Şimdi Ara

dikkat !!! tjet yada turbo araca lpg takıcaklara tavsiye

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
19.545
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar bugune kadar bir çok araç kullandım ve kullandığım araçlara lpg taktırdım en az 6 araca lpg taktrdım ve çok fazla bilgi ve tecrübe edindim yaşadığım tecrübeleri size aktarmak istedim

    kullandığım araçlardan 3 tanesi turbo idi biri 1.2 tce clio turbo idi aracıma brc taktım ve en ufak sorun yaşamadım daha sonra linea 1,4 tjet kullandım ve bu aracada brc taktırdım ve en ufak bir sorun yaşamadım aralardaki diğer araçlarımada atiker taktırdım ve hiçbir sıkıntı yaşamadım


    fakatt !!! en son aracım 1,4 tjet punto aracıma atikerin yeni çıkardığı obidili süper sistemi taktırdım aracım motor arıza ışığı yaktı ve araç turbo devreye gireceği sırada kerkme yapıyor gaza yüklendiğinizde kesiklik yapıp normale dönüyor tüm yapılması gerekenler yapılmasına rağmen malesef olmadı

    sonuç olarak aracıma yarın atiker sökülüp brc takılacak

    benim şu ana kadar yaşadığım tecrübelerden sonra şunu diyebilirim

    eğer aracınız normal bir araç ise atiker de takabilirsiniz herhangi bir sıkıntı yaşamazssınız

    eğer aracınız turbolu bir araç ise kesinlikle BRC LANDİRENZO PRİNS bu üç markadan asla şaşmayın sebebi ise bu üç marka enjektör kullanıyorlar diğer tüm markalar ise selenoid valf kullanıyor bobinli bir sistem

    aracın zamanlamasına performansına cevap veremior


    bunlar yaşadığım tecrübeler

    dipnot

    bu arada türkiyede ilk lpg bursada önder otogazda uygulamaya başlanmıştır ve ilk 3 araçtan birinide biz kullanıyorduk lpg ile ilgili çok fazla tecrübeye sahibimdir

    aklınızdaki lpg ile ilglili yanlış bilgilere son verebilirim





  • Bana oyle geliyor ki; sapla samanı' elmayla armudu fena halde karıstırmıssınız. Verdiginiz bilgiler, daha dogrusu kulaktan duyma seyler ve sanırım zihninizde karısan bilgi parcacıkları sizi bu duruma düsürmüs.

    Size tavsiyem oncelikle "selenoid valf" nedir "enjektor" nedir ve bu ikisi birbirinin gorevini yapabilir mi sorularına yanıt aramanız. Google ile bastan basitce baksanız bunları yazmazdınız.

    Brc, landi ve Prins dısındaki markalar enjektor kullanmıyorlarsa biz o zaman 2010 Toyota'ya KiT-MTM taktırmakla hata ediyoruz. Ya da arkadasın Focus'a Stefanelli sıralı lpg takan adam bizi kandırdı.

    Not: Usta degilim, sadece lpg tuketicisiyim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ulaş-ım -- 25 Şubat 2013; 1:41:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sidan

    arkadaşlar bugune kadar bir çok araç kullandım ve kullandığım araçlara lpg taktırdım en az 6 araca lpg taktrdım ve çok fazla bilgi ve tecrübe edindim yaşadığım tecrübeleri size aktarmak istedim

    kullandığım araçlardan 3 tanesi turbo idi biri 1.2 tce clio turbo idi aracıma brc taktım ve en ufak sorun yaşamadım daha sonra linea 1,4 tjet kullandım ve bu aracada brc taktırdım ve en ufak bir sorun yaşamadım aralardaki diğer araçlarımada atiker taktırdım ve hiçbir sıkıntı yaşamadım


    fakatt !!! en son aracım 1,4 tjet punto aracıma atikerin yeni çıkardığı obidili süper sistemi taktırdım aracım motor arıza ışığı yaktı ve araç turbo devreye gireceği sırada kerkme yapıyor gaza yüklendiğinizde kesiklik yapıp normale dönüyor tüm yapılması gerekenler yapılmasına rağmen malesef olmadı

    sonuç olarak aracıma yarın atiker sökülüp brc takılacak

    benim şu ana kadar yaşadığım tecrübelerden sonra şunu diyebilirim

    eğer aracınız normal bir araç ise atiker de takabilirsiniz herhangi bir sıkıntı yaşamazssınız

    eğer aracınız turbolu bir araç ise kesinlikle BRC LANDİRENZO PRİNS bu üç markadan asla şaşmayın sebebi ise bu üç marka enjektör kullanıyorlar diğer tüm markalar ise selenoid valf kullanıyor bobinli bir sistem

    aracın zamanlamasına performansına cevap veremior


    bunlar yaşadığım tecrübeler

    dipnot

    bu arada türkiyede ilk lpg bursada önder otogazda uygulamaya başlanmıştır ve ilk 3 araçtan birinide biz kullanıyorduk lpg ile ilgili çok fazla tecrübeye sahibimdir

    aklınızdaki lpg ile ilglili yanlış bilgilere son verebilirim



    Aklımdaki LPG ile ilgili "yanlıs(!)" bilgilere son verdiginiz icin tesekkur ederim.

    Daha once sıralı sistemlerde enjektor yerine selenoid valf kullanıldıgını hic duymamıstım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar;
    Selonoid Valf = Gaz kesici veya Valfi Demektir ve bütün markalarda gaz valfi mevcuttur
    Selonoid = mıknatıslı bobin demek
    dolayısı ile size verilen bilgiler yanlıştır neticede bütün lpg enjektörleri selonoid bobinlidir.
    Şimdi esas Veryansın ettiğiniz konunuza gelelim, sadece ben toplam 80-90 adet turbolu araca Atiker taktım bunların hiçbirisinde
    sorun çıkmadıda sizin araçta neden böyle bir sorun çıktı ? Kısaca bunda ustaların dikkatinden kaçan bir nokta olduğu muhakkaktır.
    sorunu daha önce burada bildirip,bildirmediğinizin farkında değilim ama Atiker'ile irtibata geçmenizi tavsiye ederim. size yardımcı olacaklardır. selamlar
  • birincisi arkadaşım ben herhangi bir firma değilim kullanıcıyım ama sizin firma olduğunuz hatta atike firması olduğunuz aşikar

    benim bu ürünü taktırdığım firma bursadaki hatta tükiyedeki en kapsamlı ve kaliteli firmadır bursa tomurcuk oto

    sonuç itibarı ile ben yaşadıklarımı yazdım ve daha öncede bir çok kez gaz sistemi taktım kullandım hatta ben gazlı araç kullanırken siz böle bir gaz sisteminin farkında bile değildiniz

    ayrıca elektroniğimde çok iyidir

    hayatınızda brc yada landirenzonun enjektrölerini görmediğiniz kesin mıknatısla bobinle arasındaki farkı algılayamadınız

    en basitinden şöyle söyliyeyim performansı yüksek araçlarda selenoid valf kullanan araçlar aracın enjektörleri açlııp kapanma hızına cevap veremez ve devamlı açık bırakır


    daha detay isterseniz ,

    Konu enjektör olunca ben de bir iki kelime karalıyayım dedim:)
    LPG, CNG enjektörleri, bunların test ve ölçüm düzenekleri ile uzun bir süredir meşgul olan bir kişi olarak şunu belirtmek isterim ki bir enjektörü kaliteli yapan faktörler onun sesli yada sessiz çalışması, boyutları, üstten, yandan ya da alttan beslemeli olması değildir.
    Kaliteli bir enjektörün özelliklerini şöyle sıralıyabiliriz:

    1) Açma zamanı(milisaniye) vs akış oranı(debi) grafiğinin lineer karakterde olması.
    2) Enjektörün kararsız akış bölgesinin ya da ters karakterli akış bölgesinin mümkün olduğunca kısa sürede bitmesi,mümkünse böyle bir bölgenin olmaması.
    3) Açma ölü zamanının(tepki süresi) ve kapatma ölü zamanının birbirine eşit ve mümkün olduğunca kısa olması.
    4) Akış oranının, enjektör sıcaklığından en az etkilenmesi.
    5) Enjektörün akış oranının, çalışma hayatı boyunca en az değişmesi.
    6) O markanın ürettiği aynı tipteki tüm enjektörlerin eş akış oranına sahip olması, yani enjektörlerin aynı akış karakterine sahip olması, farklılık olmaması.
    7) Akış oranının, enjektör sürme voltajındaki değişimlerden en az etkilenmesi. Aynı açma süresinde, 11V akü voltajında da 14V akü voltajında da yakın akış oranları vermesi.
    8) Akış oranının, enjektörün girişi ve çıkışı arasındaki fark basıncından en az etkilenmesi.
    9) Enjektörün hareket eden parçalarının gazla en az teması.
    10) Uzun ömürlü olması.

    Piyasadaki enjektörleri inceleyecek olursak;

    RAIL, VALTEK, ECOTECH gurubu: (SELENOİD DEDİKLERİMİZ)

    Bu enjektörlerin en büyük dezavantajı, hareket eden parçalarının büyük ve ağır, bobinlerinin büyük dolayısıyla yüksek indüktanslı olmasıdır, elektriksel ve mekanik zaman sabitleri yüksektir ve dolayısıyla ölü zamanları 3 ms. civarındadır ki oldukça yüksektir. Kararsız bölgeleri de uzun sürer.
    Bu enjektörler 6. maddedeki eşit karakterlilik konusunda da iyi değillerdir. İki enjektör arasında %10 gibi farklılıklar gördüğüm olmuştur ki bu da aynı aracın iki silindirinin birbirine göre %10 farklı miktarlarda gazla beslenmesi demektir.( BUDA ARIZA LAMBASININ BRTÜRLÜ SÖNDÜRLEMEMESİ ANLAMINA GELİR)
    Hareket eden tüm parçaları gazla temas eder ancak çalışma toleransları (boşluklar) fazla olduğu için kirli gazdan etkilenmezler.
    Basittirler, tamirleri mümkündür ama tamir için sökülüp takılınca eşitlikleri büsbütün bozulur.
    Bunlar dışındaki maddelerde iyidirler, ucuzdurlar.

    MATRIX :

    Bu enjektörün en büyük dezavantajı, geçiş pasajlarının çok dar olması, gazla birlikte gelen parafin olefin ve yağın içinde birikmesi ve dolayısıyla da kirli gazdan etkilenmesidir. Hareketli parçaların tümü gazla temas eder. Tamiri kısmen mümkündür. Bunun dışındaki maddelerin tümünde çok iyidir.
    Özellikle bu enjektör 0.5 ms. gibi bir ölü zamanla hız rekorunu elinde bulundurur. Karasız bölgesi yoktur, 0.5 ms. den sonra direk lineer karakter gösterir.
    Bence piyasadaki en iyi enjektördür, favorim bu enjektör:)

    KEIHIN :

    Pistonlu yapıdadır, çalışma toleransları düşüktür(piston ve gömlek arasındaki boşluk az), tüm hareketli parçalar gazla temas eder. Piston üzerinde gaz geçişini sağlayan küçük delikler bulunur. Kirli gaz hem pistonla gölek arasını doldurarak kirletmek suretiyle sıkışmalara hem de daha ağır durumlarda bu delikleri tıkayarak tıkanmalara sebep olabilir. Tamir kısmen mümkündür. Bunun dışındaki maddelerin tümünde çok iyidir. Pahalıdır.

    brc :

    Tamiri mümkün değildir. Hareketli parçalar gazla temas etmez dolayısıyla kirli gazdan etkilenmez. Belirtilen maddelerin tümünden daha kalitelidir çok iyidir. Pahalıdır.
  • Bindigim her taksiye, bizim kurumun cevresindeki duraklardaki tanıdık taksicilere kullandıkları LPG kitlerini ve enjektör-regülatör ömürlerini sorarım.
    PRINS kullananlar genel itibariyle Keihin enjektörlerin 360-400 bin km arasında gittigini söylüyorlar,yine cogu regulatör ömründen ve filtre maliyetlerinden sikayetci.
    BRC kullananlarda ise bırakkın 400 bini 300bin km enkektör ömrü gören cok az.
    Regulatör ömrü olarak ise ilginctir Lovato'dan genel bir memnuniyet var ama enjektör ömrü olarak Keihin'in yanına yaklasamıyor ve BRc ile boy ölcüsüyor.


    Ankara taksicilerinden (en azından cevremdekilerden) duyduklarımla sizin verdiginiz bilgiler celisiyor hocam.


    (Not: Ben eskiden taksicilerin en kötü en ucuz gazı aldıgını dusunurdum ama oyle degilmis. Nedense bu taksicilerin cogu Shell auto gas ya da İpragaz kullanıyor. Shell bunlara her zaman gecerli %10 indirim yapan club card vermis,pompada direk indirim alıyorlar)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sidan

    birincisi arkadaşım ben herhangi bir firma değilim kullanıcıyım ama sizin firma olduğunuz hatta atike firması olduğunuz aşikar

    benim bu ürünü taktırdığım firma bursadaki hatta tükiyedeki en kapsamlı ve kaliteli firmadır bursa tomurcuk oto

    sonuç itibarı ile ben yaşadıklarımı yazdım ve daha öncede bir çok kez gaz sistemi taktım kullandım hatta ben gazlı araç kullanırken siz böle bir gaz sisteminin farkında bile değildiniz

    ayrıca elektroniğimde çok iyidir

    hayatınızda brc yada landirenzonun enjektrölerini görmediğiniz kesin mıknatısla bobinle arasındaki farkı algılayamadınız

    en basitinden şöyle söyliyeyim performansı yüksek araçlarda selenoid valf kullanan araçlar aracın enjektörleri açlııp kapanma hızına cevap veremez ve devamlı açık bırakır


    daha detay isterseniz ,

    Konu enjektör olunca ben de bir iki kelime karalıyayım dedim:)
    LPG, CNG enjektörleri, bunların test ve ölçüm düzenekleri ile uzun bir süredir meşgul olan bir kişi olarak şunu belirtmek isterim ki bir enjektörü kaliteli yapan faktörler onun sesli yada sessiz çalışması, boyutları, üstten, yandan ya da alttan beslemeli olması değildir.
    Kaliteli bir enjektörün özelliklerini şöyle sıralıyabiliriz:

    1) Açma zamanı(milisaniye) vs akış oranı(debi) grafiğinin lineer karakterde olması.
    2) Enjektörün kararsız akış bölgesinin ya da ters karakterli akış bölgesinin mümkün olduğunca kısa sürede bitmesi,mümkünse böyle bir bölgenin olmaması.
    3) Açma ölü zamanının(tepki süresi) ve kapatma ölü zamanının birbirine eşit ve mümkün olduğunca kısa olması.
    4) Akış oranının, enjektör sıcaklığından en az etkilenmesi.
    5) Enjektörün akış oranının, çalışma hayatı boyunca en az değişmesi.
    6) O markanın ürettiği aynı tipteki tüm enjektörlerin eş akış oranına sahip olması, yani enjektörlerin aynı akış karakterine sahip olması, farklılık olmaması.
    7) Akış oranının, enjektör sürme voltajındaki değişimlerden en az etkilenmesi. Aynı açma süresinde, 11V akü voltajında da 14V akü voltajında da yakın akış oranları vermesi.
    8) Akış oranının, enjektörün girişi ve çıkışı arasındaki fark basıncından en az etkilenmesi.
    9) Enjektörün hareket eden parçalarının gazla en az teması.
    10) Uzun ömürlü olması.

    Piyasadaki enjektörleri inceleyecek olursak;

    RAIL, VALTEK, ECOTECH gurubu: (SELENOİD DEDİKLERİMİZ)

    Bu enjektörlerin en büyük dezavantajı, hareket eden parçalarının büyük ve ağır, bobinlerinin büyük dolayısıyla yüksek indüktanslı olmasıdır, elektriksel ve mekanik zaman sabitleri yüksektir ve dolayısıyla ölü zamanları 3 ms. civarındadır ki oldukça yüksektir. Kararsız bölgeleri de uzun sürer.
    Bu enjektörler 6. maddedeki eşit karakterlilik konusunda da iyi değillerdir. İki enjektör arasında %10 gibi farklılıklar gördüğüm olmuştur ki bu da aynı aracın iki silindirinin birbirine göre %10 farklı miktarlarda gazla beslenmesi demektir.( BUDA ARIZA LAMBASININ BRTÜRLÜ SÖNDÜRLEMEMESİ ANLAMINA GELİR)
    Hareket eden tüm parçaları gazla temas eder ancak çalışma toleransları (boşluklar) fazla olduğu için kirli gazdan etkilenmezler.
    Basittirler, tamirleri mümkündür ama tamir için sökülüp takılınca eşitlikleri büsbütün bozulur.
    Bunlar dışındaki maddelerde iyidirler, ucuzdurlar.

    MATRIX :

    Bu enjektörün en büyük dezavantajı, geçiş pasajlarının çok dar olması, gazla birlikte gelen parafin olefin ve yağın içinde birikmesi ve dolayısıyla da kirli gazdan etkilenmesidir. Hareketli parçaların tümü gazla temas eder. Tamiri kısmen mümkündür. Bunun dışındaki maddelerin tümünde çok iyidir.
    Özellikle bu enjektör 0.5 ms. gibi bir ölü zamanla hız rekorunu elinde bulundurur. Karasız bölgesi yoktur, 0.5 ms. den sonra direk lineer karakter gösterir.
    Bence piyasadaki en iyi enjektördür, favorim bu enjektör:)

    KEIHIN :

    Pistonlu yapıdadır, çalışma toleransları düşüktür(piston ve gömlek arasındaki boşluk az), tüm hareketli parçalar gazla temas eder. Piston üzerinde gaz geçişini sağlayan küçük delikler bulunur. Kirli gaz hem pistonla gölek arasını doldurarak kirletmek suretiyle sıkışmalara hem de daha ağır durumlarda bu delikleri tıkayarak tıkanmalara sebep olabilir. Tamir kısmen mümkündür. Bunun dışındaki maddelerin tümünde çok iyidir. Pahalıdır.

    brc :

    Tamiri mümkün değildir. Hareketli parçalar gazla temas etmez dolayısıyla kirli gazdan etkilenmez. Belirtilen maddelerin tümünden daha kalitelidir çok iyidir. Pahalıdır.




    sayın sidan;
    İlk mesajınızda sizi iyi niyetle bir şey yazmış zannettim ve farkındaysanız yanlış bildiğiniz noktaları size ve okuyanlara izah etmiştim,
    Fakat yazdığınız bu mesajı görünce gerçekten hayal kırıklığına uğradım ve bu mesajı sizin yazdığınızdan şüphelendim çünki ilk mesajdaki bilgisiz terimler gitmiş neredeyse Bir anda kendinize göre olayın profesörü !! ! olmuşsunuz veya birilerinin gazına gelip, Kopyala Yapıştır Yaparak bunları bana yazmaya cesaret ettiniz öylemi ?
    Bey Kardeşim ; benim yaşım 47 başkalarının 15 senede aldığı yolu ben 5 senede alır üzerinede 2 kere asfalt dökerim. o 15 senelik adamların benim yanıma gelince
    konuşacak kelime bulamazlar bugüne kadar burada ne yazmışsam benim dediğimin aksini kimse ispatlayamamıştır istersen bak araştır forumdaki konulara?
    şimdi gelelim sana göre bişey bilmediğimiz konuya, sen hangi pistondan bahsediyorsun? bunları sen 4 zamanlı motor falanmı zannediyorsun?
    Brc,matrix,keihin bunlarda bobin yokmuş Öylemi ??? Avucunu yalarsın sen aşağıdaki şemaya bak ve işaretli olan kesitin ne olduğunu bana yaz bakalım. sen anlayamadıysan akıl fikir aldıklarına sorabilirsin.



     dikkat !!!  tjet  yada turbo araca lpg takıcaklara tavsiye
  • (((Konu enjektör olunca ben de bir iki kelime karalıyayım dedim:)
    LPG, CNG enjektörleri, bunların test ve ölçüm düzenekleri ile uzun bir süredir meşgul olan bir kişi olarak şunu belirtmek isterim ki bir enjektörü kaliteli yapan faktörler onun sesli yada sessiz çalışması, boyutları, üstten, yandan ya da alttan beslemeli olması değildir. )))


    Sayın profesör Enjektör uzmanı sidan ;
    Size birde benzin enjektörü iç yapısını tanıtalımda, yarın birgün böyle bilip bilmeden mantık yürütmeden yazı yazmayın. birde buna bakın bakalım acaba bunda bobin varmı? hala ikna olmadıysan yarın bir tane landirenzo enjektörünü ortadan karpuz gibi kesip fotoğrafını koyayım ne dersin?




     dikkat !!!  tjet  yada turbo araca lpg takıcaklara tavsiye



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Florya Otogaz -- 25 Şubat 2013; 23:56:58 >
  • profesör sidan'dan bir başka alıntı;
    ((( en basitinden şöyle söyliyeyim performansı yüksek araçlarda selenoid valf kullanan araçlar aracın enjektörleri açlııp kapanma hızına cevap veremez ve devamlı açık bırakır )))

    sayın profesör sidan;
    Bak bu yazdığında Kuyruklu Yalan !!! 10000 devire kadar ben açık kalmadığını görüyorum daha sen neden bahsediyorsun ? 10000 devir yapan araçmı var yollarda?
    senin bu yazdıkların varya hepsi palavra o kadar söyliyeyim böyle sert yazmak istemezdim ama insanı çileden çıkartıyorsun benim için bu konu burada kapanmıştır,
    ama devam edersen bende devam ederim. metin usta
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sidan

    birincisi arkadaşım ben herhangi bir firma değilim kullanıcıyım ama sizin firma olduğunuz hatta atike firması olduğunuz aşikar

    benim bu ürünü taktırdığım firma bursadaki hatta tükiyedeki en kapsamlı ve kaliteli firmadır bursa tomurcuk oto

    sonuç itibarı ile ben yaşadıklarımı yazdım ve daha öncede bir çok kez gaz sistemi taktım kullandım hatta ben gazlı araç kullanırken siz böle bir gaz sisteminin farkında bile değildiniz

    ayrıca elektroniğimde çok iyidir

    hayatınızda brc yada landirenzonun enjektrölerini görmediğiniz kesin mıknatısla bobinle arasındaki farkı algılayamadınız

    en basitinden şöyle söyliyeyim performansı yüksek araçlarda selenoid valf kullanan araçlar aracın enjektörleri açlııp kapanma hızına cevap veremez ve devamlı açık bırakır


    daha detay isterseniz ,

    Konu enjektör olunca ben de bir iki kelime karalıyayım dedim:)
    LPG, CNG enjektörleri, bunların test ve ölçüm düzenekleri ile uzun bir süredir meşgul olan bir kişi olarak şunu belirtmek isterim ki bir enjektörü kaliteli yapan faktörler onun sesli yada sessiz çalışması, boyutları, üstten, yandan ya da alttan beslemeli olması değildir.
    Kaliteli bir enjektörün özelliklerini şöyle sıralıyabiliriz:

    1) Açma zamanı(milisaniye) vs akış oranı(debi) grafiğinin lineer karakterde olması.
    2) Enjektörün kararsız akış bölgesinin ya da ters karakterli akış bölgesinin mümkün olduğunca kısa sürede bitmesi,mümkünse böyle bir bölgenin olmaması.
    3) Açma ölü zamanının(tepki süresi) ve kapatma ölü zamanının birbirine eşit ve mümkün olduğunca kısa olması.
    4) Akış oranının, enjektör sıcaklığından en az etkilenmesi.
    5) Enjektörün akış oranının, çalışma hayatı boyunca en az değişmesi.
    6) O markanın ürettiği aynı tipteki tüm enjektörlerin eş akış oranına sahip olması, yani enjektörlerin aynı akış karakterine sahip olması, farklılık olmaması.
    7) Akış oranının, enjektör sürme voltajındaki değişimlerden en az etkilenmesi. Aynı açma süresinde, 11V akü voltajında da 14V akü voltajında da yakın akış oranları vermesi.
    8) Akış oranının, enjektörün girişi ve çıkışı arasındaki fark basıncından en az etkilenmesi.
    9) Enjektörün hareket eden parçalarının gazla en az teması.
    10) Uzun ömürlü olması.

    Piyasadaki enjektörleri inceleyecek olursak;

    RAIL, VALTEK, ECOTECH gurubu: (SELENOİD DEDİKLERİMİZ)

    Bu enjektörlerin en büyük dezavantajı, hareket eden parçalarının büyük ve ağır, bobinlerinin büyük dolayısıyla yüksek indüktanslı olmasıdır, elektriksel ve mekanik zaman sabitleri yüksektir ve dolayısıyla ölü zamanları 3 ms. civarındadır ki oldukça yüksektir. Kararsız bölgeleri de uzun sürer.
    Bu enjektörler 6. maddedeki eşit karakterlilik konusunda da iyi değillerdir. İki enjektör arasında %10 gibi farklılıklar gördüğüm olmuştur ki bu da aynı aracın iki silindirinin birbirine göre %10 farklı miktarlarda gazla beslenmesi demektir.( BUDA ARIZA LAMBASININ BRTÜRLÜ SÖNDÜRLEMEMESİ ANLAMINA GELİR)
    Hareket eden tüm parçaları gazla temas eder ancak çalışma toleransları (boşluklar) fazla olduğu için kirli gazdan etkilenmezler.
    Basittirler, tamirleri mümkündür ama tamir için sökülüp takılınca eşitlikleri büsbütün bozulur.
    Bunlar dışındaki maddelerde iyidirler, ucuzdurlar.

    MATRIX :

    Bu enjektörün en büyük dezavantajı, geçiş pasajlarının çok dar olması, gazla birlikte gelen parafin olefin ve yağın içinde birikmesi ve dolayısıyla da kirli gazdan etkilenmesidir. Hareketli parçaların tümü gazla temas eder. Tamiri kısmen mümkündür. Bunun dışındaki maddelerin tümünde çok iyidir.
    Özellikle bu enjektör 0.5 ms. gibi bir ölü zamanla hız rekorunu elinde bulundurur. Karasız bölgesi yoktur, 0.5 ms. den sonra direk lineer karakter gösterir.
    Bence piyasadaki en iyi enjektördür, favorim bu enjektör:)

    KEIHIN :

    Pistonlu yapıdadır, çalışma toleransları düşüktür(piston ve gömlek arasındaki boşluk az), tüm hareketli parçalar gazla temas eder. Piston üzerinde gaz geçişini sağlayan küçük delikler bulunur. Kirli gaz hem pistonla gölek arasını doldurarak kirletmek suretiyle sıkışmalara hem de daha ağır durumlarda bu delikleri tıkayarak tıkanmalara sebep olabilir. Tamir kısmen mümkündür. Bunun dışındaki maddelerin tümünde çok iyidir. Pahalıdır.

    brc :

    Tamiri mümkün değildir. Hareketli parçalar gazla temas etmez dolayısıyla kirli gazdan etkilenmez. Belirtilen maddelerin tümünden daha kalitelidir çok iyidir. Pahalıdır.






    Açıkçası ilk başta böyle bir mesaj görünce etkilendim. "Güzel, çok güzel. Okuyayım bari" dedim.

    Ancak daha sonra şunu farketttim: "karalıyalım dedim" dediğiniz yerden sonrası, yani kendinize ait olduğunu söylediğiniz geri kalan mesajın çok daha uzun zaman önce "10-03-2011" tarihinde Mehmet Özenç bey tarafından yazıldığını farkettim.
    http://www.renaultclubtr.com/forum/sohbet-muhabbet/59404-lpg-sirali-gaz-hakkinda-bilmek-istediginiz-her-sey-2.html

    Aynı mesaj burada da var:
    http://www.vwtr.net/forum/index.php?action=printpage;topic=26610.0

    Biraz daha kurcalasak belki daha da eskilere gidecek.


    Mehmet Usta mı Bursa'ya geldi, siz Mehmet Usta mısınız yoksa sadece onun mesajını kopyalayıp buraya kendi mesajı kendi yazısı gibi koyan biri misiniz anlayamadım doğrusu. Bunu da siz söyleyin artık.
  • Bu konuyu ilk gördüğümde "Acaba kamera şakası mı?" diye düşünmüştüm.
    Ya da "teknik terim kullanımında bir sıkıntı var, sapla-saman karışmış" demiştim.

    Şimdi tam cümbüş oldu. Tam olarak ne olduğunu bir anlayabilsek...


    Zira; Mehmet ustanın 2 yıl önce yazdığı mesaj ile bu konuyu açan arkadaşın "kendi engin bilgilerine ve Bursa'daki süper ötesi olduğunu iddia ettiği ve adını hiç duymadığımız firmanın müşterisi olarak edindiği bilgilere dayanan mesaj" neredeyse aynı. İyi Alah'tan Mehmet Usta bu arkadaş gibi "BRC, LANDI, PRINS dışında enjektör kullanan marka yok, diğerlerinin enjektör diye size sattığı şeylerin hepsi de SELENOİD VALF" dememiş. Demez de... Aklı başında hangi bir LPG ustası bu 3 marka dışındaki diğer markaların enjektör yerine valf kullandığını iddia edebilir?



    KOPYALANAN MESAJ:
    http://www.renaultclubtr.com/forum/sohbet-muhabbet/59404-lpg-sirali-gaz-hakkinda-bilmek-istediginiz-her-sey-2.html
    quote:


    Arkadaşlar Merhaba ;

    Bugün sizlerle lpg sıralı gaz sistemlerinin en önemli parçalarından biri olan LPG ENJEKTÖRLERİ hakkında bilgi vermek istiyorum.Lpg sektöründe bulunan enjektör tipleri ve özellikleri kısaca şöyledir.

    Kaliteli bir lpg enjektörün özelliklerini şöyle sıralıyabiliriz:

    1) Açma zamanı(milisaniye) vs akış oranı(debi) grafiğinin lineer karakterde olması.
    2) Enjektörün kararsız akış bölgesinin ya da ters karakterli akış bölgesinin mümkün olduğunca kısa sürede bitmesi,mümkünse böyle bir bölgenin olmaması.
    3) Açma ölü zamanının(tepki süresi) ve kapatma ölü zamanının birbirine eşit ve mümkün olduğunca kısa olması.
    4) Akış oranının, enjektör sıcaklığından en az etkilenmesi.
    5) Enjektörün akış oranının, çalışma hayatı boyunca en az değişmesi.
    6) O markanın ürettiği aynı tipteki tüm enjektörlerin eş akış oranına sahip olması, yani enjektörlerin aynı akış karakterine sahip olması, farklılık olmaması.
    7) Akış oranının, enjektör sürme voltajındaki değişimlerden en az etkilenmesi. Aynı açma süresinde, 11V akü voltajında da 14V akü voltajında da yakın akış oranları vermesi.
    8) Akış oranının, enjektörün girişi ve çıkışı arasındaki fark basıncından en az etkilenmesi.
    9) Enjektörün hareket eden parçalarının gazla en az teması.
    10) Uzun ömürlü olması.

    RAIL, VALTEK, ECOTECH gurubu:

    Bu enjektörlerin en büyük dezavantajı, hareket eden parçalarının büyük ve ağır, bobinlerinin büyük dolayısıyla yüksek indüktanslı olmasıdır, elektriksel ve mekanik zaman sabitleri yüksektir ve dolayısıyla ölü zamanları 3 ms. civarındadır ki oldukça yüksektir. Kararsız bölgeleri de uzun sürer.
    Bu enjektörler 6. maddedeki eşit karakterlilik konusunda da iyi değillerdir. İki enjektör arasında %10 gibi farklılıklar gördüğüm olmuştur ki bu da aynı aracın iki silindirinin birbirine göre %10 farklı miktarlarda gazla beslenmesi demektir.
    Hareket eden tüm parçaları gazla temas eder ancak çalışma toleransları (boşluklar) fazla olduğu için kirli gazdan etkilenmezler.
    Basittirler, tamirleri mümkündür ama tamir için sökülüp takılınca eşitlikleri büsbütün bozulur.
    Bunlar dışındaki maddelerde iyidirler, ucuzdurlar.

    MATRIX :

    Bu enjektörün en büyük dezavantajı, geçiş pasajlarının çok dar olması, gazla birlikte gelen parafin olefin ve yağın içinde birikmesi ve dolayısıyla da kirli gazdan etkilenmesidir. Hareketli parçaların tümü gazla temas eder. Tamiri kısmen mümkündür. Bunun dışındaki maddelerin tümünde çok iyidir.
    Özellikle bu enjektör 0.5 ms. gibi bir ölü zamanla hız rekorunu elinde bulundurur. Karasız bölgesi yoktur, 0.5 ms. den sonra direk lineer karakter gösterir.

    KEIHIN :

    Pistonlu yapıdadır, çalışma toleransları düşüktür(piston ve gömlek arasındaki boşluk az), tüm hareketli parçalar gazla temas eder. Piston üzerinde gaz geçişini sağlayan küçük delikler bulunur. Kirli gaz hem pistonla gölek arasını doldurarak kirletmek suretiyle sıkışmalara hem de daha ağır durumlarda bu delikleri tıkayarak tıkanmalara sebep olabilir. Tamir kısmen mümkündür. Bunun dışındaki maddelerin tümünde çok iyidir. Pahalıdır.

    BRC :

    Tamiri mümkün değildir. Hareketli parçalar gazla temas etmez dolayısıyla kirli gazdan etkilenmez. Belirtilen maddelerin tümünde çok iyidir. Pahalıdır.
  • Uzun lafın kısası; insanlara bilgi verirken veya yorum yazarken kesin bir dil kullanmamakta ve ısrarla yazdklarınızın kendi yorumlarınız olduğunu belirtmekte fayda var ALİ İŞCAN bey.

    Hele hele başkalarının yazdıklarını ego patlaması eşliğinde sanki kendi engin tecrübeleriniz gibi tanıtmamakta da fayda var.

    Burası DH FORUM.

    Bu forumdaki insanlar internetin "bilgi edinme aracı" olduğu kadar "bilgi kirliliği aracı" olduğunu da iyi bilirler.

    Tamam, bir şeyler bildiğinizi düşünüyorsunuz. Ancak bunlar sizin düşünceleriniz olduğu sürece değerlidir.

    Burada deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. İddialarda bulunabilirsiniz, iddialar tartışmaya açıktır. Forumların amaçlarından biri de budur.

    Ancak başkalarının mesajlarını kendi mesajınızmış gibi göstermek ve "hikmeti kendinden menkul" türünden sözler eşliğinde tüm egolarınızı bu konuya dökmek doğru değildir!



    Tamam, siz en iyisini(!) bilirsiniz...
    Tamam, Türkiye'nin en iyi(!) ve en kapsamlı(!) LPG firması Bursa'daki Tırt Oto (ya da her neyse işte) denen yerdir...
    Tamam, elektronik konusunda siz bir dehasınız(!)...
    Tamam, sadece BRC LANDI PRiNS enjektör kullanır bunlar dışındaki hiç bir marka enjektör kullanmaz, diğer markalar enjektör yerine selenoid valf(???) takar...
    Tamam, Türkiye'deki ilk 3 LPG'li araçtan birini siz kullandınız ve yine tamam LPG ile çooook engin tecrübelere sahipsiniz...
    Tamam, yanlış bildiğimiz(!) bir çok bilgiye son verdiniz sağolun...
    Tamam, siz gazlı araç kullanırken biz böle bir gaz sisteminin farkında bile değildik...
    Tamam, ne ben ne de bu konudaki usta(lar) hayatında brc yada landirenzonun enjektrölerini görmedi, kesin mıknatısla bobinle arasındaki farkı da algılayamadı...
    Tamam, tamam, tamam...



    Peki şunu sorayım: Elinize ne geçti? Egonuz tatmin oldu mu yoksa tatmin etmeye devam edelim mi Ali bey?



    (İşin komik ve ilginç yanı; mesajını kopyaladığınız Mehmet Özenç bey de (Özençler Otogaz) bu forumun üyesi.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ulaş-ım -- 26 Şubat 2013; 10:26:56 >
  • :) sayın ulaş bey ben egomu tatmin etmek derdin de değilim sadece yaşadıklarımı aktardım ben aynı zamanda bir çok aracımda atiker kullanmış birisiyim ve gayette memnun kaldım

    fakat turbo aracımda verim alamadım sadece bende değil bazı arkadaşlarda bun abenzer sorunlar yaşadılar kaldıki internettede araştırırsanız tjetlerde özellikle motor lambası yakma sorunu çok revaşta

    size şunu sorucam siz atikerde kullanılan enjektörle brc de veya prins te kullanılan enjektörün aynı olduğunumu iddia ediyorsunuz

    kaldiki burda beni alt ettiğinizi yada kendi egonuzu tatmin etmiş olsanız da

    aracıma brc takıldı ve şu anda hiç bir sorun yok firmalar yada markalar umrumda değil

    ben bir kullanıcıyım atikeri söktüler yerine brc taktılar ve sorun anında düzeldi

    bu iş bitmiştir siz isterseniz milyon araca takın ne ifade eder selametle kalın
  • arkadaşım ben bir başkasının mesajını kendi mesajım gibi göstermek derdin de değilim nasıl alıntı yapıldığını bilmediğim için kopyala yapıştır yaptım yoksa birilerinin bilgilerine saygsızlık etmek istemem

    sadece insanlar bilgilensin benimdüştüğüm duruma düşmesinler

    atiker sıralı sitemi aracıma uydurmak için yaşadığım sorun acaba bujilerdenmi bobinlerdenmi derken bana 500 tl fazla paraya mal oldu ben en başında prins yada brc konusunda kararlı idim ama malesef bir hatadır oldu

    ben atikeride karalama derdinde değilim yıllarca bir çok aracımda kullandım ama turboda olmadı olmadı
  • sayın sidan ;
    Sizin düşmüş olduğunuz duruma sizi montajı yapan ustalarınız düşürmüş yani beceremeyen onlardır sizin bunda bir kusurunuz yokki,
    benim ilk mesajıma bir daha bakarsanız konuyu atiker'e iletmenizi yazmıştım ama siz birdenbire olayı kit turbo araca uyumsuz diye
    enjektörleri yetersiz v.s.altınada sıralayınca olaya girmek zorunda kaldım. yoksa ben ne sizi tanırım ne siz beni tanırsınız.
    tamam bilgilendirme diyorsunuzda bilgilendirmek başka bir şey, bilmeden yorum yapmak başka birşey. yaptığınız şeyi anlamanızı
    rica ederim. ayrıca atiker'i söküp diğerini takan aynı bayimi? eğer aynıysa 2 katı üzüldüğümü belirtmek isterim. neyse olan olmuş kısmetten çıkmış hayırlısı olsun diyorum.
    Son Olarak gene arıza lambası konusuna bir atıfta bulunayım Arıza lambası genel olarak marka ayırt etmeden yanar bunda x marka
    yakar Y marka takarsan yanmaz diye bir olayı gene yazmışsınız bakın buda yanlış bilgi, doğru nozul çapı ve doğru kalibrasyon ile arıza lambası yanmaz ayrıca alınan lpg ilede çok yakından ilgilidir zengin veya fakir karışım gene lambayı yakar en güzeli tek bir marka ve güvenilir istasyonlardan lpg alınmasıdır.
    Ayrıca sizi fazlaca rencide ettim, hakkınızı helal edin selamlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Florya Otogaz -- 26 Şubat 2013; 18:58:42 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sidan

    size şunu sorucam siz atikerde kullanılan enjektörle brc de veya prins te kullanılan enjektörün aynı olduğunumu iddia ediyorsunuz


    Bu dediğinizi sayın ulaş-ım cevaplayacaktır ama müsadenle bende bir iki şey belirteyim.
    Evet !! İşlevsel bakımdan %100 Aynıdır yani lpg enjektörünün görevi ne ise onu hepsi aynı şekilde yapmaktadırlar.
    Hayır!! Görsel olarak bakarsak aynı değildir. göze hitap eder şekilde yapmaya özen göstermişler ilaveten fiyatlarıda farklıdır.
    kullanım ömrü meselesi ile ilgili olarak bekleyip görmek gerektiğini düşünüyorum yani atiker olarak çok çeşitli kmlerle karşılaştım
    örneğin 50 bin km de arıza yapanda gördüm fakat 288 binde tamirsiz çalışan aracımda var dolayısı ile burası değişkendir bakımlı
    olması ve kaliteli gaz kullanması bu faktörleri etkilemektedir.
  • Daha önce başka bir konudada yazmıştım şimdi siz atiker,akl,cangas,kme falan gibi kitleri prins,landirenzo,brc gibi kitlerle yada genel olarak keihen enjektör kullanan kitlerle diyelim aynı kefeye koyarsaniz biraz ayıp olmazmı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • FLORYA OTOGAZ Ayrıca sizi fazlaca rencide ettim, hakkınızı helal edin selamlar.

    YOK RAHAT OLUN HİÇ RENCİDE OLMADIM OLUCAK DA DEĞİLİM SORUN DEĞİL MAKSAD İNSANLAR SIKINTI YAŞAMASIN BİZ YAŞADIK ONLAR YAŞAMASIN BAKIN BEN TEKNİK AÇIDAN OLMASAMDA TECRÜBE AÇISINDAN ÇOK FAZLA LPG Lİ ARAÇ KULLANDIM SİZE ŞUNU SÖYLEMEK İSTERİM

    BEN BURADA ATİKERİ KÖTÜLEMEYE GELMEDİM

    AMA İNTERNETTE YÜZLERCE BU SORUNLA KARŞILAŞAN İNSAN VAR VE NEDEN 100/75 İ ATİKERDE GERÇEKLEŞİYOR

    GOOGLE YE YAZIN ATİKERİN MOTOR LAMBASI YAKTIĞINI 100 LERCE ŞEY BULACAKSINIZ VE YEMİN OLSUN Kİ BRC VE LANDİRENZO KULLANDIĞIM HİÇ BİR ARACIMDA BİR KERE BİİLE MOTOR LAMBASI YANMADI



    NEYSE BELKİ TESADÜF TÜR

    FAKAT BURSA DA TOMURCUK OTODA TÜM ARAÇLARIMA LPG TAKTIRDIM İNANIN HİÇBİR SORUN ÇIKMADI KALDİKİ ATİKERİDE ONLAR TAKTI BRC YİDE PRİNSİDE

    VE ATİKER TAKILDI ARACIMDA KERKMELER OLDU ONU SÖKÜP BRC TAKILDI VE AYRICA HİÇBİR İŞLEM YAPILMADI VE SORUN ÇÖZÜLDÜ

    BEN NEDİYEBİLİRİM Kİ

    SON OLARAK BELKİ BU SEFERİNDE TOMURCUK OTO YANLIŞ MONTAJ YAPTI DİYELİM

    İNTERNETTEKİ 100 LERCESİDE Mİ YANLIŞ BEN ATİKERİ SEVERİM FİYATI UYGUN KESİNLİKLE İŞ GÖRÜR AMA NE BİR BRC NEDE BİR LANDİ RENZO NEDE PRİNSİN YANINA BİLE YAKLAŞAMAZ Kİ BUNU İDDİA EDİYORSANIZ ZATEN FAZLA DİYECEK SÖZ YOK

    AYNI İŞİ GÖRÜR FAKAT AYNI PERFORMANSI YADA ŞÖYLE DİYEYİM UZUN ZAMAN AYNI KALİTEDE KALAMAZ AYAR SORUNLARI VS BANA NEDERSENİZ DEYİN BEN DENEDİM KULLANDIM

    MARKA FANATİĞİ DEĞİLİM SADECE ÇOK FAZLA MARKA KULLANMIŞ BİRİ OLARAK TECRÜBELERİMİ SÖYLEDİM

    BAŞKA BİR MAKSADIM YOK

    STAFANELLİ ATİKER LOVATO BRC LANDİRENZO VS VS BİR ÇOK MARKA
  • Sayın Sidan,
    Bakınız atiker'in ürünleri türkiyenin %70 ini kapsamaktadır. fiyatının makul olması sadece üst segmentteki araçları değil orta ve alt
    segmentleri de kapsamaktadır dolayısı ile bakımsız, Eski araçlardada atiker neredeyse %90 seviyesindedir yani atiker bayileri
    kesinlikle araç seçmemektedirler bunu unutmayınız ! şikayet konusunun açıklaması budur. internetteki yazılan şikayetlerin yüksekliği
    bu yüzdendir.
    Ben birkaç meslektaşımın dolmuşuna geldim ve yabancı marka hevesine kapılıp atiker!in 2 yıllığına bayiliğini bırakmak zorunda
    kalmıştım. bu 2 yıl süresince marka saymama gerek yok kim ne marka dediyse ya bayiliğini aldım yada kiti bayisinden temin edip
    montaj yaptım bir zaman sonra şunun farkına vardım, aslında o piyasadaki diğer markalardada aynı sorunlar mevcuttu yani
    sorunsuzluk diye bir şeyin olmadığını tam olarak anladım. ve 2 sene sonunda Tekrar Taşkın Otogaz'a pişmanlığımı belirterek bayiliğini
    talep ettim Sağolsunlar beni geri çevirmediler ve tekrar bayilik verdiler.
    evet son olarak söylemek istediğim husus, ben burada tecrübe ile sabit olarak yazıyorum kendi markalarının dışında başka cihazları
    takmamış ustalar bu konuda haklı olarak yanlış yorum yapabilirler bunu anlayabiliyorum bu konuda güzel bir halk deyimi var
    ( Elin yumruğunu yemeyen kendi yumruğunu Balyoz sanır !! ) Dolayısı ile Hodri meydan diyorum 2 aynı marka ve model araçta ben atiker takayım diğerine ne isterseniz onu takın her şeyini yarıştıralım daha ne diyeyim size selamlar.
    Not: Lütfen Büyük harflerle yazmayınız sanal ortamda bu küfür etmek demektir.
  • :) pardon caps lock açık kalmış ayrıca bilmiyordumda

    hayırlısı ben illa da olmaz demiyorum ben bu sıkıntıları yaşadım ve aktardım benim aracıma bu sistemi takan ustalarda kesinlikle sizin gibi düşündüler

    bana atiker kesinlikle sıkıntı yapmaz size dediler ve türkiyede prins bayiliğini almış nadir firmalardan ve türkiyenin en büyük bayilerinden dirler bursa tormurcuk oto gaz atikerinde bayiliği mevcuttur

    onlarda bu duruma şaşırdılar ama bir hafta uğraştık sorun çözülmedi belkide bu sefere yada araca has bir olaydır bilemiyorum

    ben bu aracımdan önceki iki aracımdada atiker kullandığım için bu aracada atiker takmak istedim bi sıkıntım yoktu
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.