Şimdi Ara

Tofaş S motor ile Normal motoru arasındaki farklar?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14
Cevap
0
Favori
32.265
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Tofaş S motor ile Normal motoru arasındaki farklar nelerdir arkadaşlar?
    Tempra motoru denen motor ile siyah motoru arasında ne gibi bir fark vardır.?

    Araba alıcamda hangi tip motorlusunu alayım? Doğan SL iyimidir??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hyundai Motor Company -- 10 Ocak 2011; 12:03:12 >



    _____________________________
    İnci akü 82 amper -- Boss 3,5 farad kapasitör -- 2x 4 AWG Power cable -- Pionner DEH-X7550SD -- M acoustic msx 465 -- M Acoustic MSX 1000.1 Mono -- Kicker Comp 38 -- Pioneer TS-A 6995 S -- Pionner ts s20 --JBL GTO 6508C 16cm Mid
  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Tofaş S Motor ve Normal Motor Arasındaki Farklar

    Tofaş araçlarında kullanılan "S" motor, düz (dizel) motordur. Normal motor ise tempra motordur ve benzinle çalışır. Bu iki motor türü arasında çeşitli farklar bulunur.

    Tofaş Düz Motor (S Motor)

    • Dizel yakıtla çalışır.
    • Daha fazla tork üretir, bu da daha iyi çekiş gücü sağlar.
    • Benzinli motorlara göre daha yakıt tasarrufludur.
    • Bakım maliyetleri daha düşüktür.
    • Daha gürültülü ve titreşimlidir.

    Tofaş Tempra Motor (Normal Motor)

    • Benzinle çalışır.
    • Daha yüksek devirlere çıkabilir, bu da daha iyi hızlanma sağlar.
    • Dizel motorlara göre daha sessiz ve titreşimsizdir.
    • Bakım maliyetleri daha yüksektir.
    • Yakıt tüketimi daha fazladır.

    Motor Farklarının Özeti

    | Özellik | Düz Motor (S Motor) | Tempra Motor (Normal Motor) | |---|---|---| | Yakıt Türü | Dizel | Benzin | | Tork | Yüksek | Düşük | | Yakıt Tasarrufu | Yüksek | Düşük | | Bakım Maliyetleri | Düşük | Yüksek | | Gürültü ve Titreşim | Yüksek | Düşük | | Devir Aralığı | Düşük | Yüksek |

    2024 model Tofaş Şahin'de S motor kullanılmaktadır. Bu motor, daha fazla tork ve yakıt tasarrufu gibi avantajlar sunar. Ancak daha gürültülü ve titreşimli olduğu için konfor açısından bazı dezavantajları da vardır.

    İhtiyaçlarına ve tercihlerine göre, hangi motor türünün senin için daha uygun olduğuna karar verebilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • s olduğu zaman 1.4 motor oluyordu diye biliyorum. diğerleride 1.6 motor , ie olduğunda enjeksiyonlu oluyordu.
    _____________________________
    2015 VW Golf 7 1.2 TSI 110 Manuel Comfortline Tungsten Gri
  • Yok yok öyle değil şahinde 1.4 motor var benim sorduğum bu tempra motoru olan doğanlar.
    _____________________________
    İnci akü 82 amper -- Boss 3,5 farad kapasitör -- 2x 4 AWG Power cable -- Pionner DEH-X7550SD -- M acoustic msx 465 -- M Acoustic MSX 1000.1 Mono -- Kicker Comp 38 -- Pioneer TS-A 6995 S -- Pionner ts s20 --JBL GTO 6508C 16cm Mid
  • s ler 1.4 motorlu ve 72 ps dir aynı motor uno ve tipoda da kullanıldı
    _____________________________
    Opel Vectra 1.9 CDDesign sütçü Edition
    150 ps 320 nm 6 ileri Active Select
  • O zaman Doğan sl 1.4 motormu ??
    _____________________________
    İnci akü 82 amper -- Boss 3,5 farad kapasitör -- 2x 4 AWG Power cable -- Pionner DEH-X7550SD -- M acoustic msx 465 -- M Acoustic MSX 1000.1 Mono -- Kicker Comp 38 -- Pioneer TS-A 6995 S -- Pionner ts s20 --JBL GTO 6508C 16cm Mid
  • S ler 1.4 fln değildir. 1.6 motordur ateşmeleme sistemi farklıdır alttan egzantirik değil üstten egzantiriklidir.Tempra motoru diyede geçer.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: skuti61

    S ler 1.4 fln değildir. 1.6 motordur ateşmeleme sistemi farklıdır alttan egzantirik değil üstten egzantiriklidir.Tempra motoru diyede geçer.

    bende ona şaşırdım işte 1.4 değil diye biliyorum

    ama benim sorum eski tip olan motorla şu tempra motorlusu arasındaki fark?
    _____________________________
    İnci akü 82 amper -- Boss 3,5 farad kapasitör -- 2x 4 AWG Power cable -- Pionner DEH-X7550SD -- M acoustic msx 465 -- M Acoustic MSX 1000.1 Mono -- Kicker Comp 38 -- Pioneer TS-A 6995 S -- Pionner ts s20 --JBL GTO 6508C 16cm Mid
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Eski motorlular karbürotörlü olup S kodu ile geçen Tempra motorlular enjeksiyonludur. Her iki motor da 1.6 dır.
    _____________________________

    2005 Renault Clio Symbol 1.4 8V-75 HP - A.C/Authantique
    İstanbul - 1975
  • Hayır benim bildiğim düz de 's' de 1.6. Başka fark varmı bilemem ama 's' ler üstten egzantrikli. Tempra motoru denilen motorlarda 's' motorlular. Enjektörlüler ise ayrı onlar zaten i.e. diye geçiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fss1403 -- 10 Ocak 2011; 14:59:51 >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkcad34

    Eski motorlular karbürotörlü olup S kodu ile geçen Tempra motorlular enjeksiyonludur. Her iki motor da 1.6 dır.

    arkadaş gerekeni söylemiş zaten
    _____________________________
    K.Atatürk
  • quote:

    Orijinalden alıntı: okuryazargezer


    quote:

    Orijinalden alıntı: brkcad34

    Eski motorlular karbürotörlü olup S kodu ile geçen Tempra motorlular enjeksiyonludur. Her iki motor da 1.6 dır.

    arkadaş gerekeni söylemiş zaten


    Yanlış S motorluların hepsi enjektörlü değildir. İ.e. yazanlar enjektörlüdür. Oda tek noktalı diye biliyorum.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fasilgibi


    quote:

    Orijinalden alıntı: okuryazargezer


    quote:

    Orijinalden alıntı: brkcad34

    Eski motorlular karbürotörlü olup S kodu ile geçen Tempra motorlular enjeksiyonludur. Her iki motor da 1.6 dır.

    arkadaş gerekeni söylemiş zaten


    Yanlış S motorluların hepsi enjektörlü değildir. İ.e. yazanlar enjektörlüdür. Oda tek noktalı diye biliyorum.


    Olabilir, İE zaten 97-98 gibi çıktı sanki. Ama S'ler enjeksiyonluydu. 95 yada 96 da çıktılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkcad34 -- 10 Ocak 2011; 15:17:11 >
    _____________________________

    2005 Renault Clio Symbol 1.4 8V-75 HP - A.C/Authantique
    İstanbul - 1975




  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkcad34

    quote:

    Orijinalden alıntı: fasilgibi


    quote:

    Orijinalden alıntı: okuryazargezer


    quote:

    Orijinalden alıntı: brkcad34

    Eski motorlular karbürotörlü olup S kodu ile geçen Tempra motorlular enjeksiyonludur. Her iki motor da 1.6 dır.

    arkadaş gerekeni söylemiş zaten


    Yanlış S motorluların hepsi enjektörlü değildir. İ.e. yazanlar enjektörlüdür. Oda tek noktalı diye biliyorum.


    Olabilir, İE zaten 97-98 gibi çıktı sanki. Ama S'ler enjeksiyonluydu. 95 yada 96 da çıktılar.

    92 sl de enjeksiyonlu o zaman öylemi?
    _____________________________
    İnci akü 82 amper -- Boss 3,5 farad kapasitör -- 2x 4 AWG Power cable -- Pionner DEH-X7550SD -- M acoustic msx 465 -- M Acoustic MSX 1000.1 Mono -- Kicker Comp 38 -- Pioneer TS-A 6995 S -- Pionner ts s20 --JBL GTO 6508C 16cm Mid




  • Tofaş serisinde, Şahin, Doğan, Kartal farketmeksizin, "S" ibaresi olan tüm motorlarda;

    (S - SL - SLX - SLX 1.6 i.e.) Tempra motoru kullanılmıştır.

    Yani, "S" ibaresi = tempra motoru.

    1.4 ile, 1.6 ile alakası yok. 1.4 olanı da var, 1.6 olanı da. Doğanlarda 1.4 motor kullanılmadı. Sadece Şahinlerde kısa bir dönem 1.4 motor kullanıldı ama pek rağbet görmedi.

    "i.e." ibaresi olanlarda ise; tek nokta enjeksiyon vardır.

    Yani, "i.e" ibaresi = tek nokta enjeksiyon.

    92 Doğan SL de karbüratörlü tempra motoru vardır ve 1.6 dır.

    93 de üretime başlayan "SLX" lerde karbüratörlü 1.6 temra motoru vardır. 97 nin ikinci yarısında üretime başlanan "SLX 1.6 i.e." lerde ise yine 1.6 tempra motoru vardır fakat tek nokta enjeksiyon sistemi kullanılmıştır.
    _____________________________
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.