Şimdi Ara

Kurtulamadığım hatalar; Egzoz emisyon kontrol ettiriniz, vites kutusunu kontrol ettiriniz.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
1
Favori
30.873
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Renault Megane 3 coupe 1.5 dci otomatik(EDC) araçta, egzoz emisyon kontrol ettiriniz ve vites kutusunu kontrol ettiriniz hatası alıyorum.

    80k da , düzgün kullanılmış bir araç. Bu hatayla önceden de karşılaştım, bir sildirdik iki sildirdik. Olmadı enjektörleri değiştirdik ve baya bir ücret ödedik. Şimdi yeniden çıktı aynı hata.

    Egzoz emisyon kontrol ettiriniz yazısı çıkınca sürüşte bir fark olmuyor.

    Vites kutusunu kontrol ediniz de vites atmalar yavaşlıyor ve 40 dan sonra araba hızlanmıyor, gaz yavaştan alıyor gibi fakat tekere vermiyor öyle diyim.

    Bu konuda bilgisi olan arkadaşların fikirlerini bekliyorum.


    (EDC ısıtması sorunlu yorumu gördüm bir yerde, servise gidince soracağım.)



  • Zaten otomatik vitesi alanlar sıkışık trafikte ikide bir vites değiştirmeyeyim diye alıyor. Ama bu vitesler ne hikmetse sıkışık trafikte sorun çıkarıyor. Hem alırken daha yüksek fiyat ödüyorsunuz hem de sorun çıkarınca daha masraflı oluyor. Alın düz vitesi arkanıza yaslanın. Naçizane fikrim budur.
    Edc şanzımanla dur kalk trafikte çok kalırsanız hele ki yokuş yukarıysa şanzıman ısınıyor ve kendini korumaya alıyor. Bırakın 40 ı ben kenara çekeyim derken tak tuk vuruntu yapa yapa çektim ve soğuttum sonra devam ettim. Tabi farklı bir hata var gibi aracınızda.

    2013 edc fluence kullanan biri olarak sıfırdan aldığımızda şanzımanla baya uğraştık. İki sefer parça değişti. Şanzıman çatalı ve başka birşeyi daha. İlk hatası 6 dan 5e 5den 6 ya geçerken değişik bir boşluk ve ses yapıyordu. Servis şefiyle teste çıkmıştık direkt anlayıp tamam dedi aldı aracı ikiletmedi bile. (Fordda normal yeahh diyip yolluyorlar sizi)

    2.si Yolda giderken şanzıman hatası diyip 90 dan vuruntu yapa yapa bir anda 40 a düşmüşlüğü var aracın. O ara çatır çutur sesler tabi. Zorlama felan da yok o an.. Bu ikinci gidişimdi şanzımandan.. Koyduk çekiciye gönderdik. Edclerin ilk nesilleri kararsızlık ve bu tür hatalar açısından biraz problemli.
    İkinci nesillerin vites geçişleri daha stabil ama onlarda da sıkışık trafikte çok kalınca şanzıman ısınıyor ve bir anda vites kutusu demeye başlıyor.

    Egsoz sisteminde dpf tıkanmıştır diye tahmin ediyorum. Uzun yola çıkın alt viteslerde (3.vites ideal oluyor) yüksek devirde en az 3500 devirde 10 dakika kadar kullanım yaparsanız dpf açılır.
    Tabi bunlar farazi tahmin.
  • renolarda egzoz emisyonu kontrol ettirin dpf tıkandığı zaman çıkıyor dpf tıkandı muhtemelen sizin temizlettirin yada iptal ettirin.
    vites kutusu için ise düşük ihtimalle akü olabilir akünüz zayıf ise böyle sorunlar yaşayanlar gördüm reno grubunda.
  • Bu aracın ve şanzımanın kronik bir sorunu yok. Ya gittiğiniz servisi değiştirin ya da servisin yapılacak dediklerini yapın yani masraftan kaçınmayın. Arkadaşın dediği gibi ucuz akü bile buna sebep olabilir. Ya orjinal akü kullanın ya da muadili Mutlu'nun Silver serisi gibi kaliteli aküler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Bu aracın ve şanzımanın kronik bir sorunu yok. Ya gittiğiniz servisi değiştirin ya da servisin yapılacak dediklerini yapın yani masraftan kaçınmayın. Arkadaşın dediği gibi ucuz akü bile buna sebep olabilir. Ya orjinal akü kullanın ya da muadili Mutlu'nun Silver serisi gibi kaliteli aküler.
    Yabancı forumların dediğine göre kronik sorunlar var malesef. Edc soğutma tarafında sıkıntı çekiyormuş.

    Servise verdik bakalım, aracın herşeyi serviste yapılıyor ucuza kaçmıyoruz zaten
  • quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03

    renolarda egzoz emisyonu kontrol ettirin dpf tıkandığı zaman çıkıyor dpf tıkandı muhtemelen sizin temizlettirin yada iptal ettirin.
    vites kutusu için ise düşük ihtimalle akü olabilir akünüz zayıf ise böyle sorunlar yaşayanlar gördüm reno grubunda.
    Evet hocam ama mesela ben bu hata yüzünden enjektörleri değiştirdim. Yani 3-5 masraf olarak girdi. Parça garantisi devam ediyor zaten o taraftaysa sıkıntı ödeme falan yapmam.

    Dpf tıkanıklığı, partikül filtresi, vs verdim yine bakıyorlar şuan.

    Valla bunun dışında minör sıkıntılar yaşadım araçta(radyo tuşları soyulması gibi kozmetikler) ama bu tarz sürüşü büyük ölçüde etkileyen hatalara göz yumulamaz
  • o.lut03 O kullanıcısına yanıt
    dpf ve akü. benim düşüncem de o yönde.
  • akün yeniyse şanzımanın her an gidebilir edc 5-10k masraf cikarir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-8643D86AA -- 2 Temmuz 2019; 10:10:42 >
  • Edc şanzımanla dur kalk trafikte çok kalırsanız hele ki yokuş yukarıysa şanzıman ısınıyor ve kendini korumaya alıyor. Bırakın 40 ı ben kenara çekeyim derken tak tuk vuruntu yapa yapa çektim ve soğuttum sonra devam ettim. Tabi farklı bir hata var gibi aracınızda.

    2013 edc fluence kullanan biri olarak sıfırdan aldığımızda şanzımanla baya uğraştık. İki sefer parça değişti. Şanzıman çatalı ve başka birşeyi daha. İlk hatası 6 dan 5e 5den 6 ya geçerken değişik bir boşluk ve ses yapıyordu. Servis şefiyle teste çıkmıştık direkt anlayıp tamam dedi aldı aracı ikiletmedi bile. (Fordda normal yeahh diyip yolluyorlar sizi)

    2.si Yolda giderken şanzıman hatası diyip 90 dan vuruntu yapa yapa bir anda 40 a düşmüşlüğü var aracın. O ara çatır çutur sesler tabi. Zorlama felan da yok o an.. Bu ikinci gidişimdi şanzımandan.. Koyduk çekiciye gönderdik. Edclerin ilk nesilleri kararsızlık ve bu tür hatalar açısından biraz problemli.
    İkinci nesillerin vites geçişleri daha stabil ama onlarda da sıkışık trafikte çok kalınca şanzıman ısınıyor ve bir anda vites kutusu demeye başlıyor.

    Egsoz sisteminde dpf tıkanmıştır diye tahmin ediyorum. Uzun yola çıkın alt viteslerde (3.vites ideal oluyor) yüksek devirde en az 3500 devirde 10 dakika kadar kullanım yaparsanız dpf açılır.
    Tabi bunlar farazi tahmin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alioreh

    Yabancı forumların dediğine göre kronik sorunlar var malesef. Edc soğutma tarafında sıkıntı çekiyormuş.

    Servise verdik bakalım, aracın herşeyi serviste yapılıyor ucuza kaçmıyoruz zaten

    Alıntıları Göster
    Çift kavrama şanzımanlar sıkışık trafik ve zorlamada ısınır. Bu kronik sorun değil, bu teknoloji böyle zorlamaya veya zor şartlara gelen ürünler değiller.
  • Beş haneli masraf çıkarıyorsa sorundur hocam sinirler bozuk

    Bakalım araştırmaya girdim, debriyaj seti, vites beyni filan değişmesi gerekiyormuş. Uzunundan bir liste çıktı.

    Sonumuz hayrola
  • Alioreh kullanıcısına yanıt
    Servis dışından da fiyat alın hocam,servis fahiş fiyat çekiyor bu gibi arızalarda.
    Bir edc megane kullanıcısı olarak diyorum bunu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arda2007

    Servis dışından da fiyat alın hocam,servis fahiş fiyat çekiyor bu gibi arızalarda.
    Bir edc megane kullanıcısı olarak diyorum bunu.
    Alıyorum sorduruyorum hocam.

    Tamir yok direkt değişim yapıyor oldukları için zaten biraz haşırt ediyor olay. Tamir edilebilir mi ondan da emin değilim orası ayrı. Üzüldüğüm kısım hor kullanmamış olmam ama işte bahsedildiği gibi sıcak hava,trafik vs.
  • Alioreh kullanıcısına yanıt
    Sıcak hava da edc'yi etkilerse,hapı bende yuttum.Adana da yaşıyorum.

    Servisin 17.000 lira dediği işlemleri 4000-5000 aralığında yaptıranlar var.

    Sizden rica etsem neler bozulmuş,ne gibi fiyat istemişler belirtmeniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arda2007

    Sıcak hava da edc'yi etkilerse,hapı bende yuttum.Adana da yaşıyorum.

    Servisin 17.000 lira dediği işlemleri 4000-5000 aralığında yaptıranlar var.

    Sizden rica etsem neler bozulmuş,ne gibi fiyat istemişler belirtmeniz.
    Şimdi liste yanımda değil ama o ikili zaten 17 ediyor (debriyaj seti, vites beyin) gerisi çok değil
  • EDC'nin baskı balatası bazı parçaların yan sanayisi yok, kesinlikle garantili bir yer ise dışarıda yaptırın çünkü o fiyatlara yapmalarına imkan yok. Çıkma parça kullanıyor çoğu, ayrıca baskı balatanın kurmasını iyi yapamaz ise belli süre sonra yine aşınır.Servisten işcilik indirimi ve Reno müşteri hizmetlerinden de ekstra indirim isteyin fiyat yarı yarıya düşebilir bu durumda. Servisi zorlamakta fayda var başlangıç olarak ama yine de bu işler 5-10 bin TL aralığında çözülüyor. Zaten normal debriyaj balatası bile 2 bin TL civarında bu araçta iki adet var 5 bin TL civarında o tutuyor, beyin denilen parça da bu araçların baskısı gibi düşünün o da normal manuel vitesli aracın yine en az iki katı fiyata sahip o yüzden düşük bir fiyat çıkması zor.

    Bir de araçlar kaç bin km de ? Hava sıcaklığı etken ama daha çok sıkışık trafik etkiler o da Adana'da yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 3 Temmuz 2019; 9:0:36 >




  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    Benim araçta bir sıkıntı yok,33.000 km de.

    Arkadaşımın aracı 156.000 de baskı balata yedi.

    Konuyu açan arkadaşımızın aracı 83.000 de sıkıntı vermiş.

    Bilgilendirici mesajınız için teşekkür ederim.Bölümde sektörün içinde olan insanların olması çok güzel.
  • 110 k km de ayni hatayi aldim 1-3-5. Vites gitti, 7 yillik akuyu degistirdik duzeldi. Sizin aku kac yillik ?
  • Akünüzün ömrü dolmak üzere. Doğrudan aküyü değiştirin. Sorunlarınız çözülecektir.
  • Megane 2 scenic 2006 model annemin aracinda da ayni hatalar mevcut. Vites kutusu hatasinda arac hangi vitesde hatayi verirse o vitesde kaliyor vites atmiyor. Araci stop edip tekrar calistirinca duzeliyor. Egzos emisyonu da aracimiz lpg li soguk calistirmada ilk 20-30dk motor isinana kadar bu hatayi veriyor, sonra kendi kendine geciyor. Bazen rolantide titreme de yapiyor bu olay gerceklesirken.
  • Araç 83k civarı
    Baskı balata+vites beyin 17k ₺, indirim istendi. 7-8 e dışarda fiyat bulunabiliyormuş.
    Akü yeni zaten
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.