etkili fren yapıp, son 30 metreyi de yavaşça frensiz kapadım daha arkadan gelenler için. Neyse ki onlar da frene bastılar, bir de gaza bassalardı güvenlik payım yoktu.

    Fren çoğu durumda daha güvenlidir, her şartta fren yapılabilir.
  • Dostum sen bu virajamı 140 la girdin. Eminmisin?

    500m mesafede nerden baksan 50-60 derecelik açı var ve sümbülle girdin. İntihar için güzel yöntem tebrikler!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi juke sero -- 18 Nisan 2015; 23:40:21 >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.