Şimdi Ara

TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI (87. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.380
Cevap
93
Favori
403.206
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 8586878889
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına

    OBK hocam merhabalar...dizelde setan sayısı daha verimli yanma daha seri sürüş ve daha az emisyon demektir.aynı durum benzindeki oktan için de geçerlidir.Ancak okuduğum bir internet sayfasında düşük hacimli dizel motorlarda yüksek setanın motorun verimini düşürebileceğinden bahsediyor.hatta linki de buhttp://www.motorteknik.org/2009/06/yeni-ckan-benzin-ve-dizel-yaktlar.html

    ben 3-4 depodur bp ultimate diesel kullanıyorum ve piyasadaki en yüksek setan sayısına sahip(55 setan) mesela bu değer opet eurodieselde 51 olarak gösteriliyor.kullandığım yakıtın performansından memnunum ama aklıma da takılmadı değil.acaba 1.5 motor aracıma yüksek setan sayılı dizel mi uygundur yoksa nispeten daha düşük setan mı benim araç için daha makbuldür?teşekkürler...


    Merhabalar.

    Bir yanlış anlaşılma var sanırım. Yazıda yanlış bir ifade yok.

    Düşük hacimli dizel motorlar yüksek devir çevirirler. Ne kadar yüksek devir çevriliyorsa o kadar yüksek setana ihtiyaç vardır. 12 litre hacimli motora sahip bir otobüs, kamyon maksimum 2000 devir çevirirken binek araçlardaki küçük hacimli dizel motorlar 5000 devirde bile sorunsuz çalışabiliyor. Bu durumda ikisinde kullanılan yakıt farklı olmalıdır.

    Düşük hacimli, yüksek devirli dizel motorlarda yüksek devirden dolayı yanma hızlı gerçekleşmelidir. Yoksa yanma gecikir ve vuruntu ve performans düşüşü yaşanır. Bu yüzden düşük hacimli dizellerde yüksek oktan performansı arttırır. Ama büyük hacimli dizellerde ise zaten motor devri küçük hacimlilerin yarısı kadar olduğu için yanma için ayrılan süre de iki katıdır. Bu yüzden yüksek setan gereksiz, hatta zararlıdır.

    Sonuç olarak düşük hacimli binek dizel aracınızda yüksek setanlı dizeli güvenle kullanabilirsiniz. Yanma hızı ile birlikte çekiş de artacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: girana

    O.B.k hocam

    2 hafta önce d-4d corolla aracımı ilk defa serfvisyerine ustaya götürüp 60000 bakımını ustada yaptırdım . ustanın ifadesiyle yağı toyota mobil kullanırken ustamız costrol kullandı.. sorum şu motor sesi artamaya başladı özellikle hareket halindeyken 2300-2400 devirlerde önceden herhangi bi sorun yoktu bakımda önce de hissettim ama hava flitresi kirlenmiştir diye düşünmüştüm ..ustayı aradım dizel motor için gayet iyi dedi...sizce motor sesinin artmasının sebebi nedir...

    lşimdiden teşekkürler



    Merhaba.

    Ustanız castrol'ün hangi yağını kullandı acaba? Servisiniz daha önce mobil'in hangi yağını kullanıyordu? Viskozitelerini biliyor musunuz? Özellikle şu anda motorda olan castrol'ün viskozitesi nedir?

    Uygun olmayan bir viskozite düzgün yağlayamama sonucu sesi artırır. Bu durumda yağı ve ustayı değiştirmeniz gerekebilir.




  • peugeot bipper dizel aracıma yan sanayi yedek parça 20000 bakımında kullandım. yağ hava mazot filtreleri. yağını 10-40dan tavsiye uzerine 0-30 yaptım. değişimden sonra sabah soğuk motorda devir de oynama oluyor.nedendir?


    normalmi acaba.eskiden servis varilden total yağ veriyordu.arac 140 ı geçmiyordu.şu an 165 sn hız.(fabrika 155km/s)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: girana

    O.B.k hocam

    2 hafta önce d-4d corolla aracımı ilk defa serfvisyerine ustaya götürüp 60000 bakımını ustada yaptırdım . ustanın ifadesiyle yağı toyota mobil kullanırken ustamız costrol kullandı.. sorum şu motor sesi artamaya başladı özellikle hareket halindeyken 2300-2400 devirlerde önceden herhangi bi sorun yoktu bakımda önce de hissettim ama hava flitresi kirlenmiştir diye düşünmüştüm ..ustayı aradım dizel motor için gayet iyi dedi...sizce motor sesinin artmasının sebebi nedir...

    lşimdiden teşekkürler



    Merhaba.

    Ustanız castrol'ün hangi yağını kullandı acaba? Servisiniz daha önce mobil'in hangi yağını kullanıyordu? Viskozitelerini biliyor musunuz? Özellikle şu anda motorda olan castrol'ün viskozitesi nedir?

    Uygun olmayan bir viskozite düzgün yağlayamama sonucu sesi artırır. Bu durumda yağı ve ustayı değiştirmeniz gerekebilir.

    hocam servisinkini tam bilmemekle mobil 10-40 olması lazım usta ise costrol 10-40 magnetic kullanadı. yağ değişiminden olmadığını farzedersek 60000- 70000 km relerde d-4d lerde değişmesi gereken bir şey varmıdır sizce (motor sesinin artmasını etki eden?)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına

    OBK hocam merhabalar...dizelde setan sayısı daha verimli yanma daha seri sürüş ve daha az emisyon demektir.aynı durum benzindeki oktan için de geçerlidir.Ancak okuduğum bir internet sayfasında düşük hacimli dizel motorlarda yüksek setanın motorun verimini düşürebileceğinden bahsediyor.hatta linki de buhttp://www.motorteknik.org/2009/06/yeni-ckan-benzin-ve-dizel-yaktlar.html

    ben 3-4 depodur bp ultimate diesel kullanıyorum ve piyasadaki en yüksek setan sayısına sahip(55 setan) mesela bu değer opet eurodieselde 51 olarak gösteriliyor.kullandığım yakıtın performansından memnunum ama aklıma da takılmadı değil.acaba 1.5 motor aracıma yüksek setan sayılı dizel mi uygundur yoksa nispeten daha düşük setan mı benim araç için daha makbuldür?teşekkürler...


    Merhabalar.

    Bir yanlış anlaşılma var sanırım. Yazıda yanlış bir ifade yok.

    Düşük hacimli dizel motorlar yüksek devir çevirirler. Ne kadar yüksek devir çevriliyorsa o kadar yüksek setana ihtiyaç vardır. 12 litre hacimli motora sahip bir otobüs, kamyon maksimum 2000 devir çevirirken binek araçlardaki küçük hacimli dizel motorlar 5000 devirde bile sorunsuz çalışabiliyor. Bu durumda ikisinde kullanılan yakıt farklı olmalıdır.

    Düşük hacimli, yüksek devirli dizel motorlarda yüksek devirden dolayı yanma hızlı gerçekleşmelidir. Yoksa yanma gecikir ve vuruntu ve performans düşüşü yaşanır. Bu yüzden düşük hacimli dizellerde yüksek oktan performansı arttırır. Ama büyük hacimli dizellerde ise zaten motor devri küçük hacimlilerin yarısı kadar olduğu için yanma için ayrılan süre de iki katıdır. Bu yüzden yüksek setan gereksiz, hatta zararlıdır.

    Sonuç olarak düşük hacimli binek dizel aracınızda yüksek setanlı dizeli güvenle kullanabilirsiniz. Yanma hızı ile birlikte çekiş de artacaktır.

    teşekkürler hocam emeğine sağlık.forever yüksek setan




  • Değerli otomobil uzmanı,
    1.3 cdti Astra'larda kullanılan turbo ile 1.3 cdti Corsa'larda kullanılan turbo aynımı? Daha doğrusu her iki aracın dizel motorları aynı mı?
    Astra dizellerde selenoid valf denilen parça neden sürekli bozuluyor da, Corsa'larda böyle bir sorun yok?
    Bu iki araçtaki dizel motor ve yan ekipmanlarının(egr valfi, yüksek basınç valfi, turbo) işleyişi hakkında bilgi verebilirmisiniz?
    Aynı altyapıdan gelen Astra, Corsa, Fiat Albea motorlarından; neden en çok sıkıntı Astra cdti lerde ortaya çıkmakta? En müzmin sorunu; selenoid ve Egr valfi.
    Yapısal bir sorun mu var dizel Astra'larda?
    Bir de: Astra'larda kullanılan altı ileri şanzumanın artı ve eksileri nelerdir?
    Bu araçlardaki uygulamalarda, bir uzman olarak kafanıza yatmayan ne gibi eksiler mevcut(Astra dizel açısından soruyorum).
    Yakın bir zamanda Dizel bir Astra almayı düşünüyorum, fakat almak istediğim bu araçta sanki yapısal bir eksiklik ya da fazlalık sözkonusu. Üzerinde EGR valfi taşıyan araçlara hep soğuk baktığım için de olabilir bu düşüncem.
    Astra 1.3 cdti lerde meydan gelen yüksek basınç valfi arızasına neyin sebebiyet verdiğini anlamak istiyorum.
    Astra dizellerdeki artılar ve eksiler konusunda yardımcı olursanız sevinirim.
    Teşekkürler..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otuuuz5 -- 25 Ekim 2010; 22:10:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına

    OBK hocam merhabalar...dizelde setan sayısı daha verimli yanma daha seri sürüş ve daha az emisyon demektir.aynı durum benzindeki oktan için de geçerlidir.Ancak okuduğum bir internet sayfasında düşük hacimli dizel motorlarda yüksek setanın motorun verimini düşürebileceğinden bahsediyor.hatta linki de buhttp://www.motorteknik.org/2009/06/yeni-ckan-benzin-ve-dizel-yaktlar.html

    ben 3-4 depodur bp ultimate diesel kullanıyorum ve piyasadaki en yüksek setan sayısına sahip(55 setan) mesela bu değer opet eurodieselde 51 olarak gösteriliyor.kullandığım yakıtın performansından memnunum ama aklıma da takılmadı değil.acaba 1.5 motor aracıma yüksek setan sayılı dizel mi uygundur yoksa nispeten daha düşük setan mı benim araç için daha makbuldür?teşekkürler...


    Merhabalar.

    Bir yanlış anlaşılma var sanırım. Yazıda yanlış bir ifade yok.

    Düşük hacimli dizel motorlar yüksek devir çevirirler. Ne kadar yüksek devir çevriliyorsa o kadar yüksek setana ihtiyaç vardır. 12 litre hacimli motora sahip bir otobüs, kamyon maksimum 2000 devir çevirirken binek araçlardaki küçük hacimli dizel motorlar 5000 devirde bile sorunsuz çalışabiliyor. Bu durumda ikisinde kullanılan yakıt farklı olmalıdır.

    Düşük hacimli, yüksek devirli dizel motorlarda yüksek devirden dolayı yanma hızlı gerçekleşmelidir. Yoksa yanma gecikir ve vuruntu ve performans düşüşü yaşanır. Bu yüzden düşük hacimli dizellerde yüksek oktan performansı arttırır. Ama büyük hacimli dizellerde ise zaten motor devri küçük hacimlilerin yarısı kadar olduğu için yanma için ayrılan süre de iki katıdır. Bu yüzden yüksek setan gereksiz, hatta zararlıdır.

    Sonuç olarak düşük hacimli binek dizel aracınızda yüksek setanlı dizeli güvenle kullanabilirsiniz. Yanma hızı ile birlikte çekiş de artacaktır.


    O zaman 1.6tdci 109hp motor bu bağlamda düşük setanlı yakıt kullanmak daha mı uygun olacak. Çünkü ben de Bp kullanıyorum, bu durumda yakıtı değiştirmem gerekebilir. Ayrıca yukarıya bir mesaj yazmıştım, ona da kısaca yanıt alabilirsem çok sevinirim. İyi günler.

    mesaj




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otuuuz5

    Değerli otomobil uzmanı,
    1.3 cdti Astra'larda kullanılan turbo ile 1.3 cdti Corsa'larda kullanılan turbo aynımı? Daha doğrusu her iki aracın dizel motorları aynı mı?
    Astra dizellerde selenoid valf denilen parça neden sürekli bozuluyor da, Corsa'larda böyle bir sorun yok?
    Bu iki araçtaki dizel motor ve yan ekipmanlarının(egr valfi, yüksek basınç valfi, turbo) işleyişi hakkında bilgi verebilirmisiniz?
    Aynı altyapıdan gelen Astra, Corsa, Fiat Albea motorlarından; neden en çok sıkıntı Astra cdti lerde ortaya çıkmakta? En müzmin sorunu; selenoid ve Egr valfi.
    Yapısal bir sorun mu var dizel Astra'larda?
    Bir de: Astra'larda kullanılan altı ileri şanzumanın artı ve eksileri nelerdir?
    Bu araçlardaki uygulamalarda, bir uzman olarak kafanıza yatmayan ne gibi eksiler mevcut(Astra dizel açısından soruyorum).
    Yakın bir zamanda Dizel bir Astra almayı düşünüyorum, fakat almak istediğim bu araçta sanki yapısal bir eksiklik ya da fazlalık sözkonusu. Üzerinde EGR valfi taşıyan araçlara hep soğuk baktığım için de olabilir bu düşüncem.
    Astra 1.3 cdti lerde meydan gelen yüksek basınç valfi arızasına neyin sebebiyet verdiğini anlamak istiyorum.
    Astra dizellerdeki artılar ve eksiler konusunda yardımcı olursanız sevinirim.
    Teşekkürler..



    Astra ile corsa ve albea motorları arasındaki en temel farklar değişken geometrili turbo ve yazılım farklarıdır. Aynı blok üstüne astra'da değişken geometrili turbo ile farklı devir bantlarında daha yüksek basınç uygulanabilmekte.

    Aynı motordan daha yüksek güç alabilmek için uygulanan bu yüksek basınç tabi ki daha gelişmiş bir hava şarj sistemi gerektiriyor. Bu noktada da devreye değişken geometrili turbo giriyor. Değişken geometrili turboda ise sabit geometrili turboya ilave olarak basınç kontrol valfi bulunuyor. Sabit geometrili turboda böyle bir valf sorunu duyulmazken değişken geometrili turboya sahip astra cdti'da bu sorun daha yaygın duyuluyor. Corsanın turbosu da değişken geometrili olsaydı onda da benzer sorunlar oluşacaktı. Bu değişken geometrili turbonun artılarının yanında getirdiği bir risk. Almak ya da almamak size kalmış.

    6 ileri şanzımanın hiçbir eksi yönü yok. Aksine düşük hacimli turbodizel araçlarda bence çok büyük bir gerekliliktir dar aralıklı çok vitesli şanzımanlar.

    EGR sadece astra'da değil piyasadaki dizel-benzinli hemen hemen tüm araçlarda mevcut bir sistemdir.

    Astra'da kullanılan değişken geometrili turbolu 90 ve 95 hp'lik cdti motorun benim gördüğüm veya teşhis edebildiğim bir tasarım hatası yok. Benzer sorunlarla tüm turbodizel araçlarda karşılaşılınabilinir. Sorunlu bir motor değil. Aksine hacmine göre son derece başarılı, uzun kilometreler boyunca stabil çalışan bir motordur.

    EGR, dizelin genel çalışma mantığı gibi konular için vakit bulursam ayrı konu açarım. Burada birkaç cümlede geçilecek konular değil.

    Kolay gelsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: @immortal


    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına

    OBK hocam merhabalar...dizelde setan sayısı daha verimli yanma daha seri sürüş ve daha az emisyon demektir.aynı durum benzindeki oktan için de geçerlidir.Ancak okuduğum bir internet sayfasında düşük hacimli dizel motorlarda yüksek setanın motorun verimini düşürebileceğinden bahsediyor.hatta linki de buhttp://www.motorteknik.org/2009/06/yeni-ckan-benzin-ve-dizel-yaktlar.html

    ben 3-4 depodur bp ultimate diesel kullanıyorum ve piyasadaki en yüksek setan sayısına sahip(55 setan) mesela bu değer opet eurodieselde 51 olarak gösteriliyor.kullandığım yakıtın performansından memnunum ama aklıma da takılmadı değil.acaba 1.5 motor aracıma yüksek setan sayılı dizel mi uygundur yoksa nispeten daha düşük setan mı benim araç için daha makbuldür?teşekkürler...


    Merhabalar.

    Bir yanlış anlaşılma var sanırım. Yazıda yanlış bir ifade yok.

    Düşük hacimli dizel motorlar yüksek devir çevirirler. Ne kadar yüksek devir çevriliyorsa o kadar yüksek setana ihtiyaç vardır. 12 litre hacimli motora sahip bir otobüs, kamyon maksimum 2000 devir çevirirken binek araçlardaki küçük hacimli dizel motorlar 5000 devirde bile sorunsuz çalışabiliyor. Bu durumda ikisinde kullanılan yakıt farklı olmalıdır.

    Düşük hacimli, yüksek devirli dizel motorlarda yüksek devirden dolayı yanma hızlı gerçekleşmelidir. Yoksa yanma gecikir ve vuruntu ve performans düşüşü yaşanır. Bu yüzden düşük hacimli dizellerde yüksek oktan performansı arttırır. Ama büyük hacimli dizellerde ise zaten motor devri küçük hacimlilerin yarısı kadar olduğu için yanma için ayrılan süre de iki katıdır. Bu yüzden yüksek setan gereksiz, hatta zararlıdır.

    Sonuç olarak düşük hacimli binek dizel aracınızda yüksek setanlı dizeli güvenle kullanabilirsiniz. Yanma hızı ile birlikte çekiş de artacaktır.


    O zaman 1.6tdci 109hp motor bu bağlamda düşük setanlı yakıt kullanmak daha mı uygun olacak. Çünkü ben de Bp kullanıyorum, bu durumda yakıtı değiştirmem gerekebilir. Ayrıca yukarıya bir mesaj yazmıştım, ona da kısaca yanıt alabilirsem çok sevinirim. İyi günler.

    mesaj


    Alıntıladığınız kısımda da net bir şekilde açıkladığım üzere düşük hacimli turbodizel motorlarda yüksek setan daha iyidir. Düşük hacimden kasıt ise yaklaşık olarak 3000 cc ve altıdır.

    Yukarıdaki sorunuzun cevabını ise bu başlıkta defalarca ayrıntılı bir şekilde yazdım. Burada özet yazarak sizi eksik bilgilendirmek istemem. Ayrıntılı okumanızda fayda var.




  • Bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: @immortal


    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına

    OBK hocam merhabalar...dizelde setan sayısı daha verimli yanma daha seri sürüş ve daha az emisyon demektir.aynı durum benzindeki oktan için de geçerlidir.Ancak okuduğum bir internet sayfasında düşük hacimli dizel motorlarda yüksek setanın motorun verimini düşürebileceğinden bahsediyor.hatta linki de buhttp://www.motorteknik.org/2009/06/yeni-ckan-benzin-ve-dizel-yaktlar.html

    ben 3-4 depodur bp ultimate diesel kullanıyorum ve piyasadaki en yüksek setan sayısına sahip(55 setan) mesela bu değer opet eurodieselde 51 olarak gösteriliyor.kullandığım yakıtın performansından memnunum ama aklıma da takılmadı değil.acaba 1.5 motor aracıma yüksek setan sayılı dizel mi uygundur yoksa nispeten daha düşük setan mı benim araç için daha makbuldür?teşekkürler...


    Merhabalar.

    Bir yanlış anlaşılma var sanırım. Yazıda yanlış bir ifade yok.

    Düşük hacimli dizel motorlar yüksek devir çevirirler. Ne kadar yüksek devir çevriliyorsa o kadar yüksek setana ihtiyaç vardır. 12 litre hacimli motora sahip bir otobüs, kamyon maksimum 2000 devir çevirirken binek araçlardaki küçük hacimli dizel motorlar 5000 devirde bile sorunsuz çalışabiliyor. Bu durumda ikisinde kullanılan yakıt farklı olmalıdır.

    Düşük hacimli, yüksek devirli dizel motorlarda yüksek devirden dolayı yanma hızlı gerçekleşmelidir. Yoksa yanma gecikir ve vuruntu ve performans düşüşü yaşanır. Bu yüzden düşük hacimli dizellerde yüksek oktan performansı arttırır. Ama büyük hacimli dizellerde ise zaten motor devri küçük hacimlilerin yarısı kadar olduğu için yanma için ayrılan süre de iki katıdır. Bu yüzden yüksek setan gereksiz, hatta zararlıdır.

    Sonuç olarak düşük hacimli binek dizel aracınızda yüksek setanlı dizeli güvenle kullanabilirsiniz. Yanma hızı ile birlikte çekiş de artacaktır.


    O zaman 1.6tdci 109hp motor bu bağlamda düşük setanlı yakıt kullanmak daha mı uygun olacak. Çünkü ben de Bp kullanıyorum, bu durumda yakıtı değiştirmem gerekebilir. Ayrıca yukarıya bir mesaj yazmıştım, ona da kısaca yanıt alabilirsem çok sevinirim. İyi günler.

    mesaj


    Alıntıladığınız kısımda da net bir şekilde açıkladığım üzere düşük hacimli turbodizel motorlarda yüksek setan daha iyidir. Düşük hacimden kasıt ise yaklaşık olarak 3000 cc ve altıdır.

    Yukarıdaki sorunuzun cevabını ise bu başlıkta defalarca ayrıntılı bir şekilde yazdım. Burada özet yazarak sizi eksik bilgilendirmek istemem. Ayrıntılı okumanızda fayda var.

    Bilgilendirmeniz için teşekkürler. Geçmiş mesajlara bakmıştım ama çok ayrıntılı değildi. Tekrar kontrol edeceğim. İyi günler.




  • Merhabalar O.B.K hocam
    toyota corolla dizeldeki bu ses neden olabilir.
    Belirtmek istediğim ustaya götürmeden önce başlamıştı motor sesdinin artması..


    yardım ederseniz sevinirim..
  • Aracı deli gibi zorlayıp yükek devirlerde rampa çıkıp aracı evin otoparkına koyum stop ederseniz turbo kitlenir.

    Türbo yüksek devirlerde kıpkırmızı kızarabiliyor, motor yağı ile yağlanıyor ve oğuyor.
    Aracı stop etmeden evvel muhakkak kısa bir süre rolantide çalıştınki turbo soğusun
    Dikkat edilecek unsur bu !!!!!
  • o.b.k hocam size bir sorum olacak yurt disinda kaliyorum arabam espace 3 2.2 dci 115 hp aracimin enjectorleri 5 000 km once 3 tanesi tamir 1 tanesinide degistirildi comman rail ayarlari yapildi 11 lt olan yakit sarfiyati 7.5 lt dustu mazot pompasininda benden onceki sahibi ic parcalarini degistitmis tum bakimlarini zamanindan once yaptiririm egr valfinin oldugu kismi temizlettim burdaki opel servisi tanidikdi ona yaptirtdim egr valfinin fisini cektik bu motorlarda fazla bi fonksiyonu yokmus egr valfi takiliyken de takili deyilkende 100 km giderken 130 140 km ye cikmak icin kaza bastigimda duman atiyor tam siyah degil bir kac saniye degil bayabi atiyor servis dci motorun problemi diyor yani sadece hizlanmalarda birkac saniye atsa anlayacam benimde aklima turbo , debimetre geliyor yardimci olursaniz sevinirim simdiden tesekkurler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kemal 03

    o.b.k hocam size bir sorum olacak yurt disinda kaliyorum arabam espace 3 2.2 dci 115 hp aracimin enjectorleri 5 000 km once 3 tanesi tamir 1 tanesinide degistirildi comman rail ayarlari yapildi 11 lt olan yakit sarfiyati 7.5 lt dustu mazot pompasininda benden onceki sahibi ic parcalarini degistitmis tum bakimlarini zamanindan once yaptiririm egr valfinin oldugu kismi temizlettim burdaki opel servisi tanidikdi ona yaptirtdim egr valfinin fisini cektik bu motorlarda fazla bi fonksiyonu yokmus egr valfi takiliyken de takili deyilkende 100 km giderken 130 140 km ye cikmak icin kaza bastigimda duman atiyor tam siyah degil bir kac saniye degil bayabi atiyor servis dci motorun problemi diyor yani sadece hizlanmalarda birkac saniye atsa anlayacam benimde aklima turbo , debimetre geliyor yardimci olursaniz sevinirim simdiden tesekkurler


    Merhaba.

    Böyle bir durumda ilk akla gelen enjektörler ve mazot pompasıdır. Ama sizin aracınızda bu elemanlar daha yeni elden geçirilmiş.

    EGR hiçbir şartta böyle bir dumana sebep olmaz.

    Eğer duman varsa ya yakıt fazla veya düzensizdir, ya da hava yakıt kadar yeterli gelmiyordur. Yakıt için enjektör ve pompalara ve akışmetreye bakılır. Hava emişi için ise turboya bakılır.

    Aracın çekişinde bir sıkıntı varsa, yani duman atarken araç düzgün ivmelenmiyorsa yakıtın yeterli gelmesine rağmen motor hava emişi beslenemiyor demektir ki turboda sorun vardır. Turbonun kendinde veya wastegate ve dumpvalfinde sorun olabilir.

    Duman atarken çekiş düzgünse hatta nispeten daha iyi ise akışmetrede sıkıntı olabilir.

    Cevabınıza göre yardımcı olmaya çalışalım.




  • Turbo dizel aracı olup da kullanmayı bilmeyen o kadar çok kiş var ki bunların da büyük çoğunluğu şirket aracı kullananlar ve turbodizel motorlu araç kullanmaya yeni başlayan kişiler. Geçen gün Ata Sanayi tarafına lastik almaya gitmiştim, dört kişi arabanın yakıtını sordu, birisi de parçacıdan tam çıkarken kapıyı açıp "Abi merak ediyorum, ne kadar yakıyorbu. 450 liradan aşağı düşemedim ben" dedi. Ben de cevap olarak 1500-2000 devir arasında kullanması gerektiğini söyledim.

    Daha çok Konya Yolu güzergâhını kullandığım için de olabilir, arabayı düz yolda 1700 civarı, yokuşta 2000 devirde (Max tork değeri) kullanıyor, yokuşta 2500 devirde düz yolda ise 2000'i geçince vites değiştriiyorum. 2500 cc'lik motor, 100 km'de 10 litre eurodizel yaktı.
  • cekisinde bi problem yok gaza bastigim zaman araba karsiligini veriyor. bi de hocam gecen sene tr ye gelirken bi ara arabayi zorlamisti 160 170 gittim yarim saat kadar.sonra trafige takildim 3 dk kadar bekledim motoru stop ettim.sonra tekrar yola devam etmek istedim kalkis yapamadim turbo kitlenmis heralde egzostan siyah duman cikiyordu ama acayip sekilde neyse zorzoruna devam ettim 20 dk gittim hersey normale dondu bu sizce sebep olabilirmi .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kemal 03

    cekisinde bi problem yok gaza bastigim zaman araba karsiligini veriyor. bi de hocam gecen sene tr ye gelirken bi ara arabayi zorlamisti 160 170 gittim yarim saat kadar.sonra trafige takildim 3 dk kadar bekledim motoru stop ettim.sonra tekrar yola devam etmek istedim kalkis yapamadim turbo kitlenmis heralde egzostan siyah duman cikiyordu ama acayip sekilde neyse zorzoruna devam ettim 20 dk gittim hersey normale dondu bu sizce sebep olabilirmi .


    Bu olay akışmetreyi, enjektörleri, pompayı zorlamaz. Sadece turboyu zorlar, bozar. Ancak siz aracın çekişinde bir problem olmadığını söylüyorsunuz. Bu nokta sorunun turbodan olma ihtimalini de zayıflatıyor. Enjektörler ve pompanın düzgün şekilde ayarlandığından eminsinizdir umarım?
  • hocam simdi enjektorleri yaptirdim yakit 100 km 11 lt ken simdi 7.5lt dustu ama dedigim gibi pompanin ic parcalarini benden onceki sahibi degistirtmis sadece elimde faturasi var ondan biliyorum sizcede pompa ve enjektorler ayarsiz olsa yakitta bu kadar azalma olabilirmi. vakit ayirip sorularima cevap yazdiginiz icin tesekkur ederim
  • Merhaba O.B.K Hoca
    Turbo dizel araçlar için turbo timer uygulanması ve bu konudaki önerileriniz nelerdir. Saygılarımla.
  • 
Sayfa: önceki 8586878889
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.