Şimdi Ara

Tork gücü ne kadar olmalı...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
25
Cevap
0
Favori
51.871
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sedan bir araç alınırken 6 vitesli ve yüzde 20 - 25 eğimli rampalarda zorlanmayacak ve 6 yada 5. viteste 2500 devirlerde rahat gidecek aracın torku kaç olmalı

    cevapları merakla bekliyoruz



  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    örnekteki durum için 200 ün altında olmamalı diyorum en alt seviye oda.

    Alıntıları Göster
    %25 eğim diye bir şey yok, şehirler arası yollarda maksimum eğim %7-9

    diyelim ki yolu bulduk; %25 eğimde 5. viteste gidebilecek bir araç yok.

    diyelim ki aracı da bulduk; torkun konuyla ilgisi yok.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Tork Gücü: Ne Kadar Olmalı?

    Bir aracın tork gücü, motorun tekerleklere uygulayabildiği dönme kuvvetidir. Ne kadar yüksek olursa, aracın düşük devirlerde daha fazla güç üretme yeteneği o kadar artar. Tork, genellikle newton metre (Nm) cinsinden ölçülür.

    İdeal Tork Aralığı

    İdeal tork aralığı, aracın boyutuna, ağırlığına ve kullanım amacına bağlıdır. Genel olarak, hafif araçlar için 127 Nm gibi daha düşük bir tork yeterli olabilirken, ağır araçlar ve performans arabaları için 250 Nm veya daha fazla tork gerekebilir.

    Torkun Önemi

    Yüksek tork, aşağıdaki şekillerde araç performansını etkiler:

    • Hızlanma: Yüksek tork, daha hızlı hızlanma sağlar.
    • Yokuş Tırmanma: Yüksek tork, yokuş çıkarken gücü korumanıza yardımcı olur.
    • Çekme Kapasitesi: Tork, aracın çekme kapasitesini doğrudan etkiler.
    • Yakıt Verimliliği: Tork, düşük devirlerde yüksek gücü koruyarak yakıt verimliliğini artırabilir.

    Tork İle İlgili Anahtar Kelimeler:

    • 127 Tork İyi mi: Hafif araçlar için yeterli olabilir.
    • 150 Nm Tork Nasıl: Orta büyüklükteki araçlar için iyi bir tork aralığıdır.
    • 200 Nm Tork Araba: Performans arabaları veya SUV'lar için uygundur.
    • 250 Tork İyi mi: Ağır araçlar veya sık sık çekme yapanlar için idealdir.

    Sonuç

    Tork gücü, bir aracın performansını önemli ölçüde etkileyen önemli bir faktördür. İhtiyaçlarınıza uygun ideal tork aralığını belirlemek için aracınızın boyutunu, ağırlığını ve kullanım amacını göz önünde bulundurun.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Bence en az 150 olmalı bir arabanın torku..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jdmworks

    Bence en az 150 olmalı bir arabanın torku..

    Peki diğer aksamlarla nasıl orantı olacak yani 1.6 motor düşük tork mu yoksa 1.4 yüksek tork mu birde turbo olayı var..
  • Benzinli araç için 4000 d/dk civarında en az 160 Nm, dizel araç için ise 1500-3500 d/dk aralığında en az 220 Nm olmalı bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shintai -- 1 Eylül 2012; 0:17:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: formex

    quote:

    Orijinalden alıntı: jdmworks

    Bence en az 150 olmalı bir arabanın torku..

    Peki diğer aksamlarla nasıl orantı olacak yani 1.6 motor düşük tork mu yoksa 1.4 yüksek tork mu birde turbo olayı var..

    1.6 lt düşük tork, 1.4 lt yüksek tork diye bir mantık yok. Beygir gücü arttıkça tork düşer. Hacim arttıkça tork da artar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: formex

    quote:

    Orijinalden alıntı: jdmworks

    Bence en az 150 olmalı bir arabanın torku..

    Peki diğer aksamlarla nasıl orantı olacak yani 1.6 motor düşük tork mu yoksa 1.4 yüksek tork mu birde turbo olayı var..

    120 beygir civarinda bir arac icin en alt limit 120 nm olmali diye dusunuyorum(1.6 atmosferik) ama dizel araclarda en az 190-200 olmali,genelde turbolu araclarda tork egrisi yuksektir ama en onemli olani tork egrisinin devirle orantili olarak sabit kalmasi.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: formex

    Sedan bir araç alınırken 6 vitesli ve yüzde 20 - 25 eğimli rampalarda zorlanmayacak ve 6 yada 5. viteste 2500 devirlerde rahat gidecek aracın torku kaç olmalı

    cevapları merakla bekliyoruz


    Şu görüntüden 160 hp ve 300 nm üzeri kokusu aldım ben.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jdmworks

    quote:

    Orijinalden alıntı: formex

    quote:

    Orijinalden alıntı: jdmworks

    Bence en az 150 olmalı bir arabanın torku..

    Peki diğer aksamlarla nasıl orantı olacak yani 1.6 motor düşük tork mu yoksa 1.4 yüksek tork mu birde turbo olayı var..

    120 beygir civarinda bir arac icin en alt limit 120 nm olmali diye dusunuyorum(1.6 atmosferik) ama dizel araclarda en az 190-200 olmali,genelde turbolu araclarda tork egrisi yuksektir ama en onemli olani tork egrisinin devirle orantili olarak sabit kalmasi.

    Alıntıları Göster
    150+ diyorum..150 den fazlaysa tork sorun olacagını sanmıyorum..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atiktuk

    150+ diyorum..150 den fazlaysa tork sorun olacagını sanmıyorum..

    Alıntıları Göster
    bence bemece.

    torkun yaninda devir ifade eldilmedigi surece hicbir anlami yoktur. en az 250 Nm olmali dediginiz motor zaten birinci vitese taktin mi yere tekerde 1000Nm tork uyguluyor. istense 10bin de uygular 1milyon da.

    TORKUN DEVIRSIZ HICBIR ANLAMI YOKTUR ANLAYIN SUNU!

    he unuttugum bi yer var tork en cok su ise yarar; arabadan, motordan, genel fizikten anlamayanlara galeride 60bg dizel motoru sattirmaya

    ah benim tork avantaji sayesinde yokusta 500bglik arabalari tokatlayan milletim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atiktuk

    150+ diyorum..150 den fazlaysa tork sorun olacagını sanmıyorum..

    Alıntıları Göster
    150 kurtarmaz 200 nm minimum... binayn aleyh turbo
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    150 kurtarmaz 200 nm minimum... binayn aleyh turbo

    Alıntıları Göster
    150 tork da olsa 2500 devirde aracı çeker ama o torkun sabit verilmesi gerekir, bu da turbo ile sağlanır. 1.6 araçların max torku 150 civardadır ama yüksesk devirlerde verir onu. misal 1.2 tsi 175 tork ama bu torku sabit düşük devirlerden itibaren sağladığı için her yokuşta 2000 devirde zorlanmadan aracı çeker ama atmosferik motorlarda devir yükseltmek gerekir.
  • Beygir gücünün en az 2 katı olmalı. 3 katı olursa daha iyi tabi.
    Dizelse 1500-4000rpm arası sabit olmalı.
    Benzinli ise 1500-5500 rpm arası.
    Hem turbo hem supercharger olursa kaymaklı ekmek kadayıfı olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jdmworks

    Bence en az 150 olmalı bir arabanın torku..
    örnekteki durum için 200 ün altında olmamalı diyorum en alt seviye oda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    örnekteki durum için 200 ün altında olmamalı diyorum en alt seviye oda.

    Alıntıları Göster
    %25 eğim diye bir şey yok, şehirler arası yollarda maksimum eğim %7-9

    diyelim ki yolu bulduk; %25 eğimde 5. viteste gidebilecek bir araç yok.

    diyelim ki aracı da bulduk; torkun konuyla ilgisi yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    örnekteki durum için 200 ün altında olmamalı diyorum en alt seviye oda.

    Alıntıları Göster
    kendi aracımda 330 nm tork var hiç bir sıkıntı yok ama geliyor yüklü durumda yetmiyobiliyorda yani göreceli bi durum
    en az 200 nm diyorum ben sıkıntısız bir sürüş için
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    örnekteki durum için 200 ün altında olmamalı diyorum en alt seviye oda.

    Alıntıları Göster
    Konu sahibinin mesajını göremediğim için, altta yazılanlara göre şu bilgi dolu kaynağı paylaşmak istedim.


    TORK, BEYGİRGÜCÜ, RPM VE HIZLANMA ÜZERİNE TEMEL BİLGİLER

    http://resim.donanimhaber.com/fb.asp?m=38360434




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Konu sahibinin mesajını göremediğim için, altta yazılanlara göre şu bilgi dolu kaynağı paylaşmak istedim.


    TORK, BEYGİRGÜCÜ, RPM VE HIZLANMA ÜZERİNE TEMEL BİLGİLER

    http://resim.donanimhaber.com/fb.asp?m=38360434

    neyse LionTech16 hocam sen tralles hocanin bu ders niteligindeki yazisini paylastiktan sonra yokusta dizelin tork avantajiyla ss tokatlayan hurafeciler susmus. sanirim konu anlasildi sonunda.
  • Tork=Koltuğa yapışma=Zevk +Adrenalin=> MİN.350 NM TORK

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: StreamRolleR

    Tork=Koltuğa yapışma=Zevk +Adrenalin=> MİN.350 NM TORK
    Ne kadar fazla o kadar rahat yoksa yüksek devir zaman sonra can sıkabiliyor tabii yakıtda o ana göre yüksek oluyor, bence iyi bi performanslı araçda şu zamanda 650-700 Nm olmalı.

    %12 Yokuşu aşağıdan bastırınca yokuşun yarısına gelip frenlemek icab edince demekki yeterli Tork var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ex-Diesel

    Ne kadar fazla o kadar rahat yoksa yüksek devir zaman sonra can sıkabiliyor tabii yakıtda o ana göre yüksek oluyor, bence iyi bi performanslı araçda şu zamanda 650-700 Nm olmalı.

    %12 Yokuşu aşağıdan bastırınca yokuşun yarısına gelip frenlemek icab edince demekki yeterli Tork var

    Alıntıları Göster
    Aşırı beslemeli bir araç olmalı,dizel veya benzinli fark etmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chnbs -- 1 Eylül 2012; 10:34:00 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.