Şimdi Ara

!!! TURBO TAKILIRSA??!!! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
1
Favori
61.562
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  !!! TURBO  TAKILIRSA??!!!
  • evet takılır ama verimi fazla olmaz
    arabanın motor çok yorulur
  • Motor nasıl yoruluyor bir açıklık getirirmisiniz? O zaman bu yeni nesil dizeller fazla gitmeyecek, yani motorları çabuk bitecek değil mi?

    Bu yorgunluk olayına bir açıklama istiyorum ben, nasıl ve neden?

    Birde neden 2 zamanlı dizellerde blower kullanılıyor, motoru yormuyor mu onu sormak istiyorum size.

    Fiatçı arkadaşım sen yanıt yazma dostum benim sorularıma :) Motor yoruluyor diyen arkadaşlarım yazsın rica edeceğim senden.

    Saygılarımla.
  • Bende senin kadar merak ettim yosunkaya arkadaşım............
  • Hazır Turbo konusu buraya acılmısken, turbolu arabama blow-off taktırmak istiyorum. Bu is kac paraya patlar? Bir de Ankara'da nereyi onerirsiniz butur isler icin?
  • ılk once taktıracagın arac
    motor hacmı
    aracın hp sı ( suankı hp )
    aracın saglık durumu ( herhangı bı problem varmı motor bolumunde sanzuman difransiyel )
    uyumluluk derecesı ( 1,3 motora turbo takılmaz :) )

    bunları kontrol ettıkten sonra yapacagın ıslem cok basıt bu krıterlere uygun bı turbo sıstemı ara yapacagın ıs
    ıse bundan sonra bıraz teferruata kacıo para dan bahsetmıorum cunku bunu yapacak olan paradan bahsetmez turbonu taktırman ıcın motorunu turbo ya ayak uyduracak parcalarla desteklıceksın ozellıkle hava emıs ve sılkulasyonun a onem vermelısın kı turbo = yuksek hava genel olarak sonradan takılan turbolar motorda gereken ıslemler yapılırsa hıcbır zararı yok ama dangıl dungul yapacagın bı turboda 5000d/d da arka dıkız aynandan kopan parcaları ızleye bılırsın eger turbo taktıysanda unutmaman gereken en onemlı sey gozden kacan en buyuk nokta ARABANIN FREN SISTEMI frenler bu noktadan sonra senın hayatının en buyuk etkenı olur !!! basarılar




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Dj_Hutnu!

    Hazır Turbo konusu buraya acılmısken, turbolu arabama blow-off taktırmak istiyorum. Bu is kac paraya patlar? Bir de Ankara'da nereyi onerirsiniz butur isler icin?

    Valla 100 lirayada blow var 800 lirayada.O sana kalmış bişey.Hks gibi marka bişeyler istersen pro shop 0312-278-53-41 hilmi ustayı ara şu ara hks ninkiler 300 ytl civarı olması lazım.Olmazsa bi kaç yer daha var haber ver oralarında no larını yazarım.




    Bu arada arkadaşlar madem motorun ömrü yeniyor peki nasıl oluyor bi açıklayında öğrenelim.Ya siz hayatınızda hiç sonradan turbolu araç kullanmadınız ya ustalarınızda iş yok yada biz yalan söylüyoruz. Şu an 140.000 kmde sorunsuz çalışan araçlar mevcut. Sizin laflarınız neye benzedi biliyomusunuz?Hayatında nos tesisatı incelememiş veya noslu araca binmemiş veya hiç nos kullanmamış kişilerin kendilerini usta veya yarışçı zannedenlerin kulaktan dolma yanlış bilgisiyle nos motoru perişan eder demesine benzedi.........

    Bakın ne kadar güzel açıkladım sebepleriyle ne kadar zarar vericeğiyle buyrun aynı şekilde bana muhalefet olun haklıysanız benim dediklerim yanlışsa lafım yok.ama zannedilen gibi perişan olmasının tek sebebi turboyu uygulayan ustadır....


    ŞİMDİ YENİDEN AÇIKLAMASIYLA BERABER NASIL MAHFETTİĞİNİ GÖSTERİNDE YANLIŞIMIZI DÜZELTELİM...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Dj_Hutnu!

    Hazır Turbo konusu buraya acılmısken, turbolu arabama blow-off taktırmak istiyorum. Bu is kac paraya patlar? Bir de Ankara'da nereyi onerirsiniz butur isler icin?



    Bu arada monza nınkiler nette ucuz bi göz at.Montajı burada yaptırabilirsin.


    http://www.otoyedekparca.com/Markalar.php?&marka_id=70&kategori_id=114
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci

    Arkadaşlar bu konu yine karışmış. Yeniden açıklayalım. HER ARACA TURBO TAKILIR.MODİFİKASYON YAPILIR. TABİ BİLİNÇLİ YAPMAK KAYDIYLA.

    İlk önce turbonun takılmasından bahsedelim.Turbonun montajı için (orta ve yüksek basınç diye tabir edilen)Motorda istenilen sisteme göre değişiklikler yapmak zorunludur.Bu değişiklikler ana sistem olarak şunlardır.

    -Motorun gelen yüksek basınca karşı dayanıklılığının artırılması:Bunun için arkadaşımızın da bahsettiği gibi çelik piston denen özel alaşım yüksek basınç ve sıcaklığa dayanıklı pistonlar;gömlekler, sekmanlar, biyel kolları,krank mili krank ana yatakları kapak contası ve kapak revizesi.Ayrıca hava alış ve egsoz sisteminin de turboya göre yeniden revize edilmesi gerekmektedir.

    -Motorun sıkıştırma oranlarının düşürülmesi:Bundaki amaç çoğu arkadaşında bahsettiği gibi çabuk aşınmayı önlemek ve aşırı basınçtan dolayı kapağa zarar verilmesini önlemektir.Ama bazı arkadaşlar cadde tipi araçlarda aşırı güç uğruna bu kurala uymuyor ve aşınmaları arttırıyorlar.

    -Destek sistemlerinin güçlendirilmesi:Yağlama soğutma ateşleme yakıt ve yeni nesil araçlarda ECU programlanmasındaki değişiklikler.Bunlar motora turbonun getirdiği aşırı basınca karşılık yakıt miktarını arttırmada daha iyi ateşlemede oluşan fazla ısıyı daha iyi almada ve daha fazla yükte çalışacak ve daha fazla devir yapacak motorda yağlamayı tam kapasite yapmasına yarayacaktır.

    -Aracın turboya ayarlanması:şanzuman diferansiyel aks gibi sistemler fazlalaşan güce dayanamaya bilirler bunun için bunlarında güçlendirilmesi gerekir.Ayrıca fren sisteminin süspansiyonların ve eğer gerek görülürse karoserininde bazı bölümlerinin sağlamlaştırılması da şarttır.Bunlar güvenlikle ilgili yönlerdir.

    Şimdi farka geçelim dizel ve benzinlide.Dizel araçlarda doğru turbo uygulaması gücü arttırır ve normal kullanımda yakıt tasarrufuda sağlar.Ancak bu muturların dayanıklılığı sonradan yapılmış bi benzinliye göre az olur.Benzinlide ise yakıt her koşulda artar.Bazı tuningci arkadaşlar düşer diyor ama ne yaparsanız yapın turbosuz haliyle aynı yakmaz....Dayanıklılıkta ise eğer doğru ve her kurala uygun bi turbo uygulaması yapmanız motor ömrünü sanılam kadar düşürmez.Sonradan turbo yapılmış ve turboyla 140.000 km yapmış ve hala sorunsuzca çalışan araçlar mevcuttur dahada benim tahminim en az 80-100.000 km yolları var..Ha düşürür ama bi andada öldürür demek yanlış olur.

    Şimdi bu bilgiler doğrultusunda olmaz veya motoru öldürür diyen arkadaşların sorularını bekliyorum..



    iddaa dan para vurayım direk sana başvuruyorum hocam :)))) sana söylemiştim hayalim fiat bravo hgt turbo @300+ hp . iddaa olmazsa yakında işe giriyorum artık 3-5 seneye yaparım :((( böyle bi turbonun maliyeti 10 milyarı geçer mi sence?? :)




  • beyler kusura bakmayın ama bı rıcam olacak sızerden,
    gene aynı problem TOYOTA CELİCA 2.0 COUPE bakarken gordum sımdı plakası 34 ss541 istanbulda g.o.pasadaymıs ben daha aramadım satan arkadasıwww.araba.com bı bakıp bana bı fıkır versenız nasıl olur lutfen
  • N50 N2O FELAN?
  • teamjunior arkadaşım; 1.3 lt motora turbo takılmaz diye bir kanun yada hesaplamalara dayanan bir kural mı var anlamadım, neden takılmıyor, verimli mi olmuyor? Bunun nedeni ne acaba bir açıklarmısın...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: donniedarko


    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci

    Arkadaşlar bu konu yine karışmış. Yeniden açıklayalım. HER ARACA TURBO TAKILIR.MODİFİKASYON YAPILIR. TABİ BİLİNÇLİ YAPMAK KAYDIYLA.

    İlk önce turbonun takılmasından bahsedelim.Turbonun montajı için (orta ve yüksek basınç diye tabir edilen)Motorda istenilen sisteme göre değişiklikler yapmak zorunludur.Bu değişiklikler ana sistem olarak şunlardır.

    -Motorun gelen yüksek basınca karşı dayanıklılığının artırılması:Bunun için arkadaşımızın da bahsettiği gibi çelik piston denen özel alaşım yüksek basınç ve sıcaklığa dayanıklı pistonlar;gömlekler, sekmanlar, biyel kolları,krank mili krank ana yatakları kapak contası ve kapak revizesi.Ayrıca hava alış ve egsoz sisteminin de turboya göre yeniden revize edilmesi gerekmektedir.

    -Motorun sıkıştırma oranlarının düşürülmesi:Bundaki amaç çoğu arkadaşında bahsettiği gibi çabuk aşınmayı önlemek ve aşırı basınçtan dolayı kapağa zarar verilmesini önlemektir.Ama bazı arkadaşlar cadde tipi araçlarda aşırı güç uğruna bu kurala uymuyor ve aşınmaları arttırıyorlar.

    -Destek sistemlerinin güçlendirilmesi:Yağlama soğutma ateşleme yakıt ve yeni nesil araçlarda ECU programlanmasındaki değişiklikler.Bunlar motora turbonun getirdiği aşırı basınca karşılık yakıt miktarını arttırmada daha iyi ateşlemede oluşan fazla ısıyı daha iyi almada ve daha fazla yükte çalışacak ve daha fazla devir yapacak motorda yağlamayı tam kapasite yapmasına yarayacaktır.

    -Aracın turboya ayarlanması:şanzuman diferansiyel aks gibi sistemler fazlalaşan güce dayanamaya bilirler bunun için bunlarında güçlendirilmesi gerekir.Ayrıca fren sisteminin süspansiyonların ve eğer gerek görülürse karoserininde bazı bölümlerinin sağlamlaştırılması da şarttır.Bunlar güvenlikle ilgili yönlerdir.

    Şimdi farka geçelim dizel ve benzinlide.Dizel araçlarda doğru turbo uygulaması gücü arttırır ve normal kullanımda yakıt tasarrufuda sağlar.Ancak bu muturların dayanıklılığı sonradan yapılmış bi benzinliye göre az olur.Benzinlide ise yakıt her koşulda artar.Bazı tuningci arkadaşlar düşer diyor ama ne yaparsanız yapın turbosuz haliyle aynı yakmaz....Dayanıklılıkta ise eğer doğru ve her kurala uygun bi turbo uygulaması yapmanız motor ömrünü sanılam kadar düşürmez.Sonradan turbo yapılmış ve turboyla 140.000 km yapmış ve hala sorunsuzca çalışan araçlar mevcuttur dahada benim tahminim en az 80-100.000 km yolları var..Ha düşürür ama bi andada öldürür demek yanlış olur.

    Şimdi bu bilgiler doğrultusunda olmaz veya motoru öldürür diyen arkadaşların sorularını bekliyorum..



    iddaa dan para vurayım direk sana başvuruyorum hocam :)))) sana söylemiştim hayalim fiat bravo hgt turbo @300+ hp . iddaa olmazsa yakında işe giriyorum artık 3-5 seneye yaparım :((( böyle bi turbonun maliyeti 10 milyarı geçer mi sence?? :)

    İnşallah olur...Beklerim o zaman....Fiyatada gelince 10 liraya birinci sınıf olur şu an için........
    Bu arada nizarkan bu N5O ne oluyor 5 birim nitroyla bi birim oksijen motoru perişan eder.Bunun aslı N2O dur-ki zaten bu bileşeni dediğin şekilde elde edemezsin.....



    YOSUNKAYA ARKADAŞIM BENDE CEVAP BEKLEDİM AMA BULAMADIM...NEYSE BEKLEMEYE DEVAM.....




  • Kulaktan doğma verilerle biz daha çok bekleriz, bekletiliriz fiatcı dostum.
    Önemli olan; şu forumda düzgün,bilgilendirici yanıt yazmak olsun, ben kimse yanıt yazmamsın falan da demiyorum yanlış anlaşılmasın sadece dediğim şudur; bırakın bu işi bilen cevap versin. Ben , sen , o farketmez, yeterki sorulacak sorulara gerektiği cevabı verebilsin,
    Bundan da herkes faydalansın, amaç bilgi paylaşımı değil mi?yoksa ben mi yanlış düşünüyorum bu konuda.

    Sözüm kimseye değil sadece üzerine alınanlara dır.

    Saygılarımla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yosunkaya -- 19 Mart 2006; 20:16:54 >
  • merhaba arkadaşım sadece bilgimi seninle paylasıyorum küstahlık değil benimki turbonun tarifi şu silindir içine daha çok havanın alınması dolayısıyla iyi basınç ve patlama istediğin arabaya taktırabilirsin vede arabam cok yakıcak diye cekinme turbo çok yakıt anlamına gelmiyo rahatlıkla taktır iyi performans alırsın saygılar
  • her arabaya takılır seninkine de verim alırsın ama artan gücü dizginlemek için tedbir almayı unutma
  • gidip te doğan görünümlü şahine taktırmayın turbo falan takacağınız araba araba olsun. gidin hn nin parçalrınaı bakın 3000 usd civarı yalnuız motoru elinize alma şansınız var.
  • HER ARAÇTA İYİ VERİM ALINMASADA.
    TAKILIR...106 UYGUN
  • quote:

    Orjinalden alıntı: desert_lion

    gidip te doğan görünümlü şahine taktırmayın turbo falan takacağınız araba araba olsun. gidin hn nin parçalrınaı bakın 3000 usd civarı yalnuız motoru elinize alma şansınız var.

    Buyrun bi mantık daha.Ya arkadaşlar doğan görünümlü şahin diye alay edilen araba(06 mju 06) imprezaları dahada önemlisi beslemeli amerikanları geçti dragları biraz takip eden varsa bilir.....Beyler chip tuning topic inde bi açıklamam var allah rızası için bi bakın.

    TEKRARLIYORUM MODİFİYE ELİNDEKİ ARBAYI(ŞAHİNDE OLABİLİR İMPREZADA M 5 TE FERRARİDE) ELİNDEKİ İMKANLARLA FARKLILAŞTIRMAKTIR. Ha desert lion arkadaşım o senin görüşün saygım var ancak herkes iyi araba yapacak diye bi olay yok her araca modifikasyon olur.Ve onun güzel yada çirkin olduğu hiç kimseyi ilgilendirmez o aracın sahibinin görüşüdür.Mesela sen bi impreza alıp mod. yapsan hiç birimiz karışamayız.sadece fikir belirtiriz ancak senin burada yaptığın fikir belirtisinden çok kuş serisini onu yapanları ve o araca sahip olanları aşağılamaktır.Bu mantığı bırakın artık beyler..............



    BU arada herkes motoru eline alırsın aracın annesinden tut babasına kadar ........ mantığı içinde ya nasıl alınır doğru yapılan bi sistem allah rızası için biriniz açıklayın da öğrenelim.......




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    quote:

    Orjinalden alıntı: desert_lion

    gidip te doğan görünümlü şahine taktırmayın turbo falan takacağınız araba araba olsun. gidin hn nin parçalrınaı bakın 3000 usd civarı yalnuız motoru elinize alma şansınız var.

    Buyrun bi mantık daha.Ya arkadaşlar doğan görünümlü şahin diye alay edilen araba(06 mju 06) imprezaları dahada önemlisi beslemeli amerikanları geçti dragları biraz takip eden varsa bilir.....Beyler chip tuning topic inde bi açıklamam var allah rızası için bi bakın.

    TEKRARLIYORUM MODİFİYE ELİNDEKİ ARBAYI(ŞAHİNDE OLABİLİR İMPREZADA M 5 TE FERRARİDE) ELİNDEKİ İMKANLARLA FARKLILAŞTIRMAKTIR. Ha desert lion arkadaşım o senin görüşün saygım var ancak herkes iyi araba yapacak diye bi olay yok her araca modifikasyon olur.Ve onun güzel yada çirkin olduğu hiç kimseyi ilgilendirmez o aracın sahibinin görüşüdür.Mesela sen bi impreza alıp mod. yapsan hiç birimiz karışamayız.sadece fikir belirtiriz ancak senin burada yaptığın fikir belirtisinden çok kuş serisini onu yapanları ve o araca sahip olanları aşağılamaktır.Bu mantığı bırakın artık beyler..............



    BU arada herkes motoru eline alırsın aracın annesinden tut babasına kadar ........ mantığı içinde ya nasıl alınır doğru yapılan bi sistem allah rızası için biriniz açıklayın da öğrenelim.......


    ya arkadaşım sahini azına kadarda modifi ye etsen subaru yu nerede geçiyo drag lara katılanlar kullanmaı bilmiyo kalkıştan yiyince şahin veya doğan tabikide geçer ama kullanmayı bilen adamı (işte o biraz zor geçer)




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.