Şimdi Ara

Turknet geçiş sürecim, izlenimlerim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
689
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba, türknete geçiş sürecim, alt yapı, izlenimlerin, arıza destekleri, iletişimleri gibi konuları geçmeyi düşünen arkadaşlar için yorumluyorum.

    Özet yorum; Geçiş süreci 2-3hafta sürüyor, online destek geri dönüş 2-3gün sürüyor, forumdaki turknetdestek bile özel mesaja 1-2gün civarı dönüş yapıyor. Her şeyi otomatiğe bağlamışlar devamlı mail geliyor, verilen cevaplar genelde kalıplar halinde. Müşteri temsilcisi ile görüşürken ses kalitesi çok kötü kesik kesik geliyor zor anlıyorsunuz. Yani iletişim ve hızlı aksiyon kısmı problemli. Acelesi olan bu tür işlerden usananlar geçerken bir daha düşünsün. Ama turktelekom altyapısı üzerinden hizmet almama rağmen 35mbit herşey sınırsız + 1000dk sabit telefon 75tl ülke şartlarında iyi rakam. Birde benim kabine yakın olmam bina içi kablolarımın iyi olması ile 10tl farka vdsl2 ile 100mbit download 8mbit upload hız alıyorum. Hiçbir operatör bu paralara böyle hız vermiyor-veremiyor.

    Tavsiye; binanızda telefon kablolarınızı inceleyin 26-28awg oluyorlar genelde yani epey ince birde kablolar eski ve arada ekler var ise düzgün verim alma şansınız çok düşüyor. Değiştirme imkanınız var ise bina içi kablolarınızı 22-23awg (cat5 veya cat6 da olabilir)kablo ile yenilemeniz. Kalın kablo daha az direnç oluşturur daha yüksek frekanslara cevap verebilir daha az ısınır. Hat zayıflaması düşer ulaşılabilir hız artar problem yaşama azalır. Splitter a giren çıkan kablo kaliteleri, rj11 jacklar bunlarda atlanıyor ama bunlarında kaliteli ve yeni olması hat zayıflamasını azaltır.

    Geçiş süreci; Türktelekom telefon aboneliği babam adına mevcuttu, aynı adreste kendi adıma telefon ve internet için türknete 31mart akşamı websitesi üzerinden başvurdum. Sisteme girdiğim bilgiler doğrultusunda bana çıktı almam için evraklar oluşturdu. Bu evrakları imzalayıp verilen kargo bilgisi ile ücretsiz şekilde gönderdim. Sistemdeki bir problemden dolayı evraklarda eski hat sahibi babamın imzalaması gereken hiçbir yer yoktu. Online destekten msj attım evrakların doğru olup olmadığını kontrol etmeleri için. 2 gün sonra mailime yeni evrak gönderdikleri ile ilgili mesaja geri dönüş yaptılar. Mailime gelen giden yoktu müşteri hizmetlerine zar zor ulaşıp telefondan tekrar attırdım mail bu sever ulaştı. Kısaca sadece evrak için 1 hafta vakit kaybettim abonelik başlaması için. geri kalan sürede ise ne için beklediğimi bilmiyorum 31martta başlayan abonelik serüveni 23 nisanda hattın açılması ile son buldu.

    Alt yapı; binama 15 metre mesafede tip7 kabin var. kabinden modeme kadar toplam kablo metresi 45-50 metre civarı. turktelekom altyapısı üzerinde vae olarak hizmet alıyorum. ulaşılabilir hız vdsl2 ile 116mbit indirme 57mbit yükleme görünüyor. turknet sitesinde ne kadar hız alırım bölümünde ise abone olmadan 75mbit verebileceğini gösteriyordu. Bulunduğum yerde yakında yapa yok zannedersem bundan dolayı vae den verdiler(samsun da yaşıyorum) Eğer yapa(turknet cihazları) yakın değilse yakındaki vaeden(telekom) vermeleri avantaj.

    Arıza destek; interneti verdiler ama telefon hattımda problem çıktı. telefondan dışarıyı arayamadım meşgul çalıyordu ve kendi numaramı aradığımda başka bir müşteri çıkıyordu :) müşteri hiz. numarasından arıza kaydı bıraktım. ertesi gün mail geldi arızanız turktelekoma iletildi diye. diğer gün ise telekom ekipleri geldi. yarım saate durumu çözüp gittiler. kabinde muhtemelen yanlış porta bağlanmıştı telefon :) 2-3 gün gibi sürede arıza çözüldü. Samsun gibi şehirlerde türktelekom altyapısında arıza ve hat tesisi gibi işlere türktelekom ekipleri bakıyormuş. Gelip işi çözüp, güzel iletişim kurup bilgi verdiler. Memnun kaldım. Ama forumda 2-3 hafta gibi problem yaşayan arkadaşlar gördüm.

    Modem: Modemide türknetten aldım ZYXEL VMG8623-T50B vdsl2+ 35b olması, wan portu bulunması, ac1200 bulunması ile bu modemi seçtim. Ama çokta memnun kalmadım. Modem arayüzü leş gibi, komple ingilizce türkçe yok. Router olarak kullanmak için düzgün ayar yok 2 saate zorla router moduna geçirdim. Çekim kuvveti 10 üzerinden 5 veririm. 324tl ye aldım az daha ekleyip keenetic extra ac1200 modem alsaymışım dedim. Normal kullanıcı için çok fark etmez ama benim gibi modemle devamlı uğraşan kullanıcılar için önermiyorum.







  • Öncelikle ayrıntılı inceleme için teşekkür ederim.
    Ben de tahattütsüz abeoneliğe geçmeyi planlıyorum ama Corona sonrası bu evden taşınacağım için 23 gün İSS taşıma süresi beni korkuttu.
    Bu 23 gün süresince internete bağlı olmadığınız gün sayısı nedir?
    Teşekkürler
  • ulysses29 U kullanıcısına yanıt
    Rica ederim. Benim zaten bir süredir internetim yoktu sadece sabit telefon kullanıyorduk. Ama başvurudan 1-1,5 hafta sonrası telefon hattımız telekomdan çıkarıldı. İnternetim olsaydı yine 1-1,5 hafta internetsiz kalırdık.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.