Şimdi Ara

TSI MOTOR UZUN VADEDE EKONOMİK DEĞİLL (9. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
173
Cevap
1
Favori
50.196
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • 11 yillik Ford kullanicisiydim.

    Arada gurbet yillarinda 3.5 sene boyunca 1500 cc Honda Civic DX kullanmisligim da oldu (5-ileri manuel vitesliydi, 105 HP gucu vardi, torku da en az 150 Nm idi, gaza dokundum mu uçardi, guzel bir kisrakti...)

    Ford ile oylesine cok ozdeslestirilmistim ki, adim gectiginde "Bizim Fordçu Lagrange Pasha, mulayimdir, yumusak huylu, ama hizli kullanir arabayi." derlerdi. Ford disinda baska bir araba alacagima ihtimal vermezdim.

    2005'te Ford Focus II cikinca cocuklar gibi sevindim, hele biraz bekleyeyim dedim. Focus I kasa duldulum o zamanlar 4 yasindaydi.

    2007'de Mondeo cikinca sevincimden yerimde duramaz oldum. Derhal 1.6 lt 125 HP 160 Nm CVVT atmosferik motorlu Mondeo'yu (sadece 5-ileri vitesli olarak satiliyordu) test etmek icin solugu Kosuyolu Dogan'da aldim.

    Transatlantik gibi birseydi, arabadan ziyade Queen Mary III yolcu gemisini andiriyordu. Arabayi test ettik. Testin sonunda satici cocugun bana dedigi: "Gordugunuz gibi Abi, arabanin hakki 2000 turbo dizel. 1600 cc sizi tatmin etmeyecek anlasilan..."

    Oysa ben soyle bir araba istiyordum:


    1-) Focus I'den daha konforlu, daha prestijli olsun. Bagaji en az Focus I'inki kadar olsun.

    2-) 1600 cc 145 Nm 100 HP Focus I'den daha rahat ciksin yokuslari, Sariyer daglarina tirmanirken ikide bir 2. vitese dusmek zorunda birakmasin beni.

    3-) Focus I'den daha az yaksin, sehirici 100 km'de 10 lt benzin yemekten biktim usandim.

    4-) Focus I'den daha cabuk hizlansin, ara ivmelenmelerde, sehirlerarasi yollarda TIR sollarken rahat olsun, genis olsun, motoru bagirttirmadan gecsin o zebani boylu ebuncunna BMC kamyonlari.

    5-) ÖTV'si %37'den fazla olmasin. 6 ayda bir MTV odemeye vergi dairesine gittigimde memurlar bana "Oh geldi yagli keklik, hazirlop vergi mukellefi sazan yavrusu! SS odemezsen vergini ZZ aliriz senden vergiyi..." dermiscesine bakmasinlar bana...

    6-) Focus I'den daha sessiz olsun, gaza bastigimda kuyruguna basilan kedi gibi ciyaklamasin...

    7-) TL ile satilsin, 55,000 TL'yi gecmesin fiyati.
    .
    .
    .
    Yukaridaki ozelliklerde bir araba istedigimi soyledigimde arkadaslar genelde "Var var, gel bak burada... Caktirmadan bak asagiya..." derler, dalgalarini gecerlerdi.

    Sonra, 2008 basinda bir gun Almanya'dan haber geldi. VW, 1.4 litrelik TSI motorlarinin en zayifi olan 122 HP 200 Nm'lik motoru ilk kez 3C kasa Passat'lara koymus ve oyle piyasaya cikarmisti 2008 modelleri. Hikâyenin gerisini zaten hepiniz biliyorsunuz.

    Buradan TSI motorlar hakkinda "patlar çatlar yan gider çamura batar kuyuya düser yandi bitti pert olur, uzun vadede cep yakar, yolda kalir, kim vurduya gider!" seklinde ahkâm kesen sevgili DH forumcularina seslenmek istiyorum:

    Zararin neresinden donulse kârdir demis atalarimiz. Buyurun, mesela suradan randevu alin, gidin test surusunuzu yapin, ama fazla gaza basmayin, motor patlayip catlamasin:

    http://www.acarlaroto.com/test-surusu-arac-kontrol.html




  • Bu araç her dem 2.1 mi yakıyor (Ki o zaman adamlar termodinamik yasalarını, Evreni yeniden keşfetmişler. Ki öyle birşey olsa, tüm taksiciler parayı basıp sizin aracınızdan alırdı. Ortalık Golf Jetta Taksi kaynardı. Kimse de Caddy den başka araç kullanmazdı. Özellikle ağır hizmet için.) Bir de o devirde o araç çekiyor mu hakikaten,

    O zaman test dergilerinde niçin 14.5 lt/100 ortalamalardan bahsediliyor ?

    Arkadaşi verdiginiz fazla paranın etkisiyle sizler hepiniz hasta olmuşsunuz haberiniz yok .

    Anladık, 60 bin tl yi kompakt bir otomobile verebiliyorsun. Doğuş Oto ve Hükümet konformistisin, ama bunu göze sokmanın gerçekten alemi yok.
    Sonuçta fazladan harcadığınız parayı kimsenin hayrı için harcamadınız, tepe tepe kullanın ama kimsenin gözüne de sokmayın !

    İnanın şu malum markayı Almanlar bile kafalarına bu kadar çok takmıyorlar ! Çünkü 2. elde gerçekten dünyanın en KOMİK paralarına alıyorlar bu araçları.
    O yüzden Sempati duymaları mümkün. (Mesela 2005 model V12 bir Phaeton'u Almanya' da edinmek sadece 6000€, [60.000 degil] )


    Başkaları da aynı vergi diliminde performans arabaları yapıyor, Bu hususta BMW ile de ortak çalışıyor, Hem de FULL+FULL iken YARI fiyatına da satıyor Ama hiçbir kullanıcısının da böyle görgüsüzlükte sınır tanımadıgını görmedim :



    Şu araba 36 bin TL yye ülkemizde Anahtar teslimi olan bir araçtır (aynı paraya 77bglik Düz Polo bile vermiyorlar adama) :




    Geç kalkmaya ragmen kalkan toza bakınız (Sıralama için) :



    6,87 0-100



    Bizde olmamakla beraber elin Belçikalısı da düz yolda testi koymuş (Oralarda pek bayır olmadıgından bayıraşagı da yok )

    http://www.youtube.com/watch?v=bbS-kCIl7Uw


    Elma armut belki farklı olabilir ama, Ben hala o kadar para dökmenin mantıklı bir getirisini göremiyorum. Hele hele burada aşırı pahalı iken...




  • Peugeot 207 RC 41.490 tl ayrıca abartmayın 36 bin liraya satılan herhangi bir Polo modeli yok.
    quote:

    Orijinalden alıntı: Acharad
    Şu araba 36 bin TL yye ülkemizde Anahtar teslimi olan bir araçtır (aynı paraya 77bglik Düz Polo bile vermiyorlar adama) :

  • Evet, PEugeot ÖTV indirimi üzerinde kampanyalara devam ederken 36 bin lira idi, şu an yükseltmişler. Ancak yine de gayet makul.

    Bir de burada artık meşruluktan çıkan ve işi saçmalığa vardıran agabeylere soruyorum,

    Havanın genleşme entalpisi, 100km de 2 litrelik yakıt ile motoru işletecek kadar çok mudur ki, klasik içten yanma yöntemiyle böyle bir deger gerçekten elde edilmiş olsun ?

    Ve dahi ki, anlık olarak çekip koydugunuz tüketim gerçek olsaydı, başta taksiciler olmak üzere niçin hiçkimse arabalrı bir bir elden çıkarıp VW ye hücum etmedi ?

    Madem bakım ücretleri diger markalarla aynı, 100km 'de 2 litre yakabiliyor , aynı şekilde 250 yi de birebir görüyor, o zaman dünyada başka marka kalmaması lazımdı. Haraç mezat bütün taksiciler Jetta'yı, bütün ticariciler Transporter'ı Caddy'i kapışırdı. Başka marka kalmazdı yurtta.

    "Ya esnaf adamın gönlü VW ye erecek kadar geniş" mi demeyin, hatsız çıplak hali 90 bin liraya satılan hava sogutmalı magirus-deutz minibüslerinin o paraya satılmasının tek sebebi, basit yapısı ve 100km'de 7.5 litre kadar olan tüketimleri. (Benzer şekilde Isuzu NKR de bu değerler şehiriçi 16 litrenin üzerindedir )

    Kaputu kaldırıp motor koklamaktan vazgeçip, biraz daha mantıklı ve ayakları yere basar fikirler ile gelirseniz, çok memnun olacağım.

    Ya da test sürüşünde litre göstergesi 2 litreden 1 litre fazla göstersin, Ya da Adam gibi 8 uydudan bağlanan Navi cihazı + Kallavi PDA ile yapılan hız ölçümleri ile km saati arasındaki fark 5km den fazla olsun, o zaman görüşelim.

    Kaput koklayan Fanatizme karşı Tipik RECEP İVEDİK Mantığı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-AEA24002F -- 27 Temmuz 2009; 11:57:11 >




  • Tebrik ederim, çok güzel bir cevap olmuş. Başarılarının devamını dilerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acharad

    Havanın genleşme entalpisi, ........


    Rica etsem yazdığın bu terimi açıklayabilirmisin?...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muradovskiy -- 27 Temmuz 2009; 12:24:13 >
  • Benim kimya mühendisliği okuduğum dönemde böyle bir terim yoktu. Entalpiyi bilirim ama havanın genleşme entalpisi yeni çıkmış sanırım. Ama zaten ben arkadaşı tebrik ettim farkındaysanız. Şimdiki gençler çok farklı...
    Hayır bu kadar dolu, bu kadar ayakları yere basan gençlere karşı cevap yazmak bile zor aslında.. Ama işte zorluyoruz kendimizi.. Ben şahsen motor kokusundan büyük haz duyan biriyimdir ama utandım bak şimdi.. Kendimi kaput koklarken hayal ettim.. Ne büyük terbiyesizlik.. Yaşlanınca işte böyle oluyor demek ki... Neyse bu gençler bize doğru yolu gösteriyorlar da kaybolmuyoruz şükür...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi firsttrue -- 27 Temmuz 2009; 18:04:37 >
  • Bak hala konuşuyorum, pardon yazıyorum.. Tamam söz bir daha yazmayacağım.. Daha öncede bir arkadaşla tartıştık zaten, problem bende demek ki...
  • Acharad a ben cevap yazmayı bile gerekli görmüyorum firsttrue...

    Kendisine cevaplar bundan eski sayfalarda detaylıca açıklanmış...

    Kaputu kaldırıp motor koklamaktan vazgeçip, biraz daha mantıklı ve ayakları yere basar fikirler ile gelirseniz, çok memnun olacağım. yazmış kendisi..

    İlk başta teknik bir terim yazıyorsa bunun ne anlama geldiğini gayet iyi bilmesi gerekir.. Ben 19 senedir makine mühendisliyim. Havanın genleşme entalpisi diye bir terim duymadım. Havanın değişik halleri için entalpi değerleri vardır. 2 değişik hal için kullanılan terim entalpi farkıdır. Genleşme entalpisi değil !
  • hayatında kuş serisinden başka araca binmemiş kişilerin yorumlarına kulak asmayın!

    tsi alan kişilerin amaçları:

    az vergi ödemek
    benzinli ve aynı zamanda yüksek torklu araca binmek.(5 kişi+bagaj+klima+rampada vites küçültmemek için)
    performansına göre normal yakıt tüketmek.


    bu motoru karalamaya çalışmak züğürt tesellisinden başka bir şey değil.
  • konuyu baştan beri güzelce okudum.çok fazla fanatiklik içeren mesajlar var.ve benim yazdığım gibi sosyal mesaj veren mesajlarda pek sallanmıyor.arada bir arkadaş uydurup alman hurdaları tarzında bişey demiş.çok ayıp yani;vw taraftarlarina kizip o kadar hayran olunası arabalar üreten almanları karalamak gerçekden ayıp.
    diğer bi taraftan sen "git şahinine bin sesini kes" tarzında bişey söylenmiş.burda bi aşağılama sezdim.İnş yanılıyorumdur.
    İşin teknik kısmıyla ilgili herşey söylenmiş.sadece 4-5 mesajda Yalan yazılmış.itibar etmeyiniz.ben olsam tsı almazdım nedeni ise ilerde yaratabileceği muhtemel sorunlardan çok burasının türkiye olması.sanırım mesajın iletisini anladınız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: samsa*

    konuyu baştan beri güzelce okudum.çok fazla fanatiklik içeren mesajlar var.ve benim yazdığım gibi sosyal mesaj veren mesajlarda pek sallanmıyor.arada bir arkadaş uydurup alman hurdaları tarzında bişey demiş.çok ayıp yani;vw taraftarlarina kizip o kadar hayran olunası arabalar üreten almanları karalamak gerçekden ayıp.
    diğer bi taraftan sen "git şahinine bin sesini kes" tarzında bişey söylenmiş.burda bi aşağılama sezdim.İnş yanılıyorumdur.
    İşin teknik kısmıyla ilgili herşey söylenmiş.sadece 4-5 mesajda Yalan yazılmış.itibar etmeyiniz.ben olsam tsı almazdım nedeni ise ilerde yaratabileceği muhtemel sorunlardan çok burasının türkiye olması.sanırım mesajın iletisini anladınız



    tüplü yerli ve yabancı arabalar hiç sorun çıkarmadan 1 milyon km yapıyor ya çok komiklik var memleketimde her nereye baksan karikatür misali




  • Gereksiz tartışmalardan dolayı konu kilitlenmiştir,bilginize.
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.