Şimdi Ara

Tesla Semi hakkındaki gerçekleri bir de tır şoföründen dinleyin: Aptal bir araç!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
71
Cevap
1
Favori
6.218
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
43 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tesla Semi hakkındaki gerçekleri bir de tır şoföründen dinleyin: Aptal bir araç!



    Tesla bu ayının başlarında merakla beklenen elektrikli tırının üretim versiyonunu tanıttı ve aynı zamanda aracın teslimatlarına başladı. Taşımacılığın geleceği olarak gösterilen Tesla Semi'nin ilk partisi Pepsi firmasına teslim edildi.



    Ayrıca Bkz.Tesla'nın elektrikli tırı gerçek koşullarda 36 ton yükle 800 km yol kat etti



    Şimdiye kadar hep iyi yönleriyle gündeme taşınan elektrikli tırın acı gerçekleri Polonyalı bir tır şoförü tarafından gözler önüne serildi. Tomasz Orynski, araca daha pragmatik bir bakış açısıyla yaklaşarak pratikte hayal kırıklığı yaratan yanlarını listeledi.



    Tesla Semi hakkındaki gerçekleri bir de tır şoföründen dinleyin: Aptal bir araç!



    Sürücü koltuğu ortada: Sollama zor!



    Orynski analizinin büyük bir bölümünü kabin kısmına ayırdı. Tesla her ne kadar iç mekandan övgüyle söz etse de tır şoförü merkezi oturma konumunu yer israfı olarak görüyor. Bu tasarımın ne kadar kullanışsız olduğunu birkaç can alıcı örnekle destekledi.



    Orynski'ye göre kabinin merkezine konumlandırılmış sürücü koltuğu sollama ve ileriye bakmayı zorlaştırıyor. Zira direksiyondaki kişinin sollama mesafesi için karşı şeridi konrol etme şansı yok. Sık sık sollama yapılması gereken dar yollarda bu büyük bir eksi.



    Tesla Semi hakkındaki gerçekleri bir de tır şoföründen dinleyin: Aptal bir araç!



    Açacak cam yok: Gişelerde ne olacak?



    Tır şoförleri paralı yollara girişte ücret ödemek, gişelerdeki insanlarla iletişim kurmak veya lojistik merkezlerine girerken evrak işlerini halletmek zorundalar. Tesla Semi'de bu işleri rahatlıkla yapabilmeleri zor. Zira araçta açabilecekleri cam yok.



    Dolayısı ile sürücülerin bu tür işlemler için araçtan inmeleri gerekiyor. Günleri direksiyon başına geçen bu kişilerin her defasında yerlerinden kalkıp aracı terk etmeleri ekstra yük. Zaten yorgun olan şoförler için bu tam bir eziyet anlamına geliyor.



    Tesla Semi hakkındaki gerçekleri bir de tır şoföründen dinleyin: Aptal bir araç!



    Kapıların kabinin arka tarafında: Kirliliğe davetiye



    Tesla Semi'de kapılar kabinin arka kısmında. Yani sürücünün direksiyon başına geçebilmesi için arkadan dolanması gerekiyor. Kışın çamurlu botlarla araca binildiğini düşünün. Direkt şoför kısmından binmek yerine aracın içinde ekstra birkaç adım atmak kabinin berbat olmasına yetecektir.



    Tesla Semi hakkındaki gerçekleri bir de tır şoföründen dinleyin: Aptal bir araç!



    Yatağı olmayan tır: İlginç bir deneme



    Tüm geleneksel tırlarda mutlaka sürücünün dinlenebileceği bir yatak bulunur. Ancak Tesla'nın aracı burada da aykırı bir çizgi çiziyor. Arka kısımda kapılar olduğu için orada yatak yok. Bir başka seçenek de ön camın üzerine bir yatak koymak olabilir.



    Tesla Semi uzun yolculuklar için tasarlanmasa bile araçta bir yatak bulunması faydalı olacaktır. Sürücülerin gece yolculuklarında bazen kısa bir kestirmeye ihtiyaç duydukları bir gerçek. Hele bir de araç şarj olurken uzanıp dinlenmek şoförler için harika olacaktır.



    Tesla Semi hakkındaki gerçekleri bir de tır şoföründen dinleyin: Aptal bir araç!



    Devasa ekranlar parlıyor: Gece sürüşleri kâbus



    Tomasz Orynski'nin eleştirisel bakış açısından kabindeki devasa ekranlar da nasibini aldı. Bu ekranların hareket halindeki araçlarda kullanımak üzere tasarlanmadığını belirten tır şöforü, karanlık modda bile çok fazla parladıklarını ve gece sürüşünü zorlaştırdıklarını söylüyor.



    Tüm bunlara ek olarak bu gibi araçlarda gözünüzü yoldan ayırmanıza gerek kalmadan kolayca ulaşabileceğiniz ve hissedebileceğiniz fiziksel tuşlara ihtiyaç var. Dokunmatik ekranları bakmadan kullanmak mümkün olmadığından, sürücünün gözlerini sık sık yoldan ayırması gerekecek.



    Tesla Semi hakkındaki gerçekleri bir de tır şoföründen dinleyin: Aptal bir araç!



    Yan aynalar çok uzakta: Temizlemek mesele



    Orynski elektrikli tırın yan aynalarından da pek memnun değil. Sürücü kabini öne doğru daraldığı için Tesla yan aynaları uzun kollara yerleştirmek zorunda kaldı. Kirlendiklerinde temizlemek son derece zor olacak. Zira aynalara ulaşmak için arabadan inip özel bir alet kullanmak gerekecek.



    Tesla Semi hakkındaki gerçekleri bir de tır şoföründen dinleyin: Aptal bir araç!



    Eğimli ön cam: Kar tutmaya müsait



    Tesla Semi ile ilgili dillendirilen bir diğer şikayet eğimli ön cam ile ilgili. Tesla'nın aerodinamik tasarımından gurula söz ettiği ön cam, kar birikmesine davetiye çıkarıyor. Karlı sürüş tecrübesi olan şoförlere göre dikey ön cam, üzerinde kar ve kir birikmemesi bakımından çok daha kullanışlı.



    Kışın binek otomobillerin ön camını temizlemek bile meseleyken, yerden üç metre yükseklikteki camı temizlemek zor olacaktır. Ayrıca eğimli ön cam yaz için de pek kullanışlı değil. Kabin daha çabuk ısınacağından, klimanın daha fazla çalışması gerekecek ve bu da menzili azaltacak.



    Tesla Semi hakkındaki gerçekleri bir de tır şoföründen dinleyin: Aptal bir araç!



    Şarj süresi can sıkıyor: Saatlerce beklemek cazip değil



    Tır sürücülerinin en çok rahatsız eden şeylerden biri de şarj süresi. Geleneksel tırların 5 ila 7 dakikada yakıt ikmali yapması büyük avantaj. Tesla, Semi'nin şarj edilmesi için 30 dakika içinde yüzde 70 dolum sağlayan 1 MW'lık istasyonlar kullanmayı planlıyor.



    Ancak ABD'de bile bu kadar güçlü terminallerin sayısı çok az. Düşük güçlü istasyonlarda şarj etmek ise saatler alacak. 1 MW'lık kapasitede bile Semi'nin bataryasının %100 şarj olması bir saatten fazla sürüyor. Tesla bu süreyi resmi olarak hiç açıklamadı.



    Tesla Semi hakkındaki gerçekleri bir de tır şoföründen dinleyin: Aptal bir araç!



    Tesla da mükemmel olmadığının farkında!



    Tesla da Semi'nin mükemmel olmadığının farkında gibi görünüyor. Zira şirket sunumdan sonra geleneksel bir Soru-Cevap oturumu düzenlemedi. Elon Musk, rahatsız edici soruları yanıtlamayı gerçekten sevmiyor.



    Polonyalı tır şoförü Tomasz Orynski "zenginlerin oyuncağı" olarak tanımladığı Tesla Semi hakkındaki acı eleştirilerini şu sözlerle tamamladı "Pratik ve işlevsel bir araç değil çünkü tasarımcılarının taşımacılığın gerçekleri hakkında hiçbir fikri yok".




    Kaynak:https://twitter.com/TOrynski/status/1600968577246711808







  • Sürücüsüz gitmesi ve manevra yapması imkansız yerler var. Bu kadar ağır yükleri, sürücüsü olmadan dar alanlarda sürebilecek bir otonomluk yok, henüz. Kaldı ki tır sürücülerinin youtubetaki kanallarını izleyince, otonom sistemle yapılamayacak ve alınamayacak karar anlarında çözümü etraftaki insanlardan mı bekleyecekler? Ne yollar, ne çevre şartları, ne hava şartları otonom sürüşle uygun değil. Şehirler ve kırsal buna uygun inşaa edilmedi. Yani olay sürücüyü kaldırmakla doğrudan çözülebilecek basitlikte değil.
    Arkadaşlar meseleyi biraz yanlış anlamışsınız. İçinde bulunduğumuz dünya stake holder kapitalizm ile dönmüyor. Shareholder kapitalizm ile dönüyor. Ne alaka demeyin. Çok alaka... Anlatayım:

    Bir çok dev firmanın taşımacılık sebebi ile karbon ayak izi yüksek. Bu başlarına bela oluyor. Seçmen hassasiyeti sebebi ile çevreci gözükmek isteyen siyasetçiler mevcut. Aynı kişiler siyasetçi olduğu için doğal olarak yoz. Çevre konusunda ciddi bir ekonomi yaratan şirketler, yapılar, otoriteler tarafından da acayip yemleniyorlar. Bütün bunların neticesinde, karbon ayak izi yüksek olan firmalar baskı altında kalıyor. Siyasi otorite çevreci olduğu için mi? Hayır. Hem mama olduğu için, hem çevreci kesime karşı imajını iyi tutmak için...

    Bu noktada Tesla devreye giriyor. Teşviğini, muafiyetini alıyor. Eminim dağıtım ağının karbon ayak izini düşürmeye çalışan firmalara da teşvik vardır.

    Gene ne alaka diyebilirsiniz. Alakalı. Bu firmalar o tır çalıştığı sürece, bok olsa alacak konumdadır. Durum bu ise, Tesla niye hatasız bir tır üretsin ki? Büyük bir rakibi mi var? Eksikleri ile dayayacaklar. Sonra beş yıl sonra eksikleri giderilmiş olanını gelişen teknolojinin de sayesinde birkaç ek özellik de koyup çıkarırlar. Adı da "Semi II" olur.

    Orijinal Semi bir anda tü kaka olur. Tırlar için hızlı şarj altyapısı gelişmeden niye cici malı piyasaya sürsün ki Tesla? Yüzü eskir. 🙂 Normalleşir.

    Heyecanı hep diri tutacak bir.
    Teşvikleri toplayacak iki.
    Karbon ayak izini azaltmak zorunda olan şirketleri yolacak üç.
    Sonra ikinci tur yolacak bu da dört.

    -------------

    Stake holder kapitalizm: o konunun tüm çıkar ortakları gözetilerek (hissedar, çalışan, müşteri, vs.vs.) sürdürülen kapitalizm.

    Shareholder kapitalizm: Sadece hissedarın çıkarı gözetilerek sürdürülen kapitalizm.

    ---------------

    Bu dünyada tırın sahibi olmayan, maaşlı çalışan şoförü kim sallar hacı? İçinde bulunduğun dünyayı tanı önce. 🙂

    --------------

    Şoförsüz tır mümkün değil denmiş. Doğru. Bugün için mümkün değil. 25 yıl sonra ne olur, ancak Allah bilir. 25 yıla işler bayağı değişebilir. Geçiş bir anda da olmaz. Bu yumuşak geçiş de mevcut şoförlerin emekli olmasına yeter.

    Anlayacağınız, çocuğunuzu kamyon şoförü olacak şekilde yetiştirseniz bile başka beceriler ve profesyonel birikim kazanmasını da sağlayın.
    Şimdi bu araç sürücüsüz mü olacak sürücülü mü? Sürücülü ise felaket. Üste para versen tercih edilmez. Ortada oturmak işkence, gece boyu sürüşte o led ekranlar çok fena, fiziksel tuş olmaması çok kötü. Ha, eğer her şey sesli komut ile yönetilebiliyorsa tamam fiziksel tuş atlanabilir. Yatak yok.

    Açılır cam olmaması Amerika'da ölüm sebebi. Çok rahat öldürülür bir çok şoför Abd'de bu yüzden. Zira bir çok eyalette ortam gereği çok korkan ve saldırganlaşan polisler var. Gece şüpheli bulup çevirse, sen kapını açtığın anda indirir. Çünkü kapını açman yasak, silahını çeker anında. Camını indirmen gerekir. Camının olmadığını açıklayamaz. Çok arıza çıkar. Orası Abd, zaten Tesla'yı bilirler diye düşünmeyin. Daha önce Abd'de Tesla arabanın orta ekranına, arabada laptop açmak yasak diye ceza yazmaya kalkan abd polisi vardı, youtube da videosu var. Adam bu araç tesla, bunlarda zaten dahili ana sistem bu diye açıklamaya çalışsa da polis anlamadı. Hadi onda en kötüsünden cezanı yer, sonra itiraz eder, mahkeme falan uğraşıp düşürtürsün. Cam konusunda ciddi diyorum öldürülen olur, çok ciddi sıkıntı camı indirememek kapıyı açmak zorunda kalmak.
  • Okuyunca hak veriyor insan fakat sürücüsüz olması planlanan bir araç için sadece günümüz sorunları olmuş.

  • Sürücüyü kaldırınca sorunların çoğu çözülmüş oluyor, Tesla Semi kullanıcıları kendilerini aracın sürücüsü değil de sistem tester olarak görseler iyi olacak gibi.

  • Arkadaşların dediği gibi ileride tek sürücünün 10 tane araç kullanabildiği bir filo halinde tasarlanmış araç benim görebildiğim tek gerçek sıkıntı yatak sunulmaması olmuş bir de camların açılamaması olmuş geriye kalan şeyler abarttığı kadar uçuk sorunlar değil ilgi çekme çabası.

  • Scania dan paralar yatmış.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jedi_masterr -- 17 Aralık 2022; 16:7:48 >
  • Aslında sürücü koltuğunun ortada olmasını sevdim. Sollayamıyoruz diye şikayet ediyor. Sollamasınlar işte. Trafiği daha güvenli yapar bu. Keşke tüm tırlar böyle üretilseydi.

  • Boş yapmış eski kafalı sürücü

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • rx7enes R kullanıcısına yanıt
    Bilmedigimiz konularda kesin yargilara varmasak.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Kamyoncu hissiyatı bitmiş.
    Nerede kaldı Karaambar Kamyoncuları?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Dedikleri doğru.
    Açılır camı olmaması gerçekten çok ilginç.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • yani kaliforniadaki teknoji geekleri arac tasarlarsa dogal olarak tasarim oncelikleri tir surucunun gundelik kullanim kolayligi olmayacaktir. cogu ilerde basit modifikasyonlarla cozulebilecek sorunlar. zorlayici olanlarda daha aerodinamik tasarimin bedeli.

  • biraz polyannacı bir ürün olmuş ve pratikte "sizde kise sürülecek akıl yok" dedirtecek hatalar.. istenirse çözülmeyecek sorunlar değil ama. ön camın kar tutmasını önlemek için hâli hazırda tesla araçlarda bulunan cam ısıtıcıları kullanılabilir, klasik otomatik yan camlar eklenebilir, aynaların yeri iyileştirilebilir, arkaya yatak koyulabilir, kapı ön tarafa taşınabilir, sağ ve sol şerit kullanan ülkeler için zahmete girip klasik sağ-sol şoför koltuğuna +1/2 yolcu koltuğu eklenebilir, ekranların parlamaması için oled-amoled vs. ekran kullanılabilir, şarj süresi ise başlı başına bir rekabet alanı, yani illa ki gelişecektir... ama şimdi, tüm bu sorunlarda şoförü tırdan çıkardığımızda sadece şarj süresi kalıyor hatta o da kalmıyor çünkü şoför olmayınca aracın başında şarj olmasını beklemek zorunda kalacak biri de olmayacak :)


    bence bu sorunlar gerçekçi olsa da asıl mesele başka. tesla, şoförlerin işini ellerinden alacak. zamanında işlerinden olmamak için matbaanın gelmesini istemeyen hattatlar gibiler :)


    amaa dediğim gibi, bu sorunlar yine de pratikte var ve şu anda şoförsüz sürüş olmadığı için bunları dile getirmekte de fayda var. bilakis, teslanın böyle absürt problemleri vardır, evet. bkz. model 3'te yağmurlu havada bagaj kapağı açılmasıyla arka camdaki tüm su bagaja dolar; tasarım hatası, şarj port kapağı ve kapı kolları kışın buz tuttuğunda insanı çileden çıkarıyor... onun dışında kalite sorunları hâd safhada; panellerin asimetriği, kapı contalarının, konsol parçalarının, iç plastiğinin kolayca yerlerinden çıkması ve bitmek bilmeyen gıcırdamalar.. ve dahası...





  • QuexSeeL kullanıcısına yanıt
    Sürücüsüz gitmesi ve manevra yapması imkansız yerler var. Bu kadar ağır yükleri, sürücüsü olmadan dar alanlarda sürebilecek bir otonomluk yok, henüz. Kaldı ki tır sürücülerinin youtubetaki kanallarını izleyince, otonom sistemle yapılamayacak ve alınamayacak karar anlarında çözümü etraftaki insanlardan mı bekleyecekler? Ne yollar, ne çevre şartları, ne hava şartları otonom sürüşle uygun değil. Şehirler ve kırsal buna uygun inşaa edilmedi. Yani olay sürücüyü kaldırmakla doğrudan çözülebilecek basitlikte değil.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • rx7enes R kullanıcısına yanıt
    Sollayamıyor değil sollamayı zorlaştırıyor. Sol şeridi net ve açık göremeyen tır şoförleri bu durumda daha riskli sollama girişimlerinde bulunacak. Olan karşıdan gelen küçük araç sürücülerine olacak.

  • Şimdi bu araç sürücüsüz mü olacak sürücülü mü? Sürücülü ise felaket. Üste para versen tercih edilmez. Ortada oturmak işkence, gece boyu sürüşte o led ekranlar çok fena, fiziksel tuş olmaması çok kötü. Ha, eğer her şey sesli komut ile yönetilebiliyorsa tamam fiziksel tuş atlanabilir. Yatak yok.

    Açılır cam olmaması Amerika'da ölüm sebebi. Çok rahat öldürülür bir çok şoför Abd'de bu yüzden. Zira bir çok eyalette ortam gereği çok korkan ve saldırganlaşan polisler var. Gece şüpheli bulup çevirse, sen kapını açtığın anda indirir. Çünkü kapını açman yasak, silahını çeker anında. Camını indirmen gerekir. Camının olmadığını açıklayamaz. Çok arıza çıkar. Orası Abd, zaten Tesla'yı bilirler diye düşünmeyin. Daha önce Abd'de Tesla arabanın orta ekranına, arabada laptop açmak yasak diye ceza yazmaya kalkan abd polisi vardı, youtube da videosu var. Adam bu araç tesla, bunlarda zaten dahili ana sistem bu diye açıklamaya çalışsa da polis anlamadı. Hadi onda en kötüsünden cezanı yer, sonra itiraz eder, mahkeme falan uğraşıp düşürtürsün. Cam konusunda ciddi diyorum öldürülen olur, çok ciddi sıkıntı camı indirememek kapıyı açmak zorunda kalmak.





  • Ya şu pilli çöp tenekelerini savunmayın bi kerede be

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • poyrazispir12 kullanıcısına yanıt
    Boş yapan biri varsa o da sensin, hayatında hiç ağır vasıta kullanmamış ya da kullanan birinin yanında durmamış, gelmiş burada aptalca konuşuyor 😂



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LordNitrogeN -- 18 Aralık 2022; 17:8:22 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • LordNitrogeN kullanıcısına yanıt
    Benzinli motorlar Derneği Kaç Para Verdi Sana Söyle Çabuk Utanma.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • poyrazispir12 kullanıcısına yanıt
    Onu sana sormak lazım ne kadar yatırdılar bu ay profil fotoğrafına bakınca anlaşılıyor

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • LordNitrogeN kullanıcısına yanıt
    Sana sormak lazım onu

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.