Şimdi Ara

DPF Hakkında Destek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14
Cevap
0
Favori
544
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba, Kia Rio 1012 1.4 crdi aracım var. birkaç ay önce aracımın DPF arızası verdi. DPF'yi temizlettim fakat sonrasında aynı arızayı tekrar verdi. Sonrasında sensörün bozulmuş olabileceği ihtimali için DPF sensörünü orijinali ile değiştirdim. Aynı hatayı tekrar veriyor, araç bu hatadan dolayı sürekli rejenereasyon yapıyor. Bu konuda yardımcı olabilir misiniz?





    _____________________________
  • Rejenereasyon yapmasına olanak veriyormusunuz aracın? Anlamak için soruyorum?

    80 90 KM hızla 20 25 dakika 3 bin devirlerde kullandınız mı aracı otobanda boş yolda?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Birikimlerimiz kısıtlı, arzularımızın ışığı egoizme yansıdı ya da kısıtladık insancıl yanımızı; tokatladık karanlığa mum yakanları.
  • Araç çalışırken egzozunda koku var mı? Var ise,


    Rejenerasyon tamamlanana kadar aracı stop etmemek gerekir.


    Aracında yarım depo mazot olsun. Yakıt az iken rejenerasyon gerçekleşmez.


    Boş bir yolda 80 km sabit hız ve devir ile 30 dklık sürüş yap.

    _____________________________
  • dpf başbelasıdır. araca yazılım attırın kurtulun, hem söktürün, ilave güç alın, dumansız bi yazılım yaptırın.

    _____________________________
    -Cumhuriyet fikir serbestliği taraftarıdır. Samimi ve Meşru olmak kaydıyla her fikre SAYGI duyarız.
    -Fikirler ,Şiddetle ,top ve tüfekle öldürülemez.

    M. K. ATATÜRK
  • Dpf temizlettikten sonra ölçüyor mu mamometre ile tamamen temizlediğine emin misin? Aşırı tıkalı ise söküp yapıyorlar veya önceki işlemleri 2-3 tur tekrar ediyorlar.

    Benim eski araçta da dpf yakıyordu devir çevir gazla vs nafile söndürünce tekrar yanıyor 1000km sonra fln, bir kere temizlendi yetmedi bir kaç defa daha kimyasal sıvı ile temizleme yapıldı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Araca mümkün olduğunca sabit 3000 devir ile 20-30 dakika boyunca giderek pasif rejenerasyon yaptırmaya çalışıyorum. En son oksijen sensörünün ordan liqui moly'nin temizleyici sıvısını ekleyip rejenerasyon yaptırdım. Sensör değiştirmeden önce sadece P2454 hatası veriyordu, şimdi hem P2454, hem P2002 hatası veriyor. Bu süreçte dizel motordan soğudum :)

    _____________________________
  • mechenneer M kullanıcısına yanıt
    Son durum nedir hocam

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • suaybdeniz kullanıcısına yanıt

    Hocam kaç tane ustaya gittiysem çözemedi en sonunda dpf egr iptal ettirdim :(

    _____________________________
  • mechenneer M kullanıcısına yanıt
    İptal ettikten sonra problem oldu mu tavsiye eder misiniz

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Bu tarz bir durumda sadece sensör ya da temizlik yetmeyebiliyor. Egzoz sıcaklık sensörleri, EGR valfi, enjektörler gibi parçalar da etkili olabilir. Ayrıca temizlik sonrası ECU'dan hata kodlarının silinip silinmediği ya da rejenerasyon verilerinin sıfırlanıp sıfırlanmadığı da önemli.

    Bazen DPF iç kanalları tam açılmazsa ECU hâlâ dolu sanabiliyor. OBD cihazı ile canlı verileri (DPF doluluk oranı, basınç farkı, sıcaklık değerleri vs.) kontrol etmek lazım. Gerekirse zorla rejenerasyon yaptırıp sonucu görmek gerek.

    _____________________________
  • Merhaba arkadaslar renault symbol araca dpf iptali yapilmis bu islemden orjinale donus mumkun mu ? Fabrikasyon yazilima donmek mumkun mu ?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 4 Dizel araç kullandım 2 si görece uzun yol sayılırdı ama son ikisi şehir içi kullanım ile gerçekten hiç ısınmadan kullanılıyordu, dizel araç 20-30 km yapmadan ısınmayan bir araç.


    Bakımı ağır olmasının sebebi ticari kullanıma uygun olmasıdır, normal bir kullanıcı için gereksiz güç ve masrafı var.


    En iyisi şehir içi kullanımlara direk benzinli kullanılmasıdır. Son aracım benzinli çok rahatım.


    Dizel dpf filtresi için yazılan 3 bin devirde yarım saat 20 dk kullanılması sadece filtrenin içinden az bir delik açar nefes alabilmesine yardımcı olur kısa bir zaman sonra TEKRAR TIKANIR , + artı yüksek devir soğuk motora kompresyön kaybettirebilir denemeyin.


    Dpf filtreyi temizlemek için uzun yola çıkıp normal kullanım ile 300-500 km yapmak lazım ki motorun içi ve çıkışındaki filtre 600-700 dereceleri görünce kendiliğinden atsın kurumları - partikülleri.


    Bilinçsiz araç kullanıyoruz bütün sorun buradan kaynaklanıyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zn_volkan -- 26 Nisan 2025; 5:47:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    imza yok




  • suaybdeniz kullanıcısına yanıt

    Hocam sorunlar çözüldü, iptal ettirmemek için çok uğraştım fakat en sonunda pes ettim. Şu an sorunsuz kullanıyorum.

    _____________________________
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.