Şimdi Ara

Renault Austral Kullanıcı Yorumlarım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (3 Mobil) - 3 Masaüstü3 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
25.795
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar, Renault'un yeni aracı Austral'ı 2 haftadır aktif kullanıyorum. Şehiriçi de sağa sola gittim uzun yol da gittim geldim, tamamen amatör bir kullanıcı olarak kendi yorumlarımı paylaşmak istedim. Aslında ana konusunda da ilk izlenimlerimi paylaşmıştım ama maalesef her yerde fiyatlar gündemde olduğu için ben de artık araca alıştım/tanıdım dediğim için fiyat dışında bir bilgi vereyim kendi düşüncelerimi yazayım dedim belki düşünen varsa faydası olur detaylı incelemelere kıyasla bu şekilde bi anlatım. Ayrıca bazı videoların biraz yanlı olduğunu düşünüyorum zira yazıda da okuyabileceğiniz gibi bazı eksiklikleri mevcut doğal olarak aracın.


    Kendi konusunda da belirttiğim gibi daha önceki aracım Seat Leon Xcellence 1.5 TSI 150bg idi, bazı cümlelerimde ister istemez ona kıyasla yorum yapacağım. Bu aracın ise tam adı Renaut Austral Techno esprit alpine

    1.3 mild hybrid 160 hp auto olarak geçiyor.



    Konfor

    20 inc janta sahip olması, arkasında tam bağımsız süspansiyon yerine torsiyon çubuğu olması bana bir acaba dedirtiyordu. Ancak muhtemelen hem daha önce premium bir araç kullanmamamdan, hem de leon'un ziyadesiyle sert tarafa kaçan bir araba olmasından baya konforlu geldi Austral. Şehir içinde kasislerden geçerken eskisi kadar hızımı azaltmıyorum, salınım aralığı mı neyse artık o terim yüksek geldi bana baya yumuşak bir şekilde inip çıkıyoruz tümseklerden Renault Austral Kullanıcı Yorumlarım Leon'da biraz hızlı geçersem muhtemelen süspansiyonun tolerans aralığı bitiyordu altını vurdum zannediyordum tak diye ses geliyordu bunda hiç olmadı daha yüksek hızlarda bile. Tabi bağımsız süspansiyon olsaydı belki hem konforu artardı hem de virajlarda falan bir tık daha güven verirdi.


    Yol Tutuşu

    Açıkcası C-SUV uygun fiyatlı bir araçtan ne kadar yol tutuşu beklenmeli çok bilmiyorum. Leon'dan sonra tedirgin etse de bu tedirginliğin büyük bölümü aracın yüksek olmasından kaynaklı bir hissiyat olduğunu düşünüyorum. Ancak viraja hafif hızlı gireyim araba dağılsın gibi bir durum olmadı. Eğer benim gibi ihtiyatlı bir sürücüyseniz sorun çıkacağını sanmıyorum. 20 inc jantlar ve araçla beraber gelen Primacy 4 lastiklerin de olumlu katkısı var bence bu konuya.


    Konfor&Yol tutuşu olarak sanki 2 tarafa da yüklenmeyelim, ortada bir ayar bulalım şeklinde yapılmış bir araba.


    Ses Yalıtımı

    Şehir içinde ilk dikkatimi çeken şey motor sesi oldu. Profesyonel incelemelerde ve diğer arkadaşların kullanım yorumlarında motor sessiz diye okumuştum ama aracı ilk çalıştırıp gitmemle beraber gaza dokunuşlarda haaarrrr şeklinde ses duyuyorum Renault Austral Kullanıcı Yorumlarım 1.5 TSI'da biraz sıkıştırınca ses gelirdi bunda ise bana ses daha çok geliyor gibi geldi, motor karakteristiği mi yoksa yalıtım ile mi alakalı bilmiyorum. Hafif dizeli de hatırlatmadı değil o kadar gürültülü olmasa da. Ama uzun yolda sabit devirlerde hiç rahatsız etmiyor. Rahatsız eden başka bir şey var çünkü;

    Rüzgar sesi Renault Austral Kullanıcı Yorumlarım Özellikle dikkat ettim, 110 115 civarına kadar rüzgar sesi yokken 120den itibaren (özellikle 130un üstüne çıkıp hele hele 140 150 ler civarı seyahat ettiğinizde) cayır cayır rüzgar sesi var. Dikkat ettiğinizde sol ön taraftan (sanırım aynadan) geliyor, ve bence rahatsız edici seviyede. Gene enteresan şekilde yalıtımı çok iyi diye okuduğum/izlediğim için bana garip geldi. Tamam premium araba değil, neticesinde C-SUV aynaları falan büyük de 120de falan başlamasaydı bari o sınır biraz daha yüksek olsaydı. Eğer benim arabama ait spesifik bir sorun yoksa (ki yoktur), bence rüzgar sesi açısından başarılı değil araba. Bi noktada sinirinizi bozuyor müziği açayım bari diyorsunuz.

    Yol sesi gelmiyor pek ona da şaşırdım mesela olumlu anlamda bu sefer, jantlar büyük çünkü (20 inc).


    Motor/Şanzıman

    Öncelikle Araç 1.3 mild hybrid 160 hp motor ve sürekli değişken (cvt) şanzımana sahip.


    İlk defa CVT bir araba kullanıyorum, açıkcası performans ve keyif anlamında çok çok kötü yorumları okuduğum için korkuyordum. Ancak şehir içinde büyük rahatlıkmış onu farkettim. Sanki akülü araba kullanıyor gibiyim, gaza hafif dokunuyorsun gidiyor frene basıyorsun duruyor - e kardeşim arabanın işi o ya ne olacaktı derseniz Leon'da TSI motor & DSG şanzıman ile özellikle eğimli yollarda bazen sapıtabiliyordu araba. Cok hafif de olsa bazen silkeliyordu, bazen kafası karışıyordu, bunda o hiç yok desem yeridir. E çok mu olumlu derseniz biraz ani hızlanmak istediğinizde DSG'nin o vitesi düşürüp alttan güç gelmesi bunda yok ama eksi olarak. Araba çok ağır (resmi verileri 1600 kg civarıydı sanırım), o yüzden özellikle şehirler arası yolda sollama yaparken leon'daki atikliğin yarısını bile hissetmedim üzüyor insanı. Ama segment ve kullanım amacı düşünüldüğünde zaten başta kabul ettiğimiz bir eksi n'apalım. En azından trafikte falan kafam rahat diye avutuyorum kendimi Renault Austral Kullanıcı Yorumlarım Ancak yokuş çıkmaz, hızlanmak istediğinde hızlanmaz gibi bir durum da yok bence heyecanlı sürüş aramayan biri için yeterli. Sanırım iki dünyanın olumlu noktalarının kesiştiği yer pejonun EAT8 şanzımanlı modelleri, onlar da artık sadece 130bg geliyor galiba o yüzden özenmiyorum. Yoksa eminim 180bg motor ve EAT8'li bir 3008 yada C5 bu konuda çok daha iyidir.


    Teknoloji / Oyuncaklar

    Öncelikle sürüş ekranı ve orta ekran bence gayet yeterli. Yurtdışında satılan Austral'lerde orta ekran aşağı doğru uzanıyor ve yanlış hatırlamıyorsam 12inc'ti, araç TR'ye gelince gördük ki daha küçük bir ekran (9 inc'ti sanırım) ve android tablet gibi değil baya normal alıştığımız clio'daki ekranlar gibi. Baya moral bozmuştu ama kullanınca sevdim. Tepkileri hızlı, grafikleri güzel. Zaten aracı full carplay'de kullanıyorum, kablosuz şekilde çalışıyor ve çok iyi bence. Leon'da aracın ekranının kendisine gelmesini bekler, sonrasında kablo ile telefonu takar totalde 15 20 saniye beklerdim. Bunda daha aracı çalıştırıp emniyet kemerini takarken carplay kablosuz olarak bağlanmış oluyor. Hiç kopma gecikme vs de yok. Carplay'i seven aktif kullanan biri olarak çok hoşuma gitti.


    Sürüş ekranı da gayet güzel ancak pek bir seçenek yok. Leon eski olmasına rağmen daha bilgilendiri, çeşitli bi paneli (hayalet ekranı) vardı.


    Araçla birlikte gelen opsiyonların oyuncaklarıyla ilgili yorum yapmak istediklerim şu şekilde;


    * Elektrikli Bagaj Kapağı - Hoş bir özellikmiş, biraz yavaş ama tuşa basıp bekliyorum. Bir de başka araçların incelemerinde ayağını arabanın arkasında kaydırınca açılırdı bunda o yok özenmiştim halbuki Renault Austral Kullanıcı Yorumlarım 

    * Kayar Arka Koltuklar - Koltukları öne alıp bagajın hacmini arttırabiliyorsunuz, ama dümdüz olmuyor. Ahım şahım bir şey değil bence pek kullanacağımı sanmıyorum.

    * Kablosuz Şarj Özelliği - Güzel özellik, yavaş şarj ediyor ama kablosuz şarjlar genel olarak böyle sanırım. Ancak şöyle bir dezavantajı var, telefon feci ısınıyor. Uzun yolda hem carplaya bağlı hem de şarj oluyordu, telefonu elime almamla noluyor lan demem bir oldu Renault Austral Kullanıcı Yorumlarım Patlar matlar zarar verir diye telefonu başka yere koydum çok sıcakta fazla şeyapmamak lazım galiba.

    * Konfor Paketi - Benim aracımda mevcut değil yorum yapamıyorum ancak isterdim olmasını. Ayarlanabilir ve hafızalı oluyordu koltuklar sanırım.

    * Gelişmiş Güvenlik Paketi - Bunla beraber gelmesine en sevindiğim özellik kör nokta, bence işe yarıyor. Gelmemesine en çok üzüldüğüm ise ACC (adaptif cruise control), bence bu araçta hele de bu paketle olmalıydı. Öndeki araca ne kadar yaklaştınız, kaç saniye kaldı vs gösteriyor ama ACC yok garibime gitti. Şerit takip falan da var ama pek kullanmayı sevdiğim bir özellik değil, zaten bildiğim kadarıyla aktif şekilde ortalamıyor sadece şeritten taşmanız durumunda uyarıyor/engelliyor, kendi şeridimde kendim giderim ben Renault Austral Kullanıcı Yorumlarım 


    Dış Tasarım

    Heybetli duruyor yalan yok Renault Austral Kullanıcı Yorumlarım Bana kalsa hafif mat olan gri rengini alırdım (lansman rengi diye geçiyor), hatta ST kırmızı renk gelecek dediğinde üzülmüştüm. (Önceki arabam da kırmızıydı). Ama araç gelip şöyle bir bakınca iyi lan bu da dedim Renault Austral Kullanıcı Yorumlarım Aracın kendi rengi kırmızı, jantlar ve tavan siyah olunca çok güzel bir kontrast oluşturmuş.



    Renault Austral Kullanıcı Yorumlarım


    Renault Austral Kullanıcı Yorumlarım




    İç Mekan

    Vallahi bayıldım Renault Austral Kullanıcı Yorumlarım  Özellikle kapı içlerinde, konsoldaki ve direksiyonun alt-iç kısmındaki alcantra detaylar çok hoşuma gitti. Ambiyans aydınlatması da göze çarpıyor. Onun dışında havalandırma ızgaraları (hatta kapama açma tuşları falan çok zekice yedirilmiş bence), koltuğun tasarımı&kumaşı, hatta inanmazsınız tuşların hissiyatı bence hepsi çok güzel. Cok göreceli bir kavram olsa da benim gibi daha alıştığımız, piyasa arabası bi arabadan geçerseniz bence kesin seversiniz. Arkadaşlarım falan bindiğinde ooa iyiymiş lan böyle renault mu varmış tepkisini alıyorum.


    Renault Austral Kullanıcı Yorumlarım


    Arka yaşam alanı da gayet güzel. Uzun yolda özellikle arkada yolculuk yapan arkadaşıma sordum muhtemelen diz aralığı ve cam tavan saolsun gayet keyifli konuştu. Cam tavan boydan boya olduğu için baya ferahlatıyor arabanın içini. Keşke bi de açılsaydı Renault Austral Kullanıcı Yorumlarım desem de Leon'daki çok daha küçük ama açılabilen sunroof'u pek açmadığım için gene açılamayan ama boydan boya uzanan cam tavanı tercih ederim sanırım.


    Tüketim

    Açıkcası çok dikkat ettiğim bir durum değil, daha önceki arabamda da çok bakmıyordum Renault Austral Kullanıcı Yorumlarım Tabi bu yeni araç olduğu için biraz dikkat ettim ne yakacak ye yapacak diye. Şehir içinde (tem'de gitmeyi değil de sağa sola gitmekten bahsediyom) 8-9 civarı yakıyor. Bulunduğum yerde yokuşlar var onun da etkisi olabilir. Ama öyle 7'nin altında indiğimi falan hatırlamıyorum hiç en iyisi 8 e yakın olmuştur.


    Uzun yolda İstanbul-Ankara gittim geldim. Ankara'ya giderken kaydetmedim SS'leri ama totalde 8.3 yakmıştı. İstanbul çıkışında yoğun köprü trafiği vardı (40dk civarı dur kalk ufaktan ilerle), yolda da biraz tempolu sürdüm (tempolu dediğim 150 civarı).

    Dönüşte yolculuk bitiminde SS almayı akıl ettim Renault Austral Kullanıcı Yorumlarım Ankara'ya gidişe kıyasla biraz daha sakin sürdüm (genel olarak 120 130 bandında kaldım, sadece ara ara 140 150 yaptım), çok trafikte de kalmadım istanbul'a girişte, tüketim şu şekilde oldu;



    Renault Austral Kullanıcı Yorumlarım


    Renault Austral Kullanıcı Yorumlarım


    Cok dikkat etmiyorum dedim ama Leon'a göre sanki biraz daha fazla yakıyor. Bu da sanırım tamamen aracın ağırlı ile ilgili (1600kg).



    Özet

    Özetle tekrar belirtmem gerekirse sektörden olmayan, arabasını alıp gündelik binen normal bir kullanıcı olarak deneyimlerim bu şekilde. Daha ayrıntılı (performans, sürüş vs) videolar zaten Youtube'da mevcut. Okumadım durumum yoktu diyecekler için bana göre artısı eksisi,


    -Beğendiklerim

    İç/dış tasarım, kasası olsun, jantları olsun, iç tasarımdaki detaylar olsun albenili bir araç.

    Konfor/yol tutuş dengesi.

    Şehir içi sürüş c hatchback bir arabaya göre daha kolay ve keyifli (her c-suv için geçerlidir bu sanırım)


    -Beğenmediklerim

    Olması gerektiğini düşündüğüm ama olmayan teknolojiler, ACC, şerit ortalama vs

    Biraz performanslı sürmek istediğinizde buna cevap vermeyen CVT şanzıman + ağırlık

    Rüzgar sesi erken başlıyor.

    Ben motor sesini sevmedim, internet okuduğum yada izlediğim videolarda bu konuya tek takılan benim ama.








  • Teşekkürler. Güle güle kullanın. Güzel araç.
  • güzel günlerde kullan... gayet makul

    heleki 1.1'e alabilen şanslı kitleden iseniz...şu zamanda güzel tercih olmuş


    ağız tadı dilerim.


    uçuş öncesi kule'den izin almayı unutmayın... Renault Austral Kullanıcı Yorumlarım 


    Renault Austral Kullanıcı Yorumlarım
  • Vergiyi bir kenara attım, parasını hak eden belki de segmentinin üstünde tatmin sağlayan bir araç gibi duruyor. Tekerinize taş değmesin, güle güle kullanın.
  • Bu araçın ön yüzü şimdiden eskidi malesef. Renault'un yeni tasarım dilinde ön ve arka farlar , ön izgara çok degişiyor , pejo'lara daha çok benziyor.

    Renault Austral Kullanıcı Yorumlarım
  • Güzel araç yapmış renault. Tasarımı bu defa tutturmuşlar. Acc olmamasına şaşırdım sadece . güle güle kullanın.
  • Alcantara koltuk daha mı kaliteli anlamıyorum bana kumaştan daha ucuz görünüyor
  • infinite kullanıcısına yanıt

    Renault sever böyle şeyleri

    Renault Austral Kullanıcı Yorumlarım
  • goodorevil kullanıcısına yanıt

    evet kullanmıştım bu kasayı zamanında... :)

    kökleri Caudron Renault ... I.Dünya savaşı uçak üreticisi...(1914)

    gönderme yapmaları köklerinden

  • merhaba 9 ay olmuş şehir içi yakıt ne durumda acaba

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.