Şimdi Ara

veeee suzuki alto 2004-2005-2006 model incelemem

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
91
Cevap
2
Favori
19.230
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • evet arkadaşlar öncelikle hepinize merhaba sınav dönemindeydim ve bi türlü zaman bulamamıştım zaman bulunca elimden geldiğince bi inceleme yaptım . arabayı genel hatlarıyla tanıtmaya çalıştım gözden kaçırdığım şeyler olduysa merak ettiğiniz bir şey olursa yazarsanız elimden geldiğince bilgi vermeye çalışırım size :)



    öncelikle arabayı bakmlarını yaptırık aldık binmek için gerekli olan tüm bakımları yapıldı araba bize 12500 liraya mal oldu. babamın öğretmen arkadaşından ilk elden 86bin km de aldık 2006 model. arabada darbe yok ufak tefek çizikler mevcut bide ön çamurluklarla kaputta sürtmeler sonucu boya var bilerek aldık usta sıkıntı olmadığını söyledi

    Aracın Fabrika Verileri


    Silindir: L4
    Motor Hacmi: 1061 cm3
    Motor Gücü: 46(63)/6000
    Tork: 63/3200 lb-ft/RPM (85/3200 Nm/RPM)
    Yakıt Sistemi: Multipoint Injection
    Yakıt Türü: Benzin
    Karbondioksit Emisyonu: 119 g/km
    Yüksüz Ağırlık: 805kg
    Bagaj Hacmi: 178lt
    Uzunluk: 137.6 in (3495 mm)
    Genişlik: 58.1 in (1476 mm)
    Yükseklik: 57.3 in (1455 mm)
    Ön Arka Tekerlek İzi: 51/50.8 in (1295/1290 mm)
    Dingil Açıklığı: 92.9 in (2360 mm)
    Yerden Yükseklik: 5.9 in (150 mm)
    Maksimum Hız: 96 mph (154 km/h)
    100 Km Çıkma Süresi: 14.8 s
    Şehir İçi: (6.5 L/100Km)
    Şehirler Arası: (4 L/100Km)
    Şehir İçi Şehirler Arası Kombine: (4.9 L/100Km)
    Child Güvenlik Locks On Arka Doors: Standart
    Yan Kapılar Çarpmaya Karşı Koruma: Standart
    Sürücü Ve Yolcu Hava Yastıkları: Standart
    ABS: Standart

    Ek olarak:

    klima
    elektrikli ön camlar
    hidrolik direksiyon
    içeriden açılabilir bagaj ve benzinlik
    uzaktan kumandalı merkezi kilit
    kontak unutunca hatırlatma sesi
    EPS:Electro Power Steering (elektro hidrolik direksiyon) arabanın direksiyon sertliğini ayarlayan elektronik sistem. hız yüksek iken direksiyonu sertleştirir, yavaş giderken de manevra kolaylığı için yumuşatır. düşük tüketim odaklı tasarlanan otomobillerin vazgeçilmezidir.
    imbolayzır




    bana göre aracın artıkları

    +yakıt olarak gerçekten ekonomik görünüyor (benzinli araca göre) şehiriçi 50 liraya yaklaşık 160 km yol yaptı benzin ltsi 4.65buda 100kmde 6,7lt benzin tüketimi var(fabrika verileride 6.5 lt diyordu bu değerleri yakalaması zor değil gibi görünüyor) şehirdışıda mersin silifke arasında kullandım pek şehir dışı sayılmazdı ışıkların çoğuna takıldım ve silifke içide yaklaşık 20km filan kullandım arabayı toplam 220km yol yaptım ve benizinin litresi 4.95ten 60lira benzin harcamış 100kmde 5.4lt filan yapıyor ilk 100kmdede klima açık kullandım otobanda 120 ile filan gittim 140a kadar sıkıntı yoktu 140tan sonra pek güven vermedi doğruyu söylemek gerekirse :)
    +o paraya alınabilecek mudail araçlar içerisinde yüksek model ve düşük km avantajı
    +1.1 motorun vergi avantajı 2013 yılından itibaren yıllık 204 lira
    +görüş açıları yeterli düzeyde
    +küçük olması avantaj ve dezavantaj. avantajı park sorunu olmaması (fark etmez sanıyordum ama linea dan sonra gerçekten çok pratik bi araba gibi geldi bana)

    bana göre eksileri

    -1.1 motor performanssız(1.3 albeayla hiç bi farkı yokmuş gibi geldi bana)araba 800kilo olduğu için pek problem olmuyor performans isteyenleri pek tatmin etmeyebilir 0-100km hızlanması 14.8 sn burdanda belli oluyor
    -bagaj hacmi 178lt diyor ama bana biraz daha küçük gibi geldi
    -araba yan rüzgarlardan etkileniyor tır sollarken filan arabanın sallandığını hissediyorsunuz özellikle 100-110km üzeri hızlarda
    -elektrikli ayna olmayışı bu zamana kadarki kullandığım arabalarda vardı bunda olmayışı eksikliğini hissettirdi özellikle park ederken çok işe yarıyordu (kör nokta aynası alarak bi nebze olsun park ederkenki eksikliğini ortadan kaldırdım)
    -torpidoda bagajda ve arka tavanda aydınlatma yok onada hepsiburadada 3liraya satılan yapışkanlı ledlerden aldım 1er tane yapıştırdım lazım oldu mu dokunuyorum yanıyor (o problemi de bu şekilde ortadan kaldırdım)


    bi arkadaşımızın isteği üzerine dipgaz gitmiştim 2.viteste 6bin devirde 80 dedi



    araca ait bir kaç fotoğraf ekliyorum

    BUDA JANTLAR:http://o1307.hizliresim.com/1c/9/q21px.jpg
    http://d1212.hizliresim.com/14/c/gt8p0.jpg
    http://d1212.hizliresim.com/14/c/gt8pt.png
    bagajın fotosunu çekmeyi unutmuşum bi ilandan aldım onuda kendim çekip baştan yükleyeceğim :)http://d1212.hizliresim.com/14/c/gt8q3.png
    koltuklar en arkadayken arka taraf için durum hoş değil :)http://d1212.hizliresim.com/14/c/gt8qz.png
    buda normal oturma pozisyonu yolcu tarafı azcık yayılmış durumda ama genede fena değil yeterli düzeydehttp://d1212.hizliresim.com/14/c/gt8rd.png
    buda ön konsoldan bi fotohttp://d1212.hizliresim.com/14/c/gt8rw.png


    Bİ MAŞALLAHI ÇOK GÖRMEYİN ARKADAŞLAR :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chessmania -- 6 Ekim 2013; 23:27:23 >







  • hocam şuanda nerdesin 20.bloktayım görüşelim şimdi aşağıya inecem çünkü.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _K_A_İ_N_

    hocam şuanda nerdesin 20.bloktayım görüşelim şimdi aşağıya inecem çünkü.

    hocam ben ankaradayım malum öğrencilik :/
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chessmania

    quote:

    Orijinalden alıntı: _K_A_İ_N_

    hocam şuanda nerdesin 20.bloktayım görüşelim şimdi aşağıya inecem çünkü.

    hocam ben ankaradayım malum öğrencilik :/

    hmm peki geldiğinizde haber verirsiniz buluşur konuşuruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _K_A_İ_N_

    quote:

    Orijinalden alıntı: chessmania

    quote:

    Orijinalden alıntı: _K_A_İ_N_

    hocam şuanda nerdesin 20.bloktayım görüşelim şimdi aşağıya inecem çünkü.

    hocam ben ankaradayım malum öğrencilik :/

    hmm peki geldiğinizde haber verirsiniz buluşur konuşuruz.

    tabiki hocam sömestrda gelebilirm en yakın o zaman haberleşiriz :)
  • hepmerak ederdim bu modeli. çok güzel bir inceleme olmuş.
    çok faydalı bir konu olmuş.
    ellerinize sağlık.
    şehir içi tata nano gibi bir araç çıkmazsa aklımda olan ilk araçlardan biri bu suzuki alto dur.
    diğeride daihatsu coure idi.
  • hakikaten az yakıyormuş sesi soluğu nasıl peki kullanımı dayanıklımı birkaç şöföre şehir içinde dayanabilirmi ?
  • hocam 6,7 litre 1,1 motor icin cok degilmi ben 1,6 avensisle 8litre yakiyorum. s ici 5,5 6 kitrw yakmasi lazim bnce.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 10.000 RPM , çok güzel
  • quote:

    Orijinalden alıntı: derememo

    hepmerak ederdim bu modeli. çok güzel bir inceleme olmuş.
    çok faydalı bir konu olmuş.
    ellerinize sağlık.
    şehir içi tata nano gibi bir araç çıkmazsa aklımda olan ilk araçlardan biri bu suzuki alto dur.
    diğeride daihatsu coure idi.

    ne demek hocam faydam dokunduysa ne mutlu bana :) bence hangisini temizi olursa o alınmalı ancak tataya karşı bi ön yargı var bence haklılarda ankarada bile yedek servisi yok tatanın daihatsuda pek tutulmuyor ben daha hiç görmedim o arabadan piyasada gene altoyu 2-3 kere görmüştüm :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    hakikaten az yakıyormuş sesi soluğu nasıl peki kullanımı dayanıklımı birkaç şöföre şehir içinde dayanabilirmi ?

    hocam valla dayanıklı gibi duruyor babam arada 2. araç olarak kullanıyor boşta durmasın diye bide ben kullandım kış bitince ankaraya getirecem o zaman uzun yol deneyimlerinide ve ankara şehir içindeki deneyimleri anlatırım daha iyi fikir sahibi olursunuz:) valla hocam dediğim gibi pek performanslı deil 1.3 albea gibi sesi soluğu çıkmıyor fazla ya 6bin devirde motor sesini duydum belirgin bi şekilde onun haricinde sesi çıkmıyor ben hep dizel kullanıyordum sesi ondadan az gelmiş olablim klağıma :) ben tüp taktırayim demiştim ama usta gerek yok tüpte 25 krş filan yakar tük taktırmazsan 500bin km ömrü var dedi tüpü amorti etmesi için en az 2 yıl binmen lazım dedi vazgeçirdi :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    hocam 6,7 litre 1,1 motor icin cok degilmi ben 1,6 avensisle 8litre yakiyorum. s ici 5,5 6 kitrw yakmasi lazim bnce.

    bence iyi bir ortalama hele kuzenin focusa göre 1.6 beniznli tüpsüz biniyor 10 lt nin altına hiç inemedi.arabayı nasıl kullanıyorsunuz gerçekten merak ettim ben yakar mı acaba diye çekinmeden kullanıyorum dediğim şekilde kullansam belki dediğiniz değerleri yakalamak mümkün olablir ama zaten fabrika verileride 6.5 diyor onlarda öyle mi kullandı acaba:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Apocaltique

    10.000 RPM , çok güzel

    evet hocam 10rpm ama 6binden sonrası kırmızı 6binden sonra basmadım bende:) size verdiğim sözü tutayim diye yaptım onuda değilse huyum değildir yüksek devirde kullanmak :)
  • Güzel inceleme olmuş.Elinize sağlık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chessmania

    quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    hocam 6,7 litre 1,1 motor icin cok degilmi ben 1,6 avensisle 8litre yakiyorum. s ici 5,5 6 kitrw yakmasi lazim bnce.

    bence iyi bir ortalama hele kuzenin focusa göre 1.6 beniznli tüpsüz biniyor 10 lt nin altına hiç inemedi.arabayı nasıl kullanıyorsunuz gerçekten merak ettim ben yakar mı acaba diye çekinmeden kullanıyorum dediğim şekilde kullansam belki dediğiniz değerleri yakalamak mümkün olablir ama zaten fabrika verileride 6.5 diyor onlarda öyle mi kullandı acaba:)

    avensisin s ici fabrika verisi 9,5 litre ben 8 litre yakiyorum. arabayi cok nazik kullanirim gereksiz dur kalk yapmam mesela kirmizi isigi gorunve ayagimi gazdan cekerim. yesil isik gorunce gazlarim.

    bu sekilde kullanirsan emin ol yakalarsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • farlarını temizlet sararmış
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2


    quote:

    Orijinalden alıntı: chessmania

    quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    hocam 6,7 litre 1,1 motor icin cok degilmi ben 1,6 avensisle 8litre yakiyorum. s ici 5,5 6 kitrw yakmasi lazim bnce.

    bence iyi bir ortalama hele kuzenin focusa göre 1.6 beniznli tüpsüz biniyor 10 lt nin altına hiç inemedi.arabayı nasıl kullanıyorsunuz gerçekten merak ettim ben yakar mı acaba diye çekinmeden kullanıyorum dediğim şekilde kullansam belki dediğiniz değerleri yakalamak mümkün olablir ama zaten fabrika verileride 6.5 diyor onlarda öyle mi kullandı acaba:)

    avensisin s ici fabrika verisi 9,5 litre ben 8 litre yakiyorum. arabayi cok nazik kullanirim gereksiz dur kalk yapmam mesela kirmizi isigi gorunve ayagimi gazdan cekerim. yesil isik gorunce gazlarim.

    bu sekilde kullanirsan emin ol yakalarsin

    anladım hocam bende dediğiniz gibi kullanmaya çalışıyorum ama ani hareket çok yapınca yakıyor muhtemelen biraz daha dikkat edeyim bakalım nolcak :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yastık döşek

    farlarını temizlet sararmış

    muayeneden yeni geçti hocam ağustosta sıkıntı olmamış benim için problem olursa temizletirim ama
  • sen dediğimi yap 3 bin deviri geçmedende vites yükselt o zaman gör ekonomiyi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chessmania

    quote:

    Orijinalden alıntı: Apocaltique

    10.000 RPM , çok güzel

    evet hocam 10rpm ama 6binden sonrası kırmızı 6binden sonra basmadım bende:) size verdiğim sözü tutayim diye yaptım onuda değilse huyum değildir yüksek devirde kullanmak :)

    :) tesekkurler nasıl atak mı araç ?
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.