![]() Reveal Trailer ![]() The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered is here! Experience the beloved classic with a modern look and refined suite of features and updates.
Bethesda Game Studios’ foundational open world role-playing game set the stage for nearly everything they have accomplished in the years since. Now Remastered, returning players and newcomers alike can experience the iconic RPG with a breathtaking new look. Get an in-depth look at all of the refinements in Oblivion Remastered, from visuals to gameplay and more.
For more information about The Elder Scrolls, please visit https://elderscrolls.com or follow us on social media:
Instagram: https://www.instagram.com/elderscrolls/
Twitter/X: https://x.com/elderscrolls
Facebook: https://www.facebook.com/ElderScrolls
Bluesky: https://bsky.app/profile/elderscrolls.bethesdastudios.com
Discord: http://discord.gg/BethesdaStudios
ESRB RATING: Mature with Violence, Blood and Gore and Sexual Themes. https://www.youtube.com/watch?v=kk5cymSWmqoThe Elder Scrolls IV: Oblivion™ Remastered ile Cyrodiil'i gözalıcı görselleri ve yeniden tasarlanan oynanışıyla hiç olmadığı gibi deneyimle. ![]() ![]() ![]() < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hudson51 -- 22 Nisan 2025; 18:27:27 > |
The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered {PC ANA KONU} {Çıktı/2025}

-
-
Eger bu gercekse yer yerinden oynar : )
-
Şöyle söyleyeyim hocam, söylentiyi veren NatetheHate dediklerinin doğru çıkması ile tanınıyor :D
-
Devam oyunu bekliyorduk , remakesi icinde tamamım :)
Nate söylemişse dogruluk payi yüksek.Saglam baglantilari var.
-
İnşallah çıkar. Yazın tadından yenmez artık...
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Oblivion efsaneydi.
Bu forumda ondan bahsedince bazı sığırlar dalga geçiyordu ama içeriği anca yaşayarak öğrenirsin, böylesine zengin içerik inanılmazdı.
UESP'den baka baka neler buluyorduk oyunda, kollektif bir hazineydi o site.
Hala ilk günkü gibi aklımda, o navigasyonun kalitesi, detect life, okçuluk, guild'ler, tanrılar, transcendent sigil stone, "Harvest Dawn" vs vs..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rindaman -- 13 Mart 2025; 4:29:57 > -
İnanılmaz sevindim. Oblivion bir efsanedir cidden.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Ben eskiyi oynayamadan yeniyi yapacak adamlar. Neyse daha iyi
-
Ben pek ihtimal veremiyorum daha önce hiç remake yapmadılar
Ama şöyle bir alternatifimiz varRebelzizeyoutube
SKYBLIVION Live Gameplay Demo and Q&A [Liking The Stream Is Appreciated]https://www.youtube.com/live/Dvlz8CYCQzc?si=8M1oy3iNTA1euqfy
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Skyrim'i de severim ama Oblivion'ın yeri bende ayrıdır. Muhtemelen Game Pass'e de gelir, doya doya oynarız.
-
Oyunun önümüzde ki ay duyurulduğu gibi çıkacağı söyleniyor.
-
Skyblivion yapımcıları ne hissediyor acaba kaç yıldır bi modu bitirmediler iyi oldu diyesim var
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Orijinal oyun feci kutuk mekaniklere sahip oldugu icin defalarca deneyip oynayamamistim. Umarim su level scaling mevzusuna da el atarlar. Fareler bile sizinle birlikte gucleniyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu daha da güzel haber. Normalde Haziran'daki Microsoft sunumunda duyurulur ve peşine şimdi erişebilirsiniz şeklinde bir sunum bekliyodum. Haziran ayından önce çıkar o zaman 🙂
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
https://gamerant.com/elder-scrolls-oblivion-remake-proof/
Oblivion steam mağazasından bazı trailer serisi,medya öğeleri kaldırılmış. Güncelleme bekleniyor. Nisan ayı içinde duyurulacağına kesin gözüyle bakılıyor. 🙂
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
1 2 ay önce Skyrim öncesi Elder oyunlarına remake gelse de oynasak diyordum, bu vakitten sonra Bethesda bu eski oyunlardan daha iyi bir hikayeye lore içeriğine sahip oyun yapamaz. Bu yüzden eski oyunlara remake gelmesi şahane olacak.
-
Hocam ben şahsen Morrowind in de remake yapılmasını çok isterim. Yeri apayrıdır onun bende. Oblivion da keyifle oynayacağım oyunlardan biri olacak. 🙂
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
TESVI umudu kestim ben dediğiniz gibi ilk oyuna kadar remake yapsalar sıkıntı olmaz, zaten hikaye lore tamriel vs eşsiz durumda ve 14 yıldır devamı da gelmiyor bari eski seriyi oynasın herkes.
-
Bunların en son fallout 4e yaptıkları grafik güncellemesini hatırlıyorum nerdeyse hiç fark yoktu
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Jeff Grubb artık orijinal iddiayı tam olarak doğruladı ve Oblivion Remake'in çıkış tarihini destekledi:
Güncelleme 15/04: Jeff Grubb, Oblivion'un 21 Nisan'dan sonraki hafta shadowdrop yapacağı iddiasını tamamen doğruladı. Şöyle dedi: 'Oblivion ve shadowdrop hakkında güncelleme yapalım. 21 Nisan haftası, yani temelde bu ayın son haftası - esasen gelecek hafta. Bunun böyle olacağına dair ayrı bir onay aldım.'
x (formerly twitter)
Insider Gaming (@InsiderGamingIG) on Xhttps://x.com/InsiderGamingIG/status/1912004406024819011ınsider gaming
Oblivion Remake Will Be Released Next Week, It's Claimed [UPDATED]https://insider-gaming.com/oblivion-remake-release-next-week-claimed/
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Oyunda zorlananlar için taktik aynı.. Önce umbra'nın icabına bakılması lazım. Lakin umbra'yı boostlamışlar haberiniz olsun. Sarayda adam bırakmadı kendisi :) Yapmanız gerekenler.. Önce İksir marketine gidin. ![]() ![]() İşinize yarayabilecek en önemli şey sağlık iksiri. Duruma göre yiyeceklerde işinize yarayabilir. Çalmayı ya da pickpocket yapmayı denemeyin muhtemelen hemen aranmaya başlarsınız. Eğer şehirde aranıyorsanız bu iş olmuyor. Alışverişten önce marketin işletmesi ile aranız iyi olursa daha uygun fiyattan satın alım yapabiliyorsunuz. Bu tüm tüccarlar için geçerlidir. Önce aranızı iyi tutun sonra alışveriş yapın derim. ![]() Daha sonra ki hedefiniz umbra'ya ulaşmak. Kendisinin olduğu nokta burası.. ![]() ![]() Girişte bir kaç düşman çıkabilir. Onları temizleyin ve kapıdan girerek aşağıya inin. Umbra en aşağıda olacak. Ona ulaşana kadar olan tüm düşmanları temizleyin çünkü kaçış planında lazım olacak.. ![]() Umbra'yı bulduğunuzda sizinle konuşmayacak sadece uzak durmanızı söyleyecek. (Normalde bir görevin parçası ama sorun değil, görev iptal olmuyor) (spoiler'a girmeyelim) Kendisine sadece vurup kaçmanız gerekecek. Yolu ezberlediğinizi varsayarak yukarı çıkın ve sakın durmayın. Normalde hız iksiri işe yarar ama oyunun başında hız iksiri bulmak biraz maliyetli olur. Yukarı çıktığınızda direk nehire, oradan da saraya ulaşmaya çalışın. Guard'lar zaten kendisini size saldırdığını gördüğü için umbra'ya saldıracaklardır. Normalde peşinizi bırakmıyor ancak bazı durumlarda peşinizi de bırakabiliyor. Ben sarayın içine kadar girdiğim halde kendisi neredeyse herkesi doğrayarak peşimden geldi. ![]() Kapalı olan kapı bir zaman sonra açılıyor ve sizin kaçış noktanız burası. Kapıdan içeri girip masa'nın üstüne çıkın.Kendisi oraya çıkamıyor. Benzer durum evlerin çatıları için de geçerli. Masa'ya çıkıp uzaktan kendisine ok atarak agroyu kendinize çekebilirsiniz. ![]() Son olarak şuhu şad olsun. Sayesinde oyunu artık kolay bir şekilde oynayabilirsiniz... ![]() Üstünden umbra setini ve kılıcını almayı ihmal etmeyin. Muhtmelen kılıcı oyunun sonuna kadar, zırh seti ise başlangıçta oldukça sizi rahatlatacaktır. ![]() |
Evet ilk deneyimlerimden sonra artık yorumda bulunabilirim oyun hakkında. Öncelikle bu oyun olmuş ve tekrar söylüyorum yine olmuş.. (: Evet oblivion mekanikleri eski,hantal ama yaşayan dünyasını başka hiç bir oyunda bulamıyoruz. Bu şekilde AAA seviyesinde bir görsellikle görmek gerçekten inanılmaz. Bazen oblivion oynamıyormuş gibi hissederken bazen de oblivion gibi hissediyorum. Virtuos gerçekten iyi iş çıkarmış ve inanılmaz bir denge kurmuş. Örnek olması açısından menülerin çizgileri modern iken, çizim tasarımlarında orjinale yer vermişler. Bu da insanda hem tanıdık bir yüz hem de tanımadık bir yüz arasında gel-git yapmasını sağlıyor. Eski bir oyuncuysanız yeni olan dialogları yani şehirde bile gezerken hemen fark ediyorsunuz. Bunlar gerçekten tatlı, minik dokunuşlar.. Yeni oyuncuların ne düşüneceğini bilemem ama (bazı iyileştirmeler dışında sonuçta 20 yıllık geçmişe sahip bir oynanış mekanikleri var) eski oyuncuların şu oyunu oynayıp "beğenmedim" diyeceğini hiç zannetmiyorum.. Özetle oyunun özüne neredeyse dokunmadan güzel bir görsellikle bize sunmayı başarmışlar. Hatta bir adım daha ileri gidip morrowind'de neden olmasın diyorum. Elbette bu söylediğim eski oyuncular adına geçerli. Yeniler zaten oynayamaz ama eski oyunculara bir kıyak yaparlarsa da hiç yok demem. Sonuçta arkaplanda yine morrowind çalışıyor olacak. Ayrıca Bethesda projelerinde fallout3'de vardı muhtemelen o da bu mantıkla remastered olarak karşımıza gelecek.. Son olarak oblivion aslında bize şunu gösterdi. Teknoloji malesef hala bethesda oyununlarının gerisinden geliyor. Peki bu ne demek diyenler için biraz açayım.. Awoved sıfırdan unreal engine ile geliştirilmiş bir oyun. Aynı şekilde günümüzde kcd2'de cry engine ile geliştirilen bir oyun. Bu bahsettiğim her iki oyun da güncel oyunlar ve kendi motorlarının en güncel halini temsil ediyorlar.. Sadece görsellik olarak değil de mekanik olarak da düşünün. Bu iki oyuna da bakarsanız şunu fark edeceksiniz. Bir evin içinde ya da dışında hatta açık dünyada tüm nesnelere dokunamıyorsunuz. Örneğin bir bardak ya da elma.. Çünkü onlarca nesnenin orada olması ciddi bir optimazsyon sorununa yol açıyor. Ama onların orada olması, onlara dokunabilmek de aynı zamanda ciddi bir gerçeklik de (immersive sim) de sağlıyor. Awoved (unreal engine) bunu haritayı parçalara bölerek optimizasyonu sağlamaya çalışmış. Amaç yükleme ekranlarının önüne geçmek. Yani totalde tek bir açık dünya değil de, 4-5 tane daha küçük ama birleştiğinde tek bir büyük haritaya dönüşen bir tasarıma sahip. Kcd2 ise 2 büyük harita ama mantık aynı.. Bu açıdan bakıldığında cry engine'nin açık dünya oyunlarında daha başarılı bir oyun motoru olduğunu daha iyi anlıyoruz (en azından doluluk oranını düşündüğümde böyle geldi bana) ancak her ne yaparsa yapsın halen daha bethesda'nın oyun motorunun tek bir odada ki nesne seviyesine ulaşamadığını görürsünüz. Nesne diyorum ama nesne derken o oda içerisinde ki mini oyunlar, puzzle kısacası o oda da olan her şey.. Obsidan şuan unreal engine'a odaklanmış durumda. Belli ki hala bunu çözmeye çalışıyorlar. Kcd2 teması gereği işi daha kolay çünkü işin fantastik olan tarafı hiç yok. Yani oyunda farklı bir canavar göremezsiniz ya da ortada fireball sallayan bir büyücü. Bu gibi onlarca küçük detay toplandığında ciddi bir yük ve optimazsyon gerektiriyor. Peki virtuos games? İşte bu adamların yaptığı, odaklandığı iş tamamen farklı. Çünkü sıfırdan hiç bir iş yapmıyorlar. Ellerine gelen kodları en iyi görsellik ve optimizasyon ile ue5'e taşıyorlar. Oblivion remastered'ın bu kadar iyi görünmesinin nedeni de bethesda oyun motorunun buna izin vermesi çünkü tek bir odaya girerken bile loading ekranının olması, o oda'nın ağzına kadar nesne ile doldurabileceğin anlamına gelir. Yani immersive sim'i sağlamak için hayalinde ki her şeyi yapabilirsin. Sonuç olarak konuyu şuraya bağlamak istiyorum. Oblivion remastered günümüzde immersive sim'i sağlayan en iyi görselliğe ve mekaniğe sahip oyun olduğunu söyleyebilirim. Çünkü zaten her bethesda oyunun amacı gerçeğe yakınlığı hissettirmek, orada yaşamanızı, nefes almanızı sağlamak.. Bunu günümüz görselliği (AAA) ile yaşamak ise gerçekten değerli.. Elbette bir bg3'ün dialog kısımlarının ara sahneye geçişi kadar büyük bir etki değil ama yine de değerli.. Ben buradan yıllarsa sonra bethesda'ya ve virtuos games'e teşekkürlerimi sunuyorum. |
Yeni detaylar sızdı. -Hud, stamina ve gizlilik elden geçirildi. Hud yeni oyuncular için anlaşılması daha kolay. Stamina ise daha az tükeniyor. -Hem sizin hem de düşmanların vuruş tepkileri iyileştirildi. -Bloklama artık daha soulslike oyunlara benzer hissettiriyor. -Okçuluk da artık daha modern hissettiriyor. Report: The Elder Scrolls 4: Oblivion Remake Is Real; First Gameplay Improvement Details Revealed https://mp1st.com/news/the-elder-scrolls-oblivion-remake-real-gameplay-improvement-details |
Muazzam angarya olan sistemde ben neden geliştiğimi hissediyorum? İlk başta kesemediğim Timber Wolf'ten Dremora'ya kadar, 5. saatte rahatlıkla kesiyorum misal? alla alla sence böyle başkalarında bir sakatlık mı var? Çünkü biri muazzam(!) felaket diyor diğeri sadece '?' oluyor. Asıl önemli nokta ''iki vuruşta öldürebilecekken beş vuruşta öldürmenin adı neden zorluk olur ve insanlar bundan zevk alır asla anlamadım.'' görüşünü kıytırık Elden Ring ve firmanın diğer ''muazzam derecede aptalca'' olan oyunları içinde diyor musun merak ettim? Diyorsan, hepsine hak vereceğim bak Yineleyim, herkes bir şeyi eleştirebilir. Ancak kendince beğenmediğini hakiki bir olmamışlık gibi değerlendirip kesin görüşe varmak bizim milletin hep en büyük hatası olmuştur her konuda. Bu hiç bir konuda etik olamayacağı gibi mantıklıda değildir. ''Bence böyle böyle sevmiyorum, bu beni oyundan soğutuyor'' demek süper. Söyleyeyim, bu oyunda Level Scaling kalkarsa oyunun mantığını ve düzeninin komple baştan değiştirmek zorunda kalırlar. Bunu yapmakta zaten oyunun mekaniğine ters. |
Level Scaling'i kaldırmışlar mıdır acaba diyordum ama devam ediyormuş ya. Sizinle birlikte farelerin bile level atladığı ve asla gelişmiş hissi yaşamadığınız garabet bir sistem bu. Bu oyunu hele de yüksek zorlukta oynamak muazzam bir angaryadan başka bir şey değil. Zaten bir düşmanı iki vuruşta öldürebilecekken beş vuruşta öldürmenin adı neden zorluk olur ve insanlar bundan zevk alır asla anlamadım. |
Sunumdan öne çıkanlar:
Unreal Engine 5 ile geliştirildi. Bethesda 6. oyun üzerinde çalışmaya devam ediyor. Remaster sürümde tüm eklentiler ve DLC paketleri bulunacak. Oyun çıktı ve doğrudan Xbox Game Pass kütüphanesine eklendi. Görsellik ile birlikte oynanış ve HUD üzerinde de iyileştirmeler mevcut. Platformlar: PC, Xbox Series X|S, PlayStation 5 ve Xbox Game Pass. Kaynak:atarita.com |
Arkadaşlar boşuna tartışmaya gerek yok. Oblivion tasarım sürecindeyken buna göre tasarlandı. (Orjinal hali böyleydi) O dönem de insanlar oyunun zor olmasından şikayetçiydi şimdi de böyle ancak anlaşılamayan olay şu. İnsanlar nasıl bir karakter gelişimi yapacağı, oyunda zorluklarla nasıl mücadele edeceğini bilmiyorlar. Bu crpg'ler de de böyledir. Yapacak büyünüz kalmadığınızda ilerlemek için tek kullanımlık parşömenleri kullanmayı da kimse akıl etmez. Yani bu oyunda zorlandığınız yerde örneğin, Jone Stone'dan şu görünmezliği alıp şu işi aradan çıkarayım ya da görünmezlik iksiri yapayım/satın alayım diye düşünmez. Sadece ilerle adam öldür/ilerle adam öldür görev yap mantığı normalde bu oyunda geçerli değil. Bazı görevlerde bile mesela darkbrotherhood'da "Sana görevim var şunu öldüreceksin ancak kimseye görünmeden veya kimseyi öldürmeden bunu yaparsan sana eksra bonus vereceğim" demesinin nedeni de bu. Bu oyunun tasarımı sizin şuan bildiğiniz mantığa aykırı.. Öncelikle bunu bir anlamanız lazım. Yani daha en başında karakter yaratırken bile örneğin breton'un "Resist Magic 50%" özeliğinin ne olduğunu oyunda size ne gibi fayda/zarar sağlayacağını düşünmeniz gerekiyor. Peki oblivion remastered'da durum ne? Adamlar Skyrim ve Oblivion kırması bir seviye tasarım olayı denemişler ve olmamış o açık. Zor daha zor, kolay daha kolay ortası yok. Ne yaparlarsa yapsınlar oyunun tasarımı belli bu yüzden orjinal haline döndürmeleri bence en mantıklı olanı. O dönem de herkes guild'lere katılmadan önce belli bir seviyenin üstüne çıkar öyle görevleri yaparlardı. Çünkü bulduğunuz item'ın etkisi bile lvl'inize göre değişiyor. Şuan bethasda discord sunucularında geri bildirimleri topluyorlar zaten buna da el atacaklar. Bekleyip görelim. |
Benzer içerikler
- pokemon fire red cheats
- stranded deep kaç kişilik
- warband osmanlı modu
- like a dragon infinite wealth türkçe yama
- half life türkçe dublaj
- oblivion remake
- mmorpg oyunlar
- roleplay ne demek
- witcher 4 ne zaman
- the last of us part 2 sistem gereksinimleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X