Şimdi Ara

TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI (90. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
2.380
Cevap
93
Favori
403.203
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 8889909192
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sayın o.b.k hocam sıze bır sorum olacak benım aracım fluance 1,5dcı bunların yag degısım perıyodu 20bın km olarak belırlenmıs ve kullanıcaln yag elf 5w40 evolutıon sxr tam sentetık bır yag heralde bn bu yag ıcın daha doğrusu dızel bır araba ıcın 20bın degısım perıyodunu cok uzun buluyorum bırde kıs sartlarında dur kalk soğuk motor calısmlarında yagın 10bınde özellıgını kaybetecegını dusunuyorum ve bn 10bınde bır degısım yapmalıyım garantı bozulur mu onuda bılmıom yada tam sentetık oldugu gerek yok mu ve suanda aracım 25bınde sımdıden cevabınız ıcın tesekkur ederım hocam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    Tam gaz verdiğiniz devir eğer aracın maksimum tork devrinin üstünde bir devirse bu bir sorun teşkil etmez.

    Hangi şartta daha az yakıt tüketirim diye merak ediyorsanız da gaz pedalının pozisyonuna yüz üzerinden bir puan verin. Tam gaz %100 olsun. Hızınızı korumak için tam gazda kaç devirle gidiyorsanız "devirX100" sayısı ile aynı hızı korumak için bir düşük viteste gaza ne kadar basıyorsanız o oran ile düşük vitesteki devrin çarpımını yani "devirXörneğin60" sayısını kıyaslayın.

    Örnek verelim.

    5. vites 2000 devir tam gaz = 2000X100=200.000
    4. vites 3000 devir %70 gaz = 3000X70=210.000

    Bu durumda 5. vites 2000 devirde tam gaz daha tasarrufludur. Değerler afakidir.

    Kolay gelsin.


    Hocam üstteki örneğin "büyük vites daha az yakıyor" kısmının hatırlanmasından ve genellenmesinden çekinerek, alternatif bir örneği daha eklemek isterim:

    5. vites 2000 devir tam gaz = 2000X100=200.000
    4. vites 3000 devir %60 gaz = 3000X60=180.000

    bu durumda ise vitesi 4e düşürüp daha az gaz vermek, daha az yakıt tüketimine neden oluyor..

    araçta yol bilgisayarı ve anlık tüketim göstergesi varsa en doğrusu onu kontrol etmek, çünkü gaza %? bastığımızı tahminlemek çok kolay değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SsS KERSEF

    sayın o.b.k hocam sıze bır sorum olacak benım aracım fluance 1,5dcı bunların yag degısım perıyodu 20bın km olarak belırlenmıs ve kullanıcaln yag elf 5w40 evolutıon sxr tam sentetık bır yag heralde bn bu yag ıcın daha doğrusu dızel bır araba ıcın 20bın degısım perıyodunu cok uzun buluyorum bırde kıs sartlarında dur kalk soğuk motor calısmlarında yagın 10bınde özellıgını kaybetecegını dusunuyorum ve bn 10bınde bır degısım yapmalıyım garantı bozulur mu onuda bılmıom yada tam sentetık oldugu gerek yok mu ve suanda aracım 25bınde sımdıden cevabınız ıcın tesekkur ederım hocam


    OBK da cevaplar ama ben de cevap vermek isterim.

    Eskiden motor yağları beş binde birdeğişirmiş, ben bunu bilmem. Sonradan 10 km'de bir değiştirilebilecek yağlar çıktığında insanlar yok bu kadar gitmez bu falan diyerek o yağları beş binde bir değiştirmeye devam etmişler. Şimdi ise yağlar 15 20 bin km kadar gidiyor. Yağ ömrünün uzun olmasının nedeni üretim teknolojisi ve yağ teknolojisidr. Siz yağınızı eksilmediği sürece ve önerilen yağı kullandığınız sürece 20 bin'de bir değiştirmeye devam edebilirsiniz. bu arada sentetik yağlar özelliğini sıcaktan ve soğuktan kaybetemez, zamanla da kaybetmez. Yalnız aracınız sıfırsa ilk değişimler yarı zamanda; yani 10 bin'de bir olması gerekir. Motorun üreteceği çapaklar yağda birikeceğinden yağın ilk kullanımlarda sık değişmesi önerilen bir şeydir. Ayrıca şanzıman ve difransiyel yağının değişmesi de önerilir. Bu bilgiler kullanma kılavuzunda yer alır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk


    quote:

    Orijinalden alıntı: SsS KERSEF

    sayın o.b.k hocam sıze bır sorum olacak benım aracım fluance 1,5dcı bunların yag degısım perıyodu 20bın km olarak belırlenmıs ve kullanıcaln yag elf 5w40 evolutıon sxr tam sentetık bır yag heralde bn bu yag ıcın daha doğrusu dızel bır araba ıcın 20bın degısım perıyodunu cok uzun buluyorum bırde kıs sartlarında dur kalk soğuk motor calısmlarında yagın 10bınde özellıgını kaybetecegını dusunuyorum ve bn 10bınde bır degısım yapmalıyım garantı bozulur mu onuda bılmıom yada tam sentetık oldugu gerek yok mu ve suanda aracım 25bınde sımdıden cevabınız ıcın tesekkur ederım hocam


    OBK da cevaplar ama ben de cevap vermek isterim.

    Eskiden motor yağları beş binde birdeğişirmiş, ben bunu bilmem. Sonradan 10 km'de bir değiştirilebilecek yağlar çıktığında insanlar yok bu kadar gitmez bu falan diyerek o yağları beş binde bir değiştirmeye devam etmişler. Şimdi ise yağlar 15 20 bin km kadar gidiyor. Yağ ömrünün uzun olmasının nedeni üretim teknolojisi ve yağ teknolojisidr. Siz yağınızı eksilmediği sürece ve önerilen yağı kullandığınız sürece 20 bin'de bir değiştirmeye devam edebilirsiniz. bu arada sentetik yağlar özelliğini sıcaktan ve soğuktan kaybetemez, zamanla da kaybetmez. Yalnız aracınız sıfırsa ilk değişimler yarı zamanda; yani 10 bin'de bir olması gerekir. Motorun üreteceği çapaklar yağda birikeceğinden yağın ilk kullanımlarda sık değişmesi önerilen bir şeydir. Ayrıca şanzıman ve difransiyel yağının değişmesi de önerilir. Bu bilgiler kullanma kılavuzunda yer alır.


    Birebir aynı motor yıllardır tüm renault modellerinde kullanılıyor. Yine aynı yağ da renault servislerinde uzun süredir kullanılıyor. Eskiden 15bin, hatta 10 bin km'de bir değişim önerdikleri bu motor ve yağ için şimdi çoğu firma aynı motor ve aynı yağ olmasına rağmen tüketiciye düşük işletme maliyetleri sunmak ve bu nedenle tercih sebebi olmak için bakım aralıklarını uzattılar.

    Tam sentetik yağ 20 bin km dayanır mı? Evet 20 bin km boyunca dayanır. Bir sorun olmaz. Eksilmediğinden emin olun ve senesi dolunca km'yi beklemeden değiştirin yeter.

    Eğer kullanım parkurunuz hep soğuk motor ile kısa mesafeli sürüşler içeriyorsa yağınızı daha erken de değiştirebilirsiniz. Bu garantiyi bozmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbak


    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    Tam gaz verdiğiniz devir eğer aracın maksimum tork devrinin üstünde bir devirse bu bir sorun teşkil etmez.

    Hangi şartta daha az yakıt tüketirim diye merak ediyorsanız da gaz pedalının pozisyonuna yüz üzerinden bir puan verin. Tam gaz %100 olsun. Hızınızı korumak için tam gazda kaç devirle gidiyorsanız "devirX100" sayısı ile aynı hızı korumak için bir düşük viteste gaza ne kadar basıyorsanız o oran ile düşük vitesteki devrin çarpımını yani "devirXörneğin60" sayısını kıyaslayın.

    Örnek verelim.

    5. vites 2000 devir tam gaz = 2000X100=200.000
    4. vites 3000 devir %70 gaz = 3000X70=210.000

    Bu durumda 5. vites 2000 devirde tam gaz daha tasarrufludur. Değerler afakidir.

    Kolay gelsin.


    Hocam üstteki örneğin "büyük vites daha az yakıyor" kısmının hatırlanmasından ve genellenmesinden çekinerek, alternatif bir örneği daha eklemek isterim:

    5. vites 2000 devir tam gaz = 2000X100=200.000
    4. vites 3000 devir %60 gaz = 3000X60=180.000

    bu durumda ise vitesi 4e düşürüp daha az gaz vermek, daha az yakıt tüketimine neden oluyor..

    araçta yol bilgisayarı ve anlık tüketim göstergesi varsa en doğrusu onu kontrol etmek, çünkü gaza %? bastığımızı tahminlemek çok kolay değil.



    Örneğinizde haklısınız.

    Daha detaylı örnekler ve daha ayrıntılı açıklamalar için ayrı bir başlık açtım;
    http://forum.donanimhaber.com/m_44825502/tm.htm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk


    quote:

    Orijinalden alıntı: SsS KERSEF

    sayın o.b.k hocam sıze bır sorum olacak benım aracım fluance 1,5dcı bunların yag degısım perıyodu 20bın km olarak belırlenmıs ve kullanıcaln yag elf 5w40 evolutıon sxr tam sentetık bır yag heralde bn bu yag ıcın daha doğrusu dızel bır araba ıcın 20bın degısım perıyodunu cok uzun buluyorum bırde kıs sartlarında dur kalk soğuk motor calısmlarında yagın 10bınde özellıgını kaybetecegını dusunuyorum ve bn 10bınde bır degısım yapmalıyım garantı bozulur mu onuda bılmıom yada tam sentetık oldugu gerek yok mu ve suanda aracım 25bınde sımdıden cevabınız ıcın tesekkur ederım hocam


    OBK da cevaplar ama ben de cevap vermek isterim.

    Eskiden motor yağları beş binde birdeğişirmiş, ben bunu bilmem. Sonradan 10 km'de bir değiştirilebilecek yağlar çıktığında insanlar yok bu kadar gitmez bu falan diyerek o yağları beş binde bir değiştirmeye devam etmişler. Şimdi ise yağlar 15 20 bin km kadar gidiyor. Yağ ömrünün uzun olmasının nedeni üretim teknolojisi ve yağ teknolojisidr. Siz yağınızı eksilmediği sürece ve önerilen yağı kullandığınız sürece 20 bin'de bir değiştirmeye devam edebilirsiniz. bu arada sentetik yağlar özelliğini sıcaktan ve soğuktan kaybetemez, zamanla da kaybetmez. Yalnız aracınız sıfırsa ilk değişimler yarı zamanda; yani 10 bin'de bir olması gerekir. Motorun üreteceği çapaklar yağda birikeceğinden yağın ilk kullanımlarda sık değişmesi önerilen bir şeydir. Ayrıca şanzıman ve difransiyel yağının değişmesi de önerilir. Bu bilgiler kullanma kılavuzunda yer alır.


    Birebir aynı motor yıllardır tüm renault modellerinde kullanılıyor. Yine aynı yağ da renault servislerinde uzun süredir kullanılıyor. Eskiden 15bin, hatta 10 bin km'de bir değişim önerdikleri bu motor ve yağ için şimdi çoğu firma aynı motor ve aynı yağ olmasına rağmen tüketiciye düşük işletme maliyetleri sunmak ve bu nedenle tercih sebebi olmak için bakım aralıklarını uzattılar.

    Tam sentetik yağ 20 bin km dayanır mı? Evet 20 bin km boyunca dayanır. Bir sorun olmaz. Eksilmediğinden emin olun ve senesi dolunca km'yi beklemeden değiştirin yeter.

    Eğer kullanım parkurunuz hep soğuk motor ile kısa mesafeli sürüşler içeriyorsa yağınızı daha erken de değiştirebilirsiniz. Bu garantiyi bozmaz.

    verdıgınız cevap ıcın saolun hocam pekı bu yag 20bın boyunca en saglıklı bır sekılde turboyu koruması acısından bır verım kaybına ugrarmı 15bınden sonra özellıgını kaybetme olasılıgı varmı cunku aynı yag laguna ıcınde kullanılıyor onun yag degısımı 15bın veya baska araclarda da 15bın de degısıyor ayrıca lagunanın fransada yag degısım perıyodu 30bın km olarak belırlenmıs bu belırleme neye göre yapılıyor aracı kullanırken cevırıdıgımız devır ıle yag ömruyle bır ılıgısı var mı benı bu konuda bılgılendırırsenız sevınırım sımdıden tesekkur ederım hocam




  • merhaba o.b.k. hocam
    2005 model pejo 307 1.6 dizel sahibiyim. araba 1 yıldır bende. araç 115.000 km de.
    kurban bayramından 2-3 gün önce yolda giderken birden gaz kesti araba. antipollution fault mesajı verdi. motor ikaz ışığı yandı. sonra arabayı sağa çektim. durdum motora baktım.
    gaza bastıkça turbo etrafına yağ atıyordu. ve araba 3000 devir 120 km yi geçmiyordu.
    daha sonra aracı tamirci motor ustama götürdüm. baktı. turbo gitmiş değişmesi gerekiyor dedi.

    tamam dedik değiştirelim. internetten araştırdım. ikitelli de güven turbonun reklamını gördüm. garret marka turboların türkiye distribütörü olduklarını söylediler. revizzyonlu veya tamir görmüş turbo satmadıklarını söylediler. kutusunda sıfır orjinal turbo olarak aldık turboyu.
    neyse getirdik ustam turboyu taktı. motordaki yağ süzgecinide değiştirdi. birde enjektör temizliği karbon clean yaptı.

    ondan sonra arabayı bayram boyunca hiç kullanmadık.1 hafta yattı araba.
    bayramdan sonra araba ile yola çıktım.
    önce arabada turbodan bir ıslık sesi geldiğini farkettim. daha sonra giderken araba motor ikaz lambası yandı ve bir anda araba gaz yemez gitmez oldu. araba 2800 - 3000 deviri geçmemeye başladı. 5. viteste en fazla 110 -120 yapmaya ve daha üstüne çıkmamaya başladı.

    ertesi gün tekrar ustaya getirdim aracı .daha sonra araç bilgisayara bağlandı. turbo ile ilgili bir valf değişmesi gerektiği söylendi. o değişti. ertesi gün yola çıktım yine aynı şekilde araba gitmiyor.

    bir kaç gün sonra tekrar bilgisayara bağlandı. hava akışmetresinden olabileceği söylendi. hava akış metresi değişti. turbo söküldü kontrol amaçlı olarak güven turboya gönderildi. güven turbo turbo kontrollerini yapıp turboda sorun yok aracınızda başka bir sorun var onu çözün dedi.
    aynı turbo tekrar takıldı.
    tekrar denemeye yola çıktık. yine yüksek hızda aynı sorun.

    araba tekrar bilgisayara bağlandı. dizel ustasıyla beraber kontrol edildi. dizel ustası katalizör tıkalı olabileceğini söyledi.
    temizleyelim yada içini boşaltalım dedi. neyse içini boşaltmaya karar verdik. katalizör içini boşalttık. dün akşam tekrar teste yola çıktım. aynı motor arıza ışığı yine yandı. araba yine 3000 deviri geçmiyor. durup motoru stop ediyorum. tekrar aracı çalıştırıyorum. bakıyorum düzelmiş. ama 5-10 km sonra yine aynı sorun çıkıyor. boş viteste bile araba 3000 devir üstüne çıkmıyor.

    bu kadar durum oldu. ama sorun hala düzelmedi. neden yapabileceği hakkında fikriniz varmıdır?

    yapılan işlemler

    işçilik (200 TL)
    yağ ve filtre değişti (60 TL)
    turbo sıfır orjinali ile değişti (900 TL)
    motor yağ süzgeci değişti (50 TL)
    carbon clean işlemi (100 TL)
    turbo valf değişti (110 TL)
    hava akışmetre değişti (190 TL)
    katalizör boşaltıldı. (40 TL)

    yani 1700 TL harcadım ama hala sorun devam ediyor.




  • yeni turboya 900 tl ye sahip oldunuz demek.
    servisten fiyat aldınız mı peki?
  • intercoolerın (hava sogutucu) radyotörünü kontrol ettirin tıkanmış olabilir.
    motorun yag basıncını ölçtürün.
    3 bardan aşagı olmaması lazım.
  • servisten fiyat almadım. ama forumlardan okuduğum kadarıyla serviste turbo değişimi 3-4 milyar gibi fiyatlara yapılıyormuş. o parada çok geldi. ondan serviste yaptırmayı düşündüm.
  • basınç hordum kelepçelerinde hava ve yağ olmasın .bir kontrol et.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.MARX

    yeni turboya 900 tl ye sahip oldunuz demek.
    servisten fiyat aldınız mı peki?


    servisten fiyat almadım. ama forumlardan okuduğum kadarıyla serviste turbo değişimi 3-4 milyar gibi fiyatlara yapılıyormuş. o parada çok geldi. ondan serviste yaptırmayı düşünmedim.
  • 1.3 mJ 2005 model fiat punto

    benim motor, 2000-2200 d/d aralığında zırlıyor

    vites boşta da olsa, araç hareket halinde de olsa metal bir zırlamaya sesi geliyor motordan

    neden olabilir ki?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lervolerto

    1.3 mJ 2005 model fiat punto

    benim motor, 2000-2200 d/d aralığında zırlıyor

    vites boşta da olsa, araç hareket halinde de olsa metal bir zırlamaya sesi geliyor motordan

    neden olabilir ki?


    katalizatör boşaltıldı ise ondan yapabilir.
  • sayın obk hocam sıze bır sorum olacak dızel araclarda kurum olusumunda bahsedılıo ve 50bınde bır carbon clean yaptrılıması gerektıgı söylenıyor sızce yaptırmak gerekır mı yada saglıklımıdır ayrıca bu kurum bırıkımının onune gecme gıbı bır sansımız yokmu yanı devamlı max tork bandında kullanan bırı olarak bunu soruyorum devamlı 2000-3000 devır arasında kullanırken kurum olusuması meydana gelır mı sımdıden tesekkur ederım hocam
  • Arkadaşlar Ülkemizde satılan Common Rail turbo dizel motorlarda hangisi yakıta en az hassas olan acaba.

    Ekonomik olsun diye dizel araç satın alan arkadaşların hayallerini 1 depo kalitesiz akaryakıt vahvediyor ve 2000/2500tl gibi bir değere enjektör değiştirmek zorunda kalıyorlar.


    Bu duruma düşmeyi kimse istemez kimse kalitesiz yakıt almak istemez ama olursa böyle bir şey diye düşündüm.

    Acaba yakıta en duyarsız dizel motor hangisi?


    Multijet ilk çıktığında sulu mazot yada normal kükürtlü yakıt koysan bile sorun olmaz derlerdi acaba ne kadar doğru...
  • çok faydalı bilgiler çok şey öğrendim teşekkürler
  • selamün aleyküm ustalar.

    malum kış geliyor ve dizel araç sahiplerinin gözü termometrelere takılmaya başlayacak. hava sıcaklığı -20 lere yaklaştıkça "mazot donar mı" "başımıza iş açılır mı" gibi endişeler yaşanmaya başlayacak.

    tecrübeli büyüklerimiz siz ne dersiniz bu konuda? mazotun donmaması için ne yapmalıyız? depoyu dolu tutmak, aracı güneye bakan yere park etmek, bir hafta çalışmadan yatırmamak, mazota katkı koymak gibi uygulamalar yeterli mi sizce? bir de olur ya araç dondu çalışmıyor diyelim, ne yapmak lazım o anda? bırakalım güneşi görünce çözülsün mü yoksa servis mi çağırmalı?

    peki donan araçta ne zarar yaşanır? filtre mi çatlar, motorda zarar gören kısımlar olur mu? donup daha sonra kendi imkanlarıyla çözülen bir aracı illa ki bir kontrol için servise götürmek gerekir mi? filtre çatlamışsa o şekilde yol almanın zararı olur mu?

    çok uzattım kusura bakmayın ama konu hakkında okuduklarım kafamı karıştırdı, en net çözümü burda bulacağımı biliyorum. şimdiden teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ercinsahin

    selamün aleyküm ustalar.

    malum kış geliyor ve dizel araç sahiplerinin gözü termometrelere takılmaya başlayacak. hava sıcaklığı -20 lere yaklaştıkça "mazot donar mı" "başımıza iş açılır mı" gibi endişeler yaşanmaya başlayacak.

    tecrübeli büyüklerimiz siz ne dersiniz bu konuda? mazotun donmaması için ne yapmalıyız? depoyu dolu tutmak, aracı güneye bakan yere park etmek, bir hafta çalışmadan yatırmamak, mazota katkı koymak gibi uygulamalar yeterli mi sizce? bir de olur ya araç dondu çalışmıyor diyelim, ne yapmak lazım o anda? bırakalım güneşi görünce çözülsün mü yoksa servis mi çağırmalı?

    peki donan araçta ne zarar yaşanır? filtre mi çatlar, motorda zarar gören kısımlar olur mu? donup daha sonra kendi imkanlarıyla çözülen bir aracı illa ki bir kontrol için servise götürmek gerekir mi? filtre çatlamışsa o şekilde yol almanın zararı olur mu?

    çok uzattım kusura bakmayın ama konu hakkında okuduklarım kafamı karıştırdı, en net çözümü burda bulacağımı biliyorum. şimdiden teşekkür ederim.



    Aleyküm selam.
    Öncelikle günümüzde satılan eurodizel yakıtlara kışın -20 derecelere kadar donmaması için çeşitli katkılar katılıyor.Kısacası kolay kolay donma olmuyor.
    Yakıtı her zaman söylediğimiz gibi bildik güvenilir bir yerden alın.
    Deponuzun sürekli dolu veya doluya yakın olması daha iyi olur,nedenine gelince dolu veya doluya yakın bir depoda hava daha az olacaktır,yakıt daha çok olduğu için yakıtta bulunan/bulunabilecek su veya buharlaşma sonucu oluşan su daha az olacaktır.Kısaca su ne kadar az ise donma ihtimalide o kadar az olur.
    Aracın güneye bakan kısım da olması sabah yağın bir nebze de olsa ince olmasını,filitrede ki mazotun daha akışkan olmasını ve en önemlisi camınızın buz tutmamasını veya buzunun çözülmesine yardımcı olacaktır.
    Donan bir araç güneş altında öğlen saatlerinde çalışabilir,ancak bu gece ve gündüz sıcaklık farkının çok olduğu bölgelerde daha çok işe yarar.Örneğin gece -25/gündüz -15 derecede bir bölgede işe yaracağına pek ihtimal vermiyorum.
    Motor bloğu veya deposunda yakıtı donan araçlar için servislerin şoklama yaptıklarını duydum.Ancak bu konuda tam bir bilgim yok,güçlü bir aküyle elektrik verdiklerini biliyorum sadece.
    Gece aracı çalıştırmakta bir önlemdir.Çok soğuk bölgelerde ara ara araçlar çalıştırılarak donmalarının önüne geçilmeye çalışılır.


    Bilgim nisbetince cevaplamaya çalıştım.Umarım yeterli olmuştur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -ottoman- -- 8 Aralık 2010; 15:42:30 >




  • Mükerrer mesaj,üzgünüm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -ottoman- -- 8 Aralık 2010; 15:44:13 >
  • 
Sayfa: önceki 8889909192
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.