Şimdi Ara

Tiger zinciri sesini nasıl anlarım araç 146 binde?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13
Cevap
0
Favori
4.294
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 1.3 Multijet Palio aldım km sorularını yaptım birmot u aradım sahibide 2 inci sahibi olduğunu söyledi ustayi gösterdim aldım yarın yağ değişimine falan gidicem usta 150 bini devrince bakariz zincire dedi bi arkımın Fiorinosu vardı 120 binde almıştı 230 binlerce zincir koparmisti ses geldiği halde değişmemiş işte 365 tl den kaçma yaptir dedilerde şimdi usta bana gene derse 150 bini geç öyle bakalım diye ne olur ne olmaz diye ben gene kulağım motorda olsun diyorum motor şimdilik klasik Multijet sesi gürültülü de değil zincir sesini nasıl anlarım yani bildiğimiz şıkırtı şeklinde zincir sesimi yapar ses neye benziyor traktör gibimi calismaya başlar bu multijetlerde bi yardimci olursaniz Çok sevinirim bilen arkadaşlar şimdiden tesekkurler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mjordan2345 -- 31 Aralık 2016; 5:29:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Bunun belli bir km si yok ses yaptiginda degistirirsin belki 300binkm ses yapmaz.Ama pinpirikli isen 150-200 bini görünce ses yapmasa da degistir aklina düsmüs birkere..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Değiştirin ,arıza yaparsa açacağı masraftansa 20-30 bin km önce değişmesinin sakıncası yok.
  • Sabah ilk çalıştığımda yağ dibe inmiş vaziyetteyken 2-3 sn carıltı yapıyorsa uzamış demektir. Değişmesi gerekir
  • Şıkır şıkır şıkır şıkır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ES3NT kullanıcısına yanıt
    2 3 sn çakıltı ne anlamadım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugün 10 bin bakımını yaptım usta dinledi 10 bin olmadan önce 8 bin gibi gel tekrar dinlicem dedi şimdilik devam dedi zincir dediğin öyle hemen kopmaz önce uzama yapar önce şıkırtıda duyarsın zaten dedi şimdilik sürelim bakalım 8 bin sonra 154 oluyor hayırlısı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Değişim aralıgı 160 binde bir ben 150 binde değiştim değişmişken v kayışı devirdaim de değiştirin

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu konuyla ilgili resmi bir belge arac kitapcigindan bir yazi vs gösterebilecek biri yok mu özellikle ayni motoru kulllanan astra h kasa içinde zincir degişimi için resmi servis bilgisi bulamadim...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drmelihx

    Şu konuyla ilgili resmi bir belge arac kitapcigindan bir yazi vs gösterebilecek biri yok mu özellikle ayni motoru kulllanan astra h kasa içinde zincir degişimi için resmi servis bilgisi bulamadim...

    Astra H kasa da zincir mi var??? Bildiğin triger kayışı var.
  • Sanmıyorum dizelde bunun duyulabileceğini. Benzinli motorda bile duymak, duyulsa bile valf seslerinden ayırt etmek kolay değil.

    Nasıl kontrol edilir...

    Krank kasnağı ile eksantrik hhareketleri arasındaki farka bakılır. Bunun için: Valflerden birisi görünebilir, bazı motorlarda yağ kapağı açılınca külbütörlerden birisi görülebilir. Dizelde ısıtma bujisi sökülüp, valfe değecek ama silindir içini çizmeyen bir tahhta çubuk yerleştirilip hareketine bakılabilir. Distribütörlü motorlar daha kolay, distr. kapağı çıkarılıp tevzi makarasındaki harekete bakılabilir.

    Sonra, hareket görülünceye kadar motor elle bir yöne döndürülür, valf veya tevzi makarasındaki hareket farkedilince ters yöne döndürmeye başlanır. Valflerdeki hareket tekrar ne zaman başlıyor, aradaki boşluk gözlemlenir. Makaradaki açısal fark aşağı yukarı 3 dereceden daha fazla olmamalıdır. Tam spesifikasyon servis kılavuzunda bulunur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili


    quote:

    Orijinalden alıntı: drmelihx

    Şu konuyla ilgili resmi bir belge arac kitapcigindan bir yazi vs gösterebilecek biri yok mu özellikle ayni motoru kulllanan astra h kasa içinde zincir degişimi için resmi servis bilgisi bulamadim...

    Astra H kasa da zincir mi var??? Bildiğin triger kayışı var.

    Zincir- kayış meselesi marka-modele göre değil motora göre değişiyor. Astra H dizellerde fiatın ürettiği multijet motor olduğundan zincir var. Benzinlilerden emin değilim ama kayış diye biliyorum.
  • 1.3 puntoda 150 bine gelince değiştirdim çünkü zincir rolanti de zırıltı yapmaya başlamıştı. gaz bırak gaz bas yaptıgınızda esneme oldugunu sesten anlarsınız. ses yapmaya başladıysa hiç riske atmayın değiştirin.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.