Şimdi Ara

Peugeot 308 eat6 şanzıman yağ değişimi bilmecesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
2
Favori
20.146
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar peugeot 308 eat 6 otomatik vites aracım 76000 km'de.
    İnternette araştırdığım okuduğum seylere göre şanzıman yağının belli bir km den sonra değişmesi gerektiği söyleniyor 80 bin diyen de var 50 bin diyende Peugeot yetkili servise sordum bunların yağları değişmez ömürlük diyorlar:D tecrübeli arkadaşlar bilgilendirirse sevinirim



  • Bazı markalar şanzımanlarının yağ değişimine ihtiyaç duymadığını ömürlük olduğunu söyler ama ömürlük ne demektir? Avrupada araçların ömrü 10 yıl/150.000km dir ama bizde canı çıkana kadar kullanılıyor. Motor rektefiye edilir, arabaya tavan eklenir cart yapılır curt yapılır çünkü pahalı. Adamların böyle bir dersi yok atıyorlar aracı prese.
    Şanzıman yağını değiştirip sorun yaşayan araçlara bakın neredeyse tamamı 200.000km yi devirmiş araçlar, bir motoru aynı yağla o kadar süre kullan sonra değiştir ne olur? Sorun çıkartır tabiki. Şanzıman yıpranıyor yağın kıvamı değişiyor metal parçacıkları içeride yüzüyor bu sayede parçalardaki boşluklar sürekli dolabiliyor ama sen yeni yağı aşınmış malzemeye koyunca ne oluyor? Boşluklar dolmuyor ses yapıyor. Aracınız daha çok km yapmadığı için değiştirmeniz yararınıza olacaktır. 3 bakımda bir şanzıman yağı hatta tüm sıvıları değişmek faydalı olur.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Peugeot 308 EAT6 Şanzıman Yağı Değişimi Bilmecesi: İhtiyacın Olan Her Şey

    Peugeot 308'inizin sorunsuz çalışmasını sağlamak için EAT6 şanzıman yağının düzenli olarak değiştirilmesi hayati önem taşır. Bu kapsamlı kılavuz, aracınızın şanzıman yağını doğru zamanda ve doğru şekilde değiştirmenize yardımcı olacaktır, böylece EAT6 şanzımanınız uzun ve sağlıklı bir ömre sahip olacaktır.

    EAT6 Şanzıman Yağı Ömrü

    Genel olarak, EAT6 şanzıman yağı her 60.000 km'de veya 4 yılda bir değiştirilmelidir. Ancak, sürüş koşullarınıza bağlı olarak bu aralık değişebilir. Sık sık trafik sıkışıklığında kalıyorsanız veya aracınızı zorlu koşullarda kullanıyorsanız, yağı daha sık değiştirmeniz gerekebilir.

    EAT6 Şanzıman Yağı Değişimi

    EAT6 şanzıman yağı değişimi nispeten basit bir işlemdir, ancak doğru şekilde yapılması önemlidir. Yağı kendiniz değiştirmeye karar verirseniz aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz:

    1. Aracınızı düz bir zeminde park edin ve el frenini çekin.
    2. Şanzıman yağ tapasını bulun ve bir anahtar veya pense kullanarak çıkarın.
    3. Eski yağı uygun bir kaba boşaltın.
    4. Yeni şanzıman yağıyla doldurun. Yağ seviyesini kontrol çubuğu ile kontrol edin.
    5. Yağ tapasını tekrar yerine takın ve sıkın.

    EAT6 Şanzıman Sorunları

    EAT6 şanzımanlar genellikle güvenilir olsa da, zaman zaman sorunlar yaşayabilirler. En yaygın sorunlardan bazıları şunlardır:

    • Kayma
    • Vites değiştirmede zorluk
    • Gürültü

    Bu sorunları yaşarsanız, aracınızı en kısa sürede yetkili bir servise götürmeniz önerilir.

    EAT8 Şanzıman Yağı Değişimi

    EAT8 şanzıman, EAT6 şanzımandan daha yeni bir modeldir ve farklı bir yağ değişim aralığına sahiptir. EAT8 şanzıman yağı her 80.000 km'de veya 6 yılda bir değiştirilmelidir.

    EAT6 Şanzıman Yağı Değişimi Aralığı

    Aracınızın Peugeot 3008 ise, EAT6 şanzıman yağı her 60.000 km'de veya 4 yılda bir değiştirilmelidir. Bu aralık, çoğu sürüş koşulu için geçerlidir.

    EAT6 şanzımanınızın uzun ve sağlıklı bir ömre sahip olmasını sağlamak için düzenli şanzıman yağı değişimleri çok önemlidir. Yağı üreticinin önerdiği aralıklarda değiştirerek aracınızın sorunsuz çalışmasını sağlayabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Güzel soru benim de merak ettiğim bir durum. Otomobilsever kime sorsan "Abi değişmesi lazım tabi sonuçta mekanik parça" muhabbeti dönüyor ama sahip olup yağ değiştiren varsa onların tecrübesini alsak daha güzel olur...
  • yeni 3008 lerde 20 000 km diye kitapçıkta yazıyor her 30 000 de değiştirirsen kafan rahat eder. selenoid valf problemleri yaşamazsın. 50-60 bin diyenler var ama o km lere kalırsa arıza çıkarma riski artabilir. yağını kendin al daha hesaplı olur. tapadan boşaltılıcaksa 1000 km kullanıp tekrar değiştirmen gerekiyor. tahminim motul atf 6 uygun olabilir. peugot forumlarına da bakabilirsin ya da face falan grubu vardır. birde yağ değişmez diyenlere itibar etme.
  • Bazı markalar şanzımanlarının yağ değişimine ihtiyaç duymadığını ömürlük olduğunu söyler ama ömürlük ne demektir? Avrupada araçların ömrü 10 yıl/150.000km dir ama bizde canı çıkana kadar kullanılıyor. Motor rektefiye edilir, arabaya tavan eklenir cart yapılır curt yapılır çünkü pahalı. Adamların böyle bir dersi yok atıyorlar aracı prese.
    Şanzıman yağını değiştirip sorun yaşayan araçlara bakın neredeyse tamamı 200.000km yi devirmiş araçlar, bir motoru aynı yağla o kadar süre kullan sonra değiştir ne olur? Sorun çıkartır tabiki. Şanzıman yıpranıyor yağın kıvamı değişiyor metal parçacıkları içeride yüzüyor bu sayede parçalardaki boşluklar sürekli dolabiliyor ama sen yeni yağı aşınmış malzemeye koyunca ne oluyor? Boşluklar dolmuyor ses yapıyor. Aracınız daha çok km yapmadığı için değiştirmeniz yararınıza olacaktır. 3 bakımda bir şanzıman yağı hatta tüm sıvıları değişmek faydalı olur.




  • Teşekkürler cevaplar için ama kendi yetkili servis değişmez dedi ne yapacaz kime degistirecez valla merak ediyorum
  • Asd1234dsq A kullanıcısına yanıt
    Hangi İldesiniz?
  • Yabancı peugeot forumlarında da aynı konu açılmış. Değişmediği söyleniyor.

    https://www.peugeotforums.com/threads/no-gearbox-oil-change-i-dont-believe-it.338322/
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • FurkanEmir411 F kullanıcısına yanıt
    Muğla
  • Araçtaki her yağ değişir. Şanzıman yağını da kullanım koşullarına göre 60-80 binde bir değiştirmek gerek.
  • Aracim Suzuki Vitara .

    Aynı sanzuman kullanılıyor. sadece yetkili servis bakımlı 103 bin km de suan.yakinda 105 bin rutin bakıma girecek.bu bakımda da değişmeyecek net biliyorum.

    Aracı aldığımda sormuştum.kac km de değişecek diye.135-150-165 şu üçünden biri demişlerdi ama hangisi şimdi hatırlamıyorum.

    Bende çok okudum.ozellikle bu sanzuman için değişmez gerek yok gibi.ama ihtimal vermiyorum

    Sizin dediğiniz km lerde henüz çok erken



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ultrasaray0643 -- 26 Mayıs 2020; 14:5:14 >
  • Araba ureticileri/servisleri garanti süresi kapsamında değişmeyen bazı sarf malzemelere ömürlük diyebilir. Bu 2-3 yıl ve 100.000km sorunsuz götüreceğini belirtir.
    Ancak her sarf malzeme gibi yağında değişmesi gerekir.

    Aynı yağı kullanan ZF şanzımanlı markalardan Honda ve BMW’yi göz önüne alalım. ZF9HP48 ve ZF8HP65 şanzımanlarda ZF LifeguardFluid 9 yağ kullanılır, Honda’ya göre aynı şanzıman yağı 60.000km’de değişmesi gerekir BMW’de ise aynı yağ 80.000km kullanılır.

    Burada ismine vurgu yapmak lazım. Lifeguard(ömür koruyucu) sıvı.Garanti 100.000 km olan bir araçta belki bakım maliyetinden kısmak için buna ustalar ömürlük abi bu diyebilir. Değişmemiş yağ zamanla aşınmaları arttırır ve balçıklanma oluşumuna müsait hale gelir.

    Otomatik şanzımanlarda doğru devir şanzıman geçişini sağlayan mekantronik ve pnömatik (yağ basıncı ile çalışan) parçalar vardır. Valfler (Şubap) ile yönetilir.

    Aissin 6 Speedtest Valvebody problems diye aratırsanız, balçıklaşani çamurlaşan yağ katmanı yüzünden bozulmuş bir çök ileri km şanzıman görürsünüz.

    Kısacası 80.000km ya da yoğun trafik seri kullanım AWD ile 60.000km civarında ya da 100.000km geçirmeden değişmek gereklidir.

    Peugeot 308 eat6 şanzıman yağ değişimi bilmecesi
    Maktrans - automatic transmission parts online shop
    Valve body repair AW TF-80SC TF-81SC (Mazda CX-7, CX-9 / Hyundai Veracruz / Volvo XC60, XC90, S70, S60, S80 / Opel Insignia / Peugeot 308, 3008, 407, 408)
    https://maktrans.net/AW-TF-80-81-valve-body-rebuild


    https://aftermarket.zf.com/remotemedia/lol-lubricants/lol-en/lol-te-ml-11-en.pdf



    Peugeot 308 eat6 şanzıman yağ değişimi bilmecesi

    http://www.aisinaftermarket.jp/en/products/atf/images/atf_a2_CFEx_AFW+.pdf



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 26 Mayıs 2020; 15:30:45 >
    |
    |
    GÖLCÜK bu mesajı paylaştı




  • Asd1234dsq A kullanıcısına yanıt
    Oralar hakkında pek bilgim yok, internetten biraz araştırma yapmanızı öneririm. İllaki işinin ehli bir Pug servisi vardır. Özdenler oto ve yüksel oto diye 2 yer gördüm biraz bakınınca, düzgün görünüyorlar.
  • Şanzıman yağ değişimi prosedürü vardır, yetkili serviste ehil ustalar tarafından yapmanızı tavsiye ederim

    Yağın 50C e kadar ısıtılıp her viteste dönmesi gerekiyor genelde şanzıman yağ değişimlerinde.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 26 Mayıs 2020; 14:31:1 >




  • değişim zamanı gelmiş yetkili serviste yaptırın..
  • Yarın yetkili servisi arayacam bakalım ne diyecekler
  • Benim aracım 208 Eat6 be 26000 km de. Şehir içi kullanıyorum aracımı ama normal bir şekilde sıkıştırmadan sürüş yaparım.
    Bu sene daha çok fark etmeye başladım bazı viteslerde vuruntulu bir şekilde vites atmaya başladı.
    Yağ konusunu ve 20000 km yi görünce acaba ben de yağ değişimi yapsam mı diye düşündüm ve buraya yazmaya karar verdim.
    Sizce ne düşünüyorsunuz? Servise gidince adamlar arıza kaydı hariç herşeye normal diyorlar parasıyla bile yaptıramıyorum.
    Ankara da ikamet ediyorum güvenilir şanzıman ustası bilen varsa lütfen yazın şimdiden teşekkür ederim.
  • nightbringer kullanıcısına yanıt
    20.000km bilgisi aisin'den alintiladigim evvel mesajimda yazsa bile Otomatik şanzıman için belki erken olabilir.

    Öbür yandan da vuruntulu vites gecislerinin bir nedeni yağ olabilir, diğer nedeni kalibrasyon olabilir.

    Ama "ariza kaydi haric herşey normal " ifadesi dikkatimi çekti. Bir yerde ariza kaydi varsa orada bir problem var demektir. Araştırılması gerekir belki yağ seviyesi uygun seviyede değil belki baska bir problem var. Ariza kaydi silerek geçmez kesin bir nedeni vardir.
  • nightbringer kullanıcısına yanıt
    Mekanik bir arıza olabilir, bu kadar erken sürede yağ sebebiyle vuruntu yapması düşük ihtimal.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FurkanEmir411 -- 26 Mayıs 2020; 18:2:8 >
  • Şanzıman yağı bizim ülkemizde çok karışık her kafadan bir ses çıkıyor. Benim anladığım kadarıyla yağın değişmesi biraz zahmetli özel aletler gerekiyor o da herkeste yok herhalde olanlar bile şanzıman yağının tamamı değişmediği için yoğunluğunu ayarlaması zor herhalde fazla bulaşmak istemiyorlar.

    Bende 2006 otomatik audi var 100 binde yetkili servise sordum rutin bir şanzıman yağı değişimi yok dedi özel servis yükseliş otoya sordum 150 binde bir değişir ama sorun yoksa değişmese daha iyi dedi.

    Öyle biniyorum şimdilik bir sıkıntı yok .

    Ablamda honda civic var servis onu 40 binde bir değiştiriyor. Arkadaş da mazda 3 var 2006 model 0 da 100 binde bir değiştiriyor.

    Yetkili servis bir değişim görmüyorsa araçta sorun da yoksa bence kafaya takmayın şimdi bu devirde servis yağ değiştirse 1200-1300tl alır 60 binde bir değiştirseniz 3 seferde 5000tl ye yaklaşır . Hiç yağ değiştirmesiniz en kötü ihtimal araçta tahminen 150 bin sonrası şanzıman arızası verse 5000tl ye her türlü tamir olur :)




  • Bende de aynı araçtan var 2 yetkili servise sordum şanzıman yağı değişmiyor hiç değiştirmedik arıza durumu haricinde dedi.

    Ayrıca kullanım kılavuzunda da periyodik bakımlarda şanzıman yağı değişimi olmadığını söylüyor. Şanzıman yağı değişimi normal araç yağı değişimi gibi değildir. Bence kesinlikle yetkili serviste işin ehli tarafından yapılmalıdır.

    Aracın yetkili servisleri değiştirilmez diyor, kitapçık değiştirilmez diyor. Buna rağmen özel serviste bunu yaptırmak bence büyük risk. İyi yapayım derken çok daha kötü sonuçları olabilir.

    Ben şahsen kendi aracım için kesinlikle şanzıman yağı değişimi yaptırmayacağım. Bir bildikleri vardır bunu üreten adam söylüyor.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.