Şimdi Ara

The Witcher: Enhanced Edition (2008) [ANA KONU] (45. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
3.304
Cevap
19
Favori
253.932
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4344454647
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bende garip bi sorun var. oyunda grafik ayarları 1280*1024 full ama halen 1-2 metre önüm siyah gözüküo gittikçe açılıo.bu ilk başlarda yoktu.nolduysa şimdi oldu. nedir bu ?patch kurulu değil.

    zaten daha en başta takıldım bi kapı var açamıyorum?napıcam yardım lütfenn...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SeRo-34 -- 24 Aralık 2007; 23:37:45 >
  • Oyunda tek bir karakterin olmasinin nedeni cok basit ; bu oyunu Andrzej Sapkowski'in romanlarina gore yaptilar ve oradaki belli basli seylere sadik kaldilar. Koskoca romanda baska gerald yok , o yuzden oyunda farkli karakter yaratma secenegi vermenin bir anlami olmuyor , verselerdi zaten sacma bir olay olurdu. Roman'a gore gerald'in butun karakteristik ozellikleri , gucleri , darvranislari hersey belli ve bu dogrultuda ilerlemisler. Iyikide bunlara sadik kalmislar.

    Yan gorevlerin kendi capinda ufak hikayeleri var, belliki oyuna sadece birkac saat bakmissiniz. Oyunda kisinin karsina bir cok secenek cikiyor ve verecegin kararlara gore yon aliyor. Bu bana baya bir ozgurlukmus gibi geldi hani ayni sey diger butun rpg oyunlarindada vardir pek farkli birsey goremedim. Eger bahsettiginiz ozgurluk , konu haricinde gidip gereksiz gorevler yapmaksa , yada etrafta anlamsiz kosturmalarsa , boyle bir serbestlik olmasada olur kanisindayim. Boyle seylerin olmasi oyunu iyi bir rpg yapmaz (ornek: oblivion vs.) . Ayrica boyle bir rpg oyununda bir Guild sistemi olsa ne olur olmasa ne olur , zaten single player'da guild mantiginin bir anlami yok bence. Oyunlarda sadece oyun suresini uzatma amacli sacma salak yan gorevler olucagina, adamlar oz ve kaliteli gorevler sunmaya calismislar. NE guzel iste bu tur seyler oyunun kalitesini arttirmis.

    Evet oyun bir fallout serisi gibi degil (hani ozgurlukten bahsediyorsaniz, bunu olmasi gerektigi gibi sunan tek seridir) , ama acikcasi ben bu oyunu oblivion tarzinda bir oyuna bin kere tercih ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aerich -- 25 Aralık 2007; 0:17:00 >




  • zaten tüm oyunlardaki karakter yaratma özelliğini toplasan bu kadar oyuna oturanı,bu kadar baba bir karakteri yaratamazsın.Saçını başını yaptığın,üzerine eşşek ölüsü ağırlığında zırh yüklediğin karakter mi daha iyi yoksa gerald mı?Biraz mantıklı düşünmek gerekiyor.Senin karakterin oyuna oturuyorsa,karizmatikse,yetenekleri kolay ve anlaşılır bir şekilde geliştiriliyorsa yeterli olmalıdır.Adam düşmanın üzerine zıplayıp kafasını koparıyor,kafatasına zıplayıp kılıç sokabiliyor,dondurup böğrüne kılıç sokabiliyor,sarhoş oluyor,uyuşturucu kullanıp sapıtabiliyor,kitap okuyup iksir yapmayı öğreniyor,hem kalabalığa hem tek düşmana karşı aynı anda koyabiliyor.Daha ne yapsın,karizma desen var,hatunlarla aksiyon var,hareketlilik desen bugüne kadar belki de hiçbir rpg oyununda olmadığı kadar var,süt gibi bembeyaz saçları var,Laf sokması var,Hele ramsmeat'ın evindeki kalabalığa "cut the crap" diye dalması yok mu adamı bitiriyor.Ne yani karakter yaratma ekranında elemanı travesti kılığına mı sokmak amaçları anlamadım,nesini çekemiyorlar ve nesini beğenemiyorlar böyle bir oyunun ki bence gelmiş geçmiş en iyi 10 oyundan biridir the witcher.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: aerich

    ...


    Oyunla ilgili söylediğim şeyleri oyunu eleştirmek amaçlı değil de, oyunun tam anlamıyla bir rpg özelliği taşımadığını ifade etmeye çalıştım.

    Ayrıca yine sebestlik, özgürlük vs derken kafamda oblivion yoktu. Oblivion bana göre elder scrolls serisinin yüz karası. Zamanında oynayanlar bilirler, The Elder Scrolls II: Daggerfall ve The Elder Scrolls III: Morrowind, single player rpg de 2 efsane. Bunlarla kıyasladığımız zaman ne oblivion ne de witcher tat vermiyor. Tabi role playing game oynamak arzusuyla giriştiğinizde, biraz hayal kırıklığına uğruyorsunuz. Bunu ifade etmeye çalıştım. Ancak sonuçta zevk meselesi tabi. Bahsettiğim oyunlar biraz daha kastıran, iyi bir ingilizce isteyen, uzun uzun yazılar okumanızı gerektiren oyunlardı. Bunlar kimisini sıkıbiliyor.

    Rpg bana göre emek isteyen bir oyundur. Aslında bana göre değil, böyledir. Son yıllarda çıkan oyunlar çok saptırdı bunu. Herneyse dediğim gibi, yinede son kararı zevkler verir. :) Oyun bu sonuçta.




  • arkadaşlar bazı şeyleri yanlış anlıyor. oyunun tam bir rpg sayılmaması oyunu kötü yapmaz ki. karakter gelişiminde belirli bir şekilde tercih şansınız yok, bir şekilde elinizdeki perkleri sonunda tüm özellikleri açıcak şekilde kullanıyorsunuz. ne bir baldurs gate ne bir fallout yada gothic veya ne bileyim kotor gibi karakter gelişimi ve hareket özgürlüğü yok.


    ama oyun belirli bir hikayeye bağlı kaldığı için diyaloglarla kritik noktalarda karar vermesi hususunda rpg unsurlarını taşıyor. alkına bakarsanız kendine münhasır orjinal bir oyun olmuş. alchemy, dövüş sistemi, hikayesi ve kaotik neutral ana karakteri ve günün saatlerinde ve hava ile değişen ortamı ile mükemmel atmosfer yakalamış. tek kusuru arada çıkan bug lar. bu da avrupa oyun piyasasının en büyük hastalığı zaten.
  • bazı oyunlarda özgürlük vardır(oblivion),bazılarında yoktur(The wticher).Zaten rpg olması özgürlüğü şart koşmuyor,anlaşılan bu oyunda özgürlüğü sadece bahçelere konulan çitler engelliyor;ula uşaklar bahçelere de girmeyin ne olacak,adamın asabını bozmayın yav

    Bazı oyunlar yıllarca oynatır kendini(unreal serileri,oblivion),bazıları ise bir çırpıda bitirilir(half life,bioshock,the witcher,fahrenheit) ama her ikisi de unutulmaz.E yani bittikten sonra yıllarca oynanaması half life'ı kötü bir oyun mu yaptı aksine gelmiş geçmiş en iyi oyun yaptı.Yıllarca oynanması ut serilerini kötü bir oyun mu yaptı,aksine en iyi fps'lerden biri yaptı.

    Toparlayayım çünkü saat sabahın 4'üne geliyor,karıştırmaya başladım
    Oyun vardır,sanat eseri vardır.İster uzun sürsün,ister bittikten sonra dağ bayır gezdirsin,ister az zamanda son bulsun,ister çok zamanda son bile bulmasın.Oyunu oynadığın zaman;"işte budur abi" dedirten,harcadığın zamana değecek,half life gibi,bioshock gibi adı efsaneye çıkan-çıkacak- oyun benim için sanat eseridir.Hiç bakmam ben oblivion'un şunun bunun 4'de biri uzunluğunda olmasına.Ve ben The Witcher'i oyunsuzlukta denemek için almıştım;daha bitirmeden bana şimdiye kadarki oyunlarda yaşayan dünya hissiyatını en iyi veren oyun olduğu için,en iyi atmosferi aldığım oyun olduğu için,en basiti bana bu türü sevdirdiği için bu oyuna tapıyorum.

    Hiç kimse vay hack'n slash,vay aksiyon oyunu vay şuymuş buymuş,gerçek rpg değilmiş demesin.Yıllardır rpg haricinde oyun oynarım ama bu oyun herşeyden -her oyundan- farklı.Zaten bu oyuna rpg hastası olup da çamur atanlar eskicilik zihniyetinden kurtulamamış adamlardır;vay bana diablo şöyleydi,fallout şöyle kral rpg'ydi,böeeaa starcraft gibi strateji oyun yapılmadı laflarıyla gelmeyin.Onlar zamanının efsanesiydi,bu da şimdinin efsanesi.




  • @wildlove


    Yahu amma sahiplendiniz oyunu ha
    Oyunu eleştirmek ayrı şey çamur atmak apayrı birşey. Aslında bu eleştirmekte sayılmaz. Oyunda aradığım şeyleri bulamadığımı ifade ettim yalnızca ki bu çok doğal bir davranış
    Ayrıca eskiye takılmak demişşin. Aslında hiç ilgisi yok.
    Bu hayatımda oynadığım 1. ya da 2. rpg değil sonuçta. Rpg ile yıllar önce tanıştım ve bana rpg yi sevdiren (ki tahminim bir çok kişiye sevdiren) belirli bazı yönleri vardı hep. Rpg'in en önemli özelliklerinden biri olan, kendin belirlediğin yaşam tarzı (diye ifade edeyim) daha dar kalıplara sokulmaya başlandı. Hikayeye bağımlılık çok fazla. Buda, bu oyunu haliyle asıl çizgisinden uzaklaştırıyor. (ki bir arkadaş kitaba bağımlı kalınmış, bu normal demiş, buna lafım yok zaten)
    Yine söylüyorum, rpg, düşündürmeli, az kafa patlatman gerek. iyiyi ya da kötüyü kendin seçebilmelisin. hikaye sana değil sen hikayeye yön verebilmelisin. Bu böyle gider. 10 larca satır ifade etmenin bir anlamı yok
    Asıl merak ettiğim
    Oyunu sevmişsiniz, kimisininde hayatında ki en güzel oyunlardan biri. Tamam çok normal de, normal olmayan bu oyunun gerçek anlamda bir rpg olmadığı, hack'n slash-aksiyon ve rpg karışımı bir oyun olduğunu kabul edince sanki oyunu daha az sevecekmiş gibi davranıyorsunuz Oynunun türünün adı rpg olmus ya da fps olsun oyunu size sevdiren içeriği değilmi sonuçta.
    Neyse, boş bir tartışmanın içine girdik. Benim için knight of the temple ile bu oyun arasında hikayesi dışında çok dikkate alınacak bir fark yok.
    Ayrıca ben burda kimseyi oyundan da soğutmaya çalışmıyorum. Oyunu fazla tutmadığımı, aradığım bir çok şeyide nedenleri ile berebar bulamadığımı ifade ettim diye zorla buldurucaksınız bişeyler

    Biraz sakin, oyun bu, ali beğenir veli beğenmez




  • 7-8 senedir bayağı bir RPG oynamış biri olarak görüşlerimi belirteyim.

    quote:


    Rpg'in en önemli özelliklerinden biri olan, kendin belirlediğin yaşam tarzı (diye ifade edeyim) daha dar kalıplara sokulmaya başlandı. Hikayeye bağımlılık çok fazla. Buda, bu oyunu haliyle asıl çizgisinden uzaklaştırıyor. (ki bir arkadaş kitaba bağımlı kalınmış, bu normal demiş, buna lafım yok zaten)

    Oyun direkt olarak kitaplardan alınmış değil son kitabın üstünden bir kaç sene sonra geçen olaylardan bahsediyor.

    quote:


    Yine söylüyorum, rpg, düşündürmeli, az kafa patlatman gerek. iyiyi ya da kötüyü kendin seçebilmelisin. hikaye sana değil sen hikayeye yön verebilmelisin. Bu böyle gider. 10 larca satır ifade etmenin bir anlamı yok


    Burada klasik saf RPG fanlarının RPG çok derindir herkes yapamaz klişelerinden birini görüyorum.
    Şu ana kadar çıkmıiş hemen hemen her RPGde zaten ana hikayeye bağlılık çok fazlaydı. Ben örneğin Baldur's Gatelerin 'nin, KOTORların, NWNleri hikayesinin oyunda verdiğimiz kararlara değiştiğini pek hatırlamıyorum şahsen. İyiysen klasik diyaloğun en tepesinden klişe iyi adam seçeneğini seçer kötüysekte en alttakini. Görev bitince de ana hikayede bir değişiklik falan da olmazdı. Sadece görevi iyi adam ya da kötü klişesi üzerinden yapar görevi kapatır diğer göreve devam ederdik.

    Witcherin bence RPGye getirdiği en önemli şey bu klişeyi bozması oldu benim gözümde. Oyunda klasik iyi ya da kötü taraf yok. Herşey daha grinin tonlarında ve açıkcası verilen kararların nasıl sonuçlar doğuracağı belli olmuyor. Oyunun RPG öğesi ve asıl güzelliği de kaotik nötral olan karakterimizin nötr alanda nasıl yok aldığıyla alakalı zaten.

    Ve pek çok RPGde olmayan hikayeyi etkileme olayı da var. Chapter 4ün sonunda yapacağız tercihe göre Chapter 5 üç ayrı şekilde cereyan edebiliyor. Taa Chapter 1 ve 2de verdiğiniz kararlar Oyunun sonunda bazı karakterlerin size yardım ya da zorluk çıkarmasına sebeb olabiliyor. Diğer bazı şeyleri spoiler olacağı için söyleyemiyorum ama oyunda verdiğniz kararların etkileri size oyunun içinde göreceğiniz hikaye arasahnelerini de etkiliyor. Daha ne RPG bekleniyor oyundan anlamıyorum yani.




  • Witcher'ı hanım karakter yaratamadınız, 800tonluk bir zırh giyemediniz veya tabak koleksiyonu yapamadınız diye mi rol yapma oyunu sıfatından aforoz ettiniz yani? Bunları yapamadığınız için mi oyunda özgürlük yok diyorsunuz??

    Yapmayın Allah aşkına bu bir roman uyarlaması. Ve o karakter yaramamanız size şimdiye kadar hiçbir oyunda görmediğiniz kadar etraflı bir senaryo avantajı getiriyor. Hiçbir rol yapma oyununda olmadığı kadar özdeşleşiyorsunuz karakterinizle, çünkü öne sürdüğünüz "özgür" oyunların aksine bu karakterin bir kişiliği var. Sizden bağımsız bir yaşamı var. Siz kafasına odunla vurmadan da düşünebiliyor, duygulanabiliyor. Bu kadar sinematik bir tecrübeyi, 800tonluk zırh giydirdiğim ama oyunun 350. saatinde hala sesini duyamamış olduğum Morrowind karakterime tercih ederim haliyle.

    Zaten biraz ilerleyip ciddi kararlar vermeye başlasanız aslında oyunlarda özgürlük kavramının nasıl olması gerektiğine dair fikriniz değişecek belki. Morrowind'de tabak çanak koleksiyonu yaptık bu oyunda da "kart" kolaksiyonu yapın. Bakın hangisi daha eğlenceli. ((:


    Evrimci gayet güzel anlatmış oyundaki karar mekanizmasını. Bir tecrübe edin bakalım, rastgele, en üstteki veya en alttaki kararları vererek oyunda neler kaçırıyorsunuz.




  • ahh ahh kartlardan söz açılmışken , 19 tane hatun'dan kart almışşım (2 tanesi aynı kartı vermiş ) 18 diyelim biz ona nasıl derler benim gerald uçan dişi güvercin bile kaçırmamış.


    @Criminal Origin

    Buradaki arkadaşlarında demek istediği , oyunda senin düşündüğünden ve eski oyunların alıştırdığından çok daha fazla özgürlük sunduğu ve oyunda daha mantıklı seçenekler/etkileşim olduğu. Aynı şeyleri bir daha bir daha yazmaya gerek yok , zaten Evrimci arkadaş gayet iyi bir şekilde yazmış oyunun sistemini ve bilindik sistemlerin sundukları ile karşılaştırmasını ...


    not: "knight of the temple" !!! bunu gördükten sonra diyecek pek birşey yok zaten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aerich -- 25 Aralık 2007; 10:30:14 >
  • Millet bu oyun güzel mi? almaya değer mi?
  • Oyunun demosu mevcuttur , onu deneyerek daha rahat karar verirsin. Bunun dışında evet son zamanlarda çıkmış en iyi RPG oyunları arasında ilk 3'e kafadan girer.
  • arkadaşlar oyun çok güzel bende çok beğenerek oynuyorum ama kabul edelim bu oyunda tam anlamıyla bir rol yapma yok..

    orneğin oblivion gibi belli bir karekter çizip .. kendinize bir guild seçemiyosunuz, bir işinizi, bir görevinizi bir misyonunuzu belirleyemiyorsunuz.... hikayeye sadık kalıp çizilen geralt karekteri doğrultusunda ilerliyoruz.. tabi bu oyundada bazen önümüze seçenekler çıkmıyo değil.. ama bunlar biraz çerezlik konmuş durumda oyuna..

    yani bu oyun aslında advanture-aksiyon ağırlıklıbir oyun
  • Bu nasıl iş yahu. biz sakin dedinçe, bu sonuçta zevk meselesidir dedikçe, ali beğenir veli beğenmez dedikçe millet dahada celallenmiş. Sanki oyuna laf edince kendiniz laf yemiş gibi davranıyorsunuz.
    Çalamıyorusun (ancak babanın malı gibi toplayabiliyorsun)
    Her türlü item çeşidi çok az, (çiçek, böcek, poitondan ibaret zaten çoğunluğu)
    Canın istediğinde birini öldürüp yada çalıp hapse giremiyorsun
    Örneğin hatırladığım chapter II de soruyor "order a katırlmak istermisin? anlatıyor 2 saat. en sonunda bizim eleman "ilgilenmiyorum" nerde benim rol yapmam? Doğrudan benim adıma verilen bir karar.
    Görevler genelde hep o chapterlarda çizilmiş sınırlı alanda dağılım gösteriyor (tam olarak olmasana bölüm geçmek gibi bir kavram var, seni belli sınırlarda hapsediyor)
    haritanın hiç bir görevle hiç bir alakası olmayan en ücra yerlerine gidip hiç bir yerde raslayamıcağın itemlar bulamıyorsun. (Yani tüm hikayeden koparıp etrafta kendince birşeyler yapmaya teşvik eden ne alan var ne de süprizler var)
    Kiminle ne zaman neyi konuşacağıma yine oyun karar veriyor.
    örneğin, bazı karakterler, -işin düşüyor- adam ya handa ya da hiç yok, yaşamıyor gibi
    Aklıma gelmeyen daha yüzlercesi çıkar.
    Bunlar küçük gibi görünen, ancak oyundaki "benim karakterim" duysunu kuvvetlendiren ayrıntılar.
    Bu vb özellikler kısıtlandıkça, mecburan oyunun şart koştuğu bir çizgide ilerlemek zorunda kalıyorsun. Yani hala anlamış değilim, oyunu sevdiğiniz için su katılmamış rpg mi olmalı illa?

    "Burada klasik saf RPG fanlarının RPG çok derindir herkes yapamaz klişelerinden birini görüyorum."
    Yazdığımdan bunu çıkarmışmıssın, o da güzel. Kafa patlatman, düşünmen gerek demek herkez yapamazmı demek oluyor? Her insan düşünme yetisine sahip olduğuna göre, herkez yapamaz gibi birşey ima etmiş olamam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Criminal Origin -- 25 Aralık 2007; 13:15:56 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: sero34

    bende garip bi sorun var. oyunda grafik ayarları 1280*1024 full ama halen 1-2 metre önüm siyah gözüküo gittikçe açılıo.bu ilk başlarda yoktu.nolduysa şimdi oldu. nedir bu ?patch kurulu değil.

    zaten daha en başta takıldım bi kapı var açamıyorum?napıcam yardım lütfenn...


    benim sorularıma cevap verebilecek yokmu?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sero34


    quote:

    Orjinalden alıntı: sero34

    bende garip bi sorun var. oyunda grafik ayarları 1280*1024 full ama halen 1-2 metre önüm siyah gözüküo gittikçe açılıo.bu ilk başlarda yoktu.nolduysa şimdi oldu. nedir bu ?patch kurulu değil.

    zaten daha en başta takıldım bi kapı var açamıyorum?napıcam yardım lütfenn...


    benim sorularıma cevap verebilecek yokmu?


    patch dene yada ekran kartı sürücünü güncelle
  • valla oyunun türü her ne olursa olsun,çatır çatır sanat eseri mi ben ona bakarım ve bu oyun da öyle.Yıllardır beklediğiniz hellgate london geldi de ne oldu,istasyonda toplan görev al,minicik bir alana git görevi yap geri dön.Dünya kadar item de var ne halt oldu,bu hellgate'i efsane mi yaptı? hayır.Oyun adamın içine işliyorsa bana ne rpg'sinden tps'sinden.Kafa patlatmakmış,tomb raider'da,half life serilerinde bile daha çok kafa patlatma var rpg'lerden.Karakter geliştirmekmiş,seni tutan yok aç hellgate oyna,senaryoya bağlı oyun sonuçta,order'a katılmıyorsa bu senaryo gerektirdiği içindir.Saf rpg olması oblivion'u bundan iyi oyun yapmaz benim gözümde.
    Herneyse yine celallendim,kusura bakmayın ama harbi bu oyuna laf atılınca bana laf atılmışgibi hissediyorum."Üstekileri yazdınsa altta niye özürdiliyorsun lan hıyar" da demeyin ne bileyim yazmasam içimde kalırdı işte.Herneyse özürdilerim,benim demek istediğim bunun gibi yüksek kalitede oyunlar türü ne olursa olsun;saf rpg değil diye,karakter yaratma ekranı yok diye,bahçelerde çit var diye dışlanmamalı,onu anlatmaya çalışıyorum.Bu arada oyuna oyungezer 89,level ise 82 puan vermişler,ve ikişer sayfa yer ayırmışlar.Burdan iki dergiyi de kınıyorum inşallah beter olurlar,İki dergiyi de aldım lan the witcher'la ilgili rehber vardır diye,hiç bir halt çıkmadı,aksine hellgate ipuçlarıyla doldurmuşlar dergiyi.Göz var nizam var,akıl var mantık var.Allah'ım sabır ver bana.Sırf son ay Cod4 gibi crysis gibi şişirilmiş oyunlar çok yer kaplasın diye,diğer oyunlar yanında ezik görünsün diye editörler 2'şer sayfa hazırlatmış bu canım oyuna,ve 2 sayfalık oyuna da haliyle 95 veremiyorlar yoksa tezat oluşacak.




  • oyuna yeni başlamak için 1.2 yamasıyla kurulum yaptım.
    daemon toolsdan prodan add ide driver yükleyip mini imajı yükledim.
    ancak oyun olmadı.
    hiç bir yerde de 1.2 tedavisi yok(gamecopyworld-gameburnworld dahil).oyunu da eski versiyondan kurup oynamak istemiyorum.1.2 için çözüm bilen varsa bana yardımcı olur mu?(özelden yazabilirseniz daha makbnule geçer.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bart1969 -- 25 Aralık 2007; 19:36:24 >
  • Oyunda oluşan sorunlardan bende muzdaripim o yüzden 1.2 patchi indirip kurdum ama "ilaç" hatası veriyor. Acilen Pm den ya da mail yoluyla yardımcı olursanız çok sevinirim. Oyunum yarım kaldı şimdi hiç açamıyorum :(
  • Arkadaşlar ben oyunu oynuyorum fakat bazen kapılardan geçince loadingden sonra oyun yine düzgün bir şekilde çalışıyor fakat adamı oynatamıyorum.Adam öyle duruyor.Oyunda donma falan olmuyor fahat adam hiç oynamıyor.Bende save edip.Baştan load edince oluyor.Bunun başka bir çözümü var mıdır?Teşekkürler...
  • 
Sayfa: önceki 4344454647
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.