|
Tesla Semi hakkındaki gerçekleri bir de tır şoföründen dinleyin: Aptal bir araç!
-
-
Okuyunca hak veriyor insan fakat sürücüsüz olması planlanan bir araç için sadece günümüz sorunları olmuş.
-
Sürücüyü kaldırınca sorunların çoğu çözülmüş oluyor, Tesla Semi kullanıcıları kendilerini aracın sürücüsü değil de sistem tester olarak görseler iyi olacak gibi.
-
Arkadaşların dediği gibi ileride tek sürücünün 10 tane araç kullanabildiği bir filo halinde tasarlanmış araç benim görebildiğim tek gerçek sıkıntı yatak sunulmaması olmuş bir de camların açılamaması olmuş geriye kalan şeyler abarttığı kadar uçuk sorunlar değil ilgi çekme çabası.
-
Scania dan paralar yatmış.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jedi_masterr -- 17 Aralık 2022; 16:7:48 > -
Aslında sürücü koltuğunun ortada olmasını sevdim. Sollayamıyoruz diye şikayet ediyor. Sollamasınlar işte. Trafiği daha güvenli yapar bu. Keşke tüm tırlar böyle üretilseydi.
-
Boş yapmış eski kafalı sürücü
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Bilmedigimiz konularda kesin yargilara varmasak.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Kamyoncu hissiyatı bitmiş.
Nerede kaldı Karaambar Kamyoncuları?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Dedikleri doğru.
Açılır camı olmaması gerçekten çok ilginç.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
yani kaliforniadaki teknoji geekleri arac tasarlarsa dogal olarak tasarim oncelikleri tir surucunun gundelik kullanim kolayligi olmayacaktir. cogu ilerde basit modifikasyonlarla cozulebilecek sorunlar. zorlayici olanlarda daha aerodinamik tasarimin bedeli.
-
biraz polyannacı bir ürün olmuş ve pratikte "sizde kise sürülecek akıl yok" dedirtecek hatalar.. istenirse çözülmeyecek sorunlar değil ama. ön camın kar tutmasını önlemek için hâli hazırda tesla araçlarda bulunan cam ısıtıcıları kullanılabilir, klasik otomatik yan camlar eklenebilir, aynaların yeri iyileştirilebilir, arkaya yatak koyulabilir, kapı ön tarafa taşınabilir, sağ ve sol şerit kullanan ülkeler için zahmete girip klasik sağ-sol şoför koltuğuna +1/2 yolcu koltuğu eklenebilir, ekranların parlamaması için oled-amoled vs. ekran kullanılabilir, şarj süresi ise başlı başına bir rekabet alanı, yani illa ki gelişecektir... ama şimdi, tüm bu sorunlarda şoförü tırdan çıkardığımızda sadece şarj süresi kalıyor hatta o da kalmıyor çünkü şoför olmayınca aracın başında şarj olmasını beklemek zorunda kalacak biri de olmayacak :)
bence bu sorunlar gerçekçi olsa da asıl mesele başka. tesla, şoförlerin işini ellerinden alacak. zamanında işlerinden olmamak için matbaanın gelmesini istemeyen hattatlar gibiler :)
amaa dediğim gibi, bu sorunlar yine de pratikte var ve şu anda şoförsüz sürüş olmadığı için bunları dile getirmekte de fayda var. bilakis, teslanın böyle absürt problemleri vardır, evet. bkz. model 3'te yağmurlu havada bagaj kapağı açılmasıyla arka camdaki tüm su bagaja dolar; tasarım hatası, şarj port kapağı ve kapı kolları kışın buz tuttuğunda insanı çileden çıkarıyor... onun dışında kalite sorunları hâd safhada; panellerin asimetriği, kapı contalarının, konsol parçalarının, iç plastiğinin kolayca yerlerinden çıkması ve bitmek bilmeyen gıcırdamalar.. ve dahası...
-
Sürücüsüz gitmesi ve manevra yapması imkansız yerler var. Bu kadar ağır yükleri, sürücüsü olmadan dar alanlarda sürebilecek bir otonomluk yok, henüz. Kaldı ki tır sürücülerinin youtubetaki kanallarını izleyince, otonom sistemle yapılamayacak ve alınamayacak karar anlarında çözümü etraftaki insanlardan mı bekleyecekler? Ne yollar, ne çevre şartları, ne hava şartları otonom sürüşle uygun değil. Şehirler ve kırsal buna uygun inşaa edilmedi. Yani olay sürücüyü kaldırmakla doğrudan çözülebilecek basitlikte değil.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Sollayamıyor değil sollamayı zorlaştırıyor. Sol şeridi net ve açık göremeyen tır şoförleri bu durumda daha riskli sollama girişimlerinde bulunacak. Olan karşıdan gelen küçük araç sürücülerine olacak.
-
Şimdi bu araç sürücüsüz mü olacak sürücülü mü? Sürücülü ise felaket. Üste para versen tercih edilmez. Ortada oturmak işkence, gece boyu sürüşte o led ekranlar çok fena, fiziksel tuş olmaması çok kötü. Ha, eğer her şey sesli komut ile yönetilebiliyorsa tamam fiziksel tuş atlanabilir. Yatak yok.
Açılır cam olmaması Amerika'da ölüm sebebi. Çok rahat öldürülür bir çok şoför Abd'de bu yüzden. Zira bir çok eyalette ortam gereği çok korkan ve saldırganlaşan polisler var. Gece şüpheli bulup çevirse, sen kapını açtığın anda indirir. Çünkü kapını açman yasak, silahını çeker anında. Camını indirmen gerekir. Camının olmadığını açıklayamaz. Çok arıza çıkar. Orası Abd, zaten Tesla'yı bilirler diye düşünmeyin. Daha önce Abd'de Tesla arabanın orta ekranına, arabada laptop açmak yasak diye ceza yazmaya kalkan abd polisi vardı, youtube da videosu var. Adam bu araç tesla, bunlarda zaten dahili ana sistem bu diye açıklamaya çalışsa da polis anlamadı. Hadi onda en kötüsünden cezanı yer, sonra itiraz eder, mahkeme falan uğraşıp düşürtürsün. Cam konusunda ciddi diyorum öldürülen olur, çok ciddi sıkıntı camı indirememek kapıyı açmak zorunda kalmak.
-
Ya şu pilli çöp tenekelerini savunmayın bi kerede be
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Boş yapan biri varsa o da sensin, hayatında hiç ağır vasıta kullanmamış ya da kullanan birinin yanında durmamış, gelmiş burada aptalca konuşuyor 😂
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LordNitrogeN -- 18 Aralık 2022; 17:8:22 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Benzinli motorlar Derneği Kaç Para Verdi Sana Söyle Çabuk Utanma.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Onu sana sormak lazım ne kadar yatırdılar bu ay profil fotoğrafına bakınca anlaşılıyor
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Sana sormak lazım onu
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Sürücüyü kaldırınca sorunların çoğu çözülmüş oluyor, Tesla Semi kullanıcıları kendilerini aracın sürücüsü değil de sistem tester olarak görseler iyi olacak gibi. |
Sürücüsüz gitmesi ve manevra yapması imkansız yerler var. Bu kadar ağır yükleri, sürücüsü olmadan dar alanlarda sürebilecek bir otonomluk yok, henüz. Kaldı ki tır sürücülerinin youtubetaki kanallarını izleyince, otonom sistemle yapılamayacak ve alınamayacak karar anlarında çözümü etraftaki insanlardan mı bekleyecekler? Ne yollar, ne çevre şartları, ne hava şartları otonom sürüşle uygun değil. Şehirler ve kırsal buna uygun inşaa edilmedi. Yani olay sürücüyü kaldırmakla doğrudan çözülebilecek basitlikte değil.
|
Okuyunca hak veriyor insan fakat sürücüsüz olması planlanan bir araç için sadece günümüz sorunları olmuş. |
Bazı tasarımcılar her şeyi ben bilirim edasıyla kendilerini ürünü kullanacak kişinin yerine koyup, ya da aracı kullanacak tecrübeli meslek sahipleriyle görüşmeden, empati yapmadan ürün tasarlarlarsa olacağı budur, şaşıracak bir şey yok.
|
Bilmedigimiz konularda kesin yargilara varmasak.
|
Arkadaşlar meseleyi biraz yanlış anlamışsınız. İçinde bulunduğumuz dünya stake holder kapitalizm ile dönmüyor. Shareholder kapitalizm ile dönüyor. Ne alaka demeyin. Çok alaka... Anlatayım:
Bir çok dev firmanın taşımacılık sebebi ile karbon ayak izi yüksek. Bu başlarına bela oluyor. Seçmen hassasiyeti sebebi ile çevreci gözükmek isteyen siyasetçiler mevcut. Aynı kişiler siyasetçi olduğu için doğal olarak yoz. Çevre konusunda ciddi bir ekonomi yaratan şirketler, yapılar, otoriteler tarafından da acayip yemleniyorlar. Bütün bunların neticesinde, karbon ayak izi yüksek olan firmalar baskı altında kalıyor. Siyasi otorite çevreci olduğu için mi? Hayır. Hem mama olduğu için, hem çevreci kesime karşı imajını iyi tutmak için... Bu noktada Tesla devreye giriyor. Teşviğini, muafiyetini alıyor. Eminim dağıtım ağının karbon ayak izini düşürmeye çalışan firmalara da teşvik vardır. Gene ne alaka diyebilirsiniz. Alakalı. Bu firmalar o tır çalıştığı sürece, bok olsa alacak konumdadır. Durum bu ise, Tesla niye hatasız bir tır üretsin ki? Büyük bir rakibi mi var? Eksikleri ile dayayacaklar. Sonra beş yıl sonra eksikleri giderilmiş olanını gelişen teknolojinin de sayesinde birkaç ek özellik de koyup çıkarırlar. Adı da "Semi II" olur. Orijinal Semi bir anda tü kaka olur. Tırlar için hızlı şarj altyapısı gelişmeden niye cici malı piyasaya sürsün ki Tesla? Yüzü eskir. 🙂 Normalleşir. Heyecanı hep diri tutacak bir. Teşvikleri toplayacak iki. Karbon ayak izini azaltmak zorunda olan şirketleri yolacak üç. Sonra ikinci tur yolacak bu da dört. ------------- Stake holder kapitalizm: o konunun tüm çıkar ortakları gözetilerek (hissedar, çalışan, müşteri, vs.vs.) sürdürülen kapitalizm. Shareholder kapitalizm: Sadece hissedarın çıkarı gözetilerek sürdürülen kapitalizm. --------------- Bu dünyada tırın sahibi olmayan, maaşlı çalışan şoförü kim sallar hacı? İçinde bulunduğun dünyayı tanı önce. 🙂 -------------- Şoförsüz tır mümkün değil denmiş. Doğru. Bugün için mümkün değil. 25 yıl sonra ne olur, ancak Allah bilir. 25 yıla işler bayağı değişebilir. Geçiş bir anda da olmaz. Bu yumuşak geçiş de mevcut şoförlerin emekli olmasına yeter. Anlayacağınız, çocuğunuzu kamyon şoförü olacak şekilde yetiştirseniz bile başka beceriler ve profesyonel birikim kazanmasını da sağlayın. |
Şimdi bu araç sürücüsüz mü olacak sürücülü mü? Sürücülü ise felaket. Üste para versen tercih edilmez. Ortada oturmak işkence, gece boyu sürüşte o led ekranlar çok fena, fiziksel tuş olmaması çok kötü. Ha, eğer her şey sesli komut ile yönetilebiliyorsa tamam fiziksel tuş atlanabilir. Yatak yok.
Açılır cam olmaması Amerika'da ölüm sebebi. Çok rahat öldürülür bir çok şoför Abd'de bu yüzden. Zira bir çok eyalette ortam gereği çok korkan ve saldırganlaşan polisler var. Gece şüpheli bulup çevirse, sen kapını açtığın anda indirir. Çünkü kapını açman yasak, silahını çeker anında. Camını indirmen gerekir. Camının olmadığını açıklayamaz. Çok arıza çıkar. Orası Abd, zaten Tesla'yı bilirler diye düşünmeyin. Daha önce Abd'de Tesla arabanın orta ekranına, arabada laptop açmak yasak diye ceza yazmaya kalkan abd polisi vardı, youtube da videosu var. Adam bu araç tesla, bunlarda zaten dahili ana sistem bu diye açıklamaya çalışsa da polis anlamadı. Hadi onda en kötüsünden cezanı yer, sonra itiraz eder, mahkeme falan uğraşıp düşürtürsün. Cam konusunda ciddi diyorum öldürülen olur, çok ciddi sıkıntı camı indirememek kapıyı açmak zorunda kalmak. |
Ya şu pilli çöp tenekelerini savunmayın bi kerede be
|
20 sene sonrasının aracını simdi mi ürettiler yani? Otonom olacaksa zaten ne dikiz aynasina ne de şoför koltuğuna gerek yok. Ha demek o zamana kadar bu araçları şoförler kullanacak. Gelecekte araçlar uçacak diye şimdiden teker koymasınlar o zaman. Nasil olsa günümüz sorunu.
|
Benzer içerikler
- amazon drive
- instagram seni engelleyen kişinin profilini görme
- gizli story izleme
- instagram hikaye etiketleme yeni özellik
- telegram hesap silme
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X