Şimdi Ara

Turbo mu? Supercharger mı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
28
Cevap
0
Favori
1.845
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar benim merak ettigim bişey var merak ettigim şeyi öğrenmezsem içim rahatlamaz :) çogu forum sitesinde bu konuyla ilgili bi çok bilgi var ve yardımcı olacak bilgiler fakat benim aklıma gelen illaki başkasınında aklına gelmiştir düşüncesiyle forumda sormak istedim her neyse konuya dönelim
    Turbo mu? Suphercharger mı? sorusunu verilen cevaplar en kısa özetle Eğerki Drag yapılacaksa Supercharger Drag yapılmıyacaksa Turbo gibi. Peki Supercharger uygulamasıyla birlikte Turbo Uygulamasıda yapılamaz mı ? Çift Turbo işlemi yapılabiliyor Çift turbo yerine Supercharger + Turbo takmamız daha mantıklı olmuyor mu ? Yoksa bu konu hakkında yanılıyormuyum ?
     Turbo mu? Supercharger mı ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi supercharger12 -- 25 Eylül 2013; 23:28:46 >







  • Var zaten, örnek: 1.4 TSI 140 HP
  • Vag grubundaki tsi'lar supercharge ile turboyu birlikte kullaniyordu sanirim. Yeni motorlarda kaldirilmis olmasi lazim. Karisik bir sistem oldugu icin ariza cikarma ihtimali yuksek. O yuzden bu kombinden cok biri kucuk devirde basan digeri yuksek devirde basan cift turbo kullanan firmalarda artis var.

    Ayrica supercharger surekli hava bastigi icin motor devamli yuk altinda, yuksek basincta calisiyor. Bu da sorunsuzlugu, parca dayanimini eksi yonde etkileyebilir. O yuzden supercharger kullanimi yok derecesinde az. Mercedes kompressor modellerinde kullandi ve vazgecti turboya dondu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Modifiye olucaksa her türlüsü gider zaten

    Ama fabrikasyon günlük araçlar için turbo+sc aşırı gereksiz ve saçma.

    Tek turbo mis
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hacker111

    Vag grubundaki tsi'lar supercharge ile turboyu birlikte kullaniyordu sanirim. Yeni motorlarda kaldirilmis olmasi lazim. Karisik bir sistem oldugu icin ariza cikarma ihtimali yuksek. O yuzden bu kombinden cok biri kucuk devirde basan digeri yuksek devirde basan cift turbo kullanan firmalarda artis var.

    Ayrica supercharger surekli hava bastigi icin motor devamli yuk altinda, yuksek basincta calisiyor. Bu da sorunsuzlugu, parca dayanimini eksi yonde etkileyebilir. O yuzden supercharger kullanimi yok derecesinde az. Mercedes kompressor modellerinde kullandi ve vazgecti turboya dondu.

    hmm peki turbo, supercharger gibi yük bindirmiyor mu ? Sonucta ikiside yanma odasına bi basınc gönderiyor birisi krank milinden diğeri egsoz dan ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Modifiye olucaksa her türlüsü gider zaten

    Ama fabrikasyon günlük araçlar için turbo+sc aşırı gereksiz ve saçma.

    Tek turbo mis

    supercharger denildigi gibi sadece draglar için kullanılması daha mı iyidir yani ?
  • Turbo niye yesin ki performanstan??

    Gücü eksozdan alıyor 1 gram performans düşüklüğü olmuyor.

    Uygulaması da basit ve emisyon da düşüyor.

    Zaten o yüzden aldı yürüdü.

    Ama turbo lag olayı oluyor ona da katlanılıcak

    Ben 6 litre saf atmosferiğimle ilerlerim
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    rover 220 turbo kullanan varmı ?
    20 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: supercharger12

    quote:

    Orijinalden alıntı: hacker111

    Vag grubundaki tsi'lar supercharge ile turboyu birlikte kullaniyordu sanirim. Yeni motorlarda kaldirilmis olmasi lazim. Karisik bir sistem oldugu icin ariza cikarma ihtimali yuksek. O yuzden bu kombinden cok biri kucuk devirde basan digeri yuksek devirde basan cift turbo kullanan firmalarda artis var.

    Ayrica supercharger surekli hava bastigi icin motor devamli yuk altinda, yuksek basincta calisiyor. Bu da sorunsuzlugu, parca dayanimini eksi yonde etkileyebilir. O yuzden supercharger kullanimi yok derecesinde az. Mercedes kompressor modellerinde kullandi ve vazgecti turboya dondu.

    hmm peki turbo, supercharger gibi yük bindirmiyor mu ? Sonucta ikiside yanma odasına bi basınc gönderiyor birisi krank milinden diğeri egsoz dan ?

    turbo 2bin devirden sonra veyahut gaz pedalına bastığın zaman etkili.
    Supercharger ise her devirde basıyor. gaza bassan da basmasan da.




  • Ikisi de gereksiz demek isterdin ama salinim, vergi, akaryakit fiyatlari..

    Neyse.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: supercharger12

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Modifiye olucaksa her türlüsü gider zaten

    Ama fabrikasyon günlük araçlar için turbo+sc aşırı gereksiz ve saçma.

    Tek turbo mis

    supercharger denildigi gibi sadece draglar için kullanılması daha mı iyidir yani ?

    Yo her türlü kullanılır ama işin bi de komplekslik tarafı var.

    Supercharger Amerikan işi.

    Turbo mis gibi çok az bi çalışmayla her türlü yükleniyo.

    SC biraz daha teferruatlı kalıyor.

    Gerçi Almanlar da güzel "komp" yapıyorlar ama SC Amerikan gururudur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: High Quality

    Ikisi de gereksiz demek isterdin ama salinim, vergi, akaryakit fiyatlari..

    Neyse.

    Ya guyverland hocamın turbo konusunda geçiyordu birisi.

    Turbo için onlar motor yapamayanlar içindir diyordu

    Ben de katılıyorum ama Japonlar harikalar yaratıyorlar turboyla
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Turbo niye yesin ki performanstan??

    Gücü eksozdan alıyor 1 gram performans düşüklüğü olmuyor.

    Uygulaması da basit ve emisyon da düşüyor.

    Zaten o yüzden aldı yürüdü.

    Ama turbo lag olayı oluyor ona da katlanılıcak

    Ben 6 litre saf atmosferiğimle ilerlerim

    tabiki ama turbo dusuk devirlerde supercharger gibi performanslı olmuyor ? yediği gücten fazlasınıda veriyor bence ? yanlışmı dusunuyorum ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    quote:

    Orijinalden alıntı: supercharger12

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Modifiye olucaksa her türlüsü gider zaten

    Ama fabrikasyon günlük araçlar için turbo+sc aşırı gereksiz ve saçma.

    Tek turbo mis

    supercharger denildigi gibi sadece draglar için kullanılması daha mı iyidir yani ?

    Yo her türlü kullanılır ama işin bi de komplekslik tarafı var.

    Supercharger Amerikan işi.

    Turbo mis gibi çok az bi çalışmayla her türlü yükleniyo.

    SC biraz daha teferruatlı kalıyor.

    Gerçi Almanlar da güzel "komp" yapıyorlar ama SC Amerikan gururudur.

    zaten bu supercharger olayını bundan bu kadar sorguluyorum amerikan arabalarına hastayım ve elimde imkan olsa su anda 1969 model camaro ss getiririm Türkiye'ye :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    quote:

    Orijinalden alıntı: High Quality

    Ikisi de gereksiz demek isterdin ama salinim, vergi, akaryakit fiyatlari..

    Neyse.

    Ya guyverland hocamın turbo konusunda geçiyordu birisi.

    Turbo için onlar motor yapamayanlar içindir diyordu

    Ben de katılıyorum ama Japonlar harikalar yaratıyorlar turboyla

    :) yani tabiki bana kalsada ne turbo nede supercharger kullanmadan 250 hp güc üretsinler daha cok tutar cunku ustune eklenecek bi durum kalmıyor tabi hız hastaları ıcın sınır yok o ayrı konu :)




  • Bu iş uygulamaya göre değişir.

    Drag nedir sonuna kadar hız.

    Her şey saniyelere bağlı.

    Böyle olunca durum turbo dezavantaj çünkü güzel basınç olmadan turbo işe yaramaz.

    SC öyle değil ama en alt devirden sonuna kadar performans veriyor

    Extrem olaylarda bir motora 2 SC takan adamlar var

    Biz de anca izliyoruz

    Motor sporları kültürü olmayan bir ülkede yaşıyoruz




  • Turbo harika bir tasarım bence. Düşük devirlerde boşu boşuna motoru zorlamıyorsun en azından. Güç istediginde deviri yükselt tamam. Turbo cok yakar abi lafı cok bilmiş sanayicilerin lafıdır. Bir mühendis olarak turbonun yakıt tüketimini cok cok az da olsa düşürdügünü düşünüyorum.

    Konuya dönücek olursak twin turbo en iyi seçim olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Bu iş uygulamaya göre değişir.

    Drag nedir sonuna kadar hız.

    Her şey saniyelere bağlı.

    Böyle olunca durum turbo dezavantaj çünkü güzel basınç olmadan turbo işe yaramaz.

    SC öyle değil ama en alt devirden sonuna kadar performans veriyor

    Extrem olaylarda bir motora 2 SC takan adamlar var

    Biz de anca izliyoruz

    Motor sporları kültürü olmayan bir ülkede yaşıyoruz



    aynı dusuncedeyim imkanı olupta yapmıyanlara şaşıp kalıyorum.

    yani turbo nun ugulaması basit oldugundan dolayımı tercih turbo oluyor bu durumda ?

    Dediğin gibi kaputtan cıkarılmıs 2 tane supercharger gördum anlatılmaz sanırım o aracın ıcındekı hıs gaza basmaya korkak insan :)
     Turbo mu? Supercharger mı ?




  • Ne yalan söylim ben de korkarım.

    Gazı köklesek yüzümüz falan buruşur bi de estetik parası
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Angelica

    Turbo harika bir tasarım bence. Düşük devirlerde boşu boşuna motoru zorlamıyorsun en azından. Güç istediginde deviri yükselt tamam. Turbo cok yakar abi lafı cok bilmiş sanayicilerin lafıdır. Bir mühendis olarak turbonun yakıt tüketimini cok cok az da olsa düşürdügünü düşünüyorum.

    Konuya dönücek olursak twin turbo en iyi seçim olur


    yani acıkcası bende cok yaktırdıgı dusunmuyorum ama bide ne kadar fazla hava o kadar fazla yakıt gibi bi olay var basmazsan turbolu arac turbosusa göre daha az yakıyor :)

    ben astra j 1.4 turbo kullandım ve 140 hp gucu dediginiz gibi 3000-4000 devirden sonra hissettiriyor. supercharger in bu durumunu cok seviyorum yani ısıklarda duruyorsun ve yanındaki aracla aynı anda kalkıs yapıyorsun her devrinde gucun farkında oluyorsun :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Ne yalan söylim ben de korkarım.

    Gazı köklesek yüzümüz falan buruşur bi de estetik parası

    :D o durumda aracın hızlanacagını sanmıyorum firen kullanmadan burnout :D

    bir videoda izlemiştim araç bagırıyor ve o anda lastiklerden duman cıkartıyordu :)
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.