Şimdi Ara

Turkish Airlines flight 981 Dc 10 Last Landing Orly

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
3.054
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1974 de düşen 384 kişinin ölümüne sebeb olan tk 981 uçağının düşmeden önceki Paris Orly havalimanına son inişini canlandırdım.
    Kaza alanından resimler için
    http://www.ucuyorum.com/showthread.php?p=138990#post138990




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UberJager -- 14 Şubat 2008; 22:10:20 >







  • 1974 yılında 384 kişinin ölümü ile sonuçlanan büyük bir kaza.ölenlerin ailelerine baş sağlıgı diliyorum gerçekten çok güzel bir video yapmışsın ellerine emeğine sağlık



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aaaxxx -- 18 Aralık 2007; 8:51:14 >
  • dostum çok güzel bir video hazırlamışsın.eline sağlık. bir sorum olucak oyun çok komplike gözüküyor.sende ustalıkla oynuyorsun gördüğüm kadarıyla.nerden geliyor bu ilgi meraktan kendi kendine mi öğrendin yoksa bi öğretenin ders verenin oldu mu ?
  • Emeğine sağlık güzel olmuş
  • eline sağlık güzel olmuş
  • Kamyon filmi gibi olmuş
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Superkene

    Kamyon filmi gibi olmuş

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Emeğine sağlık ALİ bey, gerçekten profesyonelliğinizi tebrik ediyorum. Başarılı bir uçuş yapıyorsunuz her zaman.
  • Güzel olmuş.
  • Emeğinize sağlık...
  • Teşekkürler.
  • bu oyunu nerden indirebilirim?
  • çok güzel bi video eline sağlık
  • quote:

    Orjinalden alıntı: AzadArda


    quote:

    Orjinalden alıntı: Superkene

    Kamyon filmi gibi olmuş







  • Hay Allah
    bundan gülecek ne var
    Biz geçmişi anmak için bir video yaptık
    Siz gülecek bir şeyler arıyorsunuz.
    Kınıyorum .
  • allah allah 384 kişi ölmüş ha, allah rahmet eylesin onlara.

    Uğraşıp paylaşmışsın bişeyler üretmişsin teşekkürler tebrikler. Tabi ilginç de olmuş söylemeden edemeyecem.

    merak ettim okudum

    http://en.wikipedia.org/wiki/Turkish_Airlines_Flight_981
    http://en.wikipedia.org/wiki/McDonnell_Douglas_DC-10

    tavsiye ederim. Havacılık tarihinin en kötü kazalarından biriymiş, wikipedia da biraz araştırdım. Tek uçakla meydana gelen kazalarda kayıp olarak en fazla 2. olabilir.


    Severe design problems still persisted with the aircraft's cargo doors, and two years after the American Airlines incident, an almost identical cargo door blow-out caused Turkish Airlines Flight 981 to crash into a forest near the town of Ermenonville shortly after leaving Orly Airport in Paris on March 3, 1974. 346 people were killed in one of the worst air crashes of the twentieth century, recorded in Aviation History books as the "Ermenonville air disaster".


    Bilmediğimiz şeyler öğrendik havacılık tarihi ile ilgili arkadaşa teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rouvax -- 28 Aralık 2007; 1:46:57 >




  • Tebrik ederim çok güzel olmuş müzik de çok yakışmış.
  • Türk Hava Yolları Uçuş 981, 3 Mart 1974 tarihinde düşen Türk Hava Yollarına ait McDonnell Douglas DC-10 yolcu uçağının uçuş numarası.

    3 mart 1974'te 346 kişiyi o ormanda paramparça eden acı gerçek ise 1972 yılında çok uzaklarda chicago o'hare havalimanından kalkan aynı model bir uçakta gizliydi. Bu uçak yarı doluyken kalkmış, havacıların explosive decompression rate dedikleri ve uçak dışında ki basıncın içeride en ufak bir delikte bile uçakta patlayama yol açacak seviyede kargo kapısında meydana gelen bir açılma ile uçuş sistemlerinde arıza yaşamış ve pilot üstün yetenekleriyle uçağı yere indirmeyi başarmıştı. sorun çok basitti. normalde uçakların kargo kapıları içe doğru açılırdı. kapı kapandığında uçağın içindeki basınç kapıyı yerinde tutardı. nitekim mc donell douglas şirketinin convair bölümünde kapıyı imal eden mühendisler kargo bölmesi yükleme sırasında daha rahat kullanılsın diye dışa doğru açılan bir kapı dizayn etmişlerdi. Bu kapıya da oldukça karmaşık bir kilit sistemi yerleştirmişlerdi. kilit sistemi dışarıdan oynatılan bir kol sayesinde küçük bir elektrik motoruyla menteşeleri yerine sokuyor ve kapı kilitleniyordu.

    Nitekim kapı kilidi hassas olmakla beraber çokta dayanıklı değildi ve zorlanarak kapatıldığında menteşeler oymaları kırıyor ama kapı kokpitte ki uçuş mühendisinin tablosunda kapalı görünüyordu.

    3 Mart 1974 Pazar günü İstanbul-Paris-Londra seferini yapacak olan Tk 981 uçuş sayılı ve TC-jav kodlu THY Ankara uçağı İstanbuldan az sayıda yolcu ile sorunsuz kalktı ve öğlen saatlerinde Parise indi. Bu sırada Pariste çok yoğun saatler yaşanıyordu. Pariste Fransa-İngiltere arasında yapılan rugby maçını izleyen İngiliz yolcular BOAC(british overseas airline company) pilotlarının grevi yüzünden boş uçak bulamıyorlardı. Neredeyse boş olan ve kısa zamanda yolcuları Londraya götürecek olan THY uçağı onlar için bir şanstı. Yer görevlilerinden olan Cezayirli bir kargo taşımacısı uyarıyı ingilizce bilmediği için okumayarak kapı kolunu abanarak kapattı. Kapı kokpitte kapalı olarak görünüyordu. Halbuki abanmayla içeri de ki demir menteşeler eğrilmiş ve kapı yanlış kapanmıştı.

    335 yolcu ve 11 mürettebat ile güneşli bu pazar günü ankara Paris Orly havalimanından kalktı. Uçak kalkıştan bir kaç dakika sonra yerdeki radarda 7000 metre de önce ikiye ayrıldı bir parçası geride kayboldu diğer parçası ise devam ederek kayboldu.

    Daha sonra dinlenilen cvr(cockpit voice recorder) yani kara kutu kayıtlarına göre kalkıştan bir kaç dakika sonra kabinden büyük bir patlama sesi geliyor ve pilotlar 77 saniye boyunca komutlarına cevap vermeyen bu uçağı kontrol etmeye çalışıyorlar ama başarmıyorlardı. Kaptan pilot nejat berkozun çabaları yetersiz kalıyordu.

    peki ne olmuştu? uçak aynen chicago da ki gibi basınçlı irtifaya ulaştığında yine kapı açılmış ama bu sefer uçağın ağır olmasıyla patlamış, patlamanın etkisiyle 2 adet 3lü koltukta oturan 6 kişi 7000 metre aşağı düşmüş ve asıl enkazın 16 kilometre gerisinde bulunmuş, uçak bundan sonra kapıyla beraber yok olan hidrolik kabloların yokluğunda 7000 metreden saatte neredeyse 820 kilometre bir hızla yere doğru yönelmişti.

    uzun süre kokpitte debelenen kaptan pilot son anda motorlarda ki hızı maksimuma getirip uçağı kanat gerisinde ki kontrollerle düzleştirmeyi başarmış ama bunu yaptığında uçak yere 100 metreden az bir mesafede hızını kesmeden yere doğru dalıştaydı.

    uçak parisin kuzeyinde ki ermenonville ormanının orta yerine saatte 960 kilometre ile çarpmış, tam anlamıyla paramparça olmuş ver enkazdan geriye en korkunç savaşlarda bile görülemeyecek bir manzara çıkmıştı.

    Bazı insanlar uçağın düştüğü ermenonville ile ermeni terörünü ilişkilendirmiş ve sabotaj iddialarını desteklemişlerdi. ama sabotaj ihtimali saçma bir ihtimal değildi. nitekim uçaktan bir patlama sesi gelmiş ve infilak eden bir enkazdan bahsedilmişti.

    Bu olaydan sonra dc-10 tipi uçakların kapı bölmeleri tamamen değişti. o güne kadar dünya sivil havacılık tarihinin en büyük kazasının bu kanlı kayıp rekoru 3 sene sonra 27 mart 1977 tarihinde santa cruz de tenerife de bir pan am 747 ve klm 747'nin pistte kafa kafaya çarpışmasıyla 636 gibi korkunç bir sayıyla kırılacaktı.

    Bu kaza en büyük havacılık kazaları arasında 5 nci sırada bulunmaktadır. Ayrıca "Snatch" filmide baş rol oyuncusu Jason Statham Fransız annesi ve İngilzi babası bu kazada tanışıp adınıda Turkish koymuşlardır.




  • Gerçekten güzel video yapmışsın tebrikler...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Kapitän_zur_See

    Türk Hava Yolları Uçuş 981, 3 Mart 1974 tarihinde düşen Türk Hava Yollarına ait McDonnell Douglas DC-10 yolcu uçağının uçuş numarası.

    3 mart 1974'te 346 kişiyi o ormanda paramparça eden acı gerçek ise 1972 yılında çok uzaklarda chicago o'hare havalimanından kalkan aynı model bir uçakta gizliydi. Bu uçak yarı doluyken kalkmış, havacıların explosive decompression rate dedikleri ve uçak dışında ki basıncın içeride en ufak bir delikte bile uçakta patlayama yol açacak seviyede kargo kapısında meydana gelen bir açılma ile uçuş sistemlerinde arıza yaşamış ve pilot üstün yetenekleriyle uçağı yere indirmeyi başarmıştı. sorun çok basitti. normalde uçakların kargo kapıları içe doğru açılırdı. kapı kapandığında uçağın içindeki basınç kapıyı yerinde tutardı. nitekim mc donell douglas şirketinin convair bölümünde kapıyı imal eden mühendisler kargo bölmesi yükleme sırasında daha rahat kullanılsın diye dışa doğru açılan bir kapı dizayn etmişlerdi. Bu kapıya da oldukça karmaşık bir kilit sistemi yerleştirmişlerdi. kilit sistemi dışarıdan oynatılan bir kol sayesinde küçük bir elektrik motoruyla menteşeleri yerine sokuyor ve kapı kilitleniyordu.

    Nitekim kapı kilidi hassas olmakla beraber çokta dayanıklı değildi ve zorlanarak kapatıldığında menteşeler oymaları kırıyor ama kapı kokpitte ki uçuş mühendisinin tablosunda kapalı görünüyordu.

    3 Mart 1974 Pazar günü İstanbul-Paris-Londra seferini yapacak olan Tk 981 uçuş sayılı ve TC-jav kodlu THY Ankara uçağı İstanbuldan az sayıda yolcu ile sorunsuz kalktı ve öğlen saatlerinde Parise indi. Bu sırada Pariste çok yoğun saatler yaşanıyordu. Pariste Fransa-İngiltere arasında yapılan rugby maçını izleyen İngiliz yolcular BOAC(british overseas airline company) pilotlarının grevi yüzünden boş uçak bulamıyorlardı. Neredeyse boş olan ve kısa zamanda yolcuları Londraya götürecek olan THY uçağı onlar için bir şanstı. Yer görevlilerinden olan Cezayirli bir kargo taşımacısı uyarıyı ingilizce bilmediği için okumayarak kapı kolunu abanarak kapattı. Kapı kokpitte kapalı olarak görünüyordu. Halbuki abanmayla içeri de ki demir menteşeler eğrilmiş ve kapı yanlış kapanmıştı.

    335 yolcu ve 11 mürettebat ile güneşli bu pazar günü ankara Paris Orly havalimanından kalktı. Uçak kalkıştan bir kaç dakika sonra yerdeki radarda 7000 metre de önce ikiye ayrıldı bir parçası geride kayboldu diğer parçası ise devam ederek kayboldu.

    Daha sonra dinlenilen cvr(cockpit voice recorder) yani kara kutu kayıtlarına göre kalkıştan bir kaç dakika sonra kabinden büyük bir patlama sesi geliyor ve pilotlar 77 saniye boyunca komutlarına cevap vermeyen bu uçağı kontrol etmeye çalışıyorlar ama başarmıyorlardı. Kaptan pilot nejat berkozun çabaları yetersiz kalıyordu.

    peki ne olmuştu? uçak aynen chicago da ki gibi basınçlı irtifaya ulaştığında yine kapı açılmış ama bu sefer uçağın ağır olmasıyla patlamış, patlamanın etkisiyle 2 adet 3lü koltukta oturan 6 kişi 7000 metre aşağı düşmüş ve asıl enkazın 16 kilometre gerisinde bulunmuş, uçak bundan sonra kapıyla beraber yok olan hidrolik kabloların yokluğunda 7000 metreden saatte neredeyse 820 kilometre bir hızla yere doğru yönelmişti.

    uzun süre kokpitte debelenen kaptan pilot son anda motorlarda ki hızı maksimuma getirip uçağı kanat gerisinde ki kontrollerle düzleştirmeyi başarmış ama bunu yaptığında uçak yere 100 metreden az bir mesafede hızını kesmeden yere doğru dalıştaydı.

    uçak parisin kuzeyinde ki ermenonville ormanının orta yerine saatte 960 kilometre ile çarpmış, tam anlamıyla paramparça olmuş ver enkazdan geriye en korkunç savaşlarda bile görülemeyecek bir manzara çıkmıştı.

    Bazı insanlar uçağın düştüğü ermenonville ile ermeni terörünü ilişkilendirmiş ve sabotaj iddialarını desteklemişlerdi. ama sabotaj ihtimali saçma bir ihtimal değildi. nitekim uçaktan bir patlama sesi gelmiş ve infilak eden bir enkazdan bahsedilmişti.

    Bu olaydan sonra dc-10 tipi uçakların kapı bölmeleri tamamen değişti. o güne kadar dünya sivil havacılık tarihinin en büyük kazasının bu kanlı kayıp rekoru 3 sene sonra 27 mart 1977 tarihinde santa cruz de tenerife de bir pan am 747 ve klm 747'nin pistte kafa kafaya çarpışmasıyla 636 gibi korkunç bir sayıyla kırılacaktı.

    Bu kaza en büyük havacılık kazaları arasında 5 nci sırada bulunmaktadır. Ayrıca "Snatch" filmide baş rol oyuncusu Jason Statham Fransız annesi ve İngilzi babası bu kazada tanışıp adınıda Turkish koymuşlardır.

    Çok güzel anlatmışsın ellerine sağlık




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.