Şimdi Ara

uzun yolda araba kullanmanın incelikleri...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
98
Cevap
5
Favori
57.948
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
1 oy
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar, işim gereği yakın zaman içinde şehirler arası yolda hergün araba kullancam. her işin olduğu gibi bu işinde incelikleri, dikkat edilmesi gereken hususları vardır. tecrübeli arkadaşların yorumlarını bekliyorum....



    _____________________________
    www.escortkulubu.com
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    Ben devirli kullanmanı tavsiye edeceğim. Hızlanman için de yavaşlaman için de yol hakimiyeti için de... Süratli araç kullanıyorsan direksiyon kabiliyetinin çok iyi olması gerekir, çünkü, ülkemizde sürati kaldıracak yol çok az. Kimseyle dalaşa girme, geçmek isteyene yol ver geçsin. Alt marka ve küçük araçları küçümseme, hatta onlara daha iyi davran, hep yol ver, çok mutlu oluyorlar üst bir markayı geçince
    Karşıdan sollayanlara dikkat et, iyi ayarlamamış olabilirler, sana fren yaparak hem onun hem de kendi hayatını kurtarmak düşer.
    Yol otoban ve boşsa dilediğin gibi kullanabilirsin.

    Alıntıları Göster
    Benim sana önerim biraz farklı olacak.
    1.Gideceğin yol 250 km.den uzunsa ve tek şoför olarak gidiyorsan teypteki müziği çok iyi seçmelisin.Yolda her müzik gitmez yani anlatmak istediğim içini uyutur.Gözün açık gidersin ama ne yaptığını bilmezsin.
    2.Gündüz dahi olsa özellikle tel şerit yollarda kısa huzmeli farlarını açık tut.Daha iyi görülmen açısından.
    3.Sakız çiğne.Ciddiyim bak.Direksiyon başındaki mayhoşluğu alıyor insandan.Daha zinde tutar.
    4.Aracın iç sıcaklığını çok iyi ayarlamalısın.Biraz sıcak oldumu bayar seni içini uyutur.Serin olmalı daima.
    5.Molalarında mutlaka ama mutlaka çay veya kahveyi eksik etme.
    6.Sigara tüketiyorsan kesinlikle aşırıya kaçma ve sürekli aracını havalandır.
    7.Unutmaki tek şeritli yollarda sollamalarına dikkat et.Yani direksiyonda kumar oynama.Eğer geçebilirmiyim veya geçemezmiyim düşüncesine kapılacaksan hiç geçme.

    ßenden bu kadar.Yaşadığım tecrübelerden bir şeyler aktardım...
    Takip mesafesi cidden hayati oneme sahip. Bak bu dedigimi kimse kolay kolay dusunmez. Onunde tir var diyelim hizlar 90-110 arasi. Senin 50-60 metre olmasi gereken takip mesafen 10 metre. Yolun ortasindaki parcalanmis yatan lastigi tir zaten yuksekligi nedeniyle onemsemeyecek ve ortalayarak gecicek. Tirin uzerinden geçtiği lastik senin gorus alanina girdiginde 100 km hizin olucak ve 10 metre hadi 20. Metre onunde kocaman lastik olucak. Freni koklesen duramazsin lastige carpar takla atarsin. Manevrayi denesen aninda takla. Frenle destekli manevrada lastikten belki kurtatirsin ama aracin kontrolünü kaybeder yoldan cikarsin ya da karsi seritten gelen araca girersin.
    quote:

    Orijinalden alıntı: LazRaiL53

    Benim sana önerim biraz farklı olacak.
    1.Gideceğin yol 250 km.den uzunsa ve tek şoför olarak gidiyorsan teypteki müziği çok iyi seçmelisin.Yolda her müzik gitmez yani anlatmak istediğim içini uyutur.Gözün açık gidersin ama ne yaptığını bilmezsin.
    2.Gündüz dahi olsa özellikle tel şerit yollarda kısa huzmeli farlarını açık tut.Daha iyi görülmen açısından.
    3.Sakız çiğne.Ciddiyim bak.Direksiyon başındaki mayhoşluğu alıyor insandan.Daha zinde tutar.
    4.Aracın iç sıcaklığını çok iyi ayarlamalısın.Biraz sıcak oldumu bayar seni içini uyutur.Serin olmalı daima.
    5.Molalarında mutlaka ama mutlaka çay veya kahveyi eksik etme.
    6.Sigara tüketiyorsan kesinlikle aşırıya kaçma ve sürekli aracını havalandır.
    7.Unutmaki tek şeritli yollarda sollamalarına dikkat et.Yani direksiyonda kumar oynama.Eğer geçebilirmiyim veya geçemezmiyim düşüncesine kapılacaksan hiç geçme.

    ßenden bu kadar.Yaşadığım tecrübelerden bir şeyler aktardım...

    Alıntıları Göster
    EN ÖNEMLİSİ KİMSEYLE YOLDA DALAŞMA,KİMSEYLE YARIŞMA, KİMSEYLE UĞRAŞMA,BENİ GEÇTİ ALTINDAKİ ARABASINA BAK VEYA BEN BUNA GEÇİLMEMELİYİM ŞUNU BİR TOKATLAYIM DİYE DÜŞÜNÜP TRAFİK CANAVARI OLMA
    250 KM YOLDA SENDEN HIZLI GİDEN VATANDAŞ EN FAZLA 15-20 DK ERKEN GİDER BUDA DEĞMEZ ÇÜNKÜ HAYAT YAŞAMAYA DEĞER VE GÜZEL


    MÜMKÜN OLDUĞU MÜDDETÇE 100-120 SINIRINI AŞMA YETER İLERİ SÜRÜCÜLÜK TEKNİKLERİNE GEREK KALMAZ ZATEN
    Hocam naparsan yap gözün mutlaka ama mutlaka yan aynalarnda olsun.

    İki olayı anlatacağım sana başımdan geçen.

    - 2012 yazı Balkesten Bursaya dönüyorum sağ şeritten 85-90 civarı seyrediyorum yol hafif tıkandı yoğunluk var sağ aynamda büyüyen bi cisim gördüm sola olabildiğince yanaştım.
    Garip modifiyeli turuncu renkli 41 plaka markasını tanıyamadğım bi araba takribi 130 la emniyet şeridinden beni sağlayıp makas atarak sol şeride sonra sağ şerit ve emniyet şeridinden devam etti, resmen yaladı geçti yanımdan. Büyük ve ciddi kaza atlattım.

    - Pazar günü Karaburundan Ayvaşığa seyahat ediyorum ailemle. Dikili yakınlarında sol şeritte 120 civarı hızla seyrederken sağ şeritteki Citroen Celyesse aracı geçmek üzereyken gözüm sağ aynama ilişti beyaz bi Volvo koparmış füze gibi geliyor önüme baktım clyesse ile aramda 1.5 boy ancak kalmış Volvo nun makas atacağını anladım hemen kazık fren yapıp mesafeyi actım sağ şeritteki araçlave sol seitte kaldım. Volvo abartısız 160 la bizi geçti gitti.

    Es kaza fark etmeyip hızlansam sağdaki araçla aynı hizaya gelsem yada sağa geçmeye hamle etsem aynaya bakmayıp tuz buz olurdum ailem perişan olurdu arkada.

    Trafikte şerefsiz karaktersiz insan dolu.

    Sağ ve sol aynalarınızı sürekli kontrol altında tutun
    quote:

    Orijinalden alıntı: Rechtsanwalt

    kamyonları sollarken çok dikkat et
    arabayı gaz frenden çok vitesler ile yönet
    kamyon sollarken yola göre 1 gerekirse 2 vites düşür...

    aynaları iyi kullan... sollamaya çıkarken dahi arkanı mutlaka kes..

    Alıntıları Göster
    Ben devirli kullanmanı tavsiye edeceğim. Hızlanman için de yavaşlaman için de yol hakimiyeti için de... Süratli araç kullanıyorsan direksiyon kabiliyetinin çok iyi olması gerekir, çünkü, ülkemizde sürati kaldıracak yol çok az. Kimseyle dalaşa girme, geçmek isteyene yol ver geçsin. Alt marka ve küçük araçları küçümseme, hatta onlara daha iyi davran, hep yol ver, çok mutlu oluyorlar üst bir markayı geçince
    Karşıdan sollayanlara dikkat et, iyi ayarlamamış olabilirler, sana fren yaparak hem onun hem de kendi hayatını kurtarmak düşer.
    Yol otoban ve boşsa dilediğin gibi kullanabilirsin.
    quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun

    Aracını özellikle 1 gidiş-1 geliş yollarda şeridinde tutmaya çalış. Aracın nedir bilmiyorum ama hele ki geniş bir araçsa kendi şeridinden pek fazla ayrılma derim. Karşıdan bir kamyon filan gelir toparlayamazsın Allah korusun. Ben de az kalsın gidiyordum tahtalıköye Skystar'la

    Alıntıları Göster
    kamyonları sollarken çok dikkat et
    arabayı gaz frenden çok vitesler ile yönet
    kamyon sollarken yola göre 1 gerekirse 2 vites düşür...

    aynaları iyi kullan... sollamaya çıkarken dahi arkanı mutlaka kes..
    quote:

    Orijinalden alıntı: sugarcar

    Yararlı bilgiler var burada admin üst konuya alırsa iyi olur...

    Alıntıları Göster
    Hocam arkadaşlar her türlü ayrıntıyı paylaşmış, gözümden kaçtıysa ve tekrara düştüysem özür dilerim ama ben tek bir şey diyeceğim yazılanlara ek olarak :

    "Karşındaki arabanın arabasını da sen sür". yani senin kurallara %100 uyman yetmiyor özellikle ülkemiz trafiğinde. tek şerit yollarda karşıdaki aracın hatalı sollama yapacağını düşün mesela. karşıdan bi kamyon vb geliyorsa her an bir tane şeref yoksunu bir maganda ile burun buruna gelme ihtimalin var. bana çok oldu. toroslarda daracık yol, keskin bir viraj, adam bir anda karşıma çıktı, bi de bana selektör korna yapıyor, sanki o şeridinde gidiyor da ben sollama yaptım, frene asıldım iyice sağa dayandım da kıl payı atlattık. aynı şekilde aynalardan arkadan gelen arabaları da sürmen lazım. sağından geçer solundan geçer. şehir kasaba vb den geçerken hızını iyice düşür, Allah korusun bir tane luzumsuz yola atlar, sonra hız sınırının üstündeydin diye başına iş alırsın.

    tek şey dicem dedim uzattım, ama özü "trafikten senden başkalarının hata yapacağını hesaba katarak arabanı sür" Allah kaza bela vermesin. ha bir de yine söylenmiş ama, kimseyle dalaşma. ben uzun yolda çok dalaşırdım, bişey olmadı. ama bir kez şehir içinde önüme kıran birine korna yaptım diye sağlam kavga çıkıyordu az kalsın :) la havle de yol ver.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Uzun Yolda Araba Kullanmanın İncelikleri

    Uzun yolda araba kullanmak, kısa mesafelerdeki yolculuklara göre farklı teknikler gerektirir. İşte uzun yolda araba kullanırken göz önünde bulundurmanız gereken bazı önemli noktalar:

    Arabanızı Hazırlayın:

    • Uzun yola çıkmadan önce aracınızın bakımını yaptırın. Lastik basınçlarını, yağ seviyesini ve sıvı seviyelerini kontrol edin.
    • Bir yedek lastik, kriko ve bijon anahtarı gibi acil durum araçlarını bagajınıza koyun.
    • Aracınızın farlarının, sinyallerinin ve sileceklerinin düzgün çalıştığından emin olun.

    Kendinizi Hazırlayın:

    • İyi bir gece uykusu alın ve yola çıkmadan önce dinlenmiş olduğunuzdan emin olun.
    • Uzun yolda araba kullanmak yorucu olabilir, bu nedenle sık sık mola verin. Her iki saatte bir veya 150 kilometrede bir durun.
    • Bol sıvı tüketin ve sağlıklı atıştırmalıklar yiyin. Kafein ve şekerli içeceklerden kaçının.

    Sürüş Teknikleri:

    • Otoyolda hız sınırlarına uyun ve güvenli bir takip mesafesi bırakın.
    • Uzun yolda araba kullanmak dikkat gerektirir, bu nedenle dikkatinizi dağıtacak cep telefonu kullanımı veya mesajlaşma gibi faaliyetlerden kaçının.
    • Arabanızın hızını ve yönünü yumuşak geçişlerle ayarlayın. Ani frenler veya direksiyon manevralarından kaçının.

    Gece Uzun Yolda Araba Kullanmak:

    • Farlarınızı her zaman açık tutun, özellikle gece sürüşü sırasında.
    • Yüksek huzmeleri yalnızca diğer araçlar görünürde olmadığında kullanın.
    • Gece uzun yolda araba kullanmak daha zor olabilir, bu nedenle daha dikkatli olun ve hızınızı azaltın.

    Uzun yolda araba kullanmak yorucu olabilir, ancak bu ipuçlarını takip ederek yolculuğunuzu daha güvenli ve konforlu hale getirebilirsiniz. Arabanızı ve kendinizi hazırlayarak, dikkatli bir şekilde sürerek ve sık sık mola vererek uzun yolculukların keyfini çıkarabilir ve varış noktanıza güvenle ulaşabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • BAK ARKADAŞIM,UZUN YOLDA YOLUNA VE KAMYONLARA DİKKAT EDECEKSİN.HAA ARABALARIN ARKASINA DA FAZLA GİRME.ALTINDA BİŞEY YOK BEN BAKTIM BİLİYORUM.HADİ HAYIRLI SÜRÜŞLER
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fordem

    BAK ARKADAŞIM,UZUN YOLDA YOLUNA VE KAMYONLARA DİKKAT EDECEKSİN.HAA ARABALARIN ARKASINA DA FAZLA GİRME.ALTINDA BİŞEY YOK BEN BAKTIM BİLİYORUM.HADİ HAYIRLI SÜRÜŞLER
    quote:

    Orjinalden alıntı: fordem

    BAK ARKADAŞIM,UZUN YOLDA YOLUNA VE KAMYONLARA DİKKAT EDECEKSİN.HAA ARABALARIN ARKASINA DA FAZLA GİRME.ALTINDA BİŞEY YOK BEN BAKTIM BİLİYORUM.HADİ HAYIRLI SÜRÜŞLER

    Hiç bişeyn bulamadığına göre iyi bakmamışsın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fordem

    BAK ARKADAŞIM,UZUN YOLDA YOLUNA VE KAMYONLARA DİKKAT EDECEKSİN.HAA ARABALARIN ARKASINA DA FAZLA GİRME.ALTINDA BİŞEY YOK BEN BAKTIM BİLİYORUM.HADİ HAYIRLI SÜRÜŞLER
    yola çıkmadan önce gerekli kontrolleri biliyosundur.
    kesinlikle 2 saatten fazla sürekli kullanma tek şöförsen 2 saatte bir 10dk mola ver çay iç yüzünü yıka
    kesinlikle arabayı durdurabileceğin hızlarda ilerle yani hız sınırlarına uy, fren anında 1mt bile çok önemli
    çift yönlü akan yollarda sollama yapacaksan, önündeki aracın arkasına fazla girme ve karşı şeride geçmeden önce mutlaka sol aynana bak(bi iki kötü hatıram var) ve tavsiyem sollamaya başlamadan önce bir vites düş
    molalarda aracı görebileceğin bir yere park et( Allah korusun)

    daha aklıma gelirse söylerim
    _____________________________
    Ben Antepliyim Şahinim ağam - Mavzer omuzuma yük - Ben yumruklarımla dövüşeceğim - Yumruklarım memleket kadar büyük




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kyibe

    quote:

    Orjinalden alıntı: fordem

    BAK ARKADAŞIM,UZUN YOLDA YOLUNA VE KAMYONLARA DİKKAT EDECEKSİN.HAA ARABALARIN ARKASINA DA FAZLA GİRME.ALTINDA BİŞEY YOK BEN BAKTIM BİLİYORUM.HADİ HAYIRLI SÜRÜŞLER

    Hiç bişeyn bulamadığına göre iyi bakmamışsın

    Alıntıları Göster
    evet 1. kuralı öğrendik arabaların altına girmicez ... ee başka...
    _____________________________
    www.escortkulubu.com




  • SÜPER BİR TOPİc
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fordem

    BAK ARKADAŞIM,UZUN YOLDA YOLUNA VE KAMYONLARA DİKKAT EDECEKSİN.HAA ARABALARIN ARKASINA DA FAZLA GİRME.ALTINDA BİŞEY YOK BEN BAKTIM BİLİYORUM.HADİ HAYIRLI SÜRÜŞLER
    kardeş uzun yolda aynalara çok dikkat et sağ sol her yere çünkü bazı şehir magandaları otobanda sollama yapmayıp vızır vızır sağınndan geçiyor sol şerit boş olmasına rağmen
    _____________________________

    ____gяυρ αηкαяα___
    нαуαттα кιмѕє ιçιη αğlαмαуα dєğмєz!!αğlαмαуα dєğєηlєя zαтєη αğlαтмαz!!вιяgüη αğlαмαη gєяєкιяѕє вαşıηı dιк тυт кι!!gözуαşlαяıη ѕєηι αğlαтαη кιşι кαdαя αlçαlмαѕıη!!<>nerede karşılıklı sevgi ve saygı varsa!orada itimat ve itaat vardır,itimat ve itaatin olduğu yerde disiplin,!!disiplinin olduğu yerde huzur,!!huzurun olduğu yerde başarı vardır...!!<>büyük sıçrayışı gerçekleştirmek isteyen, birkaç adım geriye gitmek zorundadır..<>bugün yarına dünle beslenerek yol alır..<>bildiğimizi zannetmemiz öğrenmemizin en büyük düşmanıdır.
    >>>listenize msn adresimi eklemek için tıklayın<<<ємяαн<<<http://www.ekaraot.wordpress.com/<<<
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    uzun yolda kullanılacak araba
    15 yıl önce açıldı
    Motor freni ne kadar sakıncalı
    14 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GregoR_MendeL

    kardeş uzun yolda aynalara çok dikkat et sağ sol her yere çünkü bazı şehir magandaları otobanda sollama yapmayıp vızır vızır sağınndan geçiyor sol şerit boş olmasına rağmen

    Alıntıları Göster
    Aracını özellikle 1 gidiş-1 geliş yollarda şeridinde tutmaya çalış. Aracın nedir bilmiyorum ama hele ki geniş bir araçsa kendi şeridinden pek fazla ayrılma derim. Karşıdan bir kamyon filan gelir toparlayamazsın Allah korusun. Ben de az kalsın gidiyordum tahtalıköye Skystar'la
    _____________________________






  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun

    Aracını özellikle 1 gidiş-1 geliş yollarda şeridinde tutmaya çalış. Aracın nedir bilmiyorum ama hele ki geniş bir araçsa kendi şeridinden pek fazla ayrılma derim. Karşıdan bir kamyon filan gelir toparlayamazsın Allah korusun. Ben de az kalsın gidiyordum tahtalıköye Skystar'la

    Alıntıları Göster
    kamyonları sollarken çok dikkat et
    arabayı gaz frenden çok vitesler ile yönet
    kamyon sollarken yola göre 1 gerekirse 2 vites düşür...

    aynaları iyi kullan... sollamaya çıkarken dahi arkanı mutlaka kes..
    _____________________________
    Bırakın adalet yerini bulsun , isterse kıyamet kopsun.. Freud....

    Bmw 3.20d M Performance




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rechtsanwalt

    kamyonları sollarken çok dikkat et
    arabayı gaz frenden çok vitesler ile yönet
    kamyon sollarken yola göre 1 gerekirse 2 vites düşür...

    aynaları iyi kullan... sollamaya çıkarken dahi arkanı mutlaka kes..

    Alıntıları Göster
    Ben devirli kullanmanı tavsiye edeceğim. Hızlanman için de yavaşlaman için de yol hakimiyeti için de... Süratli araç kullanıyorsan direksiyon kabiliyetinin çok iyi olması gerekir, çünkü, ülkemizde sürati kaldıracak yol çok az. Kimseyle dalaşa girme, geçmek isteyene yol ver geçsin. Alt marka ve küçük araçları küçümseme, hatta onlara daha iyi davran, hep yol ver, çok mutlu oluyorlar üst bir markayı geçince
    Karşıdan sollayanlara dikkat et, iyi ayarlamamış olabilirler, sana fren yaparak hem onun hem de kendi hayatını kurtarmak düşer.
    Yol otoban ve boşsa dilediğin gibi kullanabilirsin.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    Ben devirli kullanmanı tavsiye edeceğim. Hızlanman için de yavaşlaman için de yol hakimiyeti için de... Süratli araç kullanıyorsan direksiyon kabiliyetinin çok iyi olması gerekir, çünkü, ülkemizde sürati kaldıracak yol çok az. Kimseyle dalaşa girme, geçmek isteyene yol ver geçsin. Alt marka ve küçük araçları küçümseme, hatta onlara daha iyi davran, hep yol ver, çok mutlu oluyorlar üst bir markayı geçince
    Karşıdan sollayanlara dikkat et, iyi ayarlamamış olabilirler, sana fren yaparak hem onun hem de kendi hayatını kurtarmak düşer.
    Yol otoban ve boşsa dilediğin gibi kullanabilirsin.

    Alıntıları Göster
    Benim sana önerim biraz farklı olacak.
    1.Gideceğin yol 250 km.den uzunsa ve tek şoför olarak gidiyorsan teypteki müziği çok iyi seçmelisin.Yolda her müzik gitmez yani anlatmak istediğim içini uyutur.Gözün açık gidersin ama ne yaptığını bilmezsin.
    2.Gündüz dahi olsa özellikle tel şerit yollarda kısa huzmeli farlarını açık tut.Daha iyi görülmen açısından.
    3.Sakız çiğne.Ciddiyim bak.Direksiyon başındaki mayhoşluğu alıyor insandan.Daha zinde tutar.
    4.Aracın iç sıcaklığını çok iyi ayarlamalısın.Biraz sıcak oldumu bayar seni içini uyutur.Serin olmalı daima.
    5.Molalarında mutlaka ama mutlaka çay veya kahveyi eksik etme.
    6.Sigara tüketiyorsan kesinlikle aşırıya kaçma ve sürekli aracını havalandır.
    7.Unutmaki tek şeritli yollarda sollamalarına dikkat et.Yani direksiyonda kumar oynama.Eğer geçebilirmiyim veya geçemezmiyim düşüncesine kapılacaksan hiç geçme.

    ßenden bu kadar.Yaşadığım tecrübelerden bir şeyler aktardım...
    _____________________________

    [DH]OpelTakımı
    2008 OpeL Combo 1,7 CDTI 100 hp Gümüş gri[34 UK 661]
    97 Kartal SLX Ateş kırmızı [53 AK 726]
    ...SERKAN/1986/TRABZON'lu ama ISTANBUL'da/BEŞIKTAŞ-SARIYER ARASI MINIBUS PILOTU...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LazRaiL53

    Benim sana önerim biraz farklı olacak.
    1.Gideceğin yol 250 km.den uzunsa ve tek şoför olarak gidiyorsan teypteki müziği çok iyi seçmelisin.Yolda her müzik gitmez yani anlatmak istediğim içini uyutur.Gözün açık gidersin ama ne yaptığını bilmezsin.
    2.Gündüz dahi olsa özellikle tel şerit yollarda kısa huzmeli farlarını açık tut.Daha iyi görülmen açısından.
    3.Sakız çiğne.Ciddiyim bak.Direksiyon başındaki mayhoşluğu alıyor insandan.Daha zinde tutar.
    4.Aracın iç sıcaklığını çok iyi ayarlamalısın.Biraz sıcak oldumu bayar seni içini uyutur.Serin olmalı daima.
    5.Molalarında mutlaka ama mutlaka çay veya kahveyi eksik etme.
    6.Sigara tüketiyorsan kesinlikle aşırıya kaçma ve sürekli aracını havalandır.
    7.Unutmaki tek şeritli yollarda sollamalarına dikkat et.Yani direksiyonda kumar oynama.Eğer geçebilirmiyim veya geçemezmiyim düşüncesine kapılacaksan hiç geçme.

    ßenden bu kadar.Yaşadığım tecrübelerden bir şeyler aktardım...

    Alıntıları Göster
    EN ÖNEMLİSİ KİMSEYLE YOLDA DALAŞMA,KİMSEYLE YARIŞMA, KİMSEYLE UĞRAŞMA,BENİ GEÇTİ ALTINDAKİ ARABASINA BAK VEYA BEN BUNA GEÇİLMEMELİYİM ŞUNU BİR TOKATLAYIM DİYE DÜŞÜNÜP TRAFİK CANAVARI OLMA
    250 KM YOLDA SENDEN HIZLI GİDEN VATANDAŞ EN FAZLA 15-20 DK ERKEN GİDER BUDA DEĞMEZ ÇÜNKÜ HAYAT YAŞAMAYA DEĞER VE GÜZEL


    MÜMKÜN OLDUĞU MÜDDETÇE 100-120 SINIRINI AŞMA YETER İLERİ SÜRÜCÜLÜK TEKNİKLERİNE GEREK KALMAZ ZATEN



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vedat mert -- 12 Ağustos 2006; 0:02:08 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vedat mert

    EN ÖNEMLİSİ KİMSEYLE YOLDA DALAŞMA,KİMSEYLE YARIŞMA, KİMSEYLE UĞRAŞMA,BENİ GEÇTİ ALTINDAKİ ARABASINA BAK VEYA BEN BUNA GEÇİLMEMELİYİM ŞUNU BİR TOKATLAYIM DİYE DÜŞÜNÜP TRAFİK CANAVARI OLMA
    250 KM YOLDA SENDEN HIZLI GİDEN VATANDAŞ EN FAZLA 15-20 DK ERKEN GİDER BUDA DEĞMEZ ÇÜNKÜ HAYAT YAŞAMAYA DEĞER VE GÜZEL


    MÜMKÜN OLDUĞU MÜDDETÇE 100-120 SINIRINI AŞMA YETER İLERİ SÜRÜCÜLÜK TEKNİKLERİNE GEREK KALMAZ ZATEN

    Alıntıları Göster
    hereyden önce kurallara uy ve uyuma.uykun geldiği zaman kesinlikle bir yerde uyunmalı yada müsait bir yerde şekerleme yapılmalı.
    _____________________________
    "3,14159 26535 89793 23846 26433 83279 50288 41971 69399 37510 58209 74944 5923"




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LazRaiL53

    Benim sana önerim biraz farklı olacak.
    1.Gideceğin yol 250 km.den uzunsa ve tek şoför olarak gidiyorsan teypteki müziği çok iyi seçmelisin.Yolda her müzik gitmez yani anlatmak istediğim içini uyutur.Gözün açık gidersin ama ne yaptığını bilmezsin.
    2.Gündüz dahi olsa özellikle tel şerit yollarda kısa huzmeli farlarını açık tut.Daha iyi görülmen açısından.
    3.Sakız çiğne.Ciddiyim bak.Direksiyon başındaki mayhoşluğu alıyor insandan.Daha zinde tutar.
    4.Aracın iç sıcaklığını çok iyi ayarlamalısın.Biraz sıcak oldumu bayar seni içini uyutur.Serin olmalı daima.
    5.Molalarında mutlaka ama mutlaka çay veya kahveyi eksik etme.
    6.Sigara tüketiyorsan kesinlikle aşırıya kaçma ve sürekli aracını havalandır.
    7.Unutmaki tek şeritli yollarda sollamalarına dikkat et.Yani direksiyonda kumar oynama.Eğer geçebilirmiyim veya geçemezmiyim düşüncesine kapılacaksan hiç geçme.

    ßenden bu kadar.Yaşadığım tecrübelerden bir şeyler aktardım...

    Alıntıları Göster
    Yazdıkların hoşuma gitti... Güzel olmuş daha geçen 3 gün önce 2300 km yaptım dediklerin dogru...

    quote:

    Orjinalden alıntı: LazRaiL53

    Benim sana önerim biraz farklı olacak.
    1.Gideceğin yol 250 km.den uzunsa ve tek şoför olarak gidiyorsan teypteki müziği çok iyi seçmelisin.Yolda her müzik gitmez yani anlatmak istediğim içini uyutur.Gözün açık gidersin ama ne yaptığını bilmezsin.
    2.Gündüz dahi olsa özellikle tel şerit yollarda kısa huzmeli farlarını açık tut.Daha iyi görülmen açısından.
    3.Sakız çiğne.Ciddiyim bak.Direksiyon başındaki mayhoşluğu alıyor insandan.Daha zinde tutar.
    4.Aracın iç sıcaklığını çok iyi ayarlamalısın.Biraz sıcak oldumu bayar seni içini uyutur.Serin olmalı daima.
    5.Molalarında mutlaka ama mutlaka çay veya kahveyi eksik etme.
    6.Sigara tüketiyorsan kesinlikle aşırıya kaçma ve sürekli aracını havalandır.
    7.Unutmaki tek şeritli yollarda sollamalarına dikkat et.Yani direksiyonda kumar oynama.Eğer geçebilirmiyim veya geçemezmiyim düşüncesine kapılacaksan hiç geçme.

    ßenden bu kadar.Yaşadığım tecrübelerden bir şeyler aktardım...


    _____________________________
    Güç Para İktidar ve Hız




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tanselah

    yola çıkmadan önce gerekli kontrolleri biliyosundur.
    kesinlikle 2 saatten fazla sürekli kullanma tek şöförsen 2 saatte bir 10dk mola ver çay iç yüzünü yıka
    kesinlikle arabayı durdurabileceğin hızlarda ilerle yani hız sınırlarına uy, fren anında 1mt bile çok önemli
    çift yönlü akan yollarda sollama yapacaksan, önündeki aracın arkasına fazla girme ve karşı şeride geçmeden önce mutlaka sol aynana bak(bi iki kötü hatıram var) ve tavsiyem sollamaya başlamadan önce bir vites düş
    molalarda aracı görebileceğin bir yere park et( Allah korusun)

    daha aklıma gelirse söylerim

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Ahmey

    yola çıkmadan önce gerekli kontrolleri biliyosundur.
    kesinlikle 2 saatten fazla sürekli kullanma tek şöförsen 2 saatte bir 10dk mola ver çay iç yüzünü yıka
    kesinlikle arabayı durdurabileceğin hızlarda ilerle yani hız sınırlarına uy, fren anında 1mt bile çok önemli
    çift yönlü akan yollarda sollama yapacaksan, önündeki aracın arkasına fazla girme ve karşı şeride geçmeden önce mutlaka sol aynana bak(bi iki kötü hatıram var) ve tavsiyem sollamaya başlamadan önce bir vites düş
    molalarda aracı görebileceğin bir yere park et( Allah korusun)

    daha aklıma gelirse söylerim

    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: toyotacı_90

    quote:

    Orjinalden alıntı: Ahmey

    yola çıkmadan önce gerekli kontrolleri biliyosundur.
    kesinlikle 2 saatten fazla sürekli kullanma tek şöförsen 2 saatte bir 10dk mola ver çay iç yüzünü yıka
    kesinlikle arabayı durdurabileceğin hızlarda ilerle yani hız sınırlarına uy, fren anında 1mt bile çok önemli
    çift yönlü akan yollarda sollama yapacaksan, önündeki aracın arkasına fazla girme ve karşı şeride geçmeden önce mutlaka sol aynana bak(bi iki kötü hatıram var) ve tavsiyem sollamaya başlamadan önce bir vites düş
    molalarda aracı görebileceğin bir yere park et( Allah korusun)

    daha aklıma gelirse söylerim



    Alıntıları Göster
    Bende ilk defa geçen ay uzun yola çıktım. Yukarıda yazılanlar çok doğru. İlave olrak şunları ekleyeyim.
    *Acelen yoksa 90 km yi geçme. Çok rahat oluyor, stressiz yavaş yavaş yol alıyorsun. (Bu insana güvende veriyor)
    *Uykusuz yola çıkma.En geç 3 saatte bir mola ver. Ben 3 saatin sonunda gözlerim açık olduğu halde uyur gibi oldum. O kadar çok uyku bastırdı ki gözlerim açık olduğu halde (hani bazen uykuya tam dalacağın sırada sıçrarsın ya) sıçradım. Derlerdi de inanmazdım, gözüm açıkken uykuya daldım ve sıçradım.
    İyi seyirler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakans06

    Bende ilk defa geçen ay uzun yola çıktım. Yukarıda yazılanlar çok doğru. İlave olrak şunları ekleyeyim.
    *Acelen yoksa 90 km yi geçme. Çok rahat oluyor, stressiz yavaş yavaş yol alıyorsun. (Bu insana güvende veriyor)
    *Uykusuz yola çıkma.En geç 3 saatte bir mola ver. Ben 3 saatin sonunda gözlerim açık olduğu halde uyur gibi oldum. O kadar çok uyku bastırdı ki gözlerim açık olduğu halde (hani bazen uykuya tam dalacağın sırada sıçrarsın ya) sıçradım. Derlerdi de inanmazdım, gözüm açıkken uykuya daldım ve sıçradım.
    İyi seyirler

    Alıntıları Göster
    - yolu bilmediğin bi yolsa viraja girerken bayaa yavaşla,bazen yumuşak başlayıp birden keskinleşebiliyo,zor oluyo soora yavaşlaması felan.

    - soora çin malı motorlar çok ucuz olduundan herkes alıyo oyüzden özellikle ufak yerleşim yerlerinde motorsikletlere felan çok dikkat etmek gerekiyo.sinek gibi zırt pırt yoldan motor geçiyo bazı yerlerde.

    - ondan sooracıma yol arkadaşın olcaksa eğer,yanında arkadaşının gazına ve "olm geç şunu takıldın arkasına","yavaş yavaş yavaş" gibi laflarına kulak asma.(İnsan arabayı dikkatli bi şekilde ve yolu dikkatli izleyerek sürerken,yanındaki biri senin zaten gördüün bişeyi görüp panik yaparsa,bu sefer şöförüde kıllanıdırıyo acaba benim görmediğim bişey mi var diye.)

    - çok sigara içme insanın başı aarıyo.

    - yazın güneşinde araba süreceksen ve parmağında da yüzük varsa,inince bariz bi şekilde siyah ve beyaz olarak renk farkını görebiliyon.(bu ek bilgi).

    - ha bide sen hernekadar şehirlerarası uzun yol gidiyo olsanda,geçtiin şehirlerdeki bazı arkadaşlar onlar için şehiriçi sıradan bi yol olduu için insanı uyuz edebiliyo.

    - bide çak arabaya bitane sinbo araç buzdolabı :-) senden kralı olmaz.

    son olarak Allah kaza bela vermesin.

    "ne kadar çok hız okadar çok dikkat ve gerginlikle gelen yorgunluk,fazla salgılanan adranelin ve çok giden benzin :-)" BEN
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aydinsener

    - yolu bilmediğin bi yolsa viraja girerken bayaa yavaşla,bazen yumuşak başlayıp birden keskinleşebiliyo,zor oluyo soora yavaşlaması felan.

    - soora çin malı motorlar çok ucuz olduundan herkes alıyo oyüzden özellikle ufak yerleşim yerlerinde motorsikletlere felan çok dikkat etmek gerekiyo.sinek gibi zırt pırt yoldan motor geçiyo bazı yerlerde.

    - ondan sooracıma yol arkadaşın olcaksa eğer,yanında arkadaşının gazına ve "olm geç şunu takıldın arkasına","yavaş yavaş yavaş" gibi laflarına kulak asma.(İnsan arabayı dikkatli bi şekilde ve yolu dikkatli izleyerek sürerken,yanındaki biri senin zaten gördüün bişeyi görüp panik yaparsa,bu sefer şöförüde kıllanıdırıyo acaba benim görmediğim bişey mi var diye.)

    - çok sigara içme insanın başı aarıyo.

    - yazın güneşinde araba süreceksen ve parmağında da yüzük varsa,inince bariz bi şekilde siyah ve beyaz olarak renk farkını görebiliyon.(bu ek bilgi).

    - ha bide sen hernekadar şehirlerarası uzun yol gidiyo olsanda,geçtiin şehirlerdeki bazı arkadaşlar onlar için şehiriçi sıradan bi yol olduu için insanı uyuz edebiliyo.

    - bide çak arabaya bitane sinbo araç buzdolabı :-) senden kralı olmaz.

    son olarak Allah kaza bela vermesin.

    "ne kadar çok hız okadar çok dikkat ve gerginlikle gelen yorgunluk,fazla salgılanan adranelin ve çok giden benzin :-)" BEN

    Alıntıları Göster
    noolursa olsun her zaman RELAX olcan
    _____________________________
    M. KEMAL
    ATATÜRK




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nadirgurece

    noolursa olsun her zaman RELAX olcan

    Alıntıları Göster
    ay çekirdeği.bi avuç yersen,uykun garantili olarak 1-2 saat daha kaçıyor.
    _____________________________
    denilmiştir can sağıken yurt vermeniz düşmana.

    hem sütünden,hem kanından,hem canından bu sendeki huy OĞUL!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KARAKAY

    ay çekirdeği.bi avuç yersen,uykun garantili olarak 1-2 saat daha kaçıyor.

    Alıntıları Göster
    bende cok deneyimli sofor degilim ama

    benim yaptigim ogrendigim birkac sey var

    Öncelikle bir Ayet-el kürsi ben arabama her binişimde okurum kaza bela gelmez okursan kardeş

    kamyon uzun arac vs sollayacagin zaman devri yukselt daha sonra vites arttir ki o kamyonu cabuk ve kolay gecesin aynalara mutlaka bak sagdan gecenlerden usandim cikmadan kontorllerini yap yolculuk esnasinda sigara iceceksen molalarda ic arkadan selektor yapanlarin korna basanlarin sinirlerini bozmasina musaade etme onemli olan sag salim gitmektir emniyet kemerini ihmal etme birde malum havalar sicak giyimin teri emecek seni serin tutacak birsey olsunki bunalma aracin icinde ve kesinlikle seyir halinde telefonla konusma stepneni kontrol et yolda ucuzundan birseyler yemek istiyorsan nerde kamyon cok o benzinlikte dur

    hayırlı kazasiz yolculuklar dilerim
    _____________________________




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.