Şimdi Ara

turbolu dizel motor ve start stop etkisi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
3.628
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar ,

    İş yerinde yeni kasa fiat doblo var 1.3 m.jet malum araçta start stop var.

    Sormak istediğim şu , benim bildiğim dizel araçlarda arabayı kapatmadan önce 1 dk gibi bir süre turbonun içindeki basıncın

    boşalması gerektiği için beklenmesi gerek diyorlar.

    Şimdi ben ofisin önüne geldiğimde , ofisin önünde durduğum anda debriyajdan çekip boşa aldığımda start stop devreye giriyor motor kapanıyor bende doğal olarak

    kontağı kapatıp gidiyorum.ama bu sefer bu bekleme olayı olmamış oluyor.Turbonun içinde hava kalmış olmuyor mu ? bunun bir zararı olur mu ?



  • Olmaz.
  • Simdi biz araci park ederken gazdan ayagimizi cekiyoruz. Araba otomatik oldugu icin rolantide gidiyor. Durup p ye aldiktan sonra yine beklemek gerek mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bence start and stop motor ömrü ve turbo ömrünü kısaltığı düşüncesindeyim çünkü her dur kalk ta motor yağsız çalışıyo bir süre.Turboda yağsız çalışıyo ve tuboda hava basıncı ile dönerken birden duruyo boşta kalan turbo uzun ömürlü olucağını sanmıyorum sürekli sıkışık trafikte kalıp ve sürekli start stop devreye giriyorsa. Çünkü motor aşınmaları genelde motorun ilk çalışma anlarında olmakta.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ogretmenht

    Simdi biz araci park ederken gazdan ayagimizi cekiyoruz. Araba otomatik oldugu icin rolantide gidiyor. Durup p ye aldiktan sonra yine beklemek gerek mi?

    Kişisel düşüncemi söyleyeyim. Park ettikten sonra yaklaşık 30 saniye bekleyip kapatmanız yerinde olur. (Aceleniz yoksa)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benim bildiğim start stop devre dışı bırakılabiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    bence start and stop motor ömrü ve turbo ömrünü kısaltığı düşüncesindeyim çünkü her dur kalk ta motor yağsız çalışıyo bir süre.Turboda yağsız çalışıyo ve tuboda hava basıncı ile dönerken birden duruyo boşta kalan turbo uzun ömürlü olucağını sanmıyorum sürekli sıkışık trafikte kalıp ve sürekli start stop devreye giriyorsa. Çünkü motor aşınmaları genelde motorun ilk çalışma anlarında olmakta.

    anlatmak istediğim bu işte :) heleki bazen trafikte 2 saniyelik bir duraksamada bile motoru kapanıyor tekrar çalışıyor bu marşı bozmazmı ? ayrıca 2 saniyede motoru kapatıp tekar açarak daha fazla yakıt harcaamazmı sürekli kapat aç kapat aç ? boşta dursa daha az yakar .

    Ayrıca start stoplu araçlar alırken start stop için verilen fiyat farkı ile yapacağımız tasaruf 10 senede bile amorti etmiyor demişlerdi ne derecede doğrudur bilmiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pasa_

    benim bildiğim start stop devre dışı bırakılabiliyor.

    tabiki devre dışı bırakalaibliyoruz ama araca koymalarının bi sebebi var sonuçta ama benim merak ettiğim turboya zararı olup olmadığı
  • Marş motorlarını daha dayanıklı yaptıklarını biliyorum normal marş motorlarından daha uzun ömürlüler.Fakat motorları değiştirmeden direk adapte edilme gibi bir sistem bu start stop. Bazı firmalarda bu start stopla ilgili motorlarda farklıklıklar yapıldığını biliyorum pistonların daha hızlı çalışması için belli bir seviyede kaldığını.Ancak bütün markalarda olup olmadığını bilmiyorum.Ayrıyetten sıkışık trafikte start stop kullanmak yakıt tüketimini azaltmaktan çok artırabilir aracın çalıtırma nedeniyle daha fazla yakıt tüketebilir.Genelde kullanma klavuzlarında böyle durumlarda start stopu devre dışı bırakılması gerektiği yazılı.
  • neyi tartışıyorsunuz arkadaşlar otomobil firmaları milyonlarca dolar harcayarak ARGE yapıyorlar. Herhalde bunlarıda düşünerek adamlar start-stop u ve altyapısını oluşturmuşlardır. Bence boşa konuşuyoruz.
  • Bu efsaneleri atlatamadık bir türlü.

    Bekleme durumu sadece aracı yüksek devirlere zorlayıp ardından durmanız halinde geçerlidir.

    Park yerine dip gaz 4000 devir gelip hemen stop mu ediyoruz? Ya da sıkışık trafikte rölantide dur-kalk yapan dizel aracın turbosu ne kadar basınç üretecek, ne kadar devirle dönecek?

    Varacağı yere ulaşmadan kısa süre önce normal tempoda sürülen turbolu araçta yok 1 dk bekleme falan hiç gerek olmayan bir durumdur. En basitinden park manevraları sırasında rölanti devri civarında geçen süre fazlasıyla yeterlidir, bir daha üzerine ekstra beklemeye gerek yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    bence start and stop motor ömrü ve turbo ömrünü kısaltığı düşüncesindeyim çünkü her dur kalk ta motor yağsız çalışıyo bir süre.Turboda yağsız çalışıyo ve tuboda hava basıncı ile dönerken birden duruyo boşta kalan turbo uzun ömürlü olucağını sanmıyorum sürekli sıkışık trafikte kalıp ve sürekli start stop devreye giriyorsa. Çünkü motor aşınmaları genelde motorun ilk çalışma anlarında olmakta.

    Motor aşınmalarının ilk çalıştırmada fazla olmasının sebebi uzun süre çalışmadan bekleyen motordaki yağın zamanla süzülerek karterde toplanmasından ötürü. Bu durumda motor tekrar çalıştırıldığında yağın tekrar motorun her tarafına ulaşması için geçen bir kaç saniyede çok kısa süreli yeterince yağlanmadan çalışması durumu söz konusu olabiliyor.

    Kısa süreli stop-start yapan motorda ise yağın hemen aşağıya süzülmesi ve motorun yağsız kalması pek olası değil.




  • Eski şehir efsanelerine bu kadar bağlı kalmayın...

    Son 20-30 saniye zaten arabamızı düşük devirde kullanıyoruz.
    Önemli olan motor stop etmeden önce son 20-30 saniyeyi sakin geçirmesi. Hiç birimiz dip gaz yapıp, 3000-4000 d/d'da kontağı kapatıp arabadan inmiyoruz.

    Sabahları da aynı şekilde, aracı çalıştırıp 1 dakika beklemekten bahsedenler oluyor.
    Siz zaten otoparktan çıkana, trafiğe çıkana kadar sakin gidiyorsanız, beklemenize gerek yok. Bırakın arabanın bütün mekaniği beraber ısınsın.

    Start-stop konusunda ise, merak etmeyin, fabrikadaki mühendisler sizden çok düşünmüşlerdir.
    Ayrıca her durduğunuzda da araç stop etmiyor. Eğer uygun değilse veya sıklaşmazsa start-stop devreye girmiyor.
    Klima, düşük motor sıcaklığı gibi kriterler kontrol ediliyor.

    Ayrıca sıcak motorun ilk çalıştırmasında motor bir zarar görmez. Yağlama için korkmaya gerek yok, bütün yağ süzülüp kartere dolmaz.

    Start-stop'un en verimli olduğu yerler, araç trafiğinin az olduğu ve trafik ışıkları yüzünden duraklamanın olduğu yerler.
    Sıkışık trafikte çok verimli olduğunu düşünmüyorum.




  • Zaten bir çok cevap verilmiş ben tek bir şey söylemek istiyorum; gerek yok ancak içiniz rahat edecekse park etmeye yakın stop-start sistemini devre dışı bırakın ve istediğiniz kadar bekleyip motoru öyle kapatın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    bence start and stop motor ömrü ve turbo ömrünü kısaltığı düşüncesindeyim çünkü her dur kalk ta motor yağsız çalışıyo bir süre.Turboda yağsız çalışıyo ve tuboda hava basıncı ile dönerken birden duruyo boşta kalan turbo uzun ömürlü olucağını sanmıyorum sürekli sıkışık trafikte kalıp ve sürekli start stop devreye giriyorsa. Çünkü motor aşınmaları genelde motorun ilk çalışma anlarında olmakta.

    Yağsız çalışmıyor, ek akü gerekli elektriği sağlayarak bu tip sistemlere güç veriyor ve olması gereken işlemler devam ediyor..

    BU SİSTEME SAHİP ARACI STOP ETMEDEN ÖNCE BİR SÜRE BEKLEMEKTE FAYDA VAR..

    Mümkünse stop edileceği zaman start stop devre dışı bırakılıp aracı 1dk kadar rölantide çalıştırmak faydalı olacaktır..

    Ek olarak bu sistemde araç tamamen stop ediyor olarak düşünülmemeli, gerekli yağlama vs. işlemler ek akü yardımıyla devam ediyor..

    Bu aküde frenleme gibi enerji geri kazanımı yapılabileceği durumlarda şarj ediliyor..

    Korkacak bir durum yok.. Son olarak bu sistemin marş motoru da ona özel tasarlanmıştır, standart araçlar gibi düşünmemek lazım..




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.