Şimdi Ara

TSI motora LPG uygulayanlar buyursun (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
129
Cevap
1
Favori
17.071
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba,
    Öncelikle herkesin LPG taktırıp taktırmayacağı gibi ahkam kesip, önyargılarıyla hareket edip, konu başlığı ile alakasız yorumlar yazan kişiler lütfen başka başlıkta tartışın. Konu başlığı Lpg takılıp takılmayacağı değil. Bir başka konuda Otto&Dizel kıyaslaması değil.
    Mayıs 2016 da Tiguan 1.4 S&S 122hp aracıma 35000km de iken Prins VSİ 2.0 DI tüp taktırdım. Tabi taktırmadan önce aracımın yakıtının fazla olması ya arabayı değiştirmeme yada LPG gibi alternatifleri düşünmeme neden oldu. O yıllardaki dizel suvların gerek fiyatlarının fazla olması yada motor hacimlerinin büyük olmasından kaynaklanan vergilerinin fazla olması beni LPG ye yönlendirdi. "Yok bu araca LPG takılır mı? , git dizel al" falan gibi her kafadan mutlaka birşeyler söyleyenler çıkacak. Dünya değişiyor, 5-10 yıl sonra elektrik takılır mı takılmaz mı tartışmaları çıkacak. Belki arabaların üzerine güneş panelleri koyacağız.

    Şimdi aracım 63000 km de. Genelde uzun yolda kullandığımdan uzunyol verilerini paylaşacağım.
    Uzunyolda 100km de 7-8 lt LPG harcıyor. % 2-3 oranında da benzin harcıyor. Yani ortalama % 40-45 arası bir tasarruf sağlıyor. Hatta tüp önceki yıllarda çok uygun iken %50 tasarrufları defalarca gördüm. Tabi ben sakin kullanan birisiyim. Uzun yolda 90-110 arası kullanırım.
    Şimdide bu sürede başımdan geçen olumsuzlukları yazayım. Bu sürede 3 kez benzin enjektörlerini değiştirdim yada temizlettim. Benzin enjektörleri zamanla tıkanıyordu. Taktırdığım yer aracımda herhangi bir problem bulamadı. Bu durumu ilk kez bende yaşadıklarını söylediler. Kirli yakıttan olabilceğini ifade ettiler depoyu bile temizlettim ancak yine yapınca Hollanda'dan bir ekibin Türkiye'ye geleceğini onlara göstereceklerini söylediler ve gösterdik. Heralde benzin ayarlarını biraz arttırdılar. Şimdilik bir sorunum yok. İnşallah olmaz.
    Taktırıp taktırmayacak arkadaşlar için kendi kararınız.Yakıt olarak gerçekten çok ekonomik. Ancak dediğim sorunlada karşılaşabilirsiniz. Birazda şans işi bu. Yani kötü bir yakıt(benzin) denk gelirse tüplüymüş değilmiş farketmez aynı sorunu verebilir.




  • Yil olmus 2018 hala tsi savunan var.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkeril

    KOnuda oluşan intibanın aksine ben 1.4 TSI + LPG olayına sıcağım.
    95'e falan 2017 makyajlı Golf 1.4 TSI comfort manuel bulunabiliyor. LPG ile max 100 e gelir. Prins vsi2 yapıştırıp binesim var :)
    sanayideki tamircilerin ve tüpçülerinde binesi var bakalım en çok hanginiz binecek.servisede almazlar tüplü arabayı kolay gelsin

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >








  • Tsı Lpg

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • mbulur M kullanıcısına yanıt
    Genelde 100-110çok az 120 - 130 km arası hız 1.2 tsi golf 5.7 litre. Araç tam dolu klima açık. Şehirler arası yakıt iyi ama gerçek şehir içinde sizin yakıt değerleriniz ile alakası yok.

    Ekleme : güzergah malatya-kırşehir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tuncays44 -- 18 Temmuz 2018; 21:47:48 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence de heyecan aramaya gerek yok



    Benzin pahalı olduğunu düşünen ve şehir içi 7-9 litre yüksek bulan Kişiler TDI'ye yönelmeli



    "Yılda 10.000 km biniyorsanız Dizel almayın." şeklindeki telkinlere itibar etmemek gerekiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • asbengu A kullanıcısına yanıt
    Sizden passatla c180i karsilastirmanizi rica etsem, kullanislilik, yakit, performans, yakit, konfor vb.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim verilerde şehir içi araç içinde tek kişi ve şehirler arası verileri araç içi tek yada iki kişi ve bagajın dolu olmadığı tek parça valiz olduğu, yakıt deposunun ise doluya yakın olduğu değerlerdir.
    Şehir içi tüketimin alakası yok demişsiniz ne kadar yaktığınızı belirtmemişsiniz. Eğer küçük bir şehirde yaşıyor ve araçla gittiğiniz yol ilk çalıştırma sonrası 5 km altında kalıyorsa yakıt tüketiminizin çok farklı çıkması normaldir.
  • sepulnation S kullanıcısına yanıt
    herşey yakıt değil. iki arabayı toplasan bir golfün tekeri etmez. tsi motorun fazla yaktığından değil türkiyede yakıtın çok pahalı olduğundan insanlar bu arayışa giriyor. ben şehir içi kullanımda 6.5- 7 litre civarı tüketimim var uzun yolda 5 litre civarı. ben şahsen bu motora doyamıyorum. dizelin zırıltısını atmosferiğin hantallığını çekmek istemiyorum. tsi normal atmosferikten çok daha ekonomiktir lpgsiz kullanımda.
  • bydogan20 B kullanıcısına yanıt
    Kafan mi güzel 1.5 yıl önce yazılmış bir yazıya biraz önce yazmışta cevap veriyor gibi yazmışsın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Edit: Foruma uygulamadan bir foto dahi yuklenemedigi icin bu entry imha edilmistir. Her boka reklam koyuncaya kadar su isi cozun adi donanimhaber ama sifir donanimla site yonetiliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lazz48 -- 17 Kasım 2019; 0:28:17 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • exuberant42 E kullanıcısına yanıt
    ya bu nasil bi uslupya

    ne var eski konuya cevap vermisse? tsi hala kullanilan bir motor, kpg de?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • VW motor dayanıklılığla ön planda olan bir marka değil. Her daim çabuk biten ve sorunlu motorlar VW'nin motorları olmuştur. LPG ile zaten sorunlu motorlar uzun vade de kesinlikle sorun çıkaracaktır. Ama ben iki üç sene yılda 10 bin yaparım sonrada aracı satarım diyorsanız taktırılabilir.Oda maliyeti sebebiyle zaten mantıksız olacaktır.100 bin km LPG ile binmek isteyen varsa bence büyük risk alır.

    Konu dışında tartışılan TSİ az yakıyor muhabbeti ise turbo benzinli bir aracın sakin kullanımda atmosferik motora göre az yakmasından ibarettir. Burada aslan payı DSG şanzıman ve her daim pompaya göre düşük gösteren gösterge verileridir. VW alınacaksa garanti süresince binilmek ve motor şanzıman dışındaki karoser kalitesi için alınır. DSG TSi uyumunun keyfi çıkarılıp satılır.Uzun vadede tercih edilebilecek en doğru tercih dizel ve manuel seçeneği olacaktır.
  • 180 binde.B7 Prins LPG’li Passatım var ve 100.000 km’dir LPG takılı sadece 30 binde bir LPG filtresi değişiyor başka hiçbir sorunu yok motor %90 çıktı experde.

    Sorusu olan varsa seve seve yanıtlarım konuya gelen yorumlar baya komik ve insanların cahilce yorumları yüzünden bu foruma girmeye çekiniyorum

    Neymiş LPGli Passat TDI’dan daha fazla yakarmış
    LPG motoru bitirirmiş
    Performans alamazmışsın
    Benzinle birlikte aynı seviyede LPG tüketirmiş

    Sadece gülüyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Üstadım biliyorsun bizim millet kullanmaz ama kullananlardan çok çok daha iyi bilir

    Her insanımız ayrı ayrı herbokolog maşallah...
  • Yahu tsi kullanıcıları bir arabaya max. kaç yıl biniyorsunuz da lpg taktırıyorsunuz? 100 bini geçmeden elden çıkarmaya çalışıyorsunuz zaten değeri düşmesin diye. 2-3 kuruş tasarruf yapacağım diye bu kasar uğraşmaya değmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • denk geldim konunun tamamını okumadım ama sistem nasıl çalışıyor? %20 benzin %80 lpg diyen de var %10 benzin %90 lpg ile yürüyor diyen de var çalışma prensibi nasıl
  • SinanKkner S kullanıcısına yanıt
    Turbo kapatma meselesi vw Caddy 1.9 TDI aracımda başıma gelmişti sebebi turbonun çok sağlıklı olmamasından sıkıştığı zaman kendini korumaya alarak kapatıyor ve yeniden çalışırmadan aktif olmuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mayonnaisse

    denk geldim konunun tamamını okumadım ama sistem nasıl çalışıyor? %20 benzin %80 lpg diyen de var %10 benzin %90 lpg ile yürüyor diyen de var çalışma prensibi nasıl
    Prins sistem %2 benzin tüketir.

    30 binde bir filtre değişimi ister

    Otomatik afr ayarını kendisi yapar,filtre değişimi geldiğinde kendisi otomatik led uyarı verir.

    Bu kadar.Bahsi geçen %20 tüketen sistemler atiker vs

    Zaten atiker 3000 lira iken

    Prins 10.000 tlden başlıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.