ben çok dik yokus inmiyorsam yapmıyorum bu dediğinizi gereksiz geliyor aracın yığılması beni deli ediyor..
Alıntıları Göster
debriyajı yermi = )
heç bişey yapmaz...
quote:
Orijinalden alıntı: sissil
debriyajı yermi = )
heç bişey yapmaz...
Tabiki debriyaj balataları biter . Boş konuşmamak lazım ...
quote:
Orijinalden alıntı: baskentkral
quote:
Orijinalden alıntı: sissil
debriyajı yermi = )
heç bişey yapmaz...
Tabiki debriyaj balataları biter . Boş konuşmamak lazım ...
Alıntıları Göster
Özellikle yüksek devirlerde ani ve sert hareketler yapmazsanız bir şey olmaz... (Ciddi birşey olmaz, baskı balata vs. yıpranması olur tabiki)
quote:
Orijinalden alıntı: baskentkral
quote:
Orijinalden alıntı: sissil
debriyajı yermi = )
heç bişey yapmaz...
Tabiki debriyaj balataları biter . Boş konuşmamak lazım ...
Alıntıları Göster
Debriyaja gerek yok hocam at ikiye öyle yavaşla
quote:
Orijinalden alıntı: chncnyhn
Debriyaja gerek yok hocam at ikiye öyle yavaşla
Alıntıları Göster
Uzun süre sonra yürür aksamda, diferansiyelde laçkaya, boşluğa sebep olur.
quote:
Orijinalden alıntı: baskentkral
quote:
Orijinalden alıntı: sissil
debriyajı yermi = )
heç bişey yapmaz...
Tabiki debriyaj balataları biter . Boş konuşmamak lazım ...
yok ya bak sen bide debriyaj balatası degil balataları bitiyormus... vay be...
kendini nasıl biliyorsun bos konusuyosun işte onuda gectim bişey de bilmiyon öyle konusuyon....
motor freni demek yarım debriyaj yapmakmı oluyormuş... lügata yeni tabirler eklenmeye başladı... motor freni demek ayagı debriyajda bas cek yapmak demek degildir...
motor freni demek vites ufaltmak demektir... vites büyütürken ne kadar debriyaj yıpranırsa vites kuculturkende okadar yıpranır...
uygun devirde uygun vitese attıktan sonra hiiiiiçbir şey olmaz...
quote:
Orijinalden alıntı: sissil
quote:
Orijinalden alıntı: baskentkral
quote:
Orijinalden alıntı: sissil
debriyajı yermi = )
heç bişey yapmaz...
Tabiki debriyaj balataları biter . Boş konuşmamak lazım ...
yok ya bak sen bide debriyaj balatası degil balataları bitiyormus... vay be...
kendini nasıl biliyorsun bos konusuyosun işte onuda gectim bişey de bilmiyon öyle konusuyon....
motor freni demek yarım debriyaj yapmakmı oluyormuş... lügata yeni tabirler eklenmeye başladı... motor freni demek ayagı debriyajda bas cek yapmak demek degildir...
motor freni demek vites ufaltmak demektir... vites büyütürken ne kadar debriyaj yıpranırsa vites kuculturkende okadar yıpranır...
uygun devirde uygun vitese attıktan sonra hiiiiiçbir şey olmaz...
Alıntıları Göster
uygun devirde uygun vitese atarsanız, yarım debriyaj ile aracı motor frenine bindirerek yavaşlarsanız balatalarınızında ömrünü uzatırsınız. frene yüklendikçe fren balataları yıpranacaktır. ayrıca boşta yavaşlayan bir araç kontrolsüz yavaşlayacaktır. yalnız kararını ayarlamak lazım. aracı son devire gelecek şekilde alt vitese çekerseniz sıkıntı, ama kararında yaparsanız daha kontrollü bir duruş yapmış olursunuz. en azından bugüne kadar edindiğim tecrübe bana bunu söylüyor.
quote:
Orijinalden alıntı: aoe_
uygun devirde uygun vitese atarsanız, yarım debriyaj ile aracı motor frenine bindirerek yavaşlarsanız balatalarınızında ömrünü uzatırsınız. frene yüklendikçe fren balataları yıpranacaktır. ayrıca boşta yavaşlayan bir araç kontrolsüz yavaşlayacaktır. yalnız kararını ayarlamak lazım. aracı son devire gelecek şekilde alt vitese çekerseniz sıkıntı, ama kararında yaparsanız daha kontrollü bir duruş yapmış olursunuz. en azından bugüne kadar edindiğim tecrübe bana bunu söylüyor.
Alıntıları Göster
"3'den 2'ye alıp yarım debriyaj yapıyorum"
bu durumda yememen için hiçbir ihtimal yok... frene bassana ? zorun ne ?
quote:
Orijinalden alıntı: sissil
"3'den 2'ye alıp yarım debriyaj yapıyorum"
bu durumda yememen için hiçbir ihtimal yok... frene bassana ? zorun ne ?
Alıntıları Göster
Yarım debriyaj yaparak vites küçültme çok ama çok yanlış bir olay. Defalarca anlattım fakat tekrardan anlatayım. Yarım debriyaj yaparak vites küçültmenizdeki sebepte emiinim sarsıntısız geçiş sağlamak. Ayağını hepsinden önce bir anda çekeceksiniz debriyajdan. Vites yükseltirken de düşürürken de. Hiç bir zaman vites değişirken ayak debriyajdan yavaş çekilmez. Tek hamlede yapılması gerekir. Sarsıntı olmaması baskı ve şanzımana yükk binmemesi için de vites küçültürken atacağınız viteste aracın o hızda çevireceği devire yaklaşmanızdır. Misal 5.vites 70 ile gidiyorsunuz. Çok dik bir yokuş iniyorsunuz ve araç 5.viteste çok hızlanıyor ve sürekli fren yapmamak istiyorsunuz. 2. vitese atmak istediniz. Aracınızı iyi tanıyorsanız 2.viteste 70 km/s hızda kaç devir çevireceğini bilirsiniz. Bilmiyorsanız vites dişli oranlarını ezberleyebilirsiniz. ( Ben kullandıgım hemen hemen tüm araçlarda bilirim tek tek ). Aracınız diyelimki 5500 devir çevirecek 70 km/s hız için 2. viteste. Debriyaja olabildiğince hızlı basarsınız, motor yükte olmadığı için zaten gaza sonuna kadar basmanızla devir saati 5000 lerin üzerine çıkar anında. Devir saatinin 5500 devire en yakın olduğu anda ayağınızı bir anda debriyajdan çekersiniz yine olabildiğince hızlı. Araç hiç ama hiç sarsılmadan, şanzımana yük bindirmeden, baskıyı hiç ama hiç sıyırmadan 2.viteste geçer. Yokuş aşağı da kolay kolay hızlanmaz. Hatta yokuşuna, aracınızın ağırlığına aerodynamic yapısına ve vites oranlarına bağlı olarak yavaşlayabilir bile. İnanmıyorsanız yarın deneyin :)
quote:
Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer
Yarım debriyaj yaparak vites küçültme çok ama çok yanlış bir olay. Defalarca anlattım fakat tekrardan anlatayım. Yarım debriyaj yaparak vites küçültmenizdeki sebepte emiinim sarsıntısız geçiş sağlamak. Ayağını hepsinden önce bir anda çekeceksiniz debriyajdan. Vites yükseltirken de düşürürken de. Hiç bir zaman vites değişirken ayak debriyajdan yavaş çekilmez. Tek hamlede yapılması gerekir. Sarsıntı olmaması baskı ve şanzımana yükk binmemesi için de vites küçültürken atacağınız viteste aracın o hızda çevireceği devire yaklaşmanızdır. Misal 5.vites 70 ile gidiyorsunuz. Çok dik bir yokuş iniyorsunuz ve araç 5.viteste çok hızlanıyor ve sürekli fren yapmamak istiyorsunuz. 2. vitese atmak istediniz. Aracınızı iyi tanıyorsanız 2.viteste 70 km/s hızda kaç devir çevireceğini bilirsiniz. Bilmiyorsanız vites dişli oranlarını ezberleyebilirsiniz. ( Ben kullandıgım hemen hemen tüm araçlarda bilirim tek tek ). Aracınız diyelimki 5500 devir çevirecek 70 km/s hız için 2. viteste. Debriyaja olabildiğince hızlı basarsınız, motor yükte olmadığı için zaten gaza sonuna kadar basmanızla devir saati 5000 lerin üzerine çıkar anında. Devir saatinin 5500 devire en yakın olduğu anda ayağınızı bir anda debriyajdan çekersiniz yine olabildiğince hızlı. Araç hiç ama hiç sarsılmadan, şanzımana yük bindirmeden, baskıyı hiç ama hiç sıyırmadan 2.viteste geçer. Yokuş aşağı da kolay kolay hızlanmaz. Hatta yokuşuna, aracınızın ağırlığına aerodynamic yapısına ve vites oranlarına bağlı olarak yavaşlayabilir bile. İnanmıyorsanız yarın deneyin :)
Alıntıları Göster
YORUMLAR İÇİN TEŞEKKÜRLER DEMEKKİ MOTOR FRENİNİ YANLIŞ UYGULUYORMUŞUM . TRANSİT GİBİ BİR ARAÇDA UYGULUYORDUM ZATEN . NEYSE... UMARIM BUNDAN SONRA AYAĞIMI VE BEYNİMİ KONTROL ALTINA ALAYIM DA YOLUMA DEVAM EDEYİM.
quote:
Orijinalden alıntı: Ferdi Carrefur
YORUMLAR İÇİN TEŞEKKÜRLER DEMEKKİ MOTOR FRENİNİ YANLIŞ UYGULUYORMUŞUM . TRANSİT GİBİ BİR ARAÇDA UYGULUYORDUM ZATEN . NEYSE... UMARIM BUNDAN SONRA AYAĞIMI VE BEYNİMİ KONTROL ALTINA ALAYIM DA YOLUMA DEVAM EDEYİM.
Alıntıları Göster
ben kapıyı açıp ayagımı sürtüyorum , beyin bedava
quote:
Orijinalden alıntı: Ferdi Carrefur
YORUMLAR İÇİN TEŞEKKÜRLER DEMEKKİ MOTOR FRENİNİ YANLIŞ UYGULUYORMUŞUM . TRANSİT GİBİ BİR ARAÇDA UYGULUYORDUM ZATEN . NEYSE... UMARIM BUNDAN SONRA AYAĞIMI VE BEYNİMİ KONTROL ALTINA ALAYIM DA YOLUMA DEVAM EDEYİM.
Alıntıları Göster
Şahsen frenden çok debriyajı kullanırım. Ani fren gerekmedikçe ve durmam gerekmedikçe fren kullanmıyorum. Şanzıman freni yetersiz kaldığında basıyorum frene. 70.000'de biteceğine 50.000'de biter belki ama aracı vites düşürerek yavaşlatmak kendimi daha güvende hissettiriyor. Vitesi boşaatıp frene basarak yavaşlamak güvensiz hissettiriyor bana. Doğrudur yanlıştır olayına hiç girmiyorum. Etrafa zararım yok, debriyaj benim, keyif benim.
quote:
Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer
... Ayağını hepsinden önce bir anda çekeceksiniz debriyajdan. Vites yükseltirken de düşürürken de. Hiç bir zaman vites değişirken ayak debriyajdan yavaş çekilmez...
Yok daha neler? Siz hiç triger, volant, baskı, balata, dişliler, senkromeç, krank ve bunları kucağa almak kelimelerini duydunuz mu?
Herşeyin bir ayarı var. Devir eşitlemesi yaparsanız, her zaman daha kolay geçer. Hatta bence vites küçültürken zaruridir. Ve her zaman yaparım. Fakat bu hiçbir zaman tam olarak yeterli olamaz...