Şimdi Ara

Test : AUDI Q5 3.0 V6 TDI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
1.972
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  Test : AUDI Q5 3.0 V6 TDI

     Test : AUDI Q5 3.0 V6 TDI

     Test : AUDI Q5 3.0 V6 TDI

     Test : AUDI Q5 3.0 V6 TDI

     Test : AUDI Q5 3.0 V6 TDI

     Test : AUDI Q5 3.0 V6 TDI

    BÜYÜMÜŞ DE KÜÇÜLMÜŞ!..
    Bu satırlarda çoğu zaman dem vurduğumuz gibi SUV tabir edilen araçlara artık arazi aracı gözüyle bakanların sayısı azaldı. Neden diyecekseniz, yeni nesil SUV’lar daha çok şehir içinde kullanılmak üzere üretiliyor da o yüzden. Elbette istisnalar var ama onların alıcısı da zaten bunun bilincinde olarak satın alıyor. Son dönemde özellikle kompakt SUV sınıfında yaşanan patlama bu araçlara gösterilen talebin bir sonucu. Son testlerimizin çoğunu bu araçların oluşturması bunun en büyük ispatı. Bu testimizin konuğu da yine aynı sınıftan ama onun önemli bir farkı var; o bir Audi. Evet, Q7 ile SUV sınıfına adım atan Alman üretici, premium kompakt sınıfa Q5 ile hızlı bir giriş yaptı…

    Q7’NİN KÜÇÜK KARDEŞİ

    Eğer Q7’yi çok beğeniyorsanız fiyatı pahalı geliyorsa ve yine de konfor ile lüksün birleşiminden oluşan bir premium kompakt SUV istiyorsanız doğru adrestesiniz.

    Q5’i gördüğünüz ilk anda iki şey aklınıza geliyor; ilki Q7’ye çok benzediği, ikincisi de onu araziye sokmanın hiç de gerekli olmadığı… 4630 mm uzunluğa, 1880 mm genişliğe ve 1650 mm yüksekliğe sahip olan Q5, her ne kadar küçük bir Q7’yi andırsa da birçok rakibine göre daha büyük ölçüleriyle dikkat çekiyor. Yüksekliğinin biraz düşük olması ise ona bir nebze olsun farklılık katmış, özellikle bazı açılardan Audi’nin sportif hatcback modeli A3’ü bile anımsatıyor diyebiliriz. Hem tasarımındaki zarafet hem de Audi’nin bilinen şıklığı bu aracın şehirde çok daha fazla iş yapacağını anlatıyor zaten. LED’li farlar, derin motor kaputu çizgileri ve kaslı çamurlukları ile ön taraftan oldukça sportif görünen Q5, profilde devam eden sıkı görünümü arka lamba grubundaki LED’lerle şık bir şekilde tamamlıyor. Tampona kadar inen bagaj kapağı ve eğimli tasarım aracın arkasının çok sert görünmesinden ziyade Q5’e sportif ve şık bir otomobil havası veriyor.

    İÇ MEKÂNDA AUDİ KARAKTERİ

    İç mekâna geldiğimizde tipik bir Audi ile karşı karşıya olduğumuzu hemen anlıyoruz. Birçok düğmenin olduğu orta konsol ve direksiyon simidi kendimizi adeta uzay üssünde gibi hissetmemizi sağlıyor. İşçilik ve malzeme kalitesi Audi’ye yakışır şekilde yine üst düzeyde…

    Üst donanımlarda sunulan geri görüş kamerasının da ilave edildiği, DVD çalar ve SD kart okuyucuları ile müzik ve diğer kontrol öğelerinin üzerinde izlendiği LCD ekran Q5’in orta konsolunun en ilgi çekici noktası olarak karşımıza çıkıyor. Ayrıca vites kolunun önünde Audi’lerden alışık olduğumuz joistik benzeri düğme de ergonomi ve kullanışlılık açısından oldukça isabetli bir seçim gibi duruyor. Deri koltukların şık ve sportif yapısı, test aracımızdaki renk seçimiyle gölgeleniyor ama olsun “Zevkler ve renkler tartışılmaz” diyerek bu konuyu göz ardı ediyoruz.

    Önde sürücü ve yolcu için yaşam alanı oldukça yeterli, arka tarafta ise ileri geri 100 mm kaydırılabilen arka koltuklara göre yaşam alanı farklılaşıyor. Arkada oturacak kişilerden ortada olan yüksek şaft tüneli yüzünden bacaklarını nereye koyacağını şaşırabilir ama bagaj hacmi yerine daha fazla oturma alanı tercih edilip koltuklar geride konumlandırılırsa bu sorun aşılabilir. 540 litrelik bagaj ise koltuklar yatırılarak 1460 litreye çıkarılabiliyor…

    MUHTEŞEM TORK, YÜKSEK GÜÇ

    Audi Grubu’nun TDI motorlarının rüştünü ispatladığını artık hepimiz biliyoruz. Q5’te de bu motorlardan biri 3.0 TDI görev yapıyor. 240 HP güç üreten bu motorun torku ise tek kelimeyle muhteşem; 1500-3000 d/d’de 500 Nm..

    Bu rakamlar Audi Q5’in 2 tona yakın ağırlığına rağmen oldukça çevik bir araç olmasını sağlıyor. 0-100 km/s hızlanması 6.5 saniyede alan Q5’in bir çok otomobile nal toplattığını söyleyebiliriz. Tabii bu hızlanma değerinde 7 kademeli çift kavramalı S tronic şanzımanın başarılı çalışma karakterinin de çok önemli rol oynadığını söylemeden edemeyeceğiz. Özellikle asfalta çıkıp hızlı bir şekilde ilerlemeye başladıkça vites değişimlerinin ne kadar seri olduğunu çok daha iyi anlıyoruz.

    DÖRT FARKLI SÜRÜŞ KARAKTERİ

    Q5 istediğiniz sürüş karakterine istediğiniz anda bürünebiliyor, hatta sizin sürüş karakterinizi öğrenip ona göre tavır bile alabiliyor. Konfor, dinamik, otomatik ve kişisel olmak üzere dört farklı sürüş modu olan Q5’te ruh halinize göre istediğiniz sürüş tarzını seçebiliyorsunuz. Fakat dinamik mod bizim en çok tercih ettiğimiz mod oldu, diğerlerinin yanında bunun eğlencesi ve aracın ana karakterine uygunluğu bizi daha fazla heyecanlandırdı anlaşılan!..

    Q5’te Audi’nin sürekli dört çeker sistemi quatro görev yapıyor. Bu sistem normalde gücü 40:60 oranında ön ve arka tekerleklere aktarıyor ama değişen koşullarda gücü farklı oranlarda aktarabiliyor ve bu önde yüzde 65’e arkada da yüzde 85’e kadar çıkabiliyor. Asfaltta oldukça sportif tatlar veren Q5’in hassas direksiyon sistemi ve sert ayarlı süspansiyon sistemi bu aracı yoldan çıkarmak isteyenlere çok fazla şans vermiyor.

    İş araziye gelince bizim gibi çok fazla beklentisi olmayanlar için hafif arazi koşullarında oldukça tatminkâr sonuçlar elde edildiğini rahatlıkla söyleyebiliriz. 25 derece yaklaşma, 17.5 derece uzaklaşma açısı ve 20 cm yer açıklığı ile Q5, hem bir çok engebeli arazide hem de çok derin olmayan sularda rahatlıkla ilerleyebildi. Bu kadarı da bizim için yeterliydi, daha fazlasını her zaman şehirde göstermek isteyenler de bizimle aynı fikirdedir herhalde…

    56 BİN EURO’DAN BAŞLIYOR

    Türkiye’de biri benzinli ikisi dizel olmak üzere üç farklı motor seçeneği ile satılan Audi Q5, 56.195 Euro’dan başlayan fiyatlarla satılıyor. Başlangıç olarak seçilen 2.0 TDI motor ve 57.096 Euro’luk 2.0 TFSI benzinli motor bile oldukça yeterli sayılabilir. Test aracımızın standart fiyatı 98.658 Euro civarında ama ilave donanımlar sebebiyle kullandığımız aracın fiyatı 132.590 Euro’yu buluyor.

    Özellikle Premium sınıf araçlar kullanmaya alışkın olanlar ve bu keyiften vazgeçemeyenler için daha hesaplı bir seçenek olan Q5, sadık Audi müşterilerine cazip başlangıç fiyatıyla göz kırpıyor…
    Teknik veriler
    Motor: 2967cc, V6
    Maksimum güç: 240 HP 4000 d/d
    Maksimum tork: 500Nm 1500-3000 d/d
    Maksimum hız: 225 km/s
    0-100 km/s hızlanma: 6,5 sn
    Boyutlar (u/g/y): 4629/1880/1653 mm
    Aktarma: Dört çeker
    Şanzıman: 7 ileri S tronic
    Lastikler: 255/45 R 20
    Frenler (ön/arka): Hava kanallı disk/disk
    Depo hacmi/Yakıt 75 lt/Euro dizel

    Yakıt tüketimi
    Şehiriçi: 9,2 lt
    Şehirdışı: 6,6 lt
    Ortalama: 7,5 lt



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Torrado -- 4 Şubat 2009; 1:15:06 >







  • Audi bence Q5 çıkartarak çok büyük bir işe imza attı yakında yollarda görmeye başlarız diye düşünüyorum
  • Allah sahibine bağışlasın ne diyelim
  • e-otodergi'nin şubat sayısında güzel bir incelemesi mevcut
  • Kriz olmasaydı Audi Q5'le ortalığı kasıp kavuracaktı. Ama 2008 Q7'ler bile 70 bin eurolara kadar düşmüşken bu fiyatlarla biraz satmaları zor olacak.
  • Paylaşım için teşekkürler
  • evet Q7nin 70 bin euroya düşmesi Q5 satışlarını olumsuz etkileyecektir
    quote:

    Orjinalden alıntı: vincentvega

    Kriz olmasaydı Audi Q5'le ortalığı kasıp kavuracaktı. Ama 2008 Q7'ler bile 70 bin eurolara kadar düşmüşken bu fiyatlarla biraz satmaları zor olacak.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    AUDI A4 2.0 TDI QUATTRO Hakkında
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Güzel inceleme olmuş
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Torrado




    testi sizmi yaptınız ? resimdeki araç doğuş otomotivin aktivite aracı sanırım
  • hadi hayırlısı
  • İnceleme güzel olmuş ama ben böyle küçük jipleri beğenmiyorum.Jip dediğin hayvan gibi olacak.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: muratt45

    e-otodergi'nin şubat sayısında güzel bir incelemesi mevcut

    evet hatta q7 ile arasında 3-5 000 euro var denilmiş

  • q7 yi prese sokup ufaltılmış hali..Havalimanı otoparkında gördümde, q5 demek için baya ölçtüm biçtim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lazarotti -- 3 Şubat 2009; 20:50:08 >
  • q7 varken neden q5 alayım q5 ıle q7 arasında 5k euro lukmu fark varmıs yanı herhalde oda aracta kullanılan sac ıle alımınyum fıyatıdır baska bırsey degısmemıs sanırım
  • fiyatı beni üzmüştü zaten
    hakedene hayırlı olsun
  • bilmiyorum ama benim büyük motorlu dizel suvlara karşı bir ön yargım var, bir suv eğer büyük bir motorla V6 veya V8 motorla binilecekse kesinlikle benzinli olmalı diye düşünüyorum, işallah audi yeni Q5 modeline 3.0 kompresör motorunuda koyar ozaman tam benlik olur valla..
  • paylaşım için teşekkürler
  • 2008 Q7'ler nasıl 70.000 € olmuş yahu ???
  • fiyatı çk yüksek dergilerde de testiyapıldı bu araç sanırım tam dolu 20" jant fln var ve fiyat tam 135.000 euro

    bufiyata q5 e gelinceye kadar neler var neler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sar2te

    2008 Q7'ler nasıl 70.000 € olmuş yahu ???



    bende merak edım baktım o fiyatlara kadar ınmıs mesele bır ılanda 2007 model 40bın km olan araba 68 bın euro kriz yüzünden
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.