Şimdi Ara

Turbosuz araba vs Turbolu araba (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
343
Cevap
2
Favori
21.024
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
60 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Turbo dusuk devirde atmosferikten fazla guc urettigi icin fazla devir cevirmeden gidebilirsiniz. Ancak atmosferikte ayni gucu uretmek icin bazen 2 kati devir cervirmek gerekebilir. Devir cevirirseniz atmosferik de gider gitmez diye bir sey yok. Ama dusuk devirde sessiz sakin gitmek varken vutuututuya falan gerek yok yani. Civic ciler alinmasin lutfen...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • haklısın attan inip, eşeğe binmeye benziyor; benim çocuk da 6.4 srt-8 hellcat den sonra türkiye'ye geldiğinde benim aveo 1.4 de bindiğinde aynısını hissediyor  

  • Ben araçtan çok fazla anlamam ama 2012 de sıfır km Hyundai i30 almıştım. araç atmosferik motor 1.6 135 bg bir araçtı. Şu zamana kadar kullandıgım da onca turbolu araçtan çok daha iyiydi. Ben kullanıcıyım ve kullanıcı incelemesi modunda bakıyorum araçlara. bu sebeple turbosuz araba kağnı gibi gider demek bana cahilllik gibi geliyor.

  • Turbosuz araç Turbosuz DH gibi mi?

  • absolutelyy A kullanıcısına yanıt
    Bizim olmadığımız masa yok
  • Fsi passatım oldu dizel multijetim oldu kısacası atmosferik gerçekten sıkıntılı arkadaşlar şimdi sıfır egea bakıyorum 1.0 turbo motoru bekleyeceğim diyeceksiniz egeaya para mı verilir paranız olmayınca daha iyi bir arabaya veremiyorsunuz kardeşim


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ülkenin maddi durumu ile ilgili bir şey ..

    Ülke zengin maddi durumu iyi bir ülke olsa yakıt çok ucuz olsa herkes 3.0-4.0 V8 V6 Lara binerdi emin olun şurda Turbo yu savunanlar bile o ne öyle 1.4-1.6 turbo motormu olurmuş oyuncak motor gibi adam gibi hacimli bir araba al derdi...

    Turbo bizim gibi ülkelerde satıyor Amerika Ortadoğu pazarlarında çok satmaz Turbo nazik arızaya çok meyilli bir parçadır...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkmoon34

    Ülkenin maddi durumu ile ilgili bir şey ..

    Ülke zengin maddi durumu iyi bir ülke olsa yakıt çok ucuz olsa herkes 3.0-4.0 V8 V6 Lara binerdi emin olun şurda Turbo yu savunanlar bile o ne öyle 1.4-1.6 turbo motormu olurmuş oyuncak motor gibi adam gibi hacimli bir araba al derdi...

    Turbo bizim gibi ülkelerde satıyor Amerika Ortadoğu pazarlarında çok satmaz Turbo nazik arızaya çok meyilli bir parçadır...

    Avrupa'da hala 1.0 atmosferik araç dahi satılıyor. Tabii genelde evin 2. aracı falan oluyor.


    Yalnız forumda belli başlı konulara saldırıp ego tatmin eden insanlar var. Öyle veya böyle turbo araca binebilen birisi atmosferik motora saldırıp "Siz sağdan kamyonların arasından gidin atmosferik köpekler nihahahaha" şeklinde triplere giriyor.


    Bende var şu anda 1.4 atmosferik araba hem de öyle hafif bir araba da sayılmaz 1200 kiloya yakın. Klima her daim açık, arabada 2-3 kişi de olduk. Yani tamam vezir etmiyor ama rezil de etmiyor. 2.0 atmosferik arabadan (Aynı ağırlıktaydı, gücü 41 beygir daha fazlaydı, torku 63 nm daha fazlaydı. Neredeyse 1,5 katı güçteydi) sonra da öyle aman aman bir eksiklik hissetmedim. Gerçi şöyle de bir durum var, modern motorlar 20 sene önceki aynı teknoloji motorlardan çok daha "iyi" hissettiriyor.

    İlk arabam 2000 model Polo 1.4'tü. 75 beygir güçle Egea'dan 20 beygir eksiği olsa da bu sadece üst devirlerde olan bir farktı. Alt devirlerde torklar aynı (Polo 126 nm Egea 127 nm) ve Polo bu torku daha erken (3800 devir) veriyordu. Buna rağmen klima açılınca araba tamamen yığılıyor, neredeyse 1 vites kaybediyordu. 4 kişi binince falan çekiş ölüyordu. Egea'da ise 200 kilogramdan fazla bir dezavantaja rağmen bunların hiç birini hissetmedim.


    Ha şöyle de bir detaydan bahsedeyim, ben Egea'yı 1.4 motorla ucuz, donanımlı ve C sınıfı diye tercih ettim. Eğer 200 bin lira civarı bütçeyle hareket etseydim ben de turbo benzinli bir C sınıfı tercih ederdim. Yani atmosferik benzinli Corolla, Civic yerine turbo benzinli Megane ya da Golf tercih ederdim. Ancak bu atmosferiği de tü kaka yapmıyor. Rampada yavaşlarsa hızlanamaz, kamyonların arkasında kalır diye bir şey yok. İsteyen şoför vitesi düşürüp tekrar hızlanabilir.


    Bu bağlamda atmosferiği çöp, kağnı yapmaya gerek yok.





  • Aynısını elektrikli kullananlar turbolu kullananlara diyor😂

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2500 de vites değiştirirsin gitmez )

  • hyundai i20 1.2 atmosferik aracımla tingir mingir gidiyoruz yokuslarda biraz zorlaniyoruz ama idare ediyor :)
  • Çalıştığım firmada 17 model bir 1.0 sümbül var. Aracı kimse kullanmak istemiyor. Alan nasıl ve hangi kafa almış anlamıyoruz tüm firma olarak. Yakıtı su gibi içiyor ve gitmiyor. Yahu sanki tüm reno mühendisleri toplanmış, nasıl rezil kepaze bir araç yaparız diye planlama yapmış.

    Atmosferik araba 3.0 lt ise candır. Gerisi hikaye. Bize layık görülen araçlar net olarak leş. Sene 2021

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Şu konudaki nadir mantıklı mesajlardan birisi...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben sero B kullanıcısına yanıt
    Aynen, çok yakında böyle konular da açılır bu foruma.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Turbo = sürpriz maliyet.
  • Atmosferiğin yani turbosuz aracın en zevklisi hacim olanıdır. Ülkemiz sağ olsun vergi sistemi yüzünden düşük hacimli turbo araçlara yöneldik. 2.4 accord sahibiydim zevkliydi mesela 3.0 E60 kullandım güzel araçlardı. Sene olmuş 2020 hala bu turbonun konusu konuşulmamalı. Turbo ayrı bir zevktir alt devirlerle yokuş çıkmak kimin hoşuna gitmiyor ? Maliyeti vs si de yok 100 bin km de bir söktür temizlet tak. Aracın dizelse DPF iptali yaptır 100 bin de bir enjektörüne turbona baktır devam et. Hacimsiz 1.3 dizel corsam vardı 95 lik yazılım kat iptali yaptırmıştım 120 beygir olmuştu ve çok zevkli olmuştu araç yakıtımda şehir içi 5.2 idi

  • Ben sero B kullanıcısına yanıt

    Demekte haklıdır. Verim meselesi. Fosil yakıtta verim %25 ile %35 arasıdır. Elektrikte ise en az %80.

    Fakat turbo benzinli kullananların, buradaki atmosferik savunucularının "Atmosferik daha iyi gider." demesi gibi "Turbo elektrikten daha iyi gider." derse hata eder.

    Bir de yüksek hacimli atmosferik motorlu araçlardan bahsedenlere sormak gerek "Türkiye de bırak 3.0 motoru 5-6 yaşından büyük 2.0 motorlu otomobil binen % kaçtır?". Turboyu savunanlar da biliyor, yüksek hacimli atmosferik iyidir. Altından kalkabilsek te alabilsek. Atmosferik 3.0 Camry nin yakıt ortalaması 12 litre. Ş.içi 17 litre yakıyormuş. O da kitapta yazan. Ne yapar? Kabaca km de 1250 TL. Ki herkes bilir fabrika verilerine en az %15-20 eklemek gerekir. Türkiye de km de 1,5 TL yakan araca kaç kişi binebilir? Fakat herkes biliyor ki vergi sistemiyle ancak bu kadar.

    ABD de "turbocharger" denen olay var. Orada da daha fazla güç isteyen tercihini turbo dan yana kullanıyor.





  • Turbo ne ya turbo mu kaldı?? Supercharger candır diyerek konuya yeni bir soluk getiriyorum (yetiş ya mercedes kompressorcüler) 😂

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mesela bende tam tersini düşünüyorum.


    Turbolu araç sürünce gram keyif alamıyorum.


    "Turbo lag" denilen olay arabadan aldığım tüm keyfi yiyip bitiriyor.


    Hele araçta DSG varsa ve DSG'nin ilk kalkıştaki "meşhur" beklemesi de ekleniyorsa... İnip tekerlerine çomak sokasım geliyor arabanın.


    Zevkler ve keyifler değişiyor kişiden kişiye. Bu yüzden üreticiler farklı farklı modeller üretiyor zaten.

  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.