Şimdi Ara

Ve Rekor Kırıldı 875 hp-875 kg / Peugeout 208 T16 / Seb Loeb

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
3
Favori
1.671
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  Ve Rekor Kırıldı  875 hp-875 kg / Peugeout 208 T16 / Seb Loeb

     Ve Rekor Kırıldı  875 hp-875 kg / Peugeout 208 T16 / Seb Loeb

     Ve Rekor Kırıldı  875 hp-875 kg / Peugeout 208 T16 / Seb Loeb

     Ve Rekor Kırıldı  875 hp-875 kg / Peugeout 208 T16 / Seb Loeb

     Ve Rekor Kırıldı  875 hp-875 kg / Peugeout 208 T16 / Seb Loeb

     Ve Rekor Kırıldı  875 hp-875 kg / Peugeout 208 T16 / Seb Loeb


    Her zaman yeni bir mücadeleye atılmaya hazır dokuz dünya ralli şampiyonluğu sahibi Sébastien Loeb ve Peugeot Sport, 30 Haziran’da Pikes Peak Uluslararası Yokuş Tırmanışı’nda yarışacaklar. Fransız sürücü Peugeot Sport tarafından özel olarak tasarlanarak hazırlanmış 208 T16 Pikes Peak’in direksiyonunda 4 bin 301 metre rakımda son bulan dünyanın en yüksek yokuş tırmanışında yarışacak. Fransız takımı böylece 1988 ve 1989’daki unutulmaz zaferlerinin ardından, klasik Amerikan yarışına dönmüş olacak.

    Üç hafta önce bu iddialı projenin duyurulması motor sporları dünyasında sansasyon yarattı ve artık bu heyecan dolu maceranın sonraki aşamasına gelindi; Sébastien Loeb’in Colorado’da zafer peşinde koşarken süreceği makinenin tanıyalım Otomobilin dış tasarımı üretim modelininkini andırsa da, Peugeot 208 T16 Pikes Peak ünlü Amerikan yarışının kendine özgü ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak tasarlandı.

    Yarışmanın birincil “Unlimited” sınıfında, yani teknik bakımdan çok fazla serbesti tanıyan bir kategoride yarışacak 208 T16 Pikes Peak’te hiçbir masraftan kaçınılmadı. Mühendisler otomobilde, Indy 500’den sonra ABD’nin en eski yarışı ve son derece kıvrımlı, yüksek rakımlı parkuru nedeniyle benzersiz bir kokteyl olan bu efsanevi yarışmanın belirgin özelliklerine uygun değişiklikler yaptı.

    Bununla birlikte, Peugeot 1988 ve 1989’da sırasıyla Ari Vatanen ve Robby Unser ile ardı ardına zafer kazanan 405 T16 ile “Bulutlara Yarış” adı verilen yarışta kazandığı kayda değer deneyime güveniyor. Vatanen’in yankı yaratan başarısını kutlamak için çekilmiş “Climb Dance” filminden çok etkilenenler arasında Sébastien Loeb de var.

    Neredeyse on yıl boyunca Dünya Ralli Şampiyonası’na hakim olduktan sonra dünya sınıfındaki rallilere katılmayı geri plana atan Sébastien Loeb, şimdi yeni zorluklara meydan okumak istiyor. Sürücü bu yılki GT Dünya Serisi’ne katılmasının yanı sıra meşhur Pikes Peak Yokuş Tırmanışı’na katılma ve bir kopilot yardımıyla yarışın 156 virajını keşfetme fırsatını da kaçırmadı. Fransız sürücünün aynı zamanda 20 kilometreden kısa mesafede yaklaşık bin 500 metre gibi insanın gücünü tüketen bir irtifa farkıyla başa çıkarak 4 bin 301 metre rakımda bulunan bitiş çizgisine ulaşması gerekecek!

    Peugeot 208 T16 Pikes Peak tanıtılıyor!

    Saldırgan, ateşli, hatta vahşi… İşte 30 Haziran’da dünyanın en yüksek rakımlı motor sporları yarışına meydan okuyacak muhteşem Peugeot 208 T16 Pikes Peak’i niteleyen sıfatlardan bazıları!

    Sébastien Loeb’in Colorado’da süreceği otomobilin oldukça farklı bir tasarımı olacak. “Aracın oranlarının standart üretim 208’inkilere göre farklı olacağını söyleyen Peugeot’nun Tasarım Merkezi’nde siluet tasarımından sorumlu olan Michael Trouvé “Bu farklılık ona neredeyse canavar benzeri bir görünüm kazandırıyor. Peugeot Sport bize genişlik, gövde yüksekliği, tekerleklerin ve motorun konumu gibi bir dizi teknik kısıtlama sundu ve bu bilgileri kullanarak 208’in ekstrem bir versiyonu üzerinde çalıştık.”

    Michael Trouvé ile meslektaşı Attila Bocsi’nin çalışması sonucunda ortaya benzersiz bir duruşu olan bir otomobil çıktı. Trouvé, “Motor sporlarında markayı temsil eden otomobiller, her zaman stil ile aerodinamik verimliliği bir araya getiren yontulmuş biçimlere sahip olmuştur. 208 T16 Pikes Peak de buna istisna değil ve Peugeot tasarımının yeni neslini temsil eden 208’in bütün kendine özgü niteliklerini bünyesinde barındırıyor” diyor.

    “Bu macerada rol oynadığım için çok gururluyum Özellikle de otomobilin tasarımı üzerinde çalışmak için fazla zamanımızın olmadığı düşünüldüğünde. Zira araba için yeşil ışık ancak Kasım’da yakıldı ve proje ancak Şubat’ta tamamlandı. Doğal olarak tarz uğruna otomobilin aerodinamik yapısı feda edilmedi. Peugeot Sport’tan sadece birkaç kilometre uzaklıktaki mesafede çalışan tasarım ekibi farklı yapım aşamalarını takip etmeyi başardı. Le Mans 24 saatlik yarışını kazanan 908 aracından alınan arka kanat ve ayırıcı otomobile canavar benzeri görünümünü kazandıran iki özellik. Ayrıca karbon karoserin gizlediği parçaların güzelliğine de hayranım!”

    Şimdi geriye sadece 208 T16 Pikes Peak’in ve nihai görünümünün performansını keşfetmek kaldı. Sabırlı olun, yakında her şey açığa çıkacak!

    PIKES PEAK: EFSANEVİ BİR YARIŞ

    Temmuz 1858’de Colorado Dağları’nın ortasında bir altın damarının keşfedilmesi hayallerine kavuşmayı amaçlayan 100 bin civarı servet avcısının Pikes Peak bölgesine gelmesine neden oldu. Sayısız hayal kırıklığının ardından eski sakinliğini yeniden kazanan dağ, bugün ulusal bir tarihi nokta. Fakat Pikes Peak’in huzuru yılda bir kere yaygaracılıkta kötü şöhretli Altına Hücum’dan aşağı kalmayan bir istilayla bozuluyor.

    1916’da zirveye giden bir yol tamamlandığında yeni bir maceracılar nesli farklı türde bir şöhretin peşinde bu bölgeye akın etti. Bugün 150’yi aşkın sürücü kimi son derece inanılmaz araçların direksiyonu başına geçerek türünün en yüksek rakımlı yarışması ve Indy 500 dışında Amerika’nın en eski motor sporları etkinliği olan Pikes Peak Uluslararası Yokuş Tırmanışı’nda yarışıyor. Bulutlara Yarış’ın ardında yatan prensip basit; Her bir yarışmacı sırayla dağın yanları boyunca kıvrılan 20 kilometrelik parkuru kat ediyor ve 4 bin 301 metrede bulunan zirveye mümkün olan en kısa zamanda ulaşmaya çalışıyor!

    Başlangıç çizgisi 2 bin 800 metre rakımda yer alıyor, yani yarışmacılar yaklaşık bin 500 metrelik bir yükseklik farkıyla karşı karşıya kalıyorlar. Bu arada oksijen eksiliği sadece motorlar (güçlerinin yüzde 30’a kadarını kaybedebiliyorlar) için değil, uçuruma bakan 156 viraj boyunca tamamen odaklanmaları gereken sürücüler için de bir zorluk oluşturuyor. Bu hem el çabukluğu, hem de titiz bir hazırlık, biraz da şans gerektiren bir yarış!

    Yıllar boyunca toprak yol kademeli olarak asfaltla kaplandı ve 2012 yarışı tamamen asfaltta yapılan ilk yarış oldu. Geçen yılki yarışmada Rhys Millen’in (Hyundai Genesis Coupé) 9 dakika 46,164 saniye ile yeni bir parkur rekoru kırması kimseyi şaşırtmadı. Bu, 1916’daki ilk yarışmada elde edilen sürenin sadece yarısı!

    Katılımcılar 20’den fazla sınıfa ayrılmış ve otomobiller, bisikletler, sepetli motosikletler ve kamyonlar gibi çok çeşitli araçları kapsıyor. Birincil kategori Sébastien Loeb’in Peugeot 208 T16 Pikes Peak’i ile katılacağı “Unlimited” sınıfı. Yarışmacıların parkura aşina olmalarına imkân tanımak için bir dizi resmi test oturumu düzenleniyor, ama bunlar bir seferde sadece tek kısımda yapılıyor. Sürücüler rotayı tek seferde kat etmek için tek fırsatlarını yarış günü gerçekten geçerken yakalıyorlar!

    yazı ralliturk.net den alıntıdır.

    Teknik detaylar...
    General specifications
    Country of origin France
    Numbers built N/A
    Produced in 2013

    Engine
    Configuration V6
    Location Mid, longitudinally mounted
    Displacement 3.2 liter / 195.3 cu in
    Valvetrain 4 valves / cylinder, DOHC
    Fuel feed Fuel Injection
    Aspiration Twin Turbo
    Power 875 bhp / 653 KW
    Torque 883 Nm / 651 ft lbs
    BHP/Liter 273 bhp / liter

    Drivetrain
    Body carbon-fibre composite
    Chassis steel tubular spaceframe
    Suspension (fr/r) double wishbones, push-rod actuated torsion bars and dampers, anti-roll bar
    Steering hydraulic power-assisted steering
    Brakes ventilated carbon ceramic discs, all-round
    Gearbox Paddle Operated 6 speed Semi-Automatic
    Drive All wheel drive

    Dimensions
    Weight 875 kilo / 1929 lbs
    Length / Width / Height 4500 mm (177.2 in) / 2000 mm (78.7 in) / 1300 mm (51.2 in)
    Wheelbase / Track (fr/r) 2695 mm (106.1 in) / N/A / N/A

    Performance figures
    Power to weight 1 bhp / kg
    Top Speed 240 km/h (149 mph)
    0-100 km/h 1.8 s





    pikes peak rekoru ezici bir üstünlükle Loeb ile 208 T16 nın oldu 8.13.878 değerle ikinciye 49 saniye ve 1 dakika 29 saniye fark peugeout dan sıkı bi dönüş oldu

    http://www.youtube.com/watch?v=X2iw5hydsFI



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vincent van Gogh -- 1 Temmuz 2013; 13:09:05 >







  • Benim arabanın üzerine 5 bin versemde taksa gitsek ...
  • Tasarımı daha güzel olamazmıydı
  • harbi vahşi canavarmış
  • Ön taraf kar küreme kamyonu gibi olmuş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Toygun_ank

    Tasarımı daha güzel olamazmıydı

    Tasarım bu araçlarda ve bahsi geçen yarışta düşünülecek en son şey. Her şey performans için.

    Modern Grup-B araçlar bunlar.
  • Biraz da detay verelim :

    Motor 3,2 litre bi-turbo V6, 875bhp.

    Araç 4 çeker.

    Vites kutusu 6 ileri sekansiyel.


    0-100 km/h hızlanma : 1,8 saniye

    0-200 km/h hızlanma : 4,8 saniye

    0-240 km/h hızlanma : 7,0 saniye


    Felaket bir şey, F1 mübarek
  • fransız la bu ilk virajı aldın mı tıkırtılar başlar heryerinden ses gelir 2. viraj da dökülmeye başlar

    motorunu da hiç beğenmedim 1.4 hdi koysalar bari ekonomi yaparlardı gerçi oda elektronık arızası verirdi .

    angaralılar test etse de şunu kapı kolunu sıksa ses geliyor mu acep ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    Biraz da detay verelim :

    Motor 3,2 litre bi-turbo V6, 875bhp.

    Araç 4 çeker.

    Vites kutusu 6 ileri sekansiyel.


    0-100 km/h hızlanma : 1,8 saniye

    0-200 km/h hızlanma : 4,8 saniye

    0-240 km/h hızlanma : 7,0 saniye


    Felaket bir şey, F1 mübarek


  • Kar kürüme aracı gibi.
  • 0-100 1.8 saniye bunu normal biru kullansa ilk virajda taklaya gelir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 0-100 1.8 sn. mi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    quote:

    Orijinalden alıntı: Toygun_ank

    Tasarımı daha güzel olamazmıydı

    Tasarım bu araçlarda ve bahsi geçen yarışta düşünülecek en son şey. Her şey performans için.

    Modern Grup-B araçlar bunlar.

    Biliyorum onu ama aero dinamiğe de ters bir tasarım gibi geldi
  • İlk defa bir fransızın direksiyonunda olmak istedim. Teknik verilere bakarsak çok uzun süre ciddi bir G kuvvetine maruz kalacak pilot. Benim 100-200 için hayal ettiğim sürede alet 0-100 yapıyormuş, adamın iç organlarını koltuğa yapıştırır valla
  • bu g kuvvetine organ mı dayanır le
  • Pistin rekoru Rhys Millen ile Hyundai Genesis Coupe ye ait 09:46.164
    İkinci sırada Romain Dumas ın GT3R ı var 09:46.181
    Üçüncü sırada Tajima Suzuki SX4 ile 09:51.278 yapmıştı iki sene önce

    ve efsanevi Climb Dance videosu


    Bu sene Seb den bi rekor gelirse Climb Dance in 2013 versiyonu gelir herhalde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiGER001

    Ön taraf kar küreme kamyonu gibi olmuş

  • Fenaa

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • o ruzgarlıklar ruzgar kanalları olmasa aracın onunu asa ındıremezsın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiGER001

    Ön taraf kar küreme kamyonu gibi olmuş



    Bunu yazacaktım.benden önce yazmışsınız
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.