Şimdi Ara

2009 polo bagaj kapagı sorunu yardım lütfen..

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
1
Favori
10.904
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 2009 polomun bagaj kapagı bazen acılıyor bazen açılmıyor, bagaj kilit motorunu degiştirdim bozuk dediler diye ama sorun hala aynı,
    Benim fikrime göre kablo baglantı soketi veya motoru tetikleyen ve click sesi veren bi ufak anahtar var bagaj kolunun alt tarafında, orada bir sıkıntı olabılır, cunku motor devreye girdiginde herhangı bır sıkıntı yok,
    Daha önce bu konuda sıkıntı yaşamış olanlar var ise ve tecrübelerini paylaşabilirler ise sevinirim..



  • merhaba, bende de aynı sorun var. bagaj kapağı içindeki döşemeyi çıkardım. voltmetre ile ölçüm yaptım.
    Hem sağlam konumda hem de arızalı konumda, fakat çok uğraşamadım. soketleri çıkartamadım da :D

    Motorda sıkıntı yok, motor zaten bobinli bir piston gibi bişey. 12V ile tetiklenince kilidi ittiriyor açılıyor.

    Sorun , o motora 12V gelmemesi.. yani aracın beyni, o 12V sinyali yollamıyor.
    ayrıca Kilidin kilitli olduğunu anlayan sensör de var, sensör kilitli görünce kilit açmaya çalışmıyor. ya o sensör arızalı, kilidi açık zannedip 12V göndermiyor da olabilir.

    siz çözebildiniz mi ?
  • Benim 2008 model polo'mda da benzer sorun var. Şimdiye kadar iki defa yaşadım(Son 6 ayda ikisi de), motoru çalıştırsam da bana mısın demedi. Aradan birkaç saat geçince kilit açılmaya başladı. Yazılımla ilgili warm/cold start ile ilgili olduğunu düşündüm. Sanırım bu araçlarda kronik bir sorun. Çözüm üretebilen var mı?
  • benimde durum aynı 2009 bagaj kilidi kafasın göre takılıyor. hep te lazım olduğu zamanlar tutukluk yapıyor, kilit açarken anlıyorum zaten açılmayacağını, bagaj dan ses gelmiyor. bazı yerlerde okuduğuma göre; bagajı açınca sol üst te kabloların geldiği körüklü kablo kotuyucusunun zamanla bagaj ve kaporta arasına sıkıştığı ve oradaki en büyük kablonun(kahverengiymiş)bagaja gelen elektrik sağlayıcı olduğu ve ezildiği temassızlaştırma olduğu yazılmış. Körüklerinize bir bakın derim. benimkinde demin baktım ezilme var. ama hasara bakamadım açmam gerek körüğü, bayramdan sonra deneyecem artık.

    birde polocu bulmuşken sizede sorayım, sıcak havalarda geç çalışma sorunu yaşayan var mı?
  • yazkabusu Y kullanıcısına yanıt
    bagaj açılmama sorunu ile ilgili olarak, hemen motorun yanındaki konnektörde temassızlık var, oynayınca düzeliyor. konnektörü çıkaramadım. olmadı söküp direk lehim yapacağım .. dışarıda 220v priz bulursam :D:D

    sıcak havalarda geç çalışma olayı. benim belam. 2009 benzinli polo var.. 2 veya 3. marşda ancak çalışıyor. bu sorun arabayı sıfır aldığım 2. senesi yani 2010da başladı.
    yetkili servise göre alarm yok sorun yok... bırakın aracı bir kaç gün diyorlar yaşadığım şehirde servis yok.. başka ilde de aracı bırakmadım.

    yalnız şöyle bir durum oldu, özel serviste işten anlayan bi arkadaş, araca bağlandı derinlemesine analiz yaptı, dedi ki motorda bir sıcaklık sensörü alarmı var dedi fakat ayrıntısını göremedi..

    sıcak havalarda çalışmaması ile ilgili olarak yabancı sitelerdeki araştırmalarımda da , sıcak havalarda sensör yanlış ölçüm yaptığından ortamı soğuk zannederek fazla yakıt pompalıyormuş o yüzden motor boğulup çalışmıyormuş.. konuyla ilgili ekran görüntüsü almıştım.

    fakat artık araba işinden tiksindiğimden uğraşmıyorum. zaten şehirde servis yok doğru düzgün... yazın hergün 2 3 marşla geçirdik :) eğer bu soruna ortak birilerini bulursak kesin bir çözüme erişmek için bilgi alışverişinde bulunabiliriz.




  • Sıcakta çalışmama konusunda bende farklı bir sensör olduğunu (çünkü gayet mantıklı) düşünerek, her ustaya her çalışana (hem özel hem yetkili)ısrarla tahminimden bahsettim. Ancak hepsi ısrarla böyle bir sensörün bu araçlarda olmadığını iddia etti.Avrupadakilerde böyle bir sensör varda bizimkilerde niye olmasın. Tek bildikleri depo havalandırma valfi, 3 kez değiştim. 2 si arızalıymış zaten dediler. 3.takıldı şimdilik birşey olmadı ama ben hala ümitsizim. mayıstan sonra başlar aynı hikaye.
  • sıcakta çalışmama durumuna çözüm buldunuz mu arkadaşlar? EVAP tahliye valfini değiştirmek sorununu çözdü mü yaz kabusu?
    Tanıdık ustanız varsa ''kabin içi sıcaklık'' ölcen bir sensörü sorun lütfen benim için. Onu merak ediyorum.

    Bu sorun ya EVAP tahliye valfinden (buharlaşan benzin motoru boğuyor) ya da bir takım sıcaklık sensörlerinden.
    Hararet müşürü değil ama bu sensör.

    Benim konumun altına da yazabilirsiniz, konuşalım. Ben denemelere başladım tekrardan. Çözüm yolu arıyorum. Geçen baya uğraştım arabayla bir şeyler denedim. Çözeceğim inşallah.
  • Geçen yaz sıcakta çalışmama sorununu çözdüm. Benzin geri dönüş valfi (selenoid valf) değişti sorun kalmadı. Bosch marka valf takıldı. Geçen sene 120 liraya almıştım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tekrar merhabalar. Forumdan uzun sure uzak kaldim, girmisken de belirtmek istedim , sorunu cozeli cok oldu, belki bi başkasına faydasi olur diye paylasmak istedim.
    Bagaj açma mekanizmasinin orda ufak bir elektronik switch var acma koluyla tetiklenen, hata ondaymiş degiştrdim yenisiyle sorun cözüldü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wectorman

    Tekrar merhabalar. Forumdan uzun sure uzak kaldim, girmisken de belirtmek istedim , sorunu cozeli cok oldu, belki bi başkasına faydasi olur diye paylasmak istedim.
    Bagaj açma mekanizmasinin orda ufak bir elektronik switch var acma koluyla tetiklenen, hata ondaymiş degiştrdim yenisiyle sorun cözüldü.
    Geçmiş olsun. Bende de aynı sorun var. Zıkkım hepde markete gidince bozulacağı tutuyor :) Ustaya mı yaptırttınız arızayı? Benim de elim yatkın şöyle güzel bir havada bagaj kapağının arkasındaki plastik kapağı söküp bakayım diyorum. Parça kolay bulunuyormu?
  • o switchin muadili yok antalyada bir tek yetkili servis başaranda var fiyatıda 450 tl alternatif bir çözüm bulan var mı dostlarım

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.