< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
Turbosuz araba vs Turbolu araba (10. sayfa)
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: ugah6aiwturbo gecikmesinden dolayı super şarj geliştirildi...
Başına "Super" geldiği zaman daha iyi olmuyor her şey :)
Bilgilerinizi güncellemenizi tavsiye ederim.
Turbo lag'ı sürücüye hissettirmeyecek araçlar günümüzde üretiliyor. Fakat ulaşılabilir fiyatlarda değiller.
Bknz: Ferrari, Lamborghini
-
turbo gecikmesi yok... daha seri... + hala kullananlar turbodan daha iyi olduğunu düşünüyor... tabi onlar sokak yarışçısı...
-
Evet 1998 540i Babamın eski arabası satmadık duruyor öyle evin 3. aracı vergisi yüzünden canı sıkılıyor bazen ama babamın ilk aşkı oldugu için kıyıp satamıyor güzel araba, yalnız 2 sorunu var vergisi ve yakıtı içmesi 10-15 litre arasında yakınca şehir içi binilesi gelmiyor
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jigsaw007 -- 28 Aralık 2020; 18:43:51 > -
Turbonun tartışılacak bir tarafı yok. Ancak ülke şartları gereği atmosferiği tercih ediyorum. Malum turbolu araçların %90 ının arası lpg ile iyi değil.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kergit -- 28 Aralık 2020; 19:10:12 > -
Hala yanlışınız var, koltuğa yapıştıran güç torktur. Biraz daha araştırma yapmanızı öneririm.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Koltuğa yapıştıran şey tork değil güçtür.
Güç denilen şey de tork ve o andaki devir sayısına bağlıdır.
Formülü de Hp = (tork x rpm) /5252'dir.
Tork tek başına hiç bir şey ifade etmez, devir sayısı da tek başına bir şey anlatmaz. Motorların gücünü (sadece araç motoru değil iş yapan her şey için geçerli) kıyaslayabilmek için güç kavramına ihtiyaç duyarız. Bu watt olur, joule olur, veya beygir gücü olur fark etmez.
O da içten yanmalı motorlarda motorun anlık ürettiği tork değerine ve o torku ne kadar hızlı üretebildiğine bağlıdır.
Şu sitedeki hesaplama aracını kullanabilirsiniz istediğiniz tork ve devir değerini girerek ne kadar beygir gücü üretileceğini;
http://wentec.com/unipower/calculators/power_torque.asp
Tork koltuğa yapıştırır düşüncenizin sebebi çok büyük ihtimalle yüksek torklu dizel motorlar. Orada da koltuğa tork değil güç yapıştırır. Oldukça yüksek tork, düşük devirde gelir. Bunun sonucu da yukarıdaki denklemden dolayı erkenden gelen güçtür.
Çok düşük torklu ama atıyorum 10 bin devir çevirebilen bir atmosferik benzinli motor düşünün. O motorda misal 7 bin>10 bin devir arası gaza otursanız o da aynı dizel gibi koltuğa yapıştırır. Tork düşüktür ama devir sayısından güç kazanır.
-
Guzel arabadir baban surmuyorsa sen bin gazla arada.quote:
Orijinalden alıntı: Jigsaw007Evet 1998 540i Babamın eski arabası satmadık duruyor öyle evin 3. aracı vergisi yüzünden canı sıkılıyor bazen ama babamın ilk aşkı oldugu için kıyıp satamıyor güzel araba, yalnız 2 sorunu var vergisi ve yakıtı içmesi 10-15 litre arasında yakınca şehir içi binilesi gelmiyor
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Atmosferik motor 4300 veya 4500 devirde 0 tork mu üretiyor?
Yani aç-kapa şeklinde mi çalışıyor bu motor?
Aşağıya 125'lik turbo benzin ve 122'lik atmosferiğin güç eğrilerini çizdim. Grafikte ekstra karmaşaya yol açmasın diye atmosferiğin gücünü %2.45 arttırdım, yani ikisi de 125 beygirmiş gibi oldu.
Eğer incelerseniz atmosferiğin, turbo benzinin yaklaşık 500 devir gerisinden geldiğini görebilirsiniz. Yan tarafa sayısal olarak da ekledim devire bağlı beygir güçlerini.
Tablodaki güç değerlerine 500 devir aralıklarla çaprazlama bakarsanız sadece 500 devir geriden geliyor atmosferik. 2400 değil.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 28 Aralık 2020; 20:9:57 >
-
Güzel bilgi, teşekkürler 🙏
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Hacı yanliz adam beygirden degil torktan bahsediyor geriden gelme derken.quote:
Orijinalden alıntı: nackerAtmosferik motor 4300 veya 4500 devirde 0 tork mu üretiyor?
Yani aç-kapa şeklinde mi çalışıyor bu motor?
Aşağıya 125'lik turbo benzin ve 122'lik atmosferiğin güç eğrilerini çizdim. Grafikte ekstra karmaşaya yol açmasın diye atmosferiğin gücünü %2.45 arttırdım, yani ikisi de 125 beygirmiş gibi oldu.
Eğer incelerseniz atmosferiğin, turbo benzinin yaklaşık 500 devir gerisinden geldiğini görebilirsiniz. Yan tarafa sayısal olarak da ekledim devire bağlı beygir güçlerini.
Tablodaki güç değerlerine 500 devir aralıklarla çaprazlama bakarsanız sadece 500 devir geriden geliyor atmosferik. 2400 değil.
Mesela Tsi da max tork 1500rpm de balyoz gibi cakarken 1.6 atmosferikte 4500rpm lerde anca geliyor. Nerden baksan 3000rpm gecikme var.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
İyi de tekerlekleri motorun torku döndürmüyor ki gücü döndürüyor hocam. Motor ister 50nm üretsin aradaki şanzımanla tekere 1000nm yansıtabilir. Ama güç değişmiyor.
Bir de evet atmosferik çok dar bir aralıkta maksimum torkunu üretiyor, ama diğer devirlerde de eli armut toplamıyor ki, aşağıya tork eğrilerini de ekledim. Atmosferik de genel devir bandında 150 nm'nin altına pek düşmüyor, hatta 2500-5500 devir arasında 160nm'nin üstünde hep.
Bu arada arada kaybolduysa tekrar belirteyim, hacim değil güç bazlı kıyaslıyorum ben. Yoksa 1.8 atmo ile 1.8 turboyu karşılaştırsak turbo havada karada tokatlıyor zaten.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 28 Aralık 2020; 21:13:27 >
-
Farketmez ki senin formulu calistirip beygir uzerinden yuruyelim o zaman. 1500rpm de 200nm basan tsi, atmoya gore beygir olarak ta zaten sayisal yukseklige sahip olacaktir.quote:
Orijinalden alıntı: nackerİyi de tekerlekleri motorun torku döndürmüyor ki gücü döndürüyor hocam. Motor ister 50nm üretsin aradaki şanzımanla tekere 1000nm yansıtabilir. Ama güç değişmiyor.
Bir de evet atmosferik çok dar bir aralıkta maksimum torkunu üretiyor, ama diğer devirlerde de eli armut toplamıyor ki, aşağıya tork eğrilerini de ekledim. Atmosferik de genel devir bandında 150 nm'nin altına pek düşmüyor, hatta 2500-5500 devir arasında 160nm'nin üstünde hep.
Bu arada arada kaybolduysa tekrar belirteyim, hacim değil güç bazlı kıyaslıyorum ben. Yoksa 1.8 atmo ile 1.8 turboyu karşılaştırsak turbo havada karada tokatlıyor zaten.
Koydugun grafige gore mesela
Bir tarafta 1500rpmx200nm/5252
Diger tarafta 1500rpmx130nm/5252
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Division Bell -- 28 Aralık 2020; 21:34:30 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Turbolu araç kullanan birisi olarak katılmıyorum, turbonun açıldığı anda bir kaç saniyelik seni geriye atması arabayı hızlı zannetmene sebep oluyor. Atmosferik araba daha lineer bir güç eğrisine sahip olduğu için yavaş gibi hissettiriyor.
-
ama tüpe %100 uyum sağliyi
ama motor çuk uzun ümürlü caanımmm
öyle deme parçası çukkk
heç sanayiye adım attırmadı, maşşallah 5 sene önceki bakımla yürüyo namıssız
-
Gecen sene 15bin daha versem atmosferik otomatik corolla alacaktim Ma atmosferik istemedigim icin 15bin daha az verip astra 1.4turbo otomatik aldim.Esim once cok kizdi onceki aracim 1.0 atmosferik hyundai i10du ve daha km dusuktu temiz modelliydi tam sehir ici arabasiydi.Cok seviyordu.Simdi astraya alismis hem de nasil.Gecenlerde dedim yeni hyundai i10 cikmis astrayi satip alalim mi dedim.Ne i10u araba gitmiyodu sagdan gitmekten bikmistim diye bi yukseldi bana.Gulmekten yarildim.Dedim hani sen cok kizmistin i10u satinca dedim.Sustu 😁
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
İşte o yüzden atmosferik 500 devir geriden geliyor. Turbonun 3000 devirde verdiğini atmosferik 3500 devirde verebiliyor. Bu iki motor arasında kullanım açısından 500 devirlik fark oluyor yani. Tabii ikisinden birisi saçma bir şanzımana veya vites oranlarına sahip değilse.
Aynı zamanda şu anlama da geliyor, mesela yan yana kalkış yaptılar. İki motorun da redline'ı 6500 devir ise, finish çizgisinde turbo önde bitirir. Ama atmosferik 7000'e kadar, turbo 6500'e kadar çevirebiliyorsa aynı sürede bitirirler. Tabii ağırlıkların yakın olması da önemli.
Bir de atmosferik vs turbo yaparken bizdeki LPG gerçeğini hiç hesaba katmıyoruz. Tüplü atmosferiklerin çoğu ayarsız geziyor, motor anca kendini döndürebiliyor zaten. Öyle olunca olan performans da yok oluyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 28 Aralık 2020; 22:41:44 > -
En iyisi cift turbo. Turbo gecikmesi, alt devir ölülüğü vs olabildiğince iyi olur.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: IslakFasulyeBaşına "Super" geldiği zaman daha iyi olmuyor her şey :)
Bilgilerinizi güncellemenizi tavsiye ederim.
Turbo lag'ı sürücüye hissettirmeyecek araçlar günümüzde üretiliyor. Fakat ulaşılabilir fiyatlarda değiller.
Bknz: Ferrari, Lamborghini
Alıntıları Gösterhaklısınız. bu gecikmeleri bertaraf etmek için değişken geometrili turbolar yapıldı.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X