Şimdi Ara

!!! TURBO TAKILIRSA??!!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
56
Cevap
1
Favori
61.366
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar,

    Sonradan arabaya Turbo takılabilirmi, takılırsa ne kadar sağlıklı olur? Takanlar varmı aranızda.?? Arabadan arabaya değişirmi?

    Mesela 106 Peugeotlara takılırsa ne olur?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Arabalara Sonradan Turbo Takmak: Kapsamlı Bir Kılavuz

    Turbo Takılabilecek Araçlar:

    Turbo, hem benzinli hem de dizel araçlara sonradan takılabilen bir performans parçasıdır. Turbosuz araçlara turbo takmak mümkündür, ancak bu karmaşık bir işlemdir ve bazı özel düzenlemeler gerektirebilir.

    Arabaya Turbo Takmanın Faydaları:

    • Artırılmış güç ve tork: Turbo, motorun daha fazla hava ve yakıt almasını sağlayarak güç ve torkunu önemli ölçüde artırabilir.
    • Daha iyi yakıt verimliliği: Turbo, motorun daha verimli çalışmasına yardımcı olarak yakıt verimliliğini artırabilir.
    • Gelişmiş sürüş deneyimi: Turbo, araçlara daha hızlı hızlanma ve genel olarak daha sportif bir sürüş deneyimi sağlar.

    Arabaya Turbo Takmanın Yasal Yönleri:

    Türkiye'de sonradan turbo takmak yasal değildir. Ancak, bazı durumlarda trafik tescil kuruluşlarından özel izin alarak aracına turbo taktırabilirsin. Bu izin, aracın turbo takılmaya uygun olduğunun ve güvenlik standartlarını karşıladığının tespit edilmesini gerektirir.

    Sonradan Turbo Takma Süreci:

    Arabaya sonradan turbo takmak, aşağıdaki adımları içeren karmaşık bir işlemdir:

    • Motorun turboya uyum sağlaması için modifikasyonlar yapılması
    • Egzoz ve emme sistemlerinin değiştirilmesi
    • Yakıt sistemi ve elektronik sistemlerin güncellenmesi
    • Turbo ve ilgili bileşenlerin kurulumu
    • Motorun yeniden ayarlanması ve iyileştirilmesi

    Önemli Hususlar:

    • Turbosuz bir araca turbo takmak teknik bilgi ve deneyim gerektirir.
    • İşlem, aracın güvenliğini ve performansını etkileyebilir.
    • Aracına turbo taktırmadan önce, potansiyel maliyetleri, faydaları ve yasal yönleri dikkatlice değerlendirmelisin.
    • Turbo taktıracaksan, güvenilir ve yetkili bir tamirci veya otomotiv atölyesi seçtiğinden emin ol.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • arabanın azına edersin çok sağlıklı olmaz sıfırdan alcaksın en iyisi odur abicim sonradan taktırırsan uymaz felan çok sorun çıkar
  • urbo arabaların şanzımanı falan farklı oluyo heralde çünkü turbo demek bg ve torkta artış demek ve sıradan bir şanzıman yükselen torkun sewiesini taşımayabilir
  • Ülkemizde ÇOk sayıda turbo 106 mevcut en az 10 tane derim

    Amacının ne olduğuna göre wede cebindeki para ile doğru orantılı olarak ii işler olabilir

    İşe çıka turbo pejo j9 intercoolerı ile giricem sadece bov sesi istiyorum diosan bence uzak dur ama

    Elimde 5000 euro para war yada dolar yada takribi para war diyorsan

    Garett olsun KKK olsun sıfır bir turbo alabilrsin basit bir iş için gt35 yeterli olur

    Tial bov Tial wastegas alırsın pipingi istersen para werir alırsın yada tr de bu iş iyi yapılıyor ucuza mal edersin

    Turbo hakkında çok olmasada bişiler yazmıştım foruma onları okursan yayarlı olur

    Senin aracına turbo uygulayacaksak en basitinden arabayı alçatmak stabilizor wede kulegerileri ile belki drilled rotorlar lazım olabilir

    Kısacası turbo ile 100 hp gibi bişi alırsan wede aracının tabuta dönememsi için önlemler almak gerekir

    Tr de bir turboyu çıkma yada sıfır parçaların kombinasyonu halinde 2000 dolara bile taktıra bilirsin ama

    Sana tavsiyem paran çok olmalı genelde çıkma olsada temiz parçalar ile SAĞLAM ustalar ile işe başla

    Bu işte en önemlisi usta wede kendine bir donor car seç yani

    Kafandaki tubo uygulamasını yapmış werim almış bir araba bul cardomain.com olur başka site olur herneyse

    Bu iş 2-3 milyon ile olucak iş değil ustanın parasını fazla fazla wericeksin

    Wede parçalarını kaliteli seçiçeksin

    Custom kit alman tavsiyem buda uygulama göre değişen fiyatlarda ama ortalama 3500 dolar die biliriz

    Bir bu kadar olmasada 1500 en az arabaya harca yaydır gergidir disc tir

    Güvenlik önemli sen olmadığın zaman arabanı kim kullanıcak dimi ?




  • sonradan benzinli arabaya turbo takılmaz bu artan basınçla sıcaklığın artmasına bu iki etkinin de motorun ömrünü büyük bir hızla tüketmesine neden olacaktır.

    dizellere takılabilir çünkü zaten yüksek basınç ve yüksek sıcaklıkta çalışan motorlardır..
  • bu söylediğim olaya gelişen teknolojiyle farklı bir durum oluşturulduysa o zaman bu durum araştırılıp değerlendirilmeli..bu konuda derin bir bilgiye sahip değilim.
  • her arabaya her şey takılabilir paran olduğu sürece


    quote:

    Orjinalden alıntı: emre.

    sonradan benzinli arabaya turbo takılmaz bu artan basınçla sıcaklığın artmasına bu iki etkinin de motorun ömrünü büyük bir hızla tüketmesine neden olacaktır.

    dizellere takılabilir çünkü zaten yüksek basınç ve yüksek sıcaklıkta çalışan motorlardır..
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Turbo mu Manifold mu!
    13 yıl önce açıldı
    FSI MOTORA LPG TAKILIR MI ?
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: emre.

    sonradan benzinli arabaya turbo takılmaz bu artan basınçla sıcaklığın artmasına bu iki etkinin de motorun ömrünü büyük bir hızla tüketmesine neden olacaktır.

    dizellere takılabilir çünkü zaten yüksek basınç ve yüksek sıcaklıkta çalışan motorlardır..


    Takılmaz ne demek her arabaya turbo takıla bilir para olması kafi

    Kaldıki turbo takılına motorun ÖMRÜNE BİŞİ OLMAZ

    Sen adam gibi takarsan bir motora yuklenmessen yada forged piston gömlek kullanırsan

    Bişi olmaz profosyonel uygulamaları binlerce KM kullana bilirsin

    Ayrıca yollarımızda adı değşik olsada BESLEMESİZ diesel araba warmı ?

    Yok beslemeli arabaya 2. beslemeyi ne yapıcaksın ?

    Yada beslemesiz ikarus otobüslere turbomu takıcaksın 4 core intercooler ile ?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: drahte 1905


    Takılmaz ne demek her arabaya turbo takıla bilir para olması kafi

    Kaldıki turbo takılına motorun ÖMRÜNE BİŞİ OLMAZ

    Sen adam gibi takarsan bir motora yuklenmessen yada forged piston gömlek kullanırsan

    Bişi olmaz profosyonel uygulamaları binlerce KM kullana bilirsin

    Ayrıca yollarımızda adı değşik olsada BESLEMESİZ diesel araba warmı ?

    Yok beslemeli arabaya 2. beslemeyi ne yapıcaksın ?

    Yada beslemesiz ikarus otobüslere turbomu takıcaksın 4 core intercooler ile ?



    ben orda beslemesiz dizeller için söyledim.ama dediğin gibi yok.
    benzinliler konusunda söyleyeceğim şey şu
    dizelin turbosunun aynısını benzinliye takamazsın.
    takarsan ömründen yer.
    bundan dolayı dedim ki gelişen teknolojiyle buna farklı birşeyler getirdilerse bilmem..




  • Peki arkardaşlar şöyle bir şey sorayım o zaman,

    AUDI A3 ve A4 lerin 18 T olanlarıyla 18 olanların motorları arasında ne fark var peki ikiside aynı motor kullanmıyormu? Bu turbosuz 18 AUDIye Turbo takılamazmı?
  • bence sonradan turbo taktıracağına al peugeot 306gti yaa ne uğraşıyosun o arabaya turbo taktırmakla bitmez işler dünya kadar para harcıcağına ver 106 gti i al 306 gti :D 5-6milyar ver üstüne
  • quote:

    Orjinalden alıntı: omero06

    bence sonradan turbo taktıracağına al peugeot 306gti yaa ne uğraşıyosun o arabaya turbo taktırmakla bitmez işler dünya kadar para harcıcağına ver 106 gti i al 306 gti :D 5-6milyar ver üstüne


    306 gtı alana kadar
    Tipo 2,0 Sedicivalvole al alacaksan
  • Arkadaş' lar diesel blow-of hakkında ayrıntılı bilgi verirmisiniz
  • 306 gtı alana kadar
    Tipo 2,0 Sedicivalvole al alacaksan


    bulabilecen mi 2, el türkiyede 2,0 hgt bile zor bulunuo tr de toplasan benim dediğinden 10-15 tane war sedicivalvole bulursan hep beraber alalım....
  • diesel blow-off die bişi yoktur.blow off tüm turbolara takılır...düşük dewrlerde turbo çalışmaz dewir yükseldimi hava türbünün kanatlarına çarpmaya başlar.ve turbonun ömrünü yer.blow off turbonun işi bittiğinde türbünün içindeki havayı boşaltarak basıncı sabit tutarak türbün kanatlarının dönmeye dewam etmesini sağlar ve bu sayede performans artışı da sağlar....
  • taktırılmaz mı taktırılır ama hks veya apex üstüne marka tanımıyom.dur bir dakka tanıyom greddy
    turbo nun yanında intercooler bide blowoffvalf bak o zaman sorun çıkıyor mu.yok ısınırmış yok motorun ömrü azalırmış hikaye taktırırsan dandik mal öyle olur tabi




  • bizim burda bi uno'ya taktılar araba manyak oldu.tabi komple pstonlar filan değişti çelik piston takıldı çünkü standart pistonlar o kadar basınca dayanamazdı zaten neyse araba gerçekten çok muhteşem oldu ducato intercooleri ve 2.el passat 1.9 tdı turbosu takıldı bi de blow-off bağlandı "çıss-çıss" sesinden geçilmiyo araba 1.6 motorları rahat geçiyo zaten orijinal turbolu unolar 112 hp 'ymiş bu sonradan takılan da heralde bi 100 hp olmuştur...
  • Orjinalden alıntı: 10ur_1


    306 gtı alana kadar
    Tipo 2,0 Sedicivalvole al alacaksan


    bulabilecen mi 2, el türkiyede 2,0 hgt bile zor bulunuo tr de toplasan benim dediğinden 10-15 tane war sedicivalvole bulursan hep beraber alalım....



    hemen bulalım
    war alalım
  • Arkadaşlar bu konu yine karışmış. Yeniden açıklayalım. HER ARACA TURBO TAKILIR.MODİFİKASYON YAPILIR. TABİ BİLİNÇLİ YAPMAK KAYDIYLA.

    İlk önce turbonun takılmasından bahsedelim.Turbonun montajı için (orta ve yüksek basınç diye tabir edilen)Motorda istenilen sisteme göre değişiklikler yapmak zorunludur.Bu değişiklikler ana sistem olarak şunlardır.

    -Motorun gelen yüksek basınca karşı dayanıklılığının artırılması:Bunun için arkadaşımızın da bahsettiği gibi çelik piston denen özel alaşım yüksek basınç ve sıcaklığa dayanıklı pistonlar;gömlekler, sekmanlar, biyel kolları,krank mili krank ana yatakları kapak contası ve kapak revizesi.Ayrıca hava alış ve egsoz sisteminin de turboya göre yeniden revize edilmesi gerekmektedir.

    -Motorun sıkıştırma oranlarının düşürülmesi:Bundaki amaç çoğu arkadaşında bahsettiği gibi çabuk aşınmayı önlemek ve aşırı basınçtan dolayı kapağa zarar verilmesini önlemektir.Ama bazı arkadaşlar cadde tipi araçlarda aşırı güç uğruna bu kurala uymuyor ve aşınmaları arttırıyorlar.

    -Destek sistemlerinin güçlendirilmesi:Yağlama soğutma ateşleme yakıt ve yeni nesil araçlarda ECU programlanmasındaki değişiklikler.Bunlar motora turbonun getirdiği aşırı basınca karşılık yakıt miktarını arttırmada daha iyi ateşlemede oluşan fazla ısıyı daha iyi almada ve daha fazla yükte çalışacak ve daha fazla devir yapacak motorda yağlamayı tam kapasite yapmasına yarayacaktır.

    -Aracın turboya ayarlanması:şanzuman diferansiyel aks gibi sistemler fazlalaşan güce dayanamaya bilirler bunun için bunlarında güçlendirilmesi gerekir.Ayrıca fren sisteminin süspansiyonların ve eğer gerek görülürse karoserininde bazı bölümlerinin sağlamlaştırılması da şarttır.Bunlar güvenlikle ilgili yönlerdir.

    Şimdi farka geçelim dizel ve benzinlide.Dizel araçlarda doğru turbo uygulaması gücü arttırır ve normal kullanımda yakıt tasarrufuda sağlar.Ancak bu muturların dayanıklılığı sonradan yapılmış bi benzinliye göre az olur.Benzinlide ise yakıt her koşulda artar.Bazı tuningci arkadaşlar düşer diyor ama ne yaparsanız yapın turbosuz haliyle aynı yakmaz....Dayanıklılıkta ise eğer doğru ve her kurala uygun bi turbo uygulaması yapmanız motor ömrünü sanılam kadar düşürmez.Sonradan turbo yapılmış ve turboyla 140.000 km yapmış ve hala sorunsuzca çalışan araçlar mevcuttur dahada benim tahminim en az 80-100.000 km yolları var..Ha düşürür ama bi andada öldürür demek yanlış olur.

    Şimdi bu bilgiler doğrultusunda olmaz veya motoru öldürür diyen arkadaşların sorularını bekliyorum..




  •  !!! TURBO  TAKILIRSA??!!!
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.