Şimdi Ara

Vialle LPi sistemi hakkında bilgi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.618
Cevap
12
Favori
228.842
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben LPG konusunda bilgiye sahip değilim. 2004 yılında aldığım cmax ghianın zaten benzinli versiyonu yoktu. Dizel aldım ancak RTE dizele sağlam zam yaptı ve dizelin çok da avantajı kalmadı(neyse ki ilk yıllarda çıkarmıştık) . Şimdi almayı düşündüğüm otomobilin benzinli versiyonu var. Bu otomobilin ingiltere websitesinde resmi olarak LPG çevrimi yapıyorlar 2 yıl garantiyi veriyorlar ve kullandıkları sistem Vialle LPi sistemi. Bunun en iyi sistem olduğunu iddia ediyorlar.

    Forumumuzda aradım 2A nın bir başlıkta bu sistemle ilgili açıklamalrını okudum, ancak benim için yetersiz oldu. LPG konusu hakkında bilgim az bu açıdan öğrenmek istediklerim şunlar. Cevap veren olursa sevinirim sonuçta ingiliz distribütör bu kiti takıyor 2 yıl garantisini veriyorsa bu arabaya en uygun sistem budur diye düşünüyorum.

    - Vialle LPi sistemi türkiyede var mı? Yoksa aynı sistemi yani likit propan injeksiyonu sistemi kullanan başka marka var mı?Aralarında ciddi farklar var mı?
    Eğer Vialle varsa:
    - Fiyatı pahalı mı?
    - Türkiyede LPG yakıtı bu sisteme uygun mu?
    - Bu sistem onların iddia ettiği gibi en iyi sistemi alternatif sistemler önerilir mi?

    Eğer vialle Türkiyede yoksa:
    - münferit olarak getirtmek ve taktırmak mümkün mü?

    Cevap vereceklere şididen teşekkür.







  • Selam şu an bu konuda çalışıyorum, Vialle LPi sistemini Temsa Global getiriyor yani Sabancı güvencesi var ve Temsa Global bayilerinde takıyorlar...www.vialle.com.tr
  • Forumda bir arkadaş (yanılmıyorsam Berlin) bu konuda bazı açıklamalarda bulunmuştu. Sabancı'nın getireceğini yazmıştı birkaç haftaya kadar. Ayrıca vialle sitesine de baktım. İkisinden anladığım kadarıyla bu sistem tamamen farklı lpg sıvı olarak yanıyor bu nedenle araç performansında benzinli orjinal haline göre performans artışı olacağını gösteren bir grafik var sitede. Bana daçok ilginç geldi merakla bekliyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: x-rayted

    Ben LPG konusunda bilgiye sahip değilim. 2004 yılında aldığım cmax ghianın zaten benzinli versiyonu yoktu. Dizel aldım ancak RTE dizele sağlam zam yaptı ve dizelin çok da avantajı kalmadı(neyse ki ilk yıllarda çıkarmıştık) . Şimdi almayı düşündüğüm otomobilin benzinli versiyonu var. Bu otomobilin ingiltere websitesinde resmi olarak LPG çevrimi yapıyorlar 2 yıl garantiyi veriyorlar ve kullandıkları sistem Vialle LPi sistemi. Bunun en iyi sistem olduğunu iddia ediyorlar.

    Forumumuzda aradım 2A nın bir başlıkta bu sistemle ilgili açıklamalrını okudum, ancak benim için yetersiz oldu. LPG konusu hakkında bilgim az bu açıdan öğrenmek istediklerim şunlar. Cevap veren olursa sevinirim sonuçta ingiliz distribütör bu kiti takıyor 2 yıl garantisini veriyorsa bu arabaya en uygun sistem budur diye düşünüyorum.

    - Vialle LPi sistemi türkiyede var mı? Yoksa aynı sistemi yani likit propan injeksiyonu sistemi kullanan başka marka var mı?Aralarında ciddi farklar var mı?
    Eğer Vialle varsa:
    - Fiyatı pahalı mı?
    - Türkiyede LPG yakıtı bu sisteme uygun mu?
    - Bu sistem onların iddia ettiği gibi en iyi sistemi alternatif sistemler önerilir mi?

    Eğer vialle Türkiyede yoksa:
    - münferit olarak getirtmek ve taktırmak mümkün mü?

    Cevap vereceklere şididen teşekkür.


    1- Bu yeni bir sistem gibi lanse edilsede yeni değildir ve italyada yıllardır kullanılan bir sistemdir.
    2- Farklı bir tank ve içinde dalgıç bir pompa istemektedir ve maliyetli bir olaydır.
    3- Performansı şuan kullandığımız sgi kitlerden bir gömlek daha iyidir.
    4- Vialleden başka ICOM unda piyasada satıldığını biliyorum.
    5- Fiyatı 2000 euronun cıvarında olduğunu duydum.
    6- Mıtsubishi temsanın getirdiği sistem ile sadece marka aynı ama VIALLE yani temsanın getirdiği sistem bizim bildiğimiz sgi sıralı sistem.
    Fakat servis ve yaygınlık konusunda sorun yaşadıkları için şimdilik takamıyorlar diye biliyorum.
    7- Birde çok önemli bir konu varki .... Çok profesyonel bir montaj istiyor, !!!
    8- Türkiyedeki yakıt ile ilgili bir sorun yok.
    9- Bütün bunları yanyana getirdiğimizde Biz bu ürünü Türkiyemde satamayız :)

    Sevgi ile kalın




  • Klavyenize sağlık üstad
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Emre_D

    Klavyenize sağlık üstad

  • acaba fiyatları ne durumda,FSI sistemlerede montaj yapılıyormu?bunları ogrenmek gerek.
    Ayrıca turkiyede lpg kitlerinin cogalması cok iyi, tekelci mantıgın yok olması demektir bu, hayırlısı olsun
  • Konuyla ilgili daha önce yazdıklarımı buraya tıklayarak okuyabilirsiniz.

    @Sayın Faruk Abim, sorularına cevap vercek olursak;

    1- Evet Avrupa'da özellikle son 2 senedir yaygın kullanılmaktadır. Türkiye için yeni bir sistemdir, çünkü bir benzeri henüz yok.

    2- Farklı bir tank ve içinde dalgıç pompa olayı doğrudur, ama bu tank kit ile beraber gelmektedir ve sanıldığı kadar maliyetli değildir.

    3- Performansı şuan kullandığımız sgi kitlerden bir gömlek üstün değil, benzinle çalışmasına göre bir gömlek üstündür ki sgi ye göre kaç gömlek üstündür bilemiyeceğim...

    4- Vialle'den başka ICOM vardır, bir üçüncüsüne henüz denk gelmedim. ICOM da Türkiye pazarına girmek üzere, eğer bahsedilen fiyatlarda girerse sgi sistemler artık karburatorlu fiyatına takılır. Ama ICOM , Vialle'nin taklidi olduğu söylendi bana ve birçok problemle hala daha yüzleştiği söylendi.

    5- Viallenin fiyatı 1000€ + kdv, yani 1180 € dur. Şu saatteki 2,15 lik kur ile 1180 x 2,15 = 2537 TL'dir. Ve bu fiyata daha 10gün öncesine kadar 10 taksit imkanı da vardı, görüşmeler devam ediyor.
    Teleflex'in veya Prins'in 2200 TL olduğu bir yerde 2500 TL çok daha süper bir sisteme vermek bence daha mantıklı.

    6- Temsa'nın getirdiği sistem sgi sistem değildir, LPi diye tanımlanan sıvı yakıt teknolojisini barındıran sistemdir. Bildiğim kadarıyla Vialle sgi sistemi üzerine yatırım yapmıyor, ona bütçe ayırmıyor. Nedenini birazdan başka bir rakamda anlatacağım.

    7- El alışkanlığı olan her usta bunun montajını yapabilir, neticede yine bir tank, bakır olmasa da borular, regulator (basınç için) ve aktarma organı olarak ECU var; Aynı bizim BRC'lerde sıfır HYUNDAI montajlarında yaptığımız gibi, her tip araç için farklı guide'lar var, hangi cihaz tam olarak nereye takılıyor milimimilisine tarif edilmiş durumda. Ayrıca 4 günlük bir montaj eğitimi alındı Temsa'da. Bu 4 gün boyunca Mitsubishi Lancer'lar üzerinde montaj birebir yapılmıştır.

    8- ok

    9- Bütün bunları yan yana getirdiğimiz de, farklı bir kesime hitap ettiğimizi fark edip, 40-50-60 milyarlık araçlar hedef alındığını kendimce söyleyebilirim.

    @Sayın malkacoğlu,
    10- FSI araçlara henüz montajı yapılamıyor, benzin enjektörü sicaktan kavrılıyor, şuan yaptıkları araştırmalara göre ek bir enjektör eklemek yerine LPG'yi direk benzin enjektöründen püskürtmeye çalışıyorlar, Sanırsam kısa sürede tamamlanamaz.

    @all
    11- Vialle her araça göre ayrı konfigire edilmektedir, Atıyorum Opel Corsa 78 beygirliğine göre ayrı testler yapılıp üzerinde çalışıldıktan sonra o araca göre kit üretilir, aynı model Opel Corsa 170 beygirlik araç için de ayrı testler (yol şartları çalışma şekilleri) yapılıp üzerinde çalışıldıktan sonra o araca göre de farklı kit üretilir. Her aracın bir kodu vardır ve ona göre özel siparişler kit gelir.

    Yani Vialle universal bir kit değildir, her araca özgün yapılandırıldığı için şimdiden R115 standartını tutturmuş, ve bazı araçlara özgün yapılanmalar meydana gelmiştir.

    Örneğin, Honda araçlarda motor erimesini kimimiz duymuştur, aşırı yük binen durumlarda (uzun yolda yapılan yüksek hızlarda) arasıra benzin de fışkırtarak motorun zarar görmesini engellemektedir.

    Bu yüzden Vialle'nin sıradan sgi kitlerinin olduğunu sanmıyorum çünkü her bir kuruşunu yeni konfigirasyonlar yapmak için kullanıyor.

    Şuan hemen hemen her araca göre konfigirasyonu olsada hala yapması gereken çok çalışmalar var.

    12- Vialle ile aracın performansı artmaktadır, kabaca şöyle düşünün, pistonlar benzin ile çalışırken daha fazla sıkışma oranına sahipler, yani daha fazla performans açığa çıkarırlar, pistonlar gaz ile çalışırken aynı oranda çalışamadığ için çok iyi montajlarda 4-5 beygirlik bir performans düşüşü meydana gelmektedir, ama vialle sıvı şeklinde çalıştırdığı için pistonları ve oktan değeri benzine göre daha fazla olduğu için pistonlar daha güçlü çalışmaktadır.

    13- Arkası yarın; forumda yetkili birinin aramızda olmasına sevindim, hollanda'dan gelen ar-ge müdüründen 4 günlük eğitimi almış biri olarak size bu bilgileri verdim. Samsun'da taktırmak isteyenler benimle irtibata geçebilir :)

    quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili

    1- Bu yeni bir sistem gibi lanse edilsede yeni değildir ve italyada yıllardır kullanılan bir sistemdir.
    2- Farklı bir tank ve içinde dalgıç bir pompa istemektedir ve maliyetli bir olaydır.
    3- Performansı şuan kullandığımız sgi kitlerden bir gömlek daha iyidir.
    4- Vialleden başka ICOM unda piyasada satıldığını biliyorum.
    5- Fiyatı 2000 euronun cıvarında olduğunu duydum.
    6- Mıtsubishi temsanın getirdiği sistem ile sadece marka aynı ama VIALLE yani temsanın getirdiği sistem bizim bildiğimiz sgi sıralı sistem.
    Fakat servis ve yaygınlık konusunda sorun yaşadıkları için şimdilik takamıyorlar diye biliyorum.
    7- Birde çok önemli bir konu varki .... Çok profesyonel bir montaj istiyor, !!!
    8- Türkiyedeki yakıt ile ilgili bir sorun yok.
    9- Bütün bunları yanyana getirdiğimizde Biz bu ürünü Türkiyemde satamayız :)

    Sevgi ile kalın




  • @berlin

    Seninde klavyene sağlık
  • quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili

    @berlin

    Seninde klavyene sağlık

    Sağolasın Faruk abim!
  • bu ekonomik krizde montaj yaptıran sayısı oldukça düşük olur 2000 euro az para değil
    birde dalgıç pompa olayı özel tank gerektirir.ve o pompanın ömrü gazın içersinde ne kadar olur tartışılır.
    şu piyasa koşullarına göre ben sıcak bakmıyorum.
  • yazım size biraz uzun geldi galiba :)

    fiyatı 1180€, dalgıç pompayla beraber tank bir gelmektedir. Kit aldığınızda herşey içindedir.

    Pompanın özel bir yapısı var, tankın ömrüyle beraber pompayı da 10 sene boyunca koruyacak özel bir yağ var.

    Ekonomik krize ben inanmıyorum, 1 adet araba kalmadı satıcılarda, ve hükümet hala %40 destek aldı, demekki herkes halinden memnun.

    Bizim Sanayide millet 20,000€ luk araçları almanın hesabını yapıyor. ...

    quote:

    Orjinalden alıntı: uysalotogaz

    bu ekonomik krizde montaj yaptıran sayısı oldukça düşük olur 2000 euro az para değil
    birde dalgıç pompa olayı özel tank gerektirir.ve o pompanın ömrü gazın içersinde ne kadar olur tartışılır.
    şu piyasa koşullarına göre ben sıcak bakmıyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _Berlin_ -- 4 Nisan 2009; 12:18:05 >




  • sn._Berlin_

    kusura bakmayın gözümden kaçmış
  • quote:

    Orjinalden alıntı: uysalotogaz

    sn._Berlin_

    kusura bakmayın gözümden kaçmış

    sorun değil, sizin bu yazınızdan sonra 2 cümle daha ekledim.
  • olan da var yastık altında olanlar çıkıyor herhalde
    ama belirli kesim gerçekten krizi yaşıyor.
  • Sn Berlin konuyu aydınlattığınız için teşekkürler. Sorularımı cevaplarsanız sevinirim.
    1- LPI sistemi sıralı sistemler gibi ilk çalışmayı benzinle mi yapıyor? Benzinle yapıyorsa LPİ'ye geçme sıcaklığı kaç derecededir?
    2- Sadece simit tank mı kullanılıyor? Simit veya silindirik tanklarda en düşük hacim kaç lt'dir?
    3-www.vialle.com.tr adresinde "bagaj taşıma kapasiteniz değişmez ve araç içi yerlerin daha iyi kullanılmasını sağlar" yazıyor. Bu cümleyi biraz daha açarmısınız? Kullanılan tanklar klasik LPG tanklarından daha mı küçüktür?
    4- Aynı sitede "...benzin ve sıralı sistem LPG kullanan araçlara oranla yakıt tasarrufu sağlar" deniliyor. Bu ifadeyi de biraz açar mısınız? Mesela sıralı sistem LPG kiti uygulanmış araçlar 100 km'de benzinle yaktığı lt'nin %20 civarı fazlasını yakıyor. LPI 'de araç aynı sıralı sistem gibi mi tüketiyor yoksa benzinde tüketilen litrenin aynı miktarını veya benzine göre oktan fazlalığı nedeni ile daha az miktarını mı tüketiyor?
    5- Benim aracım Suzuki Vitara 2000 model 1600 motor 16 valf bu araca uygun LPI kiti var mı?
    Teşekkürler - Saygılar!




  • 1- Evet benzinle yapıyor, hatta benzin yoksa araç çalışmıyor bile. Siradan sgi sistemlerinde bile çalışırken bunda çalışmıyor. Ar-Ge müdürüne bunu dile getirdiğimde bana alaylı şekilde "Our engineers are not clever enough; bizim mühendislerin kafası o kadar basmıyor" demekle yetindi. Daha sonra kendince birkaç mantıklı açıklma yapmasına karşın durum bu.

    2- Sadece simit tank kullanılmıyor; Bazı araçlarda 3 tank çeşidi de mümkün, ama genelde çoğu araçta tek tank çeşidi var.

    3- Kullanılan tanklar klasik tanklarımız ile aynı, hatta bir dönem tartarini ile kullanılan stako tankları kullanılıyor. Bagaj kapasitesi değişmez ile demek istediği simit tank kullanırsanız o zaman doğru. Ama burada gözden kaçan bir durum var, yedek lastığı arabada bulundurmak zorundasınız. (Sanırsam trafik kanunu gereği). Dolaysıyla hacimde bir düşme meydana gelir.

    4- Maalesef bu konu ile ilgili notumu almamışım, şuan detayları da hatırlamıyorum. Yalnız ar-ge müdürünün bizzat bana dediği normal sgi'lere göre aynı oranda tasarruf sağlar, ama temsa yetkililerine göre daha fazla tasarruf sağlıyor. Onu da şöyle düşünüyorum; TemSa yetkilileri 1 yılın üzerinde LPG üzerinde çalışıyorlar, daha önce başka bir hollanda malı olan sıradan sgi sistemini denemişler mitsubishilerde, onların ölçümlerine göre daha tasarruflumuş, bence sgi de iyi bir kalibrasyon yapamadıkları için bu sonuca vardılar. Neticede sgi lerde her ustanın kalibrasyonu farklı olur ama LPi'de fabrikadan kalibrasyonlu geliyor aletler. Tasarruf oranı o yüzden farklıdır.

    5- Üzgünüm, Maalesef sizin araca uygun kit yok;

    Grand Vitara 2.0i 16V 103kW 06/**

    kodlu bir vitara var ama sanırsam bu sizinkine uymuyor çünkü bu; 2000 motor, 16 valf, 103 kw ve 2006 model sonrası için yapılmış kit.

    6- Yeni araç almak isteyipte uygun kit var mı diye merak edenler şu linkten ilgili araçları görebilirler;http://www.vialle.nl/home/catalogus.html

    Yardımcı olabildiğsem ne mutlu bana,


    quote:

    Orjinalden alıntı: medvet

    Sn Berlin konuyu aydınlattığınız için teşekkürler. Sorularımı cevaplarsanız sevinirim.
    1- LPI sistemi sıralı sistemler gibi ilk çalışmayı benzinle mi yapıyor? Benzinle yapıyorsa LPİ'ye geçme sıcaklığı kaç derecededir?
    2- Sadece simit tank mı kullanılıyor? Simit veya silindirik tanklarda en düşük hacim kaç lt'dir?
    3-www.vialle.com.tr adresinde "bagaj taşıma kapasiteniz değişmez ve araç içi yerlerin daha iyi kullanılmasını sağlar" yazıyor. Bu cümleyi biraz daha açarmısınız? Kullanılan tanklar klasik LPG tanklarından daha mı küçüktür?
    4- Aynı sitede "...benzin ve sıralı sistem LPG kullanan araçlara oranla yakıt tasarrufu sağlar" deniliyor. Bu ifadeyi de biraz açar mısınız? Mesela sıralı sistem LPG kiti uygulanmış araçlar 100 km'de benzinle yaktığı lt'nin %20 civarı fazlasını yakıyor. LPI 'de araç aynı sıralı sistem gibi mi tüketiyor yoksa benzinde tüketilen litrenin aynı miktarını veya benzine göre oktan fazlalığı nedeni ile daha az miktarını mı tüketiyor?
    5- Benim aracım Suzuki Vitara 2000 model 1600 motor 16 valf bu araca uygun LPI kiti var mı?
    Teşekkürler - Saygılar!




  • Çok teşekkürler Sn Berlin
  • hakikaten o mühendislerin kafaları çalışmıyormuş sanırım bu mühendis arkadaşlar türkiye,ye yabancı bizim yurdum insanını tanımıyorlar şimdi şöyle birşey geçiyordur içinizden bu zengin kesime hitap ediyor diye öyle ise bir montajcı dostumuzun başından gecen bir olayı anlatayım yeni model bir volvo,ya lpg takmışlar adam bir hafta sonra telefon etmiş sizin takacagız gazada sizede diyede söylenmiş aracın yanına gittiklerinde bakmışlarki araçta benzin yok bu sebepten dolayı benzin pompası yanık gazda bitmiş araç kalmış yani uzun lafın kısası bu
    artı sistem abartılacak kadar degil sonucta lpg yi hava yakıt karışım miktarları dışında veremiyeceginize göre ve yakıt enjektörden cıktıgında hemen gaz haline dönüştügüne göre kaliteli bir sgi sistemin üzerinde performans saglaması biraz zor hele benzine göre çoook zor bence abartmamak lazım üstelik araçta enjektörleri direkt hortumsuz baglamanız şart bunuda her araçta yapmanız çokzor iyi yönleri yokmu tabiki var birincisi soguk gaz kullanması(motorun ve motora giren havanın bir nebze sogumasını saglar) ikincisi depodan gelen basıncın sabit olması(gazınız azaldıgında performans düşmesi yaşamazsınız) üçüncüsü aracta daha az tahribat ( kalorifer hortumlarını kesilmesi gerekmiyor ) dördündüncüsü yeni nesil olması ama asla tam olarak sgi ye rakip olamaz ( her araca takılabilme olsılıgı yok sadece kısıtlı modeller)




  • bu arada bir ekleme de ben yapayım, SGi'den tasarruflu olmasının ekstra bir sebebi de, bakım, ayar ve ıvır zıvır filtre değişiklikleri gerektirmemesi... bu ayar ve bakım için yapılan km'ler ve kaybedilen zamanı da düşününce tasarruf ciddi oluyor...
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.