Şimdi Ara

Sıralı sistem Araçlarda Regülatör Arızası Teşhisi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
16.458
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Sıralı Sistem LPG Regülatör arızasının başlıca belirtileri LPG'li aracın sabahları veya belli bir süre bekleyince geç çalışması,yedek su deposuna gaz karıştırması, regülatör basıncına bağlı rolanti & Yakıt bozukluğu ve aracın kendiliğinden gazdan benzine geçme belirtileridir.Şimdi bu belirtilerin nasıl tespit edileciğine ve ne yapılması gerektiğine detaylıca açıklık getirelim.

    Sıralı Sistem LPG Beyninden Kaynaklanan Aracın Sabahları Veya Bir Süre Park Edince Geç Çalışma Sorunu

    Yerli yabancı tüm sıralı sistemlerde sıklıkla yaşanan bu sorun ilk olarak akla regülatör yani LPG beyin arızasını getirmektedir. Bu arızanın tespiti oldukça kolay olup her araç sahibinin kolayca yapacağı işlemdir. Peki reülatör arızasının tespini nasıl yapacağız? Cevap her marka regülatör üzerinde vakum diğer bi adıyla map hortumunun bağlandığı ince bir hortum girişi bulunur.Bu girişten hortumu normal günümüzdeki gibi stop ettikten sonra çıkarıp aracı çalıştıralım araç tek marşta kolayca çalışıyor ise LPG regülatör diyaframı yırtılmış demektir.

    Bu sorun karşısında regülatör diyaframı veya komple regülatör değişmesi gereklidir. Belirtmiş olduğumuz hortumu çırmanıza rağmen araç hala geç çalışıyor ise LPG enjektör arızası olma olasılığı yüksektir. Sitemizin kategoriler bölümünde LPG beyin tamir takımları satılmaktadır. Burayı tıklayarak ihtiyacınız olan diyafram setini alıp değişim yaparak regülatörünüzü ilk günki gibi sıfır hale getirebileceksiniz.

    LPG Regülatör Diyafram Arızası Kaynaklı Motor Suyuna Gaz Karışması

    LPG'li araçlarda radyatör ve yedek su deposuna gaz karışması sıkça yaşanan sorunlardan biridir. Aracın yedek su deposuna gaz karışıyor ise regülatör regülatör içerisindeki su hazne bölümünün diyaframı arızalı demektir. Tespiti oldukça kolay olup en büyük belirtisi yedek su deposunun kapağını açtığınızda içerisinden gaz kokusu gelmesidir.

    Bu arıza bazı araçlarda hararetin yükselmesine performas kaybına en önemlisi zaman içinde silindir kapak contasını yakmasına yol açar. Araç sahiplerinin şüphe duyduklarında veya en azından yılda birkez yedek su deposu açıp gaz kokusu varmı yokmu kontrol etmeleri pahalı masraflardan kurtulmalarına neden olur.

    LPG Regülatör Basınç Hatası Kaynaklı Yan Etkiler

    Daha öncede belirtiğimiz gibi Regülatör içerisindeki diyafram mevsimsel değişim veya kullanım sürecine bağlı yırtılmalar ve serleşmeler meydana gelir. Bu sebepten ötürü regülatörün enjektörlere gönderdiği gaz basıncında yükselmeler ve düşüklük gibi yan etkiler yaşanmaktadır. LPG regülatör gaz basıncının bu dalgalanmaları aracın gazda giderken benzindegeçmesine, yakıt sarfiyatını armasına ve rolanti ve performans kaybın gibi sorunlara yol açar.

    Bu gibi sorunlaryaşandığında LPG servisne giderek bilgisayara bağlatıp regülatör basınç hatası verip vermediğini ve basıncı normal sevyeye ayarlatmamız gerekir. Bir çok sıralı LPG sisteminde regülatör basınç ayarı rolantide 110 - 120 bar ayarında olması gerekir. Yukarta belirmiş olduğumuz sorunlar yaşandığında hemen aklınıza Otogaz beyin arızası gelmesin. Özellikle mevsimsel değişikliklerde sıkça yaşanan ve basit bir ayarla giderilen sorunlardan biridir.

    Sıralı sistem Araçlarda Regülatör Arızası Teşhisi







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Sıralı Sistem Araçlarda Regülatör Arızası Teşhisi

    Sıralı sistem araçlarda LPG regülatör arızası, aracın düzgün çalışmasını engelleyebilecek ciddi bir problemdir. Regülatör arızasından şüpheleniyorsanız, aşağıdaki belirtilere dikkat etmelisiniz:

    • Motor Arıza Lambası: Regülatör arızası genellikle motor arıza lambasının yanmasına neden olur.
    • Performans Düşüklüğü: Araç, regülatör arızası nedeniyle güç kaybı ve hızlanma sorunları yaşayabilir.
    • Yüksek Yakıt Tüketimi: Arızalı bir regülatör, aracın normalden daha fazla yakıt tüketmesine neden olabilir.
    • Rölantide Çalışmama: Regülatör arızası, aracın rölantide çalışmamasına veya düzensiz rölanti yapmasına neden olabilir.
    • Gaz Tepkisi Sorunları: Arızalı bir regülatör, gaz pedalına basıldığında aracın tepki vermemesine veya yavaş tepki vermesine neden olabilir.

    LPG regülatör basıncı yüksek olursa, bu durum aşağıdaki sorunlara yol açabilir:

    • Enjektörlerin aşırı yakıt püskürtmesi
    • Motorun aşırı ısınması
    • Yakıt ekonomisinde düşüş
    • Motor hasarı

    Regülatör arızasını teşhis etmek için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz:

    • Regülatörün Görsel İncelemesi: Regülatörde çatlak, hasar veya gevşek bağlantılar olup olmadığını kontrol edin.
    • Basınç Testi: Regülatörün giriş ve çıkış basınçlarını bir basınç göstergesi kullanarak ölçün. Basınçların üretici spesifikasyonlarına uyup uymadığını kontrol edin.
    • Elektriksel Kontroller: Regülatörün elektriksel bağlantılarını kontrol edin ve gevşek veya hasarlı kablolar olup olmadığını inceleyin.

    Regülatör arızasından şüpheleniyorsanız, aracınızı en kısa sürede yetkili bir servise götürmenizi öneririz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Sıralı regülatörde marka yakıtı etkiler mi örneğin brc 400 lira atiker 100 liraya bulunuyor ne farkı var ömür dayanıklılık vs açısından

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fiyat farklılığı yakıt tüketimi ile alakalı değildir. Uzun vadede dayanım ile alakalıdır. Haliyle ithal cihazlar yerliden herdaim pahalı

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • simsekotogazankara kullanıcısına yanıt
    1.4 kangoo için sıralı regülatörde ne almalıyım hocam

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle üzerindeki mevcut sistem ne marka ise aynısını almanız eftal olanıdır. Şayet bu mümkün değil ise beygir aralığına göre muadiri de olabilir. En nihayetinde buharlaştırıcıdır.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Hocam benim regülatör sizin paylaştığınız resimdekinin aynısı ismi galiba kme fz8 miş kendim alıp değiştirmek istiyorum lpg tesisatı bu regülatöre uyumlu.acaba nerden bulabilirim sizde var mı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi babapars -- 24 Şubat 2019; 21:59:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Üzgünüz resim temsilidir bizde yok. İnternetten belki aramayı denemelisiniz

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Hocam iyi Günler. Bu sorun bende benzinden gaza geçmeme sorunu olarak ortaya çıktı aracı bilgisayara bağlattık arıza konu vermedi lakin basınç 1.5 barda olduğunu gördük usta regülatör bozuk dedi 350 tl fiyat verdi. Değiştirmeden önce ayar yapılmasında fayda var mıdır. ayar yapılırsa aracın çekişinde olumsuz bir durumla karşı karşıya kalır mıyız?
  • imperio_o kullanıcısına yanıt
    1.5 barda enjektör dayanımı kırılmaz bizce regülatör arızalı olmayabilir. Önce şunu deneyin araç gaza geçmeden enjektöre gelen gaz hortumu çıkartıp içerisindeki gazı boşaltıp tekrar gaza geçmeyi deneyin şayet gaza geçerse regülatör arızalı dır

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ben en iyisi cumartesi günü sizi ziyarete geleyim hocam zira elim bu tür şeylere pek yatkın değil.

    Adresiniz burası değil mi hocam. İvedik Org.san.böl.merkez San.sit., 1341 Cad No:29 Yenimahalle, 06378, 06378 İvedik Osb/Yenimahalle/Ankara
  • imperio_o kullanıcısına yanıt
    Evet bekleriz

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 35.000 km de 2. El egea 1.4 aldım. İlk gün 80km yol yaptım, 2. Gün sabah araç motor arıza ışığı yaktı. Sonra kaputu açıp soğutma suyu seviyesinin minimumun altına olduğunu gördüm hemen antifriz ilave ettim. 80km benzinde kullandım ama lamba sönmedi. 3. Gün yine 80km yol benzinde yaptım ışık hala aktifti. Gaza aldım 20km daha yol gittim ışıl söndü.

    Dün aracın altının ıslak olduğunu gördüm. Kaputu açıp baktım LPG sisteminde kaçak var. Soğutma suyu seviyesi yine azalmıştı. LPG montajını yapmış olan servise gittim durumu anlattım REGÜLATÖR bozuk değişmesi gerek dediler. İlk sahibi ilk bakımını 10.000 sonra değil 15.000 km geçince yaptırmış. Şuan yine 15.000 km geçmiş bakıma sokmamış. Normal şartlarda garanti kapsamında değişmesi gerekiyordu ama LPG bakımları zamanında yapılmadığı için REGÜLATÖR garanti kapsamı dışına aldı servis. Parça parası alıp değiş sağlandı.

    Bu parça kullanıcı hatasına girer mi yoksa servis beni kandırdı mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.