Şimdi Ara

TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI (89. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
2.380
Cevap
93
Favori
403.203
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 8788899091
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mübarek Kurban bayramınızı kutluyor ve sağlıklı ömür temenni ediyorum arkadaşlar.
  • Obk hocam geenlerde bı aracla ısıkta kalkıs yapalım derken gaza fazla yuklendım 1 viteste okadar yuklenmısımkı devır 8000e gelmıs ve araba gaz kestı neyse 2 ye attım 2 dede aynısı oldu 3. vitestede 7 devıre kadar geldı vıtes yukselttım benımde aracta gecende dınledım gaza basınca sankı ınce bır ısklık sesı oluyor acaba zararmı verdık araca yoksa normal ses yenımı dıkkatımızı cektı?
  • Değerli O.B.K. usta,

    Fait albea 1.3 multijet araç yokuş aşağı ilerlerken viteste ve gaz pedalına basılmıyor durumdayken yol bilgisayarı 2lt/100km anlık tüketim değeri bildiriyor ve bu değer denediğim her farklı koşulda bilgi ekranının verdiği en küçük değer, kullandığım diğer birkaç marka dizel araçta bu değer 0lt/100km oluyordu bunun sebebi elektronikmidir yoksa albea aracın mekanik bir faklılığımıdır. Yeni nesil dizel araçlar başta belirttiğim koşulda tamamen gaz kesebilmektemidir yoksa belirli bir miktarda yakıt tüketiyolarmı? Bu konudaki teknik bilgilerinizi paylaşmanızı rica ediyorum.

    İlginiz ve yardımlarınız için teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aleksan

    Değerli O.B.K. usta,

    Fait albea 1.3 multijet araç yokuş aşağı ilerlerken viteste ve gaz pedalına basılmıyor durumdayken yol bilgisayarı 2lt/100km anlık tüketim değeri bildiriyor ve bu değer denediğim her farklı koşulda bilgi ekranının verdiği en küçük değer, kullandığım diğer birkaç marka dizel araçta bu değer 0lt/100km oluyordu bunun sebebi elektronikmidir yoksa albea aracın mekanik bir faklılığımıdır. Yeni nesil dizel araçlar başta belirttiğim koşulda tamamen gaz kesebilmektemidir yoksa belirli bir miktarda yakıt tüketiyolarmı? Bu konudaki teknik bilgilerinizi paylaşmanızı rica ediyorum.

    İlginiz ve yardımlarınız için teşekkür ederim.


    Merhaba.

    Diğer markalarda anlık tüketim cut-off durumunda yani viteste sıfır gaz pozisyonunda sıfır "0"lt/100km olarak görülürken fiat marka tüm araçlarda bu durumda gösterge 2 lt/100km gibi bir değer gösteriyor. Fiat anlık tüketimin sıfır olmasını pek mantıklı bulmasa gerek ki bu şekilde bir minimum anlık tüketim değeri belirlemiş.

    Cut-off durumunda, yani bahsettiğiniz viteste sıfır gaz pozisyonunda sizin aracınız da diğer araçlar gibi yakıtı keser ve sıfır yakıtla ilerlersiniz. Yol bilgisayarında gördüğünüz 2lt değeri fiat'ın belirlediği minimum gösterge değeridir. Ve bu durum tamamen yazılımsal bir farklılıktan ileri gelir.

    Kolay gelsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 21 Kasım 2010; 23:16:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hard_hacker

    Obk hocam geenlerde bı aracla ısıkta kalkıs yapalım derken gaza fazla yuklendım 1 viteste okadar yuklenmısımkı devır 8000e gelmıs ve araba gaz kestı neyse 2 ye attım 2 dede aynısı oldu 3. vitestede 7 devıre kadar geldı vıtes yukselttım benımde aracta gecende dınledım gaza basınca sankı ınce bır ısklık sesı oluyor acaba zararmı verdık araca yoksa normal ses yenımı dıkkatımızı cektı?


    Aracınız elektronik devir kesiciye kadar güvenle devirlenir. Ulaştığı devir güvenle seyredilebilecek bir devir olmasa üretici zaten aracı limitler, o devirlere ulaştırmazdı.

    Birkaç kere kesiciye girmekle turbo bozulmaz. Turbo basıncı artarsa zaten wastegate gerekli tahliyeyi yapar.

    Muhtemelen o günden sonra aracınızı daha fazla dinler oldunuz. Duyduğunuz ıslık sesi de emiş sesi veya hızı aşırı artan rulman ve su kanallarının sesi olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cadawra055

    O.B.K hocam Megane 2 Privilege aracımın hangi devirlerle kullanacağımı, yokuşlarda hangi devirlere kadar çıkacağımı banada açıklayabilir misiniz ? Aracım daha önce turbo ağrızası yaptı . bundan 10.000km önce şuanda sorun yok. Orjinal turbo ile değiştirdik. Fakat uzun vade de değişen bu parçanın parça üzerinde veya motor üzerinde yaptığı herhangi bir etki olur mu ?

    Babam aracı çalıştırdığında max.1 dakika bekledikten sonra yola koyuluyor ben ise 3-4 dakika tutuyorum motoru ısıtma süresini. Ve uzun süre rolantide aracı çalştrmanın da iyi olmadığını söylemişti. Bunun tam ideali nedir ?

    Motor Gücü (kw)
    74 kw 100hp
    Maksimum Güç
    4000
    Maksimum Tork
    2000
    Aracın Torku
    200
    Birazcık uzattım ama şimdiden teşekkür ederim.



    Eğer kalkıştan itibaren aracı performanslı kullanmayacaksanız 3-4 dakika beklemenize gerek yok. Babanız gibi 1-2 dakika bekledikten sonra normal sürüşe geçebilirsiniz. Ancak aracı sıkıştırarak, tam gaz vererek kullanmak için bir süre daha yol almayı bekleyin.

    Aracınızın motoru maksimum torkunu 2000 devirden itibaren üretmeye başlarken 4000 devirde maksimum gücüne ulaşıyor. Bu da 4000 devirden itibaren marjinal azalan bir tork eğrisi demektir. Bu durumda 4000 devirin üzerine çıkmak gereksizdir. Hızlanmak için aracı 2000 devirin üzerinde tutabilirsiniz. 2000 devirden itibaren tam gaz verebilirsiniz. 2000 devir altında da sakin sürüşe devam edebilirsiniz. 2000 devirin altındayken tam gaz gereken durumlarda vites düşer, devri 2000 üzerine çıkarırsınız.

    Kolay gelsin.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: cadawra055

    O.B.K hocam Megane 2 Privilege aracımın hangi devirlerle kullanacağımı, yokuşlarda hangi devirlere kadar çıkacağımı banada açıklayabilir misiniz ? Aracım daha önce turbo ağrızası yaptı . bundan 10.000km önce şuanda sorun yok. Orjinal turbo ile değiştirdik. Fakat uzun vade de değişen bu parçanın parça üzerinde veya motor üzerinde yaptığı herhangi bir etki olur mu ?

    Babam aracı çalıştırdığında max.1 dakika bekledikten sonra yola koyuluyor ben ise 3-4 dakika tutuyorum motoru ısıtma süresini. Ve uzun süre rolantide aracı çalştrmanın da iyi olmadığını söylemişti. Bunun tam ideali nedir ?

    Motor Gücü (kw)
    74 kw 100hp
    Maksimum Güç
    4000
    Maksimum Tork
    2000
    Aracın Torku
    200
    Birazcık uzattım ama şimdiden teşekkür ederim.



    Eğer kalkıştan itibaren aracı performanslı kullanmayacaksanız 3-4 dakika beklemenize gerek yok. Babanız gibi 1-2 dakika bekledikten sonra normal sürüşe geçebilirsiniz. Ancak aracı sıkıştırarak, tam gaz vererek kullanmak için bir süre daha yol almayı bekleyin.

    Aracınızın motoru maksimum torkunu 2000 devirden itibaren üretmeye başlarken 4000 devirde maksimum gücüne ulaşıyor. Bu da 4000 devirden itibaren marjinal azalan bir tork eğrisi demektir. Bu durumda 4000 devirin üzerine çıkmak gereksizdir. Hızlanmak için aracı 2000 devirin üzerinde tutabilirsiniz. 2000 devirden itibaren tam gaz verebilirsiniz. 2000 devir altında da sakin sürüşe devam edebilirsiniz. 2000 devirin altındayken tam gaz gereken durumlarda vites düşer, devri 2000 üzerine çıkarırsınız.

    Kolay gelsin.


    Değerli hocam öncelikle cevabınız için size çok teşekkür ediyorum ve defalarca konu açtığım halde hala çözümünü bulamadığım diğer sorunuma geçmek istiyorum. Çok soruyla sizi de sıkımak, bunaltmak istemiyorum ama kusurumuza bakmayın artık..

    Aracımı yaklaşık olarak 6 ay önce aldım ve turbo ağrızası yarattı turbomu orjinali ile değiştirdim. Aracın gidişinde çekişinde vs. hergangi bir sorun yok. Ama araç özellikle SOĞUKKEN titriyor. Ve belirgin bir şekilde bu . Ön konsoldan rolantide çalışırken tak tak tak diye ses geliyor titreme anında. Araç yola gittiğinde 35-40 km yaptığında yani motor tamamen ısındığında ses kesiliyor. Serviste götürdüm enjektör buji vs. alakalı olmadığını söyledi Aracın 2 gün serviste yatmasını istediler bende işlerimin yoğunluğundan kabul edemedim.

    Aracı servise götürdüğüm zaman enjektörleri söktürüp kontrol ettirdim fakat bir sorun olmadığını söylediler. sorun ne yazıkki bilgisaya bağlanınca da çıkmadı. Aklımın almadığı bölüm aracın neden sadece sokken ses yapıpıp sarsıldığı. Sadece vibrasyon şekilinde değil bu sarsıntı, motor soğukken dizel arabalarda rolanti devri normalinden fazla oluyor bunu da biliyorum. Fakat bunun ses yapacak kadar çok olacağını düşünmüyorum.Sanki rolantide araca gazmezken ön konsoldan "tak tak tak" sesi geliyor. Ayağımı gaza dokundurup 1.000 devirin üstüne çıktığımda ise stabil şekilde çalışıyor.

    Bugün bayram nedeni ile köye gitmek için aracı çalştırdığımda aynı ses vardı. yaklaşık 40km yol gittim aracı park ettğimde yine ses yapıyordu. Amcamı komşu köye bırakmak için bıraktığımda ses gitmişti. Bana şöyle bir çağrışım uyandırdı sanki ilk marşta stop edene kadar ses var ve 2-3 marşta ses gidiyor. Üst üste denemedm bunu ama bugün köyde böyle bir izlenim uyandırdı..

    Hava filtresini turbo değiştirdikten sonra değiştirdim yani yeni daha 7.000km yaptı ki daha bakımdan çıkıp 1000km bile olmamışkende vardı aynı sorun. Hava filtresinden olacağını düşünmüyorum.

    Hocam yine yardım edebilir misiniz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cadawra055

    Değerli hocam öncelikle cevabınız için size çok teşekkür ediyorum ve defalarca konu açtığım halde hala çözümünü bulamadığım diğer sorunuma geçmek istiyorum. Çok soruyla sizi de sıkımak, bunaltmak istemiyorum ama kusurumuza bakmayın artık..

    Aracımı yaklaşık olarak 6 ay önce aldım ve turbo ağrızası yarattı turbomu orjinali ile değiştirdim. Aracın gidişinde çekişinde vs. hergangi bir sorun yok. Ama araç özellikle SOĞUKKEN titriyor. Ve belirgin bir şekilde bu . Ön konsoldan rolantide çalışırken tak tak tak diye ses geliyor titreme anında. Araç yola gittiğinde 35-40 km yaptığında yani motor tamamen ısındığında ses kesiliyor. Serviste götürdüm enjektör buji vs. alakalı olmadığını söyledi Aracın 2 gün serviste yatmasını istediler bende işlerimin yoğunluğundan kabul edemedim.

    Aracı servise götürdüğüm zaman enjektörleri söktürüp kontrol ettirdim fakat bir sorun olmadığını söylediler. sorun ne yazıkki bilgisaya bağlanınca da çıkmadı. Aklımın almadığı bölüm aracın neden sadece sokken ses yapıpıp sarsıldığı. Sadece vibrasyon şekilinde değil bu sarsıntı, motor soğukken dizel arabalarda rolanti devri normalinden fazla oluyor bunu da biliyorum. Fakat bunun ses yapacak kadar çok olacağını düşünmüyorum.Sanki rolantide araca gazmezken ön konsoldan "tak tak tak" sesi geliyor. Ayağımı gaza dokundurup 1.000 devirin üstüne çıktığımda ise stabil şekilde çalışıyor.

    Bugün bayram nedeni ile köye gitmek için aracı çalştırdığımda aynı ses vardı. yaklaşık 40km yol gittim aracı park ettğimde yine ses yapıyordu. Amcamı komşu köye bırakmak için bıraktığımda ses gitmişti. Bana şöyle bir çağrışım uyandırdı sanki ilk marşta stop edene kadar ses var ve 2-3 marşta ses gidiyor. Üst üste denemedm bunu ama bugün köyde böyle bir izlenim uyandırdı..

    Hava filtresini turbo değiştirdikten sonra değiştirdim yani yeni daha 7.000km yaptı ki daha bakımdan çıkıp 1000km bile olmamışkende vardı aynı sorun. Hava filtresinden olacağını düşünmüyorum.

    Hocam yine yardım edebilir misiniz



    Ben yakıt sisteminde sorun olduğunu düşünüyorum. Pompa ve enjektörünüzün hep birlikte bir common-rail test cihazına bağlanılıp rölantide, tam gazda ve yarım gazda püskürtme miktarları, geri dönüş miktarları, rail basıncının ölçülmesi ve standartlardan sapmasının tespit edilmesi gerekir.

    Maalesef hiçbir yetkili servisin elinde pompa ve 4 enjektörü birlikte bağlayabileceği common-rail test cihazı yok. Bunun için dizel enjeksiyon sistemleri üzerine uzmanlaşmış yerlere başvurmanız gerekir.

    Vuruntuyu bazen hissedip bazen hissetmemenizin sebebi ise muhtemelen motor ısısına göre değişen rölanti devridir.




  • Dediğiniz durumlar haricinde sorunum gitmediyse, pompamı ve enjektörlerimi orjnalleri ile değiştirdiğim taktirde sorunumu çözmüş olabilir miyim ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: hard_hacker

    Obk hocam geenlerde bı aracla ısıkta kalkıs yapalım derken gaza fazla yuklendım 1 viteste okadar yuklenmısımkı devır 8000e gelmıs ve araba gaz kestı neyse 2 ye attım 2 dede aynısı oldu 3. vitestede 7 devıre kadar geldı vıtes yukselttım benımde aracta gecende dınledım gaza basınca sankı ınce bır ısklık sesı oluyor acaba zararmı verdık araca yoksa normal ses yenımı dıkkatımızı cektı?


    Aracınız elektronik devir kesiciye kadar güvenle devirlenir. Ulaştığı devir güvenle seyredilebilecek bir devir olmasa üretici zaten aracı limitler, o devirlere ulaştırmazdı.

    Birkaç kere kesiciye girmekle turbo bozulmaz. Turbo basıncı artarsa zaten wastegate gerekli tahliyeyi yapar.

    Muhtemelen o günden sonra aracınızı daha fazla dinler oldunuz. Duyduğunuz ıslık sesi de emiş sesi veya hızı aşırı artan rulman ve su kanallarının sesi olabilir.

    ey vallah babasultan




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cadawra055


    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: cadawra055

    O.B.K hocam Megane 2 Privilege aracımın hangi devirlerle kullanacağımı, yokuşlarda hangi devirlere kadar çıkacağımı banada açıklayabilir misiniz ? Aracım daha önce turbo ağrızası yaptı . bundan 10.000km önce şuanda sorun yok. Orjinal turbo ile değiştirdik. Fakat uzun vade de değişen bu parçanın parça üzerinde veya motor üzerinde yaptığı herhangi bir etki olur mu ?

    Babam aracı çalıştırdığında max.1 dakika bekledikten sonra yola koyuluyor ben ise 3-4 dakika tutuyorum motoru ısıtma süresini. Ve uzun süre rolantide aracı çalştrmanın da iyi olmadığını söylemişti. Bunun tam ideali nedir ?

    Motor Gücü (kw)
    74 kw 100hp
    Maksimum Güç
    4000
    Maksimum Tork
    2000
    Aracın Torku
    200
    Birazcık uzattım ama şimdiden teşekkür ederim.



    Eğer kalkıştan itibaren aracı performanslı kullanmayacaksanız 3-4 dakika beklemenize gerek yok. Babanız gibi 1-2 dakika bekledikten sonra normal sürüşe geçebilirsiniz. Ancak aracı sıkıştırarak, tam gaz vererek kullanmak için bir süre daha yol almayı bekleyin.

    Aracınızın motoru maksimum torkunu 2000 devirden itibaren üretmeye başlarken 4000 devirde maksimum gücüne ulaşıyor. Bu da 4000 devirden itibaren marjinal azalan bir tork eğrisi demektir. Bu durumda 4000 devirin üzerine çıkmak gereksizdir. Hızlanmak için aracı 2000 devirin üzerinde tutabilirsiniz. 2000 devirden itibaren tam gaz verebilirsiniz. 2000 devir altında da sakin sürüşe devam edebilirsiniz. 2000 devirin altındayken tam gaz gereken durumlarda vites düşer, devri 2000 üzerine çıkarırsınız.

    Kolay gelsin.


    Değerli hocam öncelikle cevabınız için size çok teşekkür ediyorum ve defalarca konu açtığım halde hala çözümünü bulamadığım diğer sorunuma geçmek istiyorum. Çok soruyla sizi de sıkımak, bunaltmak istemiyorum ama kusurumuza bakmayın artık..

    Aracımı yaklaşık olarak 6 ay önce aldım ve turbo ağrızası yarattı turbomu orjinali ile değiştirdim. Aracın gidişinde çekişinde vs. hergangi bir sorun yok. Ama araç özellikle SOĞUKKEN titriyor. Ve belirgin bir şekilde bu . Ön konsoldan rolantide çalışırken tak tak tak diye ses geliyor titreme anında. Araç yola gittiğinde 35-40 km yaptığında yani motor tamamen ısındığında ses kesiliyor. Serviste götürdüm enjektör buji vs. alakalı olmadığını söyledi Aracın 2 gün serviste yatmasını istediler bende işlerimin yoğunluğundan kabul edemedim.

    Aracı servise götürdüğüm zaman enjektörleri söktürüp kontrol ettirdim fakat bir sorun olmadığını söylediler. sorun ne yazıkki bilgisaya bağlanınca da çıkmadı. Aklımın almadığı bölüm aracın neden sadece sokken ses yapıpıp sarsıldığı. Sadece vibrasyon şekilinde değil bu sarsıntı, motor soğukken dizel arabalarda rolanti devri normalinden fazla oluyor bunu da biliyorum. Fakat bunun ses yapacak kadar çok olacağını düşünmüyorum.Sanki rolantide araca gazmezken ön konsoldan "tak tak tak" sesi geliyor. Ayağımı gaza dokundurup 1.000 devirin üstüne çıktığımda ise stabil şekilde çalışıyor.

    Bugün bayram nedeni ile köye gitmek için aracı çalştırdığımda aynı ses vardı. yaklaşık 40km yol gittim aracı park ettğimde yine ses yapıyordu. Amcamı komşu köye bırakmak için bıraktığımda ses gitmişti. Bana şöyle bir çağrışım uyandırdı sanki ilk marşta stop edene kadar ses var ve 2-3 marşta ses gidiyor. Üst üste denemedm bunu ama bugün köyde böyle bir izlenim uyandırdı..

    Hava filtresini turbo değiştirdikten sonra değiştirdim yani yeni daha 7.000km yaptı ki daha bakımdan çıkıp 1000km bile olmamışkende vardı aynı sorun. Hava filtresinden olacağını düşünmüyorum.

    Hocam yine yardım edebilir misiniz



    Sayın O.B.K varken bana burda söz düşmez

    ama

    aracınız megane II, bende aynısını kullanıyorum, benim motordanda özellikle çok soğuk havalarda sabah ilk çalıştırdığımda benzer sesler geliyor, yaz aylarında sıcak havalarda sabah çalışınca bi sorun olmuyor,

    Megane larda olan bi şey bu, eğer servisde bi sorun yok dediyse çok kafaya takmamak gerek.




  • o.b.k hocam selamlar,
    babamın connect 75 ps aracı var. Arada sırada bende kullanıyorum. Yokuş çıkarken vites düşürmemek için gaza fazla basıyorum. Araba devrini koruyor ve o şekilde yokuşu çıkıyorum. Sorum bununla ilgili.
    Yokuş çıkarken gaza yüklenmek mi yoksa vites düşürüp gaza yeteri kadar mı basmak daha az yaktırır? Çıksın diye gazı tabana yapıştırmak daha fazla yaktırmaz mı?
    Soruyu tam anlatabilmişimdir umarım.
  • Merhaba,

    1.4TSI octavia aracımızdan bir uğultu sesi gelmeye başlamış.. (Ailemde araç ve başka şehirde)
    Önce uzun yolda ortaya çıkmış..Şimdi kısa mesefade bile geliyormuş..
    Ama sürekli gelen bir ses değil..3-4 dk durmadan gelip sonra kesilip sonra yine ortaya çıkıyormuş.
    Zerre kadar bir fikrim yok tam nasıl birşey olduğu hk ama aracın içine dolan ve ön taraftan gelen ciddi bir uğultu sesi mevcutmuş..
    Okyanus sesi diye de bir tarif aldım :))

    Acaba turbodan kaynaklı birşey olabilir mi?
    Dönüş yolunda yolca kalıcaklar diye korkuyorum..
    Araç güçten düşmemiş ama hiç..

    İş açmasın da başımıza..bakalım servis anlayabilecek mi ankarada..

    İşin kötüsü ha deyince de olmuyormuş..

    araç daha 7000 kmde.. 1 senesi olmadı..ilk defa turbolu araç kullanan birisi olarak turbodan kaynaklanıyor olabilir mi diye merak ettim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cnsuff -- 22 Kasım 2010; 14:34:57 >




  • Sayın O.B.K öncelikle aydınlatıcı bilgileriniz içiin allah razı olsun...
    Benim hdi 110 bg motora sahip aracım mevcut.takribi 10.000 km de.Daha önceleri herhangi bir ses problemi yokken son zamanlarda 2.750 devirden sonra gırıltı şeklinde ses var özellikle motor yüke bindiğinde ani hızlanma yokuş aşağı kompresörde veya yokuş yukarı zorlandığında daha da bariz bir ses.
    Servis enjektörlerin normal çalışma sesi diyor.Bana mantıklı gelmedii.Daha öncede turbolu ve dizel araç kullanmış birisi olarak bu tip sesi ilk defa duyuyorum..Enjektörlerden olma ihtimali yüksek gibime geliyor ama normal değil.
    Sizin tecrübelerinizden istifade edebilirsek sevineceğim..şimdiden teşekkürler

  • quote:

    Orijinalden alıntı: kara_eylül


    quote:

    Orijinalden alıntı: cadawra055


    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: cadawra055

    O.B.K hocam Megane 2 Privilege aracımın hangi devirlerle kullanacağımı, yokuşlarda hangi devirlere kadar çıkacağımı banada açıklayabilir misiniz ? Aracım daha önce turbo ağrızası yaptı . bundan 10.000km önce şuanda sorun yok. Orjinal turbo ile değiştirdik. Fakat uzun vade de değişen bu parçanın parça üzerinde veya motor üzerinde yaptığı herhangi bir etki olur mu ?

    Babam aracı çalıştırdığında max.1 dakika bekledikten sonra yola koyuluyor ben ise 3-4 dakika tutuyorum motoru ısıtma süresini. Ve uzun süre rolantide aracı çalştrmanın da iyi olmadığını söylemişti. Bunun tam ideali nedir ?

    Motor Gücü (kw)
    74 kw 100hp
    Maksimum Güç
    4000
    Maksimum Tork
    2000
    Aracın Torku
    200
    Birazcık uzattım ama şimdiden teşekkür ederim.



    Eğer kalkıştan itibaren aracı performanslı kullanmayacaksanız 3-4 dakika beklemenize gerek yok. Babanız gibi 1-2 dakika bekledikten sonra normal sürüşe geçebilirsiniz. Ancak aracı sıkıştırarak, tam gaz vererek kullanmak için bir süre daha yol almayı bekleyin.

    Aracınızın motoru maksimum torkunu 2000 devirden itibaren üretmeye başlarken 4000 devirde maksimum gücüne ulaşıyor. Bu da 4000 devirden itibaren marjinal azalan bir tork eğrisi demektir. Bu durumda 4000 devirin üzerine çıkmak gereksizdir. Hızlanmak için aracı 2000 devirin üzerinde tutabilirsiniz. 2000 devirden itibaren tam gaz verebilirsiniz. 2000 devir altında da sakin sürüşe devam edebilirsiniz. 2000 devirin altındayken tam gaz gereken durumlarda vites düşer, devri 2000 üzerine çıkarırsınız.

    Kolay gelsin.


    Değerli hocam öncelikle cevabınız için size çok teşekkür ediyorum ve defalarca konu açtığım halde hala çözümünü bulamadığım diğer sorunuma geçmek istiyorum. Çok soruyla sizi de sıkımak, bunaltmak istemiyorum ama kusurumuza bakmayın artık..

    Aracımı yaklaşık olarak 6 ay önce aldım ve turbo ağrızası yarattı turbomu orjinali ile değiştirdim. Aracın gidişinde çekişinde vs. hergangi bir sorun yok. Ama araç özellikle SOĞUKKEN titriyor. Ve belirgin bir şekilde bu . Ön konsoldan rolantide çalışırken tak tak tak diye ses geliyor titreme anında. Araç yola gittiğinde 35-40 km yaptığında yani motor tamamen ısındığında ses kesiliyor. Serviste götürdüm enjektör buji vs. alakalı olmadığını söyledi Aracın 2 gün serviste yatmasını istediler bende işlerimin yoğunluğundan kabul edemedim.

    Aracı servise götürdüğüm zaman enjektörleri söktürüp kontrol ettirdim fakat bir sorun olmadığını söylediler. sorun ne yazıkki bilgisaya bağlanınca da çıkmadı. Aklımın almadığı bölüm aracın neden sadece sokken ses yapıpıp sarsıldığı. Sadece vibrasyon şekilinde değil bu sarsıntı, motor soğukken dizel arabalarda rolanti devri normalinden fazla oluyor bunu da biliyorum. Fakat bunun ses yapacak kadar çok olacağını düşünmüyorum.Sanki rolantide araca gazmezken ön konsoldan "tak tak tak" sesi geliyor. Ayağımı gaza dokundurup 1.000 devirin üstüne çıktığımda ise stabil şekilde çalışıyor.

    Bugün bayram nedeni ile köye gitmek için aracı çalştırdığımda aynı ses vardı. yaklaşık 40km yol gittim aracı park ettğimde yine ses yapıyordu. Amcamı komşu köye bırakmak için bıraktığımda ses gitmişti. Bana şöyle bir çağrışım uyandırdı sanki ilk marşta stop edene kadar ses var ve 2-3 marşta ses gidiyor. Üst üste denemedm bunu ama bugün köyde böyle bir izlenim uyandırdı..

    Hava filtresini turbo değiştirdikten sonra değiştirdim yani yeni daha 7.000km yaptı ki daha bakımdan çıkıp 1000km bile olmamışkende vardı aynı sorun. Hava filtresinden olacağını düşünmüyorum.

    Hocam yine yardım edebilir misiniz



    Sayın O.B.K varken bana burda söz düşmez

    ama

    aracınız megane II, bende aynısını kullanıyorum, benim motordanda özellikle çok soğuk havalarda sabah ilk çalıştırdığımda benzer sesler geliyor, yaz aylarında sıcak havalarda sabah çalışınca bi sorun olmuyor,

    Megane larda olan bi şey bu, eğer servisde bi sorun yok dediyse çok kafaya takmamak gerek.




    Cevabınınız için teşekkür ederim öncelikle, fakat aracı bu sesten dolayı sanayideki bir tanışımıza gösterdi ve üst motor takozunda oynama yaptı. İlk 2 gün ses gitmişti fakat sonra yeniden başladı. İnş. OBK hocamın dediği kadar büyük bir masrafı yoktur. Motor takozuyla kurtulabilirsek iyi olacak.

    Bu arada konun dışında kalıyor ama megane kullanıcıları genelde araçlarından memnun değiller, fakat ben tam aksine aracımdan memnunum. Ufak tefek sorunları olsa dahi. Sizin bu konu hakkında ne düşündüğünüzü öğrenebilir miyim ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cadawra055

    Cevabınınız için teşekkür ederim öncelikle, fakat aracı bu sesten dolayı sanayideki bir tanışımıza gösterdi ve üst motor takozunda oynama yaptı. İlk 2 gün ses gitmişti fakat sonra yeniden başladı. İnş. OBK hocamın dediği kadar büyük bir masrafı yoktur. Motor takozuyla kurtulabilirsek iyi olacak.


    Sorununuz inşallah takoz sorunudur. Böylelikle çok daha düşük maliyetle ve kesin bir şekilde sorunu çözmüş olursunuz. Lakin siz birçok ustaya bu sesi dinlettiğinizi belirttiğinizden takoz sesini elemiştim. Aracı önceden kontrol edenlerin gözünden kaçmış da olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ftk44

    Sayın O.B.K öncelikle aydınlatıcı bilgileriniz içiin allah razı olsun...
    Benim hdi 110 bg motora sahip aracım mevcut.takribi 10.000 km de.Daha önceleri herhangi bir ses problemi yokken son zamanlarda 2.750 devirden sonra gırıltı şeklinde ses var özellikle motor yüke bindiğinde ani hızlanma yokuş aşağı kompresörde veya yokuş yukarı zorlandığında daha da bariz bir ses.
    Servis enjektörlerin normal çalışma sesi diyor.Bana mantıklı gelmedii.Daha öncede turbolu ve dizel araç kullanmış birisi olarak bu tip sesi ilk defa duyuyorum..Enjektörlerden olma ihtimali yüksek gibime geliyor ama normal değil.
    Sizin tecrübelerinizden istifade edebilirsek sevineceğim..şimdiden teşekkürler


    2750 devir gibi görece yüksek devirlerde enjektör sesini duymanız çok zor. Enjektör sesi olmasına pek ihtimal vermiyorum.

    Motorun sesi sıfır motorda bir miktar yararlı kurum oluşmaya başladıkça değişebilir. Bu ses bir soruna işaret etmiyor da olabilir. Güvendiğiniz bir ustaya dinletmenizde fayda var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cnsuff

    Merhaba,

    1.4TSI octavia aracımızdan bir uğultu sesi gelmeye başlamış.. (Ailemde araç ve başka şehirde)
    Önce uzun yolda ortaya çıkmış..Şimdi kısa mesefade bile geliyormuş..
    Ama sürekli gelen bir ses değil..3-4 dk durmadan gelip sonra kesilip sonra yine ortaya çıkıyormuş.
    Zerre kadar bir fikrim yok tam nasıl birşey olduğu hk ama aracın içine dolan ve ön taraftan gelen ciddi bir uğultu sesi mevcutmuş..
    Okyanus sesi diye de bir tarif aldım :))

    Acaba turbodan kaynaklı birşey olabilir mi?
    Dönüş yolunda yolca kalıcaklar diye korkuyorum..
    Araç güçten düşmemiş ama hiç..

    İş açmasın da başımıza..bakalım servis anlayabilecek mi ankarada..

    İşin kötüsü ha deyince de olmuyormuş..

    araç daha 7000 kmde.. 1 senesi olmadı..ilk defa turbolu araç kullanan birisi olarak turbodan kaynaklanıyor olabilir mi diye merak ettim


    Aileniz otomobil konusunda tecrübeli değilse aracın fan sesini duyup ayırt edemiyor olabilirler. Zira ses ara ara geliyor ve kesiliyor demişsiniz. Bu da genelde onların aracı dinlemelerine müsait bir durum olan park halinde, yani rölantide gerçekleşir.

    Eğer fan sesi değilse kaputu açıp sesi takip etmeliler. Motorda sizin tarifinizle "okyanus sesi" gibi bir ses üretebilecek eleman çok az zaten. Bulmak kolay olacaktır.

    Kolay gelsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sundial

    o.b.k hocam selamlar,
    babamın connect 75 ps aracı var. Arada sırada bende kullanıyorum. Yokuş çıkarken vites düşürmemek için gaza fazla basıyorum. Araba devrini koruyor ve o şekilde yokuşu çıkıyorum. Sorum bununla ilgili.
    Yokuş çıkarken gaza yüklenmek mi yoksa vites düşürüp gaza yeteri kadar mı basmak daha az yaktırır? Çıksın diye gazı tabana yapıştırmak daha fazla yaktırmaz mı?
    Soruyu tam anlatabilmişimdir umarım.


    Tam gaz verdiğiniz devir eğer aracın maksimum tork devrinin üstünde bir devirse bu bir sorun teşkil etmez.

    Hangi şartta daha az yakıt tüketirim diye merak ediyorsanız da gaz pedalının pozisyonuna yüz üzerinden bir puan verin. Tam gaz %100 olsun. Hızınızı korumak için tam gazda kaç devirle gidiyorsanız "devirX100" sayısı ile aynı hızı korumak için bir düşük viteste gaza ne kadar basıyorsanız o oran ile düşük vitesteki devrin çarpımını yani "devirXörneğin60" sayısını kıyaslayın.

    Örnek verelim.

    5. vites 2000 devir tam gaz = 2000X100=200.000
    4. vites 3000 devir %70 gaz = 3000X70=210.000

    Bu durumda 5. vites 2000 devirde tam gaz daha tasarrufludur. Değerler afakidir.

    Kolay gelsin.




  • Teşekkür ederim Hocam.
  • 
Sayfa: önceki 8788899091
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.