Şimdi Ara

TSI MOTOR UZUN VADEDE EKONOMİK DEĞİLL

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
173
Cevap
1
Favori
50.196
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ben ce tsı motorların ekonomi açısından geleceğiyok çünkü lpg takılmıyor fsı lere takmışlar ama o da zorlama bişey olmuş yani 1500 devir altı benzin üstünde lpg ile çalışıyor dolayısıyla benzini çok yakıyor anlayamadığım şey tsı ler ekonomik deniyor doğru 100 km de şehir dışı 5.6 lt evet bu yönüyle olabilir ha birde atmosferik bir araca bakalım lpg 100 km 7lt 8 olsun hadi siz litreye fazla önem verirsiniz( tsı ciler )şimdi bir hesap yapalım o öve öve bitiremediğiniz lpg takılmayan tsı leri 5.6x3.20=17.92 tl atmosferik bir araç örn 1.6 8x1.40=11.2 tl (bizim burda lpg opette 1.39) evet gördük ne kadar ekonomik olduğunu lpg takılmadıktan sonra neresi ekonomik bunun bu seferde lpg şöyle böyle takılır demeyin
    Dikkat ederseniz birçok marka tsı yerine atmosferik motorları tercih ediyor yoksa renault fıat çıkarmazmı bunları



  • insanların hoşuna gidiyor bi yanda 1.4 lt motordan 170 hp almak çok güzel birşey ama uzun vadede ne olur bu arada 150 bini devirebilecekmi sorunsuz olarak bunlar önemli bir yandan da

    Yakıt tüketimi pek önemli değil ben uzun vadede baş ağrıtır diyorum bu tsı motorlar için..
  • Ne diyeceğimi bilemedim.TSI,çok üzmüş sizi.

    TSI,üstüste ödüller almış motor.Size mi itibar edeceğiz,onlara mı?

    @kdr_

    Devirir,hiç dert etmeyin.Fabrikada test ediliyor herhalde.Uzun vadede baş ağrıtır demişsiniz,teknik olarak açıklayabilecek misiniz?Pek sanmıyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: deserthawk

    Ne diyeceğimi bilemedim.TSI,çok üzmüş sizi.

    TSI,üstüste ödüller almış motor.Size mi itibar edeceğiz,onlara mı?

    @kdr_

    Devirir,hiç dert etmeyin.Fabrikada test ediliyor herhalde.Uzun vadede baş ağrıtır demişsiniz,teknik olarak açıklayabilecek misiniz?Pek sanmıyorum.


    evet mutlaka test etmıslerdır gelısen teklnolojı motorlarda kullanılan yenı malzemeler aynı urunden farklı sekılerde performans elde edılmesıne ımkan saglıyo bende uzun vadede cok sorun olacagını dusunmuyorum.....

    ancak suda bır gercekkı dusuk hacımlı motordan yuksek hp ler elde etmeye baslandıgında ve kullanıcının bu guc sahıp oldugunu bılerek bunu lımıtıne kadar kullanmak ıstemesı(kı bu dogal hakkı)motorun omrunun yuksek hacımlı mesela 1.6 ama aynı gucu ureten motordan kısa olacagı gorusundeyım bende.....
    sunuda unutmayalım yenı gelısen her urun saglamlık degıl oncelıkle ekonomı daha sonra ıslevsellık ve kullanılabılırlık olusturuyo yanı amac tuketım dongusunu olusturabılmek amac ve yapılanlar bızım dusundugumuzden farklı firmalar acısından bunu goz ardı etmeyelım....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bencn17 -- 14 Haziran 2009; 14:18:33 >




  • TSI DE SORUN OLSA KOSKOCA MERCEDES AYNI MOTORUN 1.6 SINI C 180 K DA KULLANMAZDI...
    BU ARADA 50000 YTL ÜZERİ ÜCRET ÖDENEREK ALINAN PASSATLARDA KİMSE 3-5 KURUŞUN HESABINI YAPMAZ ...AYRICA TSI KULLANMANIZI ÖNERİRİM GÖRÜŞLERİNİZ BİR ÇIRPIDA DEĞİŞECEKTİR EMİN OLUN
  • Bu benzin fiyatlarıyla ekonomik olmayacağı kesin eğer LPG takılmıyorsa.
  • Kişi aracını alıp da lpg taktırmayacaksa TSI gayet ekonomik bir model. Ekonomi derdindeyse de LPG de ekonomik değil. Dizel alsın herkes.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    en iyi dizel motor.
    18 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • nike isimli arkadaş kısacası herşeyi özetlemiş ama bunu insanlara kabul ettirmek zor tsi şehir dışı 6 lt atmosferik araç lpg ile 12 litre yaksa bile bu fiyatlarla tsı den daha ekonomik olayın özü bu
  • ben performans için 1.8 TSI aldım.bunuda alırken dizel aracımı satıp aldım.ne kadar yakarsa yaksın umrumda değil.ama aracım ekonomik olsun diyenler gidip dizel alsınlar
  • merak etmeyin lpg dizel den de ekonomik litresi 1.39 tl birisi de tsı lpg takılmayacaksa çok ekonomik bir araç demiş bu cümleden hiçbirşey anlamadım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: deserthawk

    Ne diyeceğimi bilemedim.TSI,çok üzmüş sizi.

    TSI,üstüste ödüller almış motor.Size mi itibar edeceğiz,onlara mı?

    @kdr_

    Devirir,hiç dert etmeyin.Fabrikada test ediliyor herhalde.Uzun vadede baş ağrıtır demişsiniz,teknik olarak açıklayabilecek misiniz?Pek sanmıyorum.



    Bu konuda bazı düşüncelerim var.

    1.4 Litre TSI motoru ele alalım.
    Sonuçta 1.4 motora uygun çapı 170 beygir bir araca göre küçük pistonlar.
    Bu pistonlar 170 beygiri hareket ettirmek ve uçurmak için çok fazla bir sıkıştırmaya mahruz kalıyor.

    Motor ustası bir arkadaşım bu motorların ömrü kısa olur demişti ve düşündüklerini söylemişti.
    Kısa vadede bir sorun olmaz ama uzun vadede bencede motorun sorunlar çıkarması muhtemel...

    Aynı zamanda Opelin geliştirdiği 180 beygirlik motorlar hakkındada böyle düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OverDrıve -- 14 Haziran 2009; 17:08:10 >




  • TSI motor zaten lpg takılabilecek bir motor olarak üretilmedi.
    Motorun rakibi zaten lpg li veya dizel araçlar değil. 1600 cc ve üzeri atmosferik araçlar.
    Bu yazıyı yazan arkadaşa sormak isterim. Acaba hiç bir TSI motor kullandımı? . Bu yazısını kullandıktan sonra yazmasını dilerdim.
    Kullandığı kişiye korkunç zevk yaşattıran bir motor. LPG veya dizel kadar ekonomik olmasada benim gibi yılda 15000 km yol kat eden biri için gayet ekonomik bir araç... Ayrıca LPG aracı bana kimse kullandıramaz. Tehlikesini bıraktım hiç bir kapalı garaja girememek bile benim LPG kullanımından caymama yeterli.

    Ha bana LPG konusunda bilgisiz filan diyenlerede şunu söyliyeyim... Ablamın en yakın arkadaşı TEM de arabasına arkadan çarpan bir aracın yol açtığı bir kazada lpg tüpünün patlaması sonucu yanarak yaşamını yitirdi...

    Aracın ömrü ile ilgili yazılarada şu karşılığını vereyim... Motor seri üretime girmeden 300000 km test edildi ve bir sorunu olmadı.. Benim 100000 km yi geçmiş arkadaşlarım var.. Standart bakımları dışında çok ciddi bir problem yaşamadılar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muradovskiy -- 14 Haziran 2009; 20:32:17 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ykaya1983

    ben ce tsı motorların ekonomi açısından geleceğiyok çünkü lpg takılmıyor fsı lere takmışlar ama o da zorlama bişey olmuş yani 1500 devir altı benzin üstünde lpg ile çalışıyor dolayısıyla benzini çok yakıyor anlayamadığım şey tsı ler ekonomik deniyor doğru 100 km de şehir dışı 5.6 lt evet bu yönüyle olabilir ha birde atmosferik bir araca bakalım lpg 100 km 7lt 8 olsun hadi siz litreye fazla önem verirsiniz( tsı ciler )şimdi bir hesap yapalım o öve öve bitiremediğiniz lpg takılmayan tsı leri 5.6x3.20=17.92 tl atmosferik bir araç örn 1.6 8x1.40=11.2 tl (bizim burda lpg opette 1.39) evet gördük ne kadar ekonomik olduğunu lpg takılmadıktan sonra neresi ekonomik bunun bu seferde lpg şöyle böyle takılır demeyin
    Dikkat ederseniz birçok marka tsı yerine atmosferik motorları tercih ediyor yoksa renault fıat çıkarmazmı bunları



    Çıkarmadıklarını nereden biliyorsunuz? Ayrıca uzun yolda 1 litre benzinle 20 kilometre gidebilen bir motor, bunu en iyi dizeller ancak başarır, vergisi düşük, gücü ve torku yüksek.

    Daha ne istiyorsunuz? LPG istiyorsanız 1.6 MPI 102 HP'yi alın. O da var.




  • boşuna ırgalanmayın lpg li araçlar kadar ekonomik olmaz yazıyı ben yazdım gayet de herkes tarafından bilinmesi gereken bir yazı siz yakıtı önemsemiyorsanız ben de konforu önemsemiyorum benim için ekonomi önemlidir lpg patlamış diyor arkadaş geçen sene iki polis de benzinli araçta yanarak ölmüştü neyse güvenlik yönünden benzine göre riskli ama hala lpg den ekonomik diyenler var ona sinir oluyorum ha ilerde lpg takılır da gerçekten makul düzeylerde yakarsa ki hiç sanmıyorum fsı motora taktıklarından biliyorum o zaman bi şey diyemem
  • mesela 1.6 mpı 102 hp ye bişey demem bu motor gerçekten alınır yemişim 170 200 hp yi ne gereği var ekonomik olmazsa
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ykaya1983

    mesela 1.6 mpı 102 hp ye bişey demem bu motor gerçekten alınır yemişim 170 200 hp yi ne gereği var ekonomik olmazsa

    işte o sizin fikriniz.1.6 8v lik motorla sollamalarda kan ter içinde kalacağıma , alır TSI ı basar geçerim sonrada CC yi açar 100 e sabitlerim. 5.2 lt ortalamayla giderim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ykaya1983

    mesela 1.6 mpı 102 hp ye bişey demem bu motor gerçekten alınır yemişim 170 200 hp yi ne gereği var ekonomik olmazsa


    Arkadaşım ekonomi isteyen dizel araba alır.Tsi motor araçları olanlar arabalarına bence lpg taktırmaz buda aracın lpg takılamadığından değil gerek duyulmadığındandır zaten benzinli motorlar arasında en az yakıt tüketimini bize sunuyor dediğim gibi aksi halde dizel alırdık her ne kadar sen kabul etmesende bu böyle.

    Tsi motorun yok ömrü kısa olurmuş yok çok yakıyormuş aşamadınız bu tsi muhabbetini.
  • bence sen anlamıyorsun hiç mi hesap yapamıyorsun benzini az yaktığı için gerek yok demişsin al sana neden gerekli olduğunu gösteren kanıt tsı şehir dışı 100 km 5.6 x 3.20 =17.92 tl 1.6 atmosferik araç şehir dışı lpg 8 lt yaksın istanbulda 1.65 miş bizim burada 1.39 neyse 8x1.65=13.2 tl nerdeyse 100 km de 5 ytl var şehir içinde bu fark daha da artar bunu önemsemiyorsan tamam o zaman ama lpg den ekonomik deme çünkü fsı motora lpg takmaya çalışanlar var forumda senede 15000 yapan bir kişi 750 tl ediyor bu para bizim gibiler için önemli bide bu en makul hesaptır. kullanıma göre bence fark daha fazladır
  • TSİ motorlarla ilgili şahsi çekincem LPG olayını geçtim,bu motorlarda sanırım hem komprosör, sonra da turbo var yani 2 sistem beraber çalışmakta.turbo araç kullanırken dikat edilmesi gereken noktaları düşünürsek,umarım bu TSI lerin turboları sağlamdır da kullanıcılara iş açmaz, yoksa yakında servise turbosunu bozanlar doluşmasın....ayrıca bir arkadaş silindir piston demiş bunlar egzantirik mili, krank miline kadar aracın gucune göre normal bir motora göre oldukça sağlam alaşımlardan imal ediliyor zaten bunlara bişe olmaz...Turbo motorda da bu işin üstadı volvo dur....
  • Volvo'nun motorunu Ford yapıyor,biliyor musunuz?Üstadı falan yok,günümüzde dizel motorlar dayanıklı yapılıyor (tabi kullanmasını bilene).
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.