Yarbay
25 Mart 2009
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
9 üye
Görüntülenme
Toplam: 91 (Bu ay: 3)
Gönderileri
06/03/2020 edit;

Nissan 350Z'den sökülme 1 takım 18" 5x114,3 (8,0xET30) OEM jant için söz kestim arkadaşlar sonunda :) eski orjinal jantlarını tabi ki elden çıkarmayıp muhafaza edeceğim :) Birkaç hafta içinde jantları boyatıp aracı pasta cila yaptırdıktan sonra takacağım. Şimdilik aynı jantı yurtdışında araca takmış birinin fotoğraflarını sunayım sizlere :)







Cümleten s.a arkadaşlar. 96 model infiniti i30 aracımı 6 ay kadar önce daha önceden 3 yıl nissan maxima tecrübeme güvenerek mevcut 2. el piyasasına inat olarak 39.000 TL'ye ilk sahibi doktor bir beyefendiden satın aldım. Aracı aldıktan sonra uzun süredir az kullanılmış bir araç olması (84.500 milde idi) ve benimde ilk defa 193 beygirlik bir araca binmem neticesinde 2-4 vites bantlarının yanması üzerine 4500 TL karşılığında otomatik şanzumanı kusursuz bir şekilde sıfırlattım. 2 ay öncede yine 4500 TL karşılığında italyan tartarini marka lpg montajını yaptırdım ve başarılı işçilik ve doğru lpg kiti tercihi neticesinde performans ve tüketim bakımından kusursuz duruma geldi diyebilirim. 1500-2000 TL kadarda ön düzen ve motor vs. bakımı yaptıktan sonra kabaca 50.000 liraya 3000 cc v6 motora sahip 193 beygir otomatik vites gayet donanımlı ve güvenli bir aracım oldu çok şükür.



Şimdi nasipse sıra yavaştan aracın kozmetik işlerine geldi. Çizikleri olan ön-arka tampon ve sağ arka kapı çıta altını boyatıp 3-5 göçüğü vakumla düzelttikten sonra pasta-cila-boya koruma işlerine girişip yaza hazır hale getirmek niyetindeyim aracı.

Tabi bu noktada birkaç aydır en büyük mesaiyi aracın uçan halı konforunda seyir etmesine rağmen yol tutuşunu gidişine göre zayıf kılan ve çok kollu şık tasarımına rağmen 205/65/15 lastiği ve 6,5" taban genişliği ile 45 ofset değeriyle aşağıda da görebileceğiniz gibi aracın devasa cüssesine küçük gelen jant-lastik kombinasyonuna harcadım.



Öncelikle araştırmalarım neticesinde yerli veya çin malı jantların balans tutmaması, çabuk eğilip yamulması gibi sorunları olduğunu, en doğru tercihin bilindik markalar veya aynı/başka marka-model araçların OEM jantları olacağı yönünde karar kıldım.

Sonrasında jant tasarımı olarak aracımın büyük cüssesi ve artık yavaştan esmeye başlayan genç-klasik havası nedeniyle spor jantlardan ziyade az delikli, fren disk balata bölümlerini çok göstermeyen kapak jant diyede tabir edilen tasarımlı jantların aracıma daha çok yakışacağına karar kıldım.

Boyut olarakta her ne kadar 15" ten 18" e geçiş fazla gibi gelse de aracı ekseriyetli olarak uzun yol, otoban, çevre yolu vb. tarzda yollarda kullandığımdan ve mahalle arası kasisli bozuk yollara çok girmemem ile internet ortamında yerli ve yabancı kaynaklarda aynı araca sahip olupta 17" ve 18" jant takmış insanların araçlarınıda inceleyerek en çok 18" ebatını yakıştırmam, aracı daha tok göstermesi ve doğru lastik ebadıyla tercih edildiğinde çamurluk ağzı ile lastik arasında boşluğu daha çok doldurması nedeniyle olmuşken 18" olsun diyorum :)

Aracım japon grubu olması nedeniyle 5x114,3 bijon ölçüsüne sahip ve takdir edeceğiniz gibi bu bijon ölçüsüne göre üretilen japon malı veya japon grubuna yönelik jantlarda hep spor tasarımlı olduğu için mecburen dönüştürücü flanşa gerek kalmadan takılabilen 5x112 bijon ölçüsüne ve tasarım olarak da aradığım kriterlere uygun olan alman grubu jantlara yönelmek durumunda kaldım.

Bu noktada Mercedes ve Audi jantlarını veya O.Z. , BBS gibi bilindik markaların 5x112 bijon ölçüsüne sahip jantlarından eleme yaparak bazı modeller seçtim, yine 5x130 bijon aralığından 5x114,3 bijon aralığına 1,5 cm kalınlık ekleyerek jantı takabilmemi sağlayan adaptör bulabilmem neticesinde orjinal OEM Porsche jantlarınada ilgi duymaya başladım.





Şu anda ülkemizde 2. el olarak satışı olan bahsettiğim kriterlere uygun jant modelleri bunlar.

Bunlar içinde de beni en çok etkileyenler;



Görseldeki 8,5/9,5x18 Et35 Porsche için üretilen Keskin jant ve;



Yine bu görseldeki Lorinser tarafından dönemin en üst seviye Mercedesleri için üretilen 8,5x18 Et38 jant.

Şimdi asıl kafamı kurcalayan noktayı sizlere 3 örnek ile açıklamak istiyorum;



225/40/18



235/40/18



245/45/18

aynı marka model araca sahip olupta 18" janta farklı ebatta lastik takmış olan arkadaşların araçlarına ait resimler bunlar.

Bu araçların ortak noktaları süspansiyon sistemleri ile oynanmamış ve standart helezonlarının üzerinde takılı olmaları. Maalesef ülkemizde aracıma göre spor yay veya coilover seti bulunmamakla birlikte, doğurabileceği tehlikeli sonuçlar sebebiyle helezonları kestirmek veya presletmek gibi bir planım asla yok.

Bu noktada sizden ricam 18" ebatı için jant lastik değişiminde bulunmuş tecrübeli arkadaşlar varsa 40 yanak veya 45 yanak konusundaki tecrübeleri, ön arka farklı lastik ebatı seçimi konusunun doğru veya yanlış tercih olup olmayacağı hususunda.

Ben kendi çapımda yaptğığım araştırlamar neticesinde 245/45/18 ebatında lastiğin hem aracı daha tok göstermesi hemde lastik ve çamurluk ağzı arasındaki mesafeyi minimuma indirmesi nedeniyle tercih etmek istedim ancak 205/65/15 ebattan 245/45/18 ebata geçtiğimde aşağıdaki görselde de görebileceğiniz üzere %4,5 civarı lastiğin çapı büyüyor ve %3'den fazla aşağı veya yukarı yönlü değişimler pek tavsiye edilmiyor.



Önleri 225/45/18 arkaları ise 235/45/18 ebatıyla tercih edeyim diyorum bu seferde aynı marka model bu ebatlarda ya lastik bulamıyorum ya da çok fahiş fiyatlı lastikler çıkıyor karşıma sadece :)

235/45/18 çap değişimi;



225/45/18 çap değişimi;



225/45/18 ve 245/45/18 ebatlarının ayrıntılı ölçüleri;



Velhasıl kelam ben kendi çapımda jant-lastik işinden hiç anlamazken gerek yerli gerekse de yabancı kaynaklardan gerçekleştirdiğim araştırmalar neticesinde bu noktaya kadar gelip tıkandım. Anladığım kadarıyla ön ve arka lastik ebatlarını aynı seçmem halinde aracın orjinal süspansiyon sistemi ve helezonları nedeniyle burnu arkasına göre biraz havada kalmakta.

Bu konularda tecrübeli daha önce bu tarz 2"-3" yukarı yönlü değişimlerde bulunmuş arkadaşlar varsa aramızda, tavsiyeleri benim için çok kıymetli olacaktır. Şimdiden teşekkürlerimi sunuyorum
Arkadaşlar merhaba, 2 ay kadar önce ilk sahibinden full yetkili servis bakımlı henüz 85.000 milde infiniti i30 marka bir araç aldım. Çok uzun süredir (5 yıl) heves edip temizi denk gelsinde alayım diye beklediğim bir araçtı ve şu an gerçekten aracımla çok mutluyum. Bu araçla yılda 25-30 bin km kadar yol yapıyorum izmir'de ikamet edip manisa'daki işime gidip geliyorum (bilenler bilir dağ yolu tırmanış iniş ve virajlarla doludur)

Aracım şehiriçi-dışı ortalama 100 kilometrede 10-11 litre civarı benzin tüketiyor ve uzun süre binmeye niyetli olduğum için LPG taktırmak istiyorum. Son 1 aydır LPG bayilerini geziyorum;

-Atiker Gold/Grand 3200-3500 TL
-Lovato 4500-5000 TL
-Prins 7000-7500 TL
-Tartarini 4500-5000 TL

şeklinde fiyat teklifleri aldım. Gönlüm Prins markasından yana ancak bazı bayiler gerek yok fuzuli masraf olur şeklinde yorum yaptılar.. Yine kafama takılan bir diğer husus aracımda hem OBD hem OBDII soketleri mevcut olmasına rağmen 96 model araca OBDII'li lpg sistemi olmaz şeklinde bilgi verildi tarafıma tüm bayiler tarafından.

Sözün özü;

Bu araca hangi marka-model LPG montajı mantıklıdır ve OBDII bağlantısı yapılmasına gerek varmıdır?
Arkadaşlar merhaba, bir arkadaşım önümüzdeki ay evleniyor ve Kırşehir'den Manisa'ya çeyiz getirmesi gerekiyor. Nakliye veya kargo seçenekleri daha yüksek tuttuğu için kiralık Renault trafic - master, Ford transit tarzı kiralık araçlara bakıyoruz böyle daha hesaplı olacak ancak araçlar hususi geçmiyor ruhsatta.

Bu tarz araçlarla ticari amaç dışında atıyorum 10 adet televizyon 2 adet buzdolabı gibi değil de, tencere tabak takımı, nevresim, halı, perde, ütü, süpürge vs vs bakıldığında çeyiz olduğu aşikar eşyayı Kırşehir'den Manisa'ya getirsek yolda polis veya karayolları çevirmesi olursa kanunen durumumuz ne olur acaba?
Arkadaşlar merhaba, İzmir'de ikamet edip Manisa'da çalışmaktayız ve hergün 3 yetişkin 1 çocuk bu rampalı yolu gidip gelmekteyiz. yaklaşık 1 yıldır kullandığım citroen c-elysse dizel aracımı 140.000 km'ye gelmesi nedeniyle daha fazla değer kaybettirmeden elden çıkarmak üzereyim ve değer kaybı mevzusundan dolayı daha ekonomik bir araç arayışı içerisindeyim. Malum bilenler bilir bilmeyenler içinde İzmir - Manisa yolu 0 rakımdan başlayıp 550 metre tırmanış ve ardından tekrar inişle gidilen yaklaşık 35 km lik bir güzergah, yazın klimamızda hep açık.

Bu şartlar altında 30-40 bin lira civarında (mümkünse 35 bin) özellikle dizel en olmadı lpgli ancak yokuşta bayılıp vites düşürmek istemeyecek bir araç tavsiyesine ihtiyacım var.

Bir adet Clio 3 buldum 1.5 dizel otantik paket ancak 65 beygir olması ve 0-100 değerinin 15.2 saniye olması kafamı kurcalıyor..
Arkadaşlar merhaba, geçen akşam alkol aldıktan sonra acil bir işim çıkması nedeniyle biraz da az alkol almama güvenerek yanlış olsa da aracıma binerek yola çıktım ve 5 dakika içerisinde çevrilerek ehliyetimi kaptırdım 6 ay süre ile. Buraya kadar hatamın farkındayım ve lütfen bu konuda polemik yaşamak istemiyorum kimse ile. Şimdi benim merak ettiğim durum şu; bu 6 aylık süreçte kemerim takılı, sislerim sönük, makas atmam, sinyalsiz şerit bile değiştirmem (bu sürekli böyledir ehliyetsiz gezdiğim için uymadığımı belirtmek isterim) ve en önemlisi alkolsüz şekilde aracı sürsem, normalde heralde 8-9 yıllık araç kullanımında 2-3 kez çevirmeye girmişimdir olurda ehliyetsiz şekilde çevirmeye girsem ve görevli memurlara durumu izah etsem aracı kullanmak zorunda olduğumu belirtsem ehliyetsiz araç sürmekten işlem yaparlar mı yoksa akıllanmış görüp merhamet gösterirler mi? Özellikle aynı durumu yaşamış olan arkadaşların tecrübelerini merak ediyorum.

Aksi halde kredi çekerek eşiminde kullanabilmesi amacıyla otomatik vites bir araç almak zorunda kalacağım ve şu an için borca girmek istemiyorum..

Yardımcı olup fikir belirtecek arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
Arkadaşlar merhaba piyasasına göre gayet uygun bir araç buldum yarın İzmir'den İstanbul'a gidip bakacağım araç ağır hasar kayıtlı Audi A3 Sportback 2013 model ağır hasar kaydı var ancak ağır hasar kaydını detaylı sorguladığımda parça ve işçilik bedelleri 0 yazıyor 6000 liralık diğer hasar kaydını sorguladığımda ise sanki değişen parçalar 6000 liraya göre fazla gibi duruyor var mı bir fikri olan?

5664 :
Kayitlarimiza gore ***4604 sasi nolu AUDI A3 SPORTBACK 1.6 TDI 105 AMBIENTE STRONIC markali arac 2 adet kazaya karismistir. KZ1: 08/10/2016 ERP-Carpisma 5932TL KZ2: 24/07/2015 ERP-Agir Hasarli EK BILGI: ERP (Eksper Raporu) olan kazalarda degisen parcalari ogrenmek icin PARCA bosluk PLAKA bosluk HASAR TARIHI yazip bu mesaji cevaplayabilirsiniz. Ornek: PARCA 34XYZ34 01.01.2015. EK BILGI: Araca ait detay bilgileri (plakasi degismis mi, son sahiplik suresi, vs) ogrenmek icin DETAY bosluk PLAKA yazip bu mesaji cevaplayabilirsiniz. Ornek: DETAY 34XYZ34. Sorgulama ucreti 7 TL'dir. Sorulariniz icinhttp://bit.ly/2RjSWC2 UYARI: Mesaj icerigi, Sigorta Bilgi ve Gozetim Merkezi'ne iletilen kayitlardan ibarettir ve sadece bilgi amaclidir. Resmi belge olarak kullanilamaz. Detayli bilgi icinhttp://bit.ly/2sifjIZ B001


Ağır Hasar :
****** plakali AUDI A3 SPORTBACK 1.6 TDI 105 AMBIENTE STRONIC markali araca ait 24.07.2015 kaza tarihli eksper rapor bilgileri: KM: 22653, Iscilik Toplam Tutar: 0TL, Parca Toplam Tutar: 0TL, Degisen Parca Bilgileri: EK BILGI: Araca ait detay bilgileri (plakasi degismis mi, son sahiplik suresi, vs) ogrenmek icin DETAY bosluk PLAKA yazip bu mesaji cevaplayabilirsiniz. Ornek: DETAY 34XYZ34. Sorgulama ucreti 7 TL'dir. Sorulariniz icinhttp://bit.ly/2RjSWC2 UYARI: Mesaj icerigi, Sigorta Bilgi ve Gozetim Merkezi'ne iletilen kayitlardan ibarettir ve sadece bilgi amaclidir. Resmi belge olarak kullanilamaz. Detayli bilgi icinhttp://bit.ly/2sifjIZ B001

6000 TL hasar kaydı :
******* plakali AUDI A3 SPORTBACK 1.6 TDI 105 AMBIENTE STRONIC markali araca ait 08.10.2016 kaza tarihli eksper rapor bilgileri: KM: 61744, Iscilik Toplam Tutar: 819.0TL, Parca Toplam Tutar: 5113.02TL, Degisen Parca Bilgileri: MOTOR KAPUTU(1 adet, Orijinal), ON TAMPON(1 adet, Orijinal), FAR(1 adet, Esdeger), ON PANEL(1 adet, Orijinal), ON CAMURLUK(1 adet, Esdeger), BAGLANTI PARCALARI(1 adet, Orijinal), KAPUT MENTESESI(2 adet, Orijinal), CAMURLUK SABITLEME CIVATA TAKIMI(1 adet, Orijinal), EK BILGI: Araca ait detay bilgileri (plakasi degismis mi, son sahiplik suresi, vs) ogrenmek icin DETAY bosluk PLAKA yazip bu mesaji cevaplayabilirsiniz. Ornek: DETAY 34XYZ34. Sorgulama ucreti 7 TL'dir. Sorulariniz icinhttp://bit.ly/2RjSWC2 UYARI: Mesaj icerigi, Sigorta Bilgi ve Gozetim Merkezi'ne iletilen kayitlardan ibarettir ve sadece bilgi amaclidir. Resmi belge olarak kullanilamaz. B001
http://www.milliyet.com.tr/tekirdag-da-otomobil-dereye-uctu--gundem-2808021/

arkadaşlar çok üzücü bir kaza olmuş gerçekten arkadaşlarla baktık ancak arabanın markasını çıkaramadık var mı anlayabilen ne marka olduğunu?

Arkadaşlar merhaba, pazartesi veya salı günü araç almam lazım 40.000 lira bütçem var üstüne faiz oranları nedeniyle maximum 10.000 lira kadar da kredi kullanabilirim.

Her gün 80 kilometre İzmir - Manisa arası işe gidip gelinecek haricen aile gelmeleri var 2 ufak çocuğum var içi ve bagajı çok küçük olmamalı. Az yakması önemli. Tercihim öncelikle dizel manuel araçlar ancak az yakacak mantıklı araçlar önerilerse LPG'li ve otomatik araçları eşimin de rahat kullanabilmesi amacıyla tercih edebilirim. Tabi bütçe kısıtlı ancak bu bütçeye epica, Laguna 3 gibi 2000 CC dizel otomatik araçlarda bulunabiliyor ve bunlarıda tercih edip etmemek arasında kararsızım.

Çok donanım takıntım yok ancak en azından olabilirdi 4 camı otomatik, kol dayaması, çocuk cam ve kapı kilidi, torpido soğutması gibi özellikler olursa çok sevinirim.

Yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden çok teşekkürler.
Arkadaşlar merhaba, pazartesi veya salı günü araç almam lazım 40.000 lira bütçem var üstüne faiz oranları nedeniyle maximum 10.000 lira kadar da kredi kullanabilirim.

Her gün 80 kilometre İzmir - Manisa arası işe gidip gelinecek haricen aile gelmeleri var 2 ufak çocuğum var içi ve bagajı çok küçük olmamalı. Az yakması önemli. Tercihim öncelikle dizel manuel araçlar ancak az yakacak mantıklı araçlar önerilerse LPG'li ve otomatik araçları eşimin de rahat kullanabilmesi amacıyla tercih edebilirim. Tabi bütçe kısıtlı ancak bu bütçeye epica, Laguna 3 gibi 2000 CC dizel otomatik araçlarda bulunabiliyor ve bunlarıda tercih edip etmemek arasında kararsızım.

Çok donanım takıntım yok ancak en azından olabilirdi 4 camı otomatik, kol dayaması, çocuk cam ve kapı kilidi, torpido soğutması gibi özellikler olursa çok sevinirim.

Yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden çok teşekkürler.
Arkadaşlar merhaba eşimin telefonu (mi max2) oğlumuzun elindeyken recovery menu'ye girmiş ve şu an recovery menüden çıkamıyoruz. Reboot dedikten sonra yeniden recovery menüye dönüyor. Telefonun volume up tuşu çalışmıyor sadece volume down çalışıyor. Power ve volume down+power tuşlarına uzun bastım ancak nafile recovery menüden bir türlü çıkaramadım. Var mı tavsiyesi olan?
Hakkında
Konum: Manisa
Hakkımda:
[color=
Sistem ve Tercihleri
Operatör
Vodafone
Takım
Fenerbahçe
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: dün
Son Mesaj Zamanı: geçen yıl
Mesaj Sayısı: 2.200
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 3.044
İkinci El Bölümü Mesajları: 56
Konularının görüntülenme sayısı: 102.791 (Bu ay: 620)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 2.109 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.