Şimdi Ara

UÇAKDA TELEFON İLE KONUŞMA YAPILINCA HİÇBİR ZARAR VERMEYECEĞİNİ İDDİA EDİYORUM.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
190
Cevap
1
Favori
5.622
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet arkadaşlar uçaklarda telefon ile konuşmak yasaktır ama bu yasağın hiçbir şekilde uçağa zarar vereceğini ( kısa zamanda) düşünmüyorum.Nedenim ise eğer böle ciddi bi zarar verme olasılığı olsa terör örgütleri canlı bomba olmak yerine uçakla seyahat esnasında telefon ile konuşarak uçağa sabotaj düzenlerlerdi.Hatta o kadar ciddi ise zarar uçaklarda Jamer (Sinyal Kesici) kullanılarak riske karşı önlem alınırdı.

    Hipotezim:Uçaklarda telefon ile konuşmak uçaklara o uçuş ile ilgili hiçbir zarar vermemektedir.

    Hipotezimi çürütmeye çalışmanızı rica ediyorum.



  • Lan uçakda jammer kullanırsan, uçağın elektronik haberleşme sistemleri zaten devre dışı kalır, pilot kuleyle haberleşemez

    GPS filan bozulur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Caipirinha -- 4 Ekim 2011; 13:41:23 >
  • öyle zaten.uçakta telefonla konuşmayın olayı 1900 küsürlerde başlamış.Adamlar uçağa telefon koymuşlar,sonra demişlerki cep telefonu yasak,gel buradan konuş.fiyatı da artırmışlar ooh kebap
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Caipirinha

    Lan uçakda jammer kullanırsan, uçağın elektronik haberleşme sistemleri zaten devre dışı kalır, pilot kuleyle haberleşemez

    GPS filan bozulur.

    ÇÜRÜTEMEDİN :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tatanga.1988

    quote:

    Orijinalden alıntı: Caipirinha

    Lan uçakda jammer kullanırsan, uçağın elektronik haberleşme sistemleri zaten devre dışı kalır, pilot kuleyle haberleşemez

    GPS filan bozulur.

    ÇÜRÜTEMEDİN :)

    Çürütemem çünkü dediklerin kısmen doğru, herkes aynanda telefonu çıkarıp, açarsa, uçağın elektronik sistemiyle çakışabilir, ama tek telefondan bişey olmaz. Telefonunu bile kontrol etmiyorlar kalkmadan önce, ben kaç kere açık unuttum telefonumu uçakda, sağ salimde indik Ama jammer açarsan işte sıkıntı olur o




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Caipirinha

    quote:

    Orijinalden alıntı: tatanga.1988

    quote:

    Orijinalden alıntı: Caipirinha

    Lan uçakda jammer kullanırsan, uçağın elektronik haberleşme sistemleri zaten devre dışı kalır, pilot kuleyle haberleşemez

    GPS filan bozulur.

    ÇÜRÜTEMEDİN :)

    Çürütemem çünkü dediklerin kısmen doğru, herkes aynanda telefonu çıkarıp, açarsa, uçağın elektronik sistemiyle çakışabilir, ama tek telefondan bişey olmaz. Telefonunu bile kontrol etmiyorlar kalkmadan önce, ben kaç kere açık unuttum telefonumu uçakda, sağ salimde indik Ama jammer açarsan işte sıkıntı olur o

    Jammeride uçağa sokacaktın




  • 1 kere deneme hakkın var zaten. Dene bakalım, hepimiz görelim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arcatera

    quote:

    Orijinalden alıntı: Caipirinha

    quote:

    Orijinalden alıntı: tatanga.1988

    quote:

    Orijinalden alıntı: Caipirinha

    Lan uçakda jammer kullanırsan, uçağın elektronik haberleşme sistemleri zaten devre dışı kalır, pilot kuleyle haberleşemez

    GPS filan bozulur.

    ÇÜRÜTEMEDİN :)

    Çürütemem çünkü dediklerin kısmen doğru, herkes aynanda telefonu çıkarıp, açarsa, uçağın elektronik sistemiyle çakışabilir, ama tek telefondan bişey olmaz. Telefonunu bile kontrol etmiyorlar kalkmadan önce, ben kaç kere açık unuttum telefonumu uçakda, sağ salimde indik Ama jammer açarsan işte sıkıntı olur o

    Jammeride uçağa sokacaktın

    BENDE DENEDİM HATTA KONUŞTUM VEDE MESAJLAŞTIM:))
    1. Mesajlaşma:gece uçağı ile Sabiha Gökçen Havaalanından Antalya'ya giderken 24:00 uçağında cam kenarında oturuyodum yanımdaki adam uyuyor onun yanındaki kadında kitap okuyodu.Bana kuzenim mesaj atmıştı adam uyandı tip tip bana baktı telefonde elimde heryer karanlık ekran ışığıda açılınca toplu halde bakışlara mağruz kalmıştım.

    2.Konuşma Konya'dan gelirken Ablam aradı indin mi dedi yok dedim şimdi nerdesin dedi, uçaktayım dedim .Yalan söyleme felan yaptı.O sırada pilotta iniş için koltukları....anons muabbetine girince sesi duydu ve benim korkmam gerektiği yerde o korkup telefonu kapattı.Geçen mart ayında oldu bu olay ne zaman toplu halde aile yemeklerinde olsak hep yüzüme vuruyolar sanki bombanın kırmızı kablosunu ben çektim o kadarda telaşlı anlatıyo.


    Not:Çok Film Hareketler Bunlar filminin uçak sikecinde yaşananlar Türk Milletinin ilk defa uçağa binme şeklinin bana göre tam olarak yansımasıdır. o sikeci izlerseniz belki kendinizden birşeyler bulabilirsiniz




  • http://www.fcc.gov/guides/wireless-devices-airplanes
    http://en.wikipedia.org/wiki/Mobile_phones_on_aircraft

    dediğin doğru kafa üstü çakılma riski yok ama yer ile iletişim kuramama ve navigasyon cihazlarını etkileme gibi bir riski var. bu yüzden yasak... :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: r2d2droids

    http://www.fcc.gov/guides/wireless-devices-airplanes
    http://en.wikipedia.org/wiki/Mobile_phones_on_aircraft

    dediğin doğru kafa üstü çakılma riski yok ama yer ile iletişim kuramama ve navigasyon cihazlarını etkileme gibi bir riski var. bu yüzden yasak... :)


    kaptan: hop, hop hop hop. fiko, fiko, fiko.. was ist das fiko, (bu nedir fiko)
    fiko: this is prezervatif kaptan.
    kaptan: ja ich weiss, warum hast du nicht es benutz. (evet biliyorum da neden kullanmadin)
    fiko: asiklar, canlariyla oynarken, ustleri ciplak olur kaptan.
    kaptan: wassss (neeeee)
    fiko: yani, et ete degmesi lazim kaptan (burada fiko'nun iki eli birlestirerek olayi tasviri vardir). special life, special life



    BAK ŞİMDİ FİKO:) PARAN VARSA ÖLMEZSİN LİNKİ TIKLA

    http://dunya.milliyet.com.tr/havayolu-sirketinden-370-liralik-formul/dunya/dunyadetay/04.10.2011/1446617/default.htm

    Havayolu şirketinden 370 liralık formül
    İngiliz havayolu şirketi British Airways, 125 sterlin daha ödeyen yolcularına uçak kazasında hayatta kalmanın sırlarını anlatacak.



    :))

    12:28 | 04 Ekim 2011

    Daily Mail’in haberine göre, insanların çoğu düşen uçaktan sağ kurtulmanın neredeyse imkansız olduğunu düşünürken, British Airways (BA) uzmanların aynı fikirde olmadıklarını açıkladı.

    Gerekli “formüllerö bilindiği takdirde düşen uçaktan kurtulma şansının oldukça yüksek olduğunu savunan BA uzmanları, işte bu “sırları 125 sterlin yani yaklaşık 370 TL ödeyen bütün yolculara anlatma kararı aldı.

    BA uzmanlarına göre, yolcuların çoğu uçak düştükten sonra çıkan panik panik nedeniyle kemerlerini açamadıkları ve yangın sırasında enkazdan hızla çıkamadıkları için hayatlarını kaybediyorlar.

    BA şimdi 125 sterlin ödeyen yolcularına ilk olarak Gatwick-Roma seferi sırasında bu konuda kurslar verecek ve hayatta kalmanın sırlarını öğretecek. Bu çerçevede verilecek ilk sırlardan bazıları, emniyet kemerlerinin nasıl hızla açılacağı, oksijen maskelerinin nasıl kolayca kullanılacağı ve kaçış kapılarına nasıl çabuk ulaşılacağı gibi konular olacak.




  • o kadar uzaklara gitmeye gerek yok. yurdumda da işler aynı şekilde dönüyor. kafasından vurulup sağ kalan gariban ben hiç görmedim ama paran varsa kafandan vurulsan dahi hem hayatta kalırsın hemde rehabilitasyon merkezinde nikah kıyarsın ( anladın sen onun kim olduğunu )

    çok para=daha çok yaşam :) bu dünyanın her yerinde geçerli bir kuraldır...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: r2d2droids

    o kadar uzaklara gitmeye gerek yok. yurdumda da işler aynı şekilde dönüyor. kafasından vurulup sağ kalan gariban ben hiç görmedim ama paran varsa kafandan vurulsan dahi hem hayatta kalırsın hemde rehabilitasyon merkezinde nikah kıyarsın ( anladın sen onun kim olduğunu )

    çok para=daha çok yaşam :) bu dünyanın her yerinde geçerli bir kuraldır...

    Paran varsa Cennetten yer satılır bu ülkede. Orda hemfikiriz bro




  • çok düşük de olsa birkaç hassas uçuş aletini etkileme riski vardır bu yüzden izin verilmez. Tabi yeni uçaklarda bu etkilenme yok denecek kadar az.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaptanMirliva

    çok düşük de olsa birkaç hassas uçuş aletini etkileme riski vardır bu yüzden izin verilmez. Tabi yeni uçaklarda bu etkilenme yok denecek kadar az.

    yok öle bişey kimse kanıtlayamaz riski nedir sorusuna örnek veriyorum.

    müzelerde genelde flaşlı fotoğraf makinası kullanılması yasaktır nedeni çektiğiniz şeyin ışınlardan etkilenerek 30 40 tıl içerisinde devamlı olması halinde zarar görmesidir.başka bir örnek 40 yıl sigara içen birisinin ciğerlerinin bitmesidir akciğer bile o pisliği temizleyemez ama 1 kerelik flaş patlatma hiçbirşey, 1 paket sigara içmek hiçbir şeye zarar vermez.yani uçak senin telefon muabbetini iplemez bro




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tatanga.1988

    quote:

    Orijinalden alıntı: KaptanMirliva

    çok düşük de olsa birkaç hassas uçuş aletini etkileme riski vardır bu yüzden izin verilmez. Tabi yeni uçaklarda bu etkilenme yok denecek kadar az.

    yok öle bişey kimse kanıtlayamaz riski nedir sorusuna örnek veriyorum.

    müzelerde genelde flaşlı fotoğraf makinası kullanılması yasaktır nedeni çektiğiniz şeyin ışınlardan etkilenerek 30 40 tıl içerisinde devamlı olması halinde zarar görmesidir.başka bir örnek 40 yıl sigara içen birisinin ciğerlerinin bitmesidir akciğer bile o pisliği temizleyemez ama 1 kerelik flaş patlatma hiçbirşey, 1 paket sigara içmek hiçbir şeye zarar vermez.yani uçak senin telefon muabbetini iplemez bro



    Mesleğin ne ya da kaç yaşındasın bilmiyorum ama duvardaki tabloyla binlerce farklı frekanstan ölçüm ve kontrol yapan, ekstra kompleks bir yapı olan uçağı bir tutman pek bilgin olmadığını gösteriyor.

    Şöyle anlatayım, telefonlar yakaladıkları her baz istasyonu ve sinyale göre frekans atlar. Uçuş sistemlerinde ise birbirinden yalıtılmış frekanslar kullanılır bu yüzden yüzlerce değişik frekans aktiftir. Dolayısıyla telefonun anlık yakaladığı yada kullandığı bu frekanslar çakışabilir.

    Burada bir pilotun başından geçenler var kendi anlatmış. Bundan sonra bir konu hakkında araştır oku bilgi sahibi ol, öyle yorum yap.

    http://www.airliners.net/aviation-forums/general_aviation/read.main/3196561/?searchid=3196561&s=pilotaydin#menu26



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alaska Yolcusu -- 4 Ekim 2011; 20:47:58 >




  • Dostum çok küçük şeyleri abartıyorsunuz. insanların boğazına köpek veya kedi tüyü yuttuğunda ölüyor ama bak insanlar kedi ve köpeği koynuna alıyor sonuç olarak bir kısmı hayata elveda diyor ama başka yolu yok örn:http://www.haberturk.com/haber.asp?id=81682&cat=220&dt=2008/06/22

    ama bak ben sana diyorum ki telefonla konustum ama o senin bahsettiğin somut sinyallerin hiçbiri ile kesişmedi ve ayaktayım sadece ben değil birçok arkadaşım aynısı yaptı ve sonuç 0 hata hayaTla gene face to face kaldık.Köpek kılı somuttur etkisi kantlanmıştır ama sen bana kanıtla bakalım telefonun uçak düşürttüğünü



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tatanga.1988 -- 4 Ekim 2011; 21:10:09 >




  • Attığım linkteki yazıyı okumadın demek.

    Ben uçuş sistemlerine olumsuz etkisi olduğunu açıkladım yukarıda sen hala kedi köpek tüyü diyorsun konuştum düşmedi diyorsun. Yazıyı okur musun? O uçak neden düşmemiş bir bak bakalım.
  • yuh be arkadaş uçakta telefonu hadi bi kere açık unuttunda 2. defa ne diye açık bırakıyosun ki? senin için adrenalin dolu eğlenceli bir durum olabilir ama yüzlerce kişinin hayatıyla oynamak nasıl bir psikolojidir anlamak mümkün değil. neyse herkese emniyetli uçuşlar dilerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaptanMirliva

    Attığım linkteki yazıyı okumadın demek.

    Ben uçuş sistemlerine olumsuz etkisi olduğunu açıkladım yukarıda sen hala kedi köpek tüyü diyorsun konuştum düşmedi diyorsun. Yazıyı okur musun? O uçak neden düşmemiş bir bak bakalım.

    düşürtmüşmü? hayır bende sana düşürtmez diyorum bana bi uçak kazasında uçağın cep telefonu ile konuşmadan açık kalarak düştüğünü ispatla bakalım
  • Risk almaya degmez kendi hayatini dusunmuyorsan ucaktaki kucuk cocuklari ailelerini dusun onlarinda hayatini riske atiyosun buna degmez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.