Şimdi Ara

uzun yol şoförü varmı aranızda?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
2
Favori
11.702
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • üniversiteyi büyük ihtimal kazanmayacağım ve Uluslararası uzun yol şoförlüğü yapmak istiyorum.Araba kullanmayı seviyorum,uyku sorunum yok,arabalardan anlıyorum.Otomobil kullanmakta iyiyim ama daha hiç tır kullanmadım.Bu mesleği yapan bir tanıdğım da yok.İnternette okuduklarıma göre bu sektöre girebilmek tanıdıklar vasıtasıyla oluyormuş.Bu sektöre girebilmek ve tır kullanmayı öğrenmek için ne yapabilirim?



  • dünyanın en kötü mesleklerinden biridir şoförlük..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jowood1

    dünyanın en kötü mesleklerinden biridir şoförlük..

    niyeki?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-390090328

    quote:

    Orijinalden alıntı: jowood1

    dünyanın en kötü mesleklerinden biridir şoförlük..

    niyeki?

    Alıntıları Göster
    2 dayım var şofor, hayatından bezmişler..
  • Uzun yol soforlugu eskiden kazandiriyordu. Simdi asgari ucret zor kazaniyorlar.
    Eskiden de uzun yol soforleri asgari ucret aliyorlardi ama gaza az basip ekonomi yapip lotrelerce mazt arttiriyorlardi.
    Simde otomasyon sistemleri var. Tirin tekerlerinin donme hizindan tutun yaktigi yakita konuma kadar takip ediliyorlar.
    Yani sadece.asgari ucretli maas + yurtdisi harcirasi gibi bir para icin yapilmaz bu is. Gidin sicacik ofisinizde etiket basin, yemek servisi yapin ama soforluk yapmayin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cok zor bi meslek kardes.

    Surada 2 saat suruyoruz yoruluyoruz.

    Baska bi is tutmaya bak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    Uzun yol soforlugu eskiden kazandiriyordu. Simdi asgari ucret zor kazaniyorlar.
    Eskiden de uzun yol soforleri asgari ucret aliyorlardi ama gaza az basip ekonomi yapip lotrelerce mazt arttiriyorlardi.
    Simde otomasyon sistemleri var. Tirin tekerlerinin donme hizindan tutun yaktigi yakita konuma kadar takip ediliyorlar.
    Yani sadece.asgari ucretli maas + yurtdisi harcirasi gibi bir para icin yapilmaz bu is. Gidin sicacik ofisinizde etiket basin, yemek servisi yapin ama soforluk yapmayin.

    peki tır sahibi olunnca yine aynı durum mu geçerli?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    Uzun yol soforlugu eskiden kazandiriyordu. Simdi asgari ucret zor kazaniyorlar.
    Eskiden de uzun yol soforleri asgari ucret aliyorlardi ama gaza az basip ekonomi yapip lotrelerce mazt arttiriyorlardi.
    Simde otomasyon sistemleri var. Tirin tekerlerinin donme hizindan tutun yaktigi yakita konuma kadar takip ediliyorlar.
    Yani sadece.asgari ucretli maas + yurtdisi harcirasi gibi bir para icin yapilmaz bu is. Gidin sicacik ofisinizde etiket basin, yemek servisi yapin ama soforluk yapmayin.
    Ben yıllarca otobüslerde çalıştım. Muavin olarak.

    Şimdide biraz uzaktan yine otobüslerle iş yapıyorum.

    Tırcılık zaten en son düşüneceğiniz uzun yol şoförlüğü olsun. En çok yıpranan hayatındna bezenler onlardır.

    Varan-Ulusoy-Nilüfer firmalarından birisinde şoförlük olabilir. 1.500-2.000 arası kazanırsınız.

    Ama tecrübe ararlar. Onun içinde ufak firmalarda yıpranmanız gerekir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-390090328

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    Uzun yol soforlugu eskiden kazandiriyordu. Simdi asgari ucret zor kazaniyorlar.
    Eskiden de uzun yol soforleri asgari ucret aliyorlardi ama gaza az basip ekonomi yapip lotrelerce mazt arttiriyorlardi.
    Simde otomasyon sistemleri var. Tirin tekerlerinin donme hizindan tutun yaktigi yakita konuma kadar takip ediliyorlar.
    Yani sadece.asgari ucretli maas + yurtdisi harcirasi gibi bir para icin yapilmaz bu is. Gidin sicacik ofisinizde etiket basin, yemek servisi yapin ama soforluk yapmayin.

    peki tır sahibi olunnca yine aynı durum mu geçerli?

    Alıntıları Göster
    taşıma firmaları olan yakın bir arkadaşım var. yurt dışı çalışıolar ve 1 tırdan bütün giderleri düşünce 3 bin lira kalıyor diyordu. eğer tırıda yabancı plaka olarak alırsanız tır ucuza gelir yine aynı işi yapar ama yabancı ülke vatandaşlığı olan birini bulmalısın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Doğan.

    Ben yıllarca otobüslerde çalıştım. Muavin olarak.

    Şimdide biraz uzaktan yine otobüslerle iş yapıyorum.

    Tırcılık zaten en son düşüneceğiniz uzun yol şoförlüğü olsun. En çok yıpranan hayatındna bezenler onlardır.

    Varan-Ulusoy-Nilüfer firmalarından birisinde şoförlük olabilir. 1.500-2.000 arası kazanırsınız.

    Ama tecrübe ararlar. Onun içinde ufak firmalarda yıpranmanız gerekir.

    Alıntıları Göster
    rezalet bir maaş, sektörün öncü firmalarında yüzlerce kişinin hayatının emanet edildiği kişilere bu paraları vermek ayıp




  • geçenlerde başkasının tırında şoför olarak çalışan birisi yurtdışına olan bir sefer başına 1000-1500 tl kendisine kaldığını söylemişti. başka bir nakliye firması sahibide (yurtiçi) ayda 2500 tl'ye şoför bulamadığından dert yanmıştı. 5-6 yıl öncede uzun yolda otobüs şoförü ile hayli konuşmuştum. 50.000€ nakit üstüne 300.000€ kredi çekip otobüs aldığını ve aylık taksitlerini (10-15k € civarı bi rakamdan bahsetmişti yanlış hatırlamıyorsam) çatır çatır ödediğini söylemişti..

    özetle kimse o derdi asgari ücret için çekmez.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben senin yerinde olsam, ivedikle bir tır garına giderim, bütün tır şoförleriyle konuşurum, ondan sonra bu işe girip girmeyeceğime karar verirdim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alfredo

    ben senin yerinde olsam, ivedikle bir tır garına giderim, bütün tır şoförleriyle konuşurum, ondan sonra bu işe girip girmeyeceğime karar verirdim.
    Tüm sıkıntılarına ilaveten, kimse de adam yerine koymaz. Tıpkı öğretmenleri de koymadıkları gibi. Sanırım bir tek ABD'de iyi para yapıyorsun, o da sahibiysen. Şoförsen yine karın tokluğuna çalışmaya devam.
  • Sana tek bir tavsiyem var. İmzandan kaldırdığın hedefine odaklan ve derslerine iyice asıl bu sene olmazsa önümüzdeki seneyi dene, kazanmak istersen başarabilirsin genç arkadaşım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: airtech

    Sana tek bir tavsiyem var. İmzandan kaldırdığın hedefine odaklan ve derslerine iyice asıl bu sene olmazsa önümüzdeki seneyi dene, kazanmak istersen başarabilirsin genç arkadaşım.
    Tanıdık bir tır şöförü var.Avrupa ülkelerini geçtim , afrika ülkelerine bile gidiyor.Adamın tipine baksan tam bir hanzo ama akıcı yabancı dil bile öğrenmiş.Gezmediği almadığı ilginç şey bırakmıyor.Ama ne kadar kazandığı hakkında pek bilgim yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: airtech

    Sana tek bir tavsiyem var. İmzandan kaldırdığın hedefine odaklan ve derslerine iyice asıl bu sene olmazsa önümüzdeki seneyi dene, kazanmak istersen başarabilirsin genç arkadaşım.
    Hiç bulaşma.Zordur.Sonu yok.Tek başınasın,git git bitmiyor.Hep aynı yerlere gidiyorsun.Yurtdışına çıkma belgesi çok zor diye biliyorum.
  • Yıllardır iyi kötü ağır vasıtalara merakım vardır.
    Ama ben henüz asgari ücretle çalışan uzun yol şöförü duymadım.
    Yurtdışı çalışan şöförle hiç tanışmadım ama yurtiçi çalışanlarda 1500 altı alan bilmiyorum.
    Ki zaten 800-900tl için değmez şöförlük yapmaya.
    Ayrıca şoförün genellikle telefon masrafları vb. De işveren tarafından karşılanır.
    Yurtdışı şoförlük tahminimce daha çok kazandırır.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam bazi isler disaridan cok guzel gorunur ama isin asli oyle degildir. Tek basina gunlerce direksiyon sallamak cook ama cok zor bir istir diye dusunuyorum kaldiki tirdi otobustu bunlar bir otomobil degildir otomobildeki gibi ozgurce suremezsin ozgurlugun olmadigi yerde keyifte kalmaz. Sen birak bu dusunceleri simdiden gelecek seneye yapilacak sinava hazirlan ama laf olsun diye degil gercekten hazirlan

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    Hocam bazi isler disaridan cok guzel gorunur ama isin asli oyle degildir. Tek basina gunlerce direksiyon sallamak cook ama cok zor bir istir diye dusunuyorum kaldiki tirdi otobustu bunlar bir otomobil degildir otomobildeki gibi ozgurce suremezsin ozgurlugun olmadigi yerde keyifte kalmaz. Sen birak bu dusunceleri simdiden gelecek seneye yapilacak sinava hazirlan ama laf olsun diye degil gercekten hazirlan
    600-800 km arası değişen bir km yapıyorum günlük kabul olur mu bilmem?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    Hocam bazi isler disaridan cok guzel gorunur ama isin asli oyle degildir. Tek basina gunlerce direksiyon sallamak cook ama cok zor bir istir diye dusunuyorum kaldiki tirdi otobustu bunlar bir otomobil degildir otomobildeki gibi ozgurce suremezsin ozgurlugun olmadigi yerde keyifte kalmaz. Sen birak bu dusunceleri simdiden gelecek seneye yapilacak sinava hazirlan ama laf olsun diye degil gercekten hazirlan
    Bir hikaye aklıma geldi:

    Kamyoncunun karısı herifi yola vurmuş. 80 lirası varmış giderken. Kamyoncu gitmiş gelmiş cebinde yine 80 lira. Boyun devrilmeye herif, durup a.ımı
    mi. seydin daha iyiydi demiş :)
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.