Şimdi Ara

'THP MOTOR & BMW' SORUNSALINA IŞIK TUTALIM

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
178
Cevap
8
Favori
14.946
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mercedes'in dCi motor kullanmaya başlaması bu sorunsalı daha da körükledi.

    "Mercedes'e dCi motor" tarzı konularda ortamın gerginleşmesinin ardından Mercedes severler direkt BMW'yi hedef alarak;

    "BMW de PSA'dan motor alıyor, ona niye laf yok" tarzında söylemlere başvurdular.

    Bu konuyu açıklığa kavuşturmak için farklı kaynaklardan derlediğim bir araştırmayı paylaşmak istiyorum.




    TRITEC ENGINE;


    Öncelikle BMW'nin daha önceki ortaklığı olan "Tritec Engine" ile başlayalım.Tritec Engine; BMW'nin Mini markası için, Chrysler'in de küçük hacimli otomobilleri için ortaklık oluşturarak ürettikleri motorlardır.

    Bu motorları üreten "Tritec Motors" şirketi, 1997 yılında Chrysler ve BMW arasında kurulmuştur.


    Kuruluşundan 1 sene sonra, 1998 yılında Daimler şirketinin Chrysler'i satın almasıyla iki rakip marka; BMW ve Mercedes bir araya gelmiştir.

    Bu tarihten itibaren ilk üretimi 1999 yılında yapılan "Tritec Engine" 1.4 ve 1.6 litre olmak üzere iki farklı hacimde üretilmiştir.

    2006 yılında, ikinci jenerasyon Mini'nin tanıtımında BMW'den Erich Sonntag; bu motorun artık eski moda olduğunu, esnek olmadığını, çok tükettiğini ve emisyon normlarını zorladığını belirtmiştir.

    Bunun ardından 2007 yılında, BMW %50 hissesini DaimlerChrysler şirketine satarak bu motorla resmi bağını bitirmiştir.




    PRINCE ENGINE;


    Şimdi 2007 yılından tekrar 2002 yılına dönelim.

    Tritec Motors ile yollarını ayıracağını öngören BMW, 2002 yılında PSA Peugeot Citroën grubu ile ortak üretim yapacağını açıklamıştır.

    Bu açıklamaya göre; motor dizaynından BMW'nin ar-ge departmanı sorumlu olacaktır ve tasarım ekibi Almanya Münih'de konumlandırılacaktır.

    Tasarım ekibi, BMW'nin M54 kodlu meşhur sıralı 6 silindirli motorunu tasarlayan ekiple aynıdır ve tasarım sürecinde M54 motordan oldukça istifade edilmiştir.

    Peugeot ise aynı projede; süreç geliştirme, üretime yönelik mühendislik ve tedarik gibi konuları üstlenmiştir.Yani tasarım ve geliştirme sürecinden çok üretim sürecinde yer almıştır.


    Prince motorları tasarlanırken; temel blok ölçüleri PSA grubunun "TU Engine" ailesinden alınırken, çap ve strok ölçüleri BMW Grubu'nun önceki ortaklığına ait olan Tritec motorlarından alınmıştır.

    BMW'nin Tritec motor grubundan Prince motor grubuna devşirdiği tek özellik çap ve strok ölçüleridir.


    BMW & PSA ortaklığının ilk ürünü olan 1.4 litrelik Prince motorlar ilk olarak 2005 yılında Peugeot 207'de ve 2007 yılında Mini One'da kullanılmıştır.

    Bir diğer Prince üretimi motor olan atmosferik 1.6 ise; 2007 yılında Peugeot 207 ve Mini Cooper'da kullanılmaya başlanmıştır.

    1.6 litrelik atmosferik motor günümüzde halen bir çok Peugeot-Citroen modelinde ve Mini One'da kullanılmaktadır.

    Konumuza mevzubahis olan THP motor ise, 2006 yılından itibaren Peugeot-Citroen modelleri ile Mini'de kullanılmaya başlanmıştır.

    Ardından 2011 yılında 1 Serisi ve 2012 yılında 3 Serisi ile aynı motor grubu BMW markasında da boy göstermiştir.

    İşte "BMW Peugeot'dan motor aldı" yanılgısına sebep olan asıl faktör de; Peugeot'nun bu motoru ilk kullandığı 2006 yılından BMW'nin bu motoru ilk kullandığı 2011 yılına kadar süren aradaki bu 5 yıllık fark dönemidir.




    Peki neden bu dönemde aynı motorları BMW de kullanmadı?


    Başlangıçta Tritec motorlarında olduğu gibi BMW'nin sadece Mini için kurduğu Prince ortaklığı, planlandığı gibi Mini & Peugeot & Citroen modellerini kapsayacak şekilde yürütüldü.

    Sonraki dönemlerde değişen piyasa koşulları BMW'yi de "küçük hacim turbo motor" kullanımına itti.

    Bunun üzerine 2010 Şubat'ında BMW ve PSA grubu, halihazırda kullanılan ve birlikte geliştirilen THP motorun Euro 6 emisyon normlarına uygun hale getirilmesi için yeni bir anlaşma imzaladı.

    Bu anlaşmanın sonucunda ortaya çıkan yeni Euro 6 normlarına uygun motor da, BMW tarafından marka karakterine uygun şekilde revize edilerek direkt BMW modellerinin kasa değişimlerinde kullanılmaya başlandı.

    İlk olarak 2011 yılında, BMW turbo beslemeli Euro 6 Prince motoru revize ederek F20 kodlu, RWD aktarmalı 1 Serisi'nde kullanmaya başladı.

    BMW'nin N13B16 kodunu verdiği bu motor, arka tekerleklere güç aktarımı gerçekleştirecek şekilde revize edildi.Bunun dışında, yapılan değişiklikler sonucu 136 HP ve 170 HP şeklinde iki farklı güç çıkışı elde edildi.

    Yapılan geliştirmelerin ardından turbo beslemeli Prince motoru (THP), BMW'nin karakteristiğine uygun olarak daha rafine hale getirilmiş oldu.

    Böylece, BMW'nin revize ettiği N13B16 kodlu Euro6 THP motor; ilk olarak 2011 yılında 1 Serisi ile, daha sonra da 2012 yılında 3 Serisi ile BMW model gamındaki yerini aldı.




    Görüldüğü gibi, "Prince Engine" projesi en başından beri BMW'nin aktif olarak yer aldığı bir projedir.

    Değişen emisyon ve piyasa şartlarına yatkınlığı sebebiyle BMW bu motoru revize ederek kendi modellerinde de kullanmaya başlamıştır.

    THP motorun geçmişini bilmeyenler ve THP motorun evveliyatında BMW'nin yer almadığını diretenler için yararlı bir yazı olacağını umuyorum.





    KAYNAKLAR


    http://www.bmwgroup.com/e/0_0_www_bmwgroup_com/investor_relations/corporate_news/news/2002/news200222.html

    http://www.motoringfile.com/files/3_Technologietag_GB1102934639.pdf

    http://www.autoevolution.com/bmw-blog/bmw-s-16-liter-n13-unit-wins-2013-international-engine-of-the-year-60724.html

    http://www.motoringfile.com/2013/11/14/opinion-peugeot-shows-us-the-270-hp-mini-prince-engine-that-could-have-been/

    http://en.wikipedia.org/wiki/Daimler_AG

    http://www.motoringfile.com/2011/11/23/the-mighty-prince-engine-its-future-on-the-road-in-motorsport/

    http://en.wikipedia.org/wiki/Tritec_engine

    http://www.hbs.edu/faculty/Pages/item.aspx?num=516

    http://www.bmwgroup.com/bmwgroup_prod/e/0_0_www_bmwgroup_com/investor_relations/corporate_news/news/2011/JV_PSA_PK_Genf.html

    http://en.wikipedia.org/wiki/Prince_engine

    http://www.peugeot.ps/etemplate.php?id=85

    http://wardsauto.com/news-amp-analysis/bmw-out-tritec-engine-jv





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DolceVita. -- 3 Şubat 2014; 2:38:03 >







  • Şimdi bu kadar uzun okuyacaklar sonra kafaları karışacak,kısaca özeti geçeyim;

    Yani ''Motor alma söz konusu değil,ortak üretim var.''

    Doğru mudur?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emre Guven

    Şimdi bu kadar uzun okuyacaklar sonra kafaları karışacak,kısaca özeti geçeyim;

    Yani ''Motor alma söz konusu değil,ortak üretim var.''

    Doğru mudur?

    Aynen öyle
  • Yararlı bilgi,iyi paylaşım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dCi aslinda Renault degil de Nissan motorudur.

    Nissan'i aldiktan sonra Renault motor isinde costu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    dCi aslinda Renault degil de Nissan motorudur.

    Nissan'i aldiktan sonra Renault motor isinde costu.



    Dur hocam, bi de Renault-Nissan'a girersek hiç çıkamayız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: algebraic

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    dCi aslinda Renault degil de Nissan motorudur.

    Nissan'i aldiktan sonra Renault motor isinde costu.



    Dur hocam, bi de Renault-Nissan'a girersek hiç çıkamayız

    Renault- dacia' yıda almamışmıydı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi the_zula -- 30 Ocak 2014; 20:52:27 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Chevrolet Aveo Motor Işığı
    4 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Bilgilendirme icin tesekkurler ancak sorun cikaran 3-5 mercedes fanboyu yine rahat durmayacak bmw sanziman yapamadi supercar yapamadi tarzi sacma sapan laflarla huyuna devam edecek malesef. Bunlarin amaci bilgi paylasim vs. degil bos laf amacsiz holiganlik.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: the_zula

    quote:

    Orijinalden alıntı: algebraic

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    dCi aslinda Renault degil de Nissan motorudur.

    Nissan'i aldiktan sonra Renault motor isinde costu.



    Dur hocam, bi de Renault-Nissan'a girersek hiç çıkamayız

    Renault- dacia' yıda almamışmıydı

    Ladayı da almamış mıydı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zvjezdan

    quote:

    Orijinalden alıntı: the_zula

    quote:

    Orijinalden alıntı: algebraic

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    dCi aslinda Renault degil de Nissan motorudur.

    Nissan'i aldiktan sonra Renault motor isinde costu.



    Dur hocam, bi de Renault-Nissan'a girersek hiç çıkamayız

    Renault- dacia' yıda almamışmıydı

    Ladayı da almamış mıydı?

    Şimdi Lada-Mercedes bağıntısını kuran 1098 kişi Mercedes siparişlerini iptal edecek yahu,yapmayın.




  • Cok guzel araştırıp yazmışsın eline saglık bakalım ne yorumlar gelecek yine kabullenmez farklı bir seye çekerler kesin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LiveForSpeed

    Bilgilendirme icin tesekkurler ancak sorun cikaran 3-5 mercedes fanboyu yine rahat durmayacak bmw sanziman yapamadi supercar yapamadi tarzi sacma sapan laflarla huyuna devam edecek malesef. Bunlarin amaci bilgi paylasim vs. degil bos laf amacsiz holiganlik.


    Her markanın belli satış ve yönetim stratejisi vardır.

    Formula 1'de mücadele edip zamanında McLaren F1 için motor üretmiş bir marka bugün supercar yapamaz mı?Alasını yapar.

    Bugün butik firmalar supercar üretiyor.Bu gerçeğin yanında BMW'nin supercar üretemediğini düşünmek oldukça yanlıştır.

    BMW'nin M Departmanı, 7 Serisi için M7 modeli üretmek istiyor.Ama BMW yönetiminden onay alınamadığı için böyle bir otomobil üretilemiyor.

    Şimdi "BMW M7 yapamıyor" demek ne kadar doğru?

    Sonuç olarak dediklerinize katılıyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: algebraic

    quote:

    Orijinalden alıntı: LiveForSpeed

    Bilgilendirme icin tesekkurler ancak sorun cikaran 3-5 mercedes fanboyu yine rahat durmayacak bmw sanziman yapamadi supercar yapamadi tarzi sacma sapan laflarla huyuna devam edecek malesef. Bunlarin amaci bilgi paylasim vs. degil bos laf amacsiz holiganlik.


    Her markanın belli satış ve yönetim stratejisi vardır.

    Formula 1'de mücadele edip zamanında McLaren F1 için motor üretmiş bir marka bugün supercar yapamaz mı?Alasını yapar.

    Bugün butik firmalar supercar üretiyor.Bu gerçeğin yanında BMW'nin supercar üretemediğini düşünmek oldukça yanlıştır.

    BMW'nin M Departmanı, 7 Serisi için M7 modeli üretmek istiyor.Ama BMW yönetiminden onay alınamadığı için böyle bir otomobil üretilemiyor.

    Şimdi "BMW M7 yapamıyor" demek ne kadar doğru?

    Sonuç olarak dediklerinize katılıyorum

    ya bırakın bu ayakları artık üretirmişmiş BMW nin elinde imkan olacakta mercedesi halt etmek için uğraşmayacak öyle mi ? mümkün değil.

    evet Mercedes süpersport üretirdi üretmiyor BMW mercedesten daha iyide daha iyi olmuyor ya bırakın bu işleri çocuğa anlatsanız inanmaz bu masalları

    BMW ne üretmişde süpersport araç üretmeye kalkacak ? sadece süpersport sınıfındaki sls amg yi göze göze almayalım. bugün aston martin ve pagani neden motorlarını

    mercedesten temin edecekler hemde aynı sıfın motorlar bile değil. birisi v8 alıyor diğeri ise v12. süpersport yönveren bu adamlar eminim ki BMW nin varlığından haberdardırlar.

    mclarenla kaç kez şampiyon oldu. mclaren zamanında motor yaptıracak adam bulamadı honda bile reddeti adamları BMW sahiplendi suan BMW motorundan eser yok zaten.

    ayrıca motor konusuna gelirsekte

    güzel bu konuda herkesin hem fikir olduğuna sevindim

    bu motorun ilk jenerasyonu olan motor 1997 yılında cryhsler ve Rover tarafından geliştirildi. Bu motor geliştirildikten sonra BMW Rover markasını yan kurulusu olarak ilan etti.
    yani bugün prens motorun ilk temelleri daimler-cryhsler tarafından atılmış oldu. bu motorun ikinci jenerasyonunda psa ve BMW devreye girerek geliştirmeye devam etti. Kısacası
    bu motoru ilk üreten firma daimlerdir.

    ikinci olarak bu prens motor psa tarafından 2006 yılında 177hp olarak piyasaya sürüldü. Bu sadece bir örnek çünkü pejo bu motoru cogu zaman kullandı.

    fakat bu ortalık sözleşmesine imza atan diğer firma yani BMW bu motoru nedense son 2 yılda kullanmayı tercih etti.

    ortaklığın ilan edilmesi ortak geliştirme demek değildir. pejo o yıllardı 1.6 motordan bu kadar güç elde edip tarihe adını yazdıracak BMW bunu yıllar sonra alacak ve kullanacak.

    akla mantığa uyuyor mu bu sizce ? ortalığını imzaladığınız bir firma 206 gibi bir modelinde bu motora yer verirken sen neden kullanmazın. BMW o yıllarda 136hplik atmosferik
    motorunu satışa sunuyordu. kısacası bu motor BMW için o yıllarda resmen bir cıgır açmak demekti ve BMW bunu nedense kullanmadı bak sen şu işi

    ve aradan yıllar geçtikten sonra ortak geliştirdik deyip 3 kasasında bile değil 5 kasaya bu motoru koydu. yıllarca bu motoru tercih etmemiş ortaklıklarını duyurmamış ve yıllarca
    136hp civarında atmosferik motor satan bir firmanın bu şekilde bir mantıksız hareket yürütmesi akıl işi değil.

    thp motor ortak geliştirilen bir motordur evet. Fakat bu motorun ortaklık kısmı supap zamanlaması ve ateşleme sisteminde ibarettir. motorun diğer bütün hayati parçaları has
    ve has pejo fabrikalarında üretilir.

    bu motorun üçünü jenerasyonu yani has iyileştirmeler 2010 yılında yapılmıştır bunlar: direkt enjeksiyon, twin turbo ve değişken supap zamanlamasıdır.

    bmw bu motoru 1 yıl sonra araçlarında kullandı.

    yani 2011 yılında. bu motorun koduda n20dir. n20 nin üretimi 2011 yılında başlamıştır.

    kısacası bu motor 2010 yılında zaten pejo tarafından adam edilmiş ve yıllardır bmw bu motoru kullanmamış taki pejo adam edene kadar.

    şimdide sayın bmw severler bu motorun geliştirildiğini söylüyorlar. bu doğru değildir.

    keza zaten bugün twin turbo sistemi ile övünen bmw bu sistemi kendisi üretmemiş olup g.e. den alıntı bir mekanik sistemdir.

    bu yüzden bmwnin bu motor üzerinde geliştirdiği bir mühendislik yoktur.




  • MB-CLS kullanıcısına yanıt
    Eline sağlık kardeş, onlarada hak vermek gerekir zira alabilecekleri Bmw modellerinin hepsinde Peugeot motorları olmasını herkesin öğrenmesi hoş olmasa gerek

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MB-CLS

    quote:

    Orijinalden alıntı: algebraic

    quote:

    Orijinalden alıntı: LiveForSpeed

    Bilgilendirme icin tesekkurler ancak sorun cikaran 3-5 mercedes fanboyu yine rahat durmayacak bmw sanziman yapamadi supercar yapamadi tarzi sacma sapan laflarla huyuna devam edecek malesef. Bunlarin amaci bilgi paylasim vs. degil bos laf amacsiz holiganlik.


    Her markanın belli satış ve yönetim stratejisi vardır.

    Formula 1'de mücadele edip zamanında McLaren F1 için motor üretmiş bir marka bugün supercar yapamaz mı?Alasını yapar.

    Bugün butik firmalar supercar üretiyor.Bu gerçeğin yanında BMW'nin supercar üretemediğini düşünmek oldukça yanlıştır.

    BMW'nin M Departmanı, 7 Serisi için M7 modeli üretmek istiyor.Ama BMW yönetiminden onay alınamadığı için böyle bir otomobil üretilemiyor.

    Şimdi "BMW M7 yapamıyor" demek ne kadar doğru?

    Sonuç olarak dediklerinize katılıyorum

    ya bırakın bu ayakları artık üretirmişmiş BMW nin elinde imkan olacakta mercedesi halt etmek için uğraşmayacak öyle mi ? mümkün değil.

    evet Mercedes süpersport üretirdi üretmiyor BMW mercedesten daha iyide daha iyi olmuyor ya bırakın bu işleri çocuğa anlatsanız inanmaz bu masalları

    BMW ne üretmişde süpersport araç üretmeye kalkacak ? sadece süpersport sınıfındaki sls amg yi göze göze almayalım. bugün aston martin ve pagani neden motorlarını

    mercedesten temin edecekler hemde aynı sıfın motorlar bile değil. birisi v8 alıyor diğeri ise v12. süpersport yönveren bu adamlar eminim ki BMW nin varlığından haberdardırlar.

    mclarenla kaç kez şampiyon oldu. mclaren zamanında motor yaptıracak adam bulamadı honda bile reddeti adamları BMW sahiplendi suan BMW motorundan eser yok zaten.

    ayrıca motor konusuna gelirsekte

    güzel bu konuda herkesin hem fikir olduğuna sevindim

    bu motorun ilk jenerasyonu olan motor 1997 yılında cryhsler ve Rover tarafından geliştirildi. Bu motor geliştirildikten sonra BMW Rover markasını yan kurulusu olarak ilan etti.
    yani bugün prens motorun ilk temelleri daimler-cryhsler tarafından atılmış oldu. bu motorun ikinci jenerasyonunda psa ve BMW devreye girerek geliştirmeye devam etti. Kısacası
    bu motoru ilk üreten firma daimlerdir.

    ikinci olarak bu prens motor psa tarafından 2006 yılında 177hp olarak piyasaya sürüldü. Bu sadece bir örnek çünkü pejo bu motoru cogu zaman kullandı.

    fakat bu ortalık sözleşmesine imza atan diğer firma yani BMW bu motoru nedense son 2 yılda kullanmayı tercih etti.

    ortaklığın ilan edilmesi ortak geliştirme demek değildir. pejo o yıllardı 1.6 motordan bu kadar güç elde edip tarihe adını yazdıracak BMW bunu yıllar sonra alacak ve kullanacak.

    akla mantığa uyuyor mu bu sizce ? ortalığını imzaladığınız bir firma 206 gibi bir modelinde bu motora yer verirken sen neden kullanmazın. BMW o yıllarda 136hplik atmosferik
    motorunu satışa sunuyordu. kısacası bu motor BMW için o yıllarda resmen bir cıgır açmak demekti ve BMW bunu nedense kullanmadı bak sen şu işi

    ve aradan yıllar geçtikten sonra ortak geliştirdik deyip 3 kasasında bile değil 5 kasaya bu motoru koydu. yıllarca bu motoru tercih etmemiş ortaklıklarını duyurmamış ve yıllarca
    136hp civarında atmosferik motor satan bir firmanın bu şekilde bir mantıksız hareket yürütmesi akıl işi değil.

    thp motor ortak geliştirilen bir motordur evet. Fakat bu motorun ortaklık kısmı supap zamanlaması ve ateşleme sisteminde ibarettir. motorun diğer bütün hayati parçaları has
    ve has pejo fabrikalarında üretilir.

    bu motorun üçünü jenerasyonu yani has iyileştirmeler 2010 yılında yapılmıştır bunlar: direkt enjeksiyon, twin turbo ve değişken supap zamanlamasıdır.

    bmw bu motoru 1 yıl sonra araçlarında kullandı.

    yani 2011 yılında. bu motorun koduda n20dir. n20 nin üretimi 2011 yılında başlamıştır.

    kısacası bu motor 2010 yılında zaten pejo tarafından adam edilmiş ve yıllardır bmw bu motoru kullanmamış taki pejo adam edene kadar.

    şimdide sayın bmw severler bu motorun geliştirildiğini söylüyorlar. bu doğru değildir.

    keza zaten bugün twin turbo sistemi ile övünen bmw bu sistemi kendisi üretmemiş olup g.e. den alıntı bir mekanik sistemdir.

    bu yüzden bmwnin bu motor üzerinde geliştirdiği bir mühendislik yoktur.

    süpersport nedir la




  • MB-CLS kullanıcısına yanıt
    "bu motorun ilk jenerasyonu olan motor 1997 yılında cryhsler ve Rover tarafından geliştirildi. Bu motor geliştirildikten sonra BMW Rover markasını yan kurulusu olarak ilan etti.
    yani bugün prens motorun ilk temelleri daimler-cryhsler tarafından atılmış oldu. bu motorun ikinci jenerasyonunda psa ve BMW devreye girerek geliştirmeye devam etti. Kısacası
    bu motoru ilk üreten firma daimlerdir. "

    Cümleye nasıl başlayıp nasıl bitirmişsiniz.Bravo valla.Önce Chrysler-Rover tarafından geliştiriliyor, sonra bu motoru üreten ilk firma Daimler oluyor.Pes valla.

    BMW Rover'ı 1994 yılında satın aldı.Geliştirildikten sonra BMW yan kuruluşu olarak ilan etmişmiş.

    BMW'nin hangi motoru ne zaman nasıl kullanacağına yönelik sizden daha fazla öngörüsü vardır herhalde dimi?Şu zamanda kullansaymış niye kullanmamış diyince düşüncenizi ispatlamış olmuyorsunuz.

    Neyse şu konu altında iki kaynak paylaşmadan karalama yapmaya çalışan insanlara prim vermeyeceğim.

    Konuyu iyi okuyun, ortaklıkta BMW ve PSA'nın görevlerini yazdım.

    Varsayımlar yapmak sizi haklı çıkarmaz.

    BMW'nin THP motoru revize etmekteki amacını da anlattım.Oradan yola çıkarak neden daha önce bu motorun kullanılmadığını anlayabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Viper74

    Eline sağlık kardeş, onlarada hak vermek gerekir zira alabilecekleri Bmw modellerinin hepsinde Peugeot motorları olmasını herkesin öğrenmesi hoş olmasa gerek

  • Nokta.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Thomassee kullanıcısına yanıt
    Renault nissani almadi. Ortaklar sadece. Renault ve nissan grubu ayridir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MB-CLS kullanıcısına yanıt
    Fanatiklere bahar temizliği yapılacağını duydum kardeş , dikkat et bence
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.