Şimdi Ara

Türkiye eğitim sisteminde eksik olan ne?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
880
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Değerli forum üyeleri sizlere yıllardır aklımı karıştıran bir soruyu sormak üzere bu akşam bu konuyu açtım.
    Hepinizin bildiği gibi Öğretmenler dahil bir çok öğrenci Türkiye'de eğitim sisteminin yetersiz yada sorunlu olduğunu savunmakta ve bu insanların sayısı ciddiye alınmayacak gibi değil.Bu sorununda doğru olduğuna dair birçok kanıtlar sunulmakta.
    Mesela PİSA 2012'nin yayımlamış olduğu rapora baktığımızda Türkiye; matematikte 44. , kendi dilinde okuğunu anlamada 42. , Fende ise 43. sırada yer alıyor.(http://www.haberturk.com/gundem/haber/903549-hangi-ulke-ogrencileri-matematikte-birinci)
    Sonuçların bu şekilde olmasını sağlayan eğitim sistemimizde eksik olan nedir?
    Ve bu eksikliği gidermemiz için bize çözüm olacak şey nedir?

    Konuya katılım sağlarsanız çok sevinirim...







  • Egitim sistemi hala geleneksel; birinci sebebi bu. Hocanin surekli olarak okuyup not aldirmasi. Ogrenci her okudugunu anlamaz ve bu bilgiler ile kavramlar arasi baglantiyi hemen kuramaz.
    Gerekli materyal tasarim ogeleri kullanilmamakta. Ogretmenler genel olarak bu konuda yetersiz diye dusunuyorum(ozel okullar haric). Bu materyallerin artisi hem ogrencinin anlamalarini saglamak hem de gercek hayattan orneklerle ogrenciye, ogrendigi bilgileri disarida kullanma imkani sunmasidir.
    Hal boyle olmayinca bunlar da ogrenciye surekli yansiyor, ogrenci ogrendigini hemen unutuyor ve sinavdan sinava calisiyor. Boylece tembel ve ezberci bir nesil yetismesine sebep oluyor.
    Biraz karisik yazdim ama durum bu sekilde. Telefondan yaziyorum. Hatam olduysa affola.
  • Bence öncelikli olarak üniversite sınavının sıralamaya bağlı olması. Gelişmiş ülkelerin çoğunda bu kalktı.
    Sonrasında ise bu sınavda analitik düşünmeye yönelik, kalıp olmayan, farklı bakış açıları isteyen soruların yöneltilmesi.

    E yıllardır derslerde sorgulamadan, eleştirmeden, nedeni nereden geldiği anlatılmayan kalıp bilgileri ezberlemeye güdülenmişiz.Sonra da kalkıp ales, ygs,lys vs gibi bize öğretilen şekilde değil düşünmeye sorgulamaya, sevk eden sorularla ölçülüyoruz.

    Bir de hiç sevmediğim şu olay var. Ben sosyal bilimlere ilgi duyan arastırmayı okumayı seven biriyim ve psikoloji istiyorum.Ama liseden mezun olduktan sonra pek de işime yaramayacak olan türev integrali öğreniyorum.Mühendis olmayacağım ki abi niye beni bunlarla ölçüyorsun?

    Her neyse ya bu ülkenin eğitim sistemi düzelmeyecek, düzelmez. İstemiyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Renimva

    Bence öncelikli olarak üniversite sınavının sıralamaya bağlı olması. Gelişmiş ülkelerin çoğunda bu kalktı.
    Sonrasında ise bu sınavda analitik düşünmeye yönelik, kalıp olmayan, farklı bakış açıları isteyen soruların yöneltilmesi.

    E yıllardır derslerde sorgulamadan, eleştirmeden, nedeni nereden geldiği anlatılmayan kalıp bilgileri ezberlemeye güdülenmişiz.Sonra da kalkıp ales, ygs,lys vs gibi bize öğretilen şekilde değil düşünmeye sorgulamaya, sevk eden sorularla ölçülüyoruz.

    Bir de hiç sevmediğim şu olay var. Ben sosyal bilimlere ilgi duyan arastırmayı okumayı seven biriyim ve psikoloji istiyorum.Ama liseden mezun olduktan sonra pek de işime yaramayacak olan türev integrali öğreniyorum.Mühendis olmayacağım ki abi niye beni bunlarla ölçüyorsun?

    Her neyse ya bu ülkenin eğitim sistemi düzelmeyecek, düzelmez. İstemiyorlar.
    Üstteki arkadaşa katılıyorum. Özellikle insanların tek tipleştirilmesi ve farklı bakış açılarına sahip olmaması, eğitim sistemimizin en büyük sorunlardan.
    Öğrenciyi düşünmeye değil, ezberlemeye sevk ediyor.




  • Eğitimde pratikten çok teoriye önem verilmesi. Bir mühendisin mühendis olabilmesi için sadece ders mi gormesi gerekir ? Sahaya çıkmamış adam neyin ne olduğunu bilmeyen bir mmühendis aalanında ne kadar başarılı olabilir ? Ezber sistemi berbat bir sistem. Birde gereksiz bbilgi karışıklığı var. Hiç işimize yaramiycak bilgileri bosu boşuna öğreniyoruz.
  • Sorgulatıcı değil, adil değil. Bu ülkenin vatandaşısın ama puanla yargılanıyorsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bycrunk

    Bence öncelikli olarak üniversite sınavının sıralamaya bağlı olması. Gelişmiş ülkelerin çoğunda bu kalktı.
    Sonrasında ise bu sınavda analitik düşünmeye yönelik, kalıp olmayan, farklı bakış açıları isteyen soruların yöneltilmesi.

    E yıllardır derslerde sorgulamadan, eleştirmeden, nedeni nereden geldiği anlatılmayan kalıp bilgileri ezberlemeye güdülenmişiz.Sonra da kalkıp ales, ygs,lys vs gibi bize öğretilen şekilde değil düşünmeye sorgulamaya, sevk eden sorularla ölçülüyoruz.

    Bir de hiç sevmediğim şu olay var. Ben sosyal bilimlere ilgi duyan arastırmayı okumayı seven biriyim ve psikoloji istiyorum.Ama liseden mezun olduktan sonra pek de işime yaramayacak olan türev integrali öğreniyorum.Mühendis olmayacağım ki abi niye beni bunlarla ölçüyorsun?

    Her neyse ya bu ülkenin eğitim sistemi düzelmeyecek, düzelmez. İstemiyorlar.

    O sınav soruları sorgulatıcı falan değil. Dershanelere izin veren, hükumet değil mi? Düzen, tam bir sömürü düzeni. Paranı, zamanını,motivasyonunu sömürüp, seni modern köleye dönüştürüyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umut_baris

    quote:

    Orijinalden alıntı: bycrunk

    Bence öncelikli olarak üniversite sınavının sıralamaya bağlı olması. Gelişmiş ülkelerin çoğunda bu kalktı.
    Sonrasında ise bu sınavda analitik düşünmeye yönelik, kalıp olmayan, farklı bakış açıları isteyen soruların yöneltilmesi.

    E yıllardır derslerde sorgulamadan, eleştirmeden, nedeni nereden geldiği anlatılmayan kalıp bilgileri ezberlemeye güdülenmişiz.Sonra da kalkıp ales, ygs,lys vs gibi bize öğretilen şekilde değil düşünmeye sorgulamaya, sevk eden sorularla ölçülüyoruz.

    Bir de hiç sevmediğim şu olay var. Ben sosyal bilimlere ilgi duyan arastırmayı okumayı seven biriyim ve psikoloji istiyorum.Ama liseden mezun olduktan sonra pek de işime yaramayacak olan türev integrali öğreniyorum.Mühendis olmayacağım ki abi niye beni bunlarla ölçüyorsun?

    Her neyse ya bu ülkenin eğitim sistemi düzelmeyecek, düzelmez. İstemiyorlar.

    O sınav soruları sorgulatıcı falan değil. Dershanelere izin veren, hükumet değil mi? Düzen, tam bir sömürü düzeni. Paranı, zamanını,motivasyonunu sömürüp, seni modern köleye dönüştürüyorlar.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar bende temel sorunun fazla ezberci bir zihniyetten olduğunu düşünenlerdenim...Bakın liseden mezun oldum ve 4 sene boyunca aklımda kalan ne? diye kendime sorar oldum...Öğrenim sırasında her yeni öğrendiğim konuyu ''acaba pratikte ne işe yarar' diye araştırıp , elde ettiğim verileri arkadaşlarımı motive etsin diye sunmak üzere okula götürdüğümde beni hocalar dahil tüm sınıftakiler engellerdi...neden? çünkü bu kısım üniversite sınavında çıkmayacak...işte zihniyet bu arkadaşlar...ve koskoca 4 yıl içerisinde okulda ; gerçek yaşamda kullanabileceğim ve kültürel olarak üst düzeye çıkaracak hiç bir şey öğrenmedim...Pekala ;edebiyat,felsefe,tarih gibi dersler gördük fakat bunca sosyal dersin hiç biri bizi geliştiremedi...neden? çünkü, biz bu dersleri sadece sınıf geçmek için çalıştık...sonuç olarak edebi cümlelerle sevgilimize hitab edemedik , sokrates'i,kant'ı,hegel'i benimseyemedik ve gençlerimizin tarihten feyz alarak aynı hataları yapmamalarını sağlayamadık...aynı şekilde bir mf sınıfı olarak teknik becerimizde olmadı çünkü biz deney yapmak yerine test çözmeyi tercih ettik...

    İşte bütün bunların ışığında görüyoruz ki 12 sene okuyan bir insan aile çevresi entellektüel insanlarla dolu olmasa liseden de sap gibi mezun olacak...
    Çözüm ise çok basit değerli arkadaşlar;
    Bu zihniyetin temel kaynağı olan üniversite sınavının aşamalaştırılması...yani demek istediğim sadece test olarak değil birkaç aşamadan oluşan ve içerisinde testte,uygulamada,hayatın kendiside olacak...şöyle bir örnek vereyim;Fransa'da lise son sınıfa gelmiş bir öğrenci ileride mesleğini ne seçecek ise seçsin okulunda yapılacak felsefe, tarih ve beden eğitimi mülakatından geçemezse o adama diploma verilmez...zaten 4 yıl boyunca onu öğrenmiştir çünkü...İngiltere'de her sene sonunda öğrenci yazılı sınavına ek olarak uygulamalı sınavını geçmek zorundadır yani fen bilimlerinde deneyi yapacak ve tarihte bütün sınıfa bir konu anlatacaktır...

    Örnek ve çözümü uzayda aramaya gerek yok arkadaşlar çözüm burnumuzun dibinde , Avrupa'da..bunca örneğe rağmen hala eğitimde bir reform gerçekleştirmemiş olan hükümetler ise iktidara gelirken ülkeyi,haklını sevdiğini falan söyler ; bu vatanın temel varlığı yetişen nesiiler olduğunu düşündüğümüzde o hükümetler bu halkın dostumu yoksa düşmanı mı ? işte bunlu anlamamak gerçekten zor...herşey ortada çünkü




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _NorthWestern_

    Arkadaşlar bende temel sorunun fazla ezberci bir zihniyetten olduğunu düşünenlerdenim...Bakın liseden mezun oldum ve 4 sene boyunca aklımda kalan ne? diye kendime sorar oldum...Öğrenim sırasında her yeni öğrendiğim konuyu ''acaba pratikte ne işe yarar' diye araştırıp , elde ettiğim verileri arkadaşlarımı motive etsin diye sunmak üzere okula götürdüğümde beni hocalar dahil tüm sınıftakiler engellerdi...neden? çünkü bu kısım üniversite sınavında çıkmayacak...işte zihniyet bu arkadaşlar...ve koskoca 4 yıl içerisinde okulda ; gerçek yaşamda kullanabileceğim ve kültürel olarak üst düzeye çıkaracak hiç bir şey öğrenmedim...Pekala ;edebiyat,felsefe,tarih gibi dersler gördük fakat bunca sosyal dersin hiç biri bizi geliştiremedi...neden? çünkü, biz bu dersleri sadece sınıf geçmek için çalıştık...sonuç olarak edebi cümlelerle sevgilimize hitab edemedik , sokrates'i,kant'ı,hegel'i benimseyemedik ve gençlerimizin tarihten feyz alarak aynı hataları yapmamalarını sağlayamadık...aynı şekilde bir mf sınıfı olarak teknik becerimizde olmadı çünkü biz deney yapmak yerine test çözmeyi tercih ettik...

    İşte bütün bunların ışığında görüyoruz ki 12 sene okuyan bir insan aile çevresi entellektüel insanlarla dolu olmasa liseden de sap gibi mezun olacak...
    Çözüm ise çok basit değerli arkadaşlar;
    Bu zihniyetin temel kaynağı olan üniversite sınavının aşamalaştırılması...yani demek istediğim sadece test olarak değil birkaç aşamadan oluşan ve içerisinde testte,uygulamada,hayatın kendiside olacak...şöyle bir örnek vereyim;Fransa'da lise son sınıfa gelmiş bir öğrenci ileride mesleğini ne seçecek ise seçsin okulunda yapılacak felsefe, tarih ve beden eğitimi mülakatından geçemezse o adama diploma verilmez...zaten 4 yıl boyunca onu öğrenmiştir çünkü...İngiltere'de her sene sonunda öğrenci yazılı sınavına ek olarak uygulamalı sınavını geçmek zorundadır yani fen bilimlerinde deneyi yapacak ve tarihte bütün sınıfa bir konu anlatacaktır...

    Örnek ve çözümü uzayda aramaya gerek yok arkadaşlar çözüm burnumuzun dibinde , Avrupa'da..bunca örneğe rağmen hala eğitimde bir reform gerçekleştirmemiş olan hükümetler ise iktidara gelirken ülkeyi,haklını sevdiğini falan söyler ; bu vatanın temel varlığı yetişen nesiiler olduğunu düşündüğümüzde o hükümetler bu halkın dostumu yoksa düşmanı mı ? işte bunlu anlamamak gerçekten zor...herşey ortada çünkü

    Alıntıları Göster
    Bazı diğer ülkelerin bizim eğitim sistemimize müdahale yetkisinin olduğunu biliyor muydunuz?Belki de sistemi biz yönetmiyoruz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Highfunction Socipath

    Bazı diğer ülkelerin bizim eğitim sistemimize müdahale yetkisinin olduğunu biliyor muydunuz?Belki de sistemi biz yönetmiyoruz...

    Alıntıları Göster
    beyin eksik
  • Eğitim.
  • VeNoM kullanıcısına yanıt
    aynen,eğitm sisteminden çok daha önemli bi konu
  • Bence 3. Sınıfta itibaren meslek yönlendirmeleri yapılmalı ve çocuğun yeteneğine göre ders verilmeli misal iş becerisi bişiler inşa etme isteği ve azda olsa becerisi olan bir çocuğa coğrafya dersi dayatmamak gerek ayrıca düz liseler kaldırılmalı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tyfn85 -- 15 Temmuz 2015; 16:26:45 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tyfn85

    Bence 3. Sınıfta itibaren meslek yönlendirmeleri yapılmalı ve çocuğun yeteneğine göre ders verilmeli misal iş becerisi bişiler inşa etme isteği ve azda olsa becerisi olan bir çocuğa coğrafya dersi dayatmamak gerek ayrıca düz liseler kaldırılmalı

    hocam sovyetler birliğinde yapıldı bu ve sonuç olarak uzun süreler 2 süper güçten biriydi sovyetler...övmek için söylemiyorum ama(iyi olan övgüye değerdir gerçi) ruslar bir çok konuda örnek alınası bir millettir..mesela kendileri kültür ihraç etmezler ama var olanı geliştirmekte üstlerine yoktur....

    Sovyetlerde sistem şöyleydi;

    Bir çocuk ilk okul 8. sınıfa gelene kadar iyi bir şekilde analiz edilir ve dersleri ve temel davranışları hakkında notlar tutulurdu...Örneğin matematik ve fen alanlarında yeterli derecede ders notları alabilmiş çocuklar mühendislik gibi bilimlere yönlendirilirdi...bunun dışında analizci ,matematiği oldukça iyi mizacı sert ve araştırmayı seven çocuklar askeri alanlara yönlendirilirdi...yani böylelikle insanlar en çok para kazandıran değil en iyi yapabildikleri işlere yönelmiş olurdu...zaten sovyet insanı belirli kademelerde belirli maaşlar alabilirleri özel girişim sovyetlerde yoktur.

    Tabi sovyetleri bire bir kopyalalım demiyorum ama Felsefe doğru olduğu için bunların ışığında hareket edilse çok yararlı olur




  • Yani bizdeki sistemde 7 yaşında okula alınan bir çocuk 12 yıllık ezber eğitimiyle 19 yaşına kadar hiç bişi bilmeden geçiriyor 1 yılda ünv hazırlansa yaş yirmi ki bu çocuk erkekse kötü neticeyle kazanamamış sa askere gidip gelecek yaş yirmi bir çivi çakmayı bile bilmeyen nesil sonuç fabrikaya köle hoş hükümetin şu anki eğitim politikası da bunun üzerine
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VeNoM

    beyin eksik

    hocam beyin eksik derken umarım tanrı tarafından herkese eşit dağıtıldığının farkındasındır beynin...burda eksik olan kültür,zihniyettir bence...Türk toplumunun temel yapısını incelediğimizde yaratıcı olmaktan çok savaşçı olduklarını görürüz...Avrupa toplumlarıda savaşçıydı fakat uzun süre evvel bunu aşmayı başardı...yani beynin eksik olduğu kesinlikle kabul edilemez ve doğru değildir...ayrıca Türkiye toplumunun sıkıştığı zamanlarda aklını nasıl kurtardığının bir kanıtıda Kurtuluş Savaşı'nda görülmüştür...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tyfn85

    Yani bizdeki sistemde 7 yaşında okula alınan bir çocuk 12 yıllık ezber eğitimiyle 19 yaşına kadar hiç bişi bilmeden geçiriyor 1 yılda ünv hazırlansa yaş yirmi ki bu çocuk erkekse kötü neticeyle kazanamamış sa askere gidip gelecek yaş yirmi bir çivi çakmayı bile bilmeyen nesil sonuç fabrikaya köle hoş hükümetin şu anki eğitim politikası da bunun üzerine

    keşke insanlarda bunun bilincinde olup milletvekillerini seçerken doğru yere harcama yapan kişiler seçseler ama nerdee...Pekala burda gönderme yapmak istediğim özel bir kurum yok gönderme insanların zihniyetine...90 küsür yıllık cumhuriyet tarihimizde hiç mi gelişme olmaz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _NorthWestern_

    quote:

    Orijinalden alıntı: tyfn85

    Yani bizdeki sistemde 7 yaşında okula alınan bir çocuk 12 yıllık ezber eğitimiyle 19 yaşına kadar hiç bişi bilmeden geçiriyor 1 yılda ünv hazırlansa yaş yirmi ki bu çocuk erkekse kötü neticeyle kazanamamış sa askere gidip gelecek yaş yirmi bir çivi çakmayı bile bilmeyen nesil sonuç fabrikaya köle hoş hükümetin şu anki eğitim politikası da bunun üzerine

    keşke insanlarda bunun bilincinde olup milletvekillerini seçerken doğru yere harcama yapan kişiler seçseler ama nerdee...Pekala burda gönderme yapmak istediğim özel bir kurum yok gönderme insanların zihniyetine...90 küsür yıllık cumhuriyet tarihimizde hiç mi gelişme olmaz...

    Alıntıları Göster
    Bu kültür olmadığı için.

    Yapılacak pek bir şey yok.
    Bu tür şeyler on yıllarca sürede düzelir.
    Bizim yapmamız gereken sadece adımlar atmak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _NorthWestern_

    quote:

    Orijinalden alıntı: tyfn85

    Yani bizdeki sistemde 7 yaşında okula alınan bir çocuk 12 yıllık ezber eğitimiyle 19 yaşına kadar hiç bişi bilmeden geçiriyor 1 yılda ünv hazırlansa yaş yirmi ki bu çocuk erkekse kötü neticeyle kazanamamış sa askere gidip gelecek yaş yirmi bir çivi çakmayı bile bilmeyen nesil sonuç fabrikaya köle hoş hükümetin şu anki eğitim politikası da bunun üzerine

    keşke insanlarda bunun bilincinde olup milletvekillerini seçerken doğru yere harcama yapan kişiler seçseler ama nerdee...Pekala burda gönderme yapmak istediğim özel bir kurum yok gönderme insanların zihniyetine...90 küsür yıllık cumhuriyet tarihimizde hiç mi gelişme olmaz...

    İşin kötü tarafı bu eğitim sistemini mecliste iyi yada kötü eleştiren kimse yok




  • İnsanları ekmeğiyle kelepçeli hale getirdiler herkes seviniyo devlet kitap veriyor masrafı yok diye ama içleri bomboş
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.