Şimdi Ara

TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 (1523. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar: ucanturk45
1 Kayıtlı Üye ve 16 Misafir (5 Mobil) - 12 Masaüstü5 Mobil
5 sn
53.460
Cevap
1.390
Favori
3.546.268
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
103 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 15211522152315241525
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hocam cok guzel orneklemissiniz, vw nasil Turkiye’de dsg sorununa motor problemlerine ragmen bu kadar kuvvetli oldu.Yasinizi bilemiyorum hatirlarmisiniz o donemleri ama 2000’li yillardan itibaren vw grubu diger markalara gore en az deger kaybeden araba oldugu icin Turkiyede bu kadar basarili oldu.Dogus Satis ile beraber ssh kismindada cok etkin rol oynuyor onamadigi noktada Almanya direk mudahale ediyor zaten.


    Honda keza oyleydi 2020’ye kadar.Ama mazda subaru hondadan kat ve kat iyi olmasina ragmen olmadi tutturamadi cunku basarili bir politika uygulamadi.


    Yani herhangi bir malin uretildikten sonra en onemli sureci pazarlamadir.Eger dogru bir politika izlersen basarisiz olma sansin yoktur ama mal ne kadar iyi olursa olsun pazarlama politikan yanlissa burda basarili olma sansin yoktur.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her araç değer kaybeder. Doğru.


    Alanlar değer kaybı bekledi mi? Evet.


    %40 değer kaybı bekledi mi? Hayır.


    Sıfırı 3300 olan bir araç ertesi gün satmak isterseniz 2200 olması normal mi? Değil.


    Bu normal bir değer kaybı değil. Bunu kabul edelim.


    Evet hepimiz araçlarımızın keyfini çıkarıyoruz. Burada eleştiriyoruz sonra binince unutoyurz. Ben müthiş keyif alıyorum aracımdan. Eksikleri de var ve mutluyum.


    Fakat burada kabul etmemiz gereken bir şey var.


    Tesla Türkiye'nin saçma hamlelerinden dolayı bugün Tesla'dan 3300'e aldığınız LR aracı ertesi gün satmak isterseniz 2200.


    Bu normal değil. Bunu da en büyük suçlusu Tesla Türkiye'nin yanlış hamleleri.


    Rica ediyorum bu seviyede değer kayıplarını normalleştirmeyin. Bir aracın ilk yıl değer kaybı covid öncesi ortalama %20'ydi.


    Bu şu demek oluyor: LR şuan 2500-2700 e alıcı bulmalı, P de 2700-2900'ye alıcı bulmalıydı.


    2000-2200 e bu araçların satılması gerçekten çok komik rakamlar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi redbee -- 23 Haziran 2024; 13:22:28 >




  • KUTTA44 kullanıcısına yanıt

    Hocam bazilari denemek istiyor yolda banada cok denk geliyor yolda performansli araclarin gazlamaya calisma talepleri:)


    Ama 1 senedir 2000’li senelerin keyfini aliyorum o donemler 5 serisi vs gordumu insanlar direk yol verirdi son 1 senedir sol seritte gorundum mu cogu direk yol veriyor:)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamlar,

    Bayramda istanbul-Kaş-İstanbul yolculuğum oldu. Navigasyon izmir otobanını gösterse de inegöl-bozüyük sonrasında eski yolu kullandım.

    Şarj için en ufak bir olumsuzluk olmadı. Bozüyük ve Burdur da şarj ederek yolculukları tamamladım. herhangi bir tasarruf/dikkatli kullanma vs gibi davranışım da olmadı. Sanırım ortalama tüketim 170 e yakın oldu. Yolculuk öncesi tedirgindim, o yüzden izmir otobanını kullanmadım. Ramazan bayramında Bursadan istanbula'a kadar dur-kalk trafikte gelmiştim ve dinlenme tesisleri anormal kalabalıktı. Bu sefer de Afyon civarındaki trafik rahatsız etti ama sonrası iyiydi. İzmir otobanında şarj durumları nasıldı? Boşuna tedirgin oldum diye düşünüyorum..

    Bir de son güncelleme ile ortalama hız bölgelerinde uyarmasını beklerdim ama böyle bir uyarı görmedim. Nasıl çalışıyor bilen var mı?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi qazxi -- 23 Haziran 2024; 13:27:12 >
  • Elektrikli araçlar ve mevcut ekonomik koşullar ile Türkiye’de araçtan prim yapma hikayesi tarihe kavuştu sonunda.

    En çok zarar edenler her zaman ilk alanlar olacaktır.

    Bu nedenle Foundation Version, First Edition gibi havalı isimler ile verirler.

    codeThroaue bu konuda sizi uyardı. Şimdi Vergi dönemi yaklaşıyor LR ve Performans sahiplerinin sizi uyaranları bu kadar eleştirmenizi hatta sürekli hakaret etmenizi anlıyorum.

    Model Y hiç bir zaman 100.000dolar edecek bir araç olmadı.
    Hw3 zaten yeterli diyenler karanlıkta bir HW4 ile kıyaslama yapsınlar.
    Farkı çok net görecekler çünkü IR filtrenin faydaları çok aşikar.

    Şimdi çok değer kaybediyor diye kafanızı duvara sürtmeyin.

    Aynı durum SR için de geçerli CATL batarya ilk nesilde geldi.

    Blade batarya bir sonraki nesilde geldiğinde daha hızlı şarj olacaktır. Bu araçların fiyatının düşüşüne elbet neden olacak.

    Tesla 6 ayda eskiyen bir döngüye sahip, her 6 ay içinde yeni versiyonu çıkıyor.

    Daha önce yazıldı tekrar edelim, apple satış stratejisi Tesla ile aynı, MacBook’lar nasıl ki Quarter bazında değişiklik görebiliyor.

    Tesla da Half hatta Quarter bazında araçlari yeninden değerlendirip gerekirse iyileştiriyor.

    juniper Model Y çıkışından az evvel mevcut SR yerine RWD LR olarak büyük bataryalı olanlar gelecek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • qazxi Q kullanıcısına yanıt

    Guncelleme ile hiz kameralarini gosteriyordu.

    Bayramda otoyolda ve bodrum yolunda hiz kamerasi uyarisi cikti ancak hiz bolgesi uyarisi hic cikmamisti.

    Dun ilk kez, cekmekoy tarafina gidip gelirken ortalama hiz kontrol bolgesi uyarisi gordum.

    Bittigi zaman da ****sonu uyarisi cikti ekranda.

    Sanirim yoldaki cizgilerin deseni ile ilgili bir konu.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • redbee R kullanıcısına yanıt
    İyi pazarlar
    MYP ve LR biz satın alırken ÖTV bir üst dilime sokulmasaydı (Tesla kur artışını bahane edip sık sık zam yapmasaydı) ikinci elde bu kadar değer kaybı olmazdı,
    1,8k ₺>2,9k ₺ anormallik burada

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • KUTTA44 kullanıcısına yanıt

    Öncelikle CLS 300'e verdiğiniz ayardan dolayı tebrik ederim. TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 


    Açıkcası Tesla Türkiye'ye karşı objektif olamıyorum.


    Aldığım dönemde eşlerine dostlarına %50 ile araç satıp 4 ay bekleyenlere %60 ile araç sattılar.


    04 Nisanda RWD için kapora vermiş insanları aylarca beklettiler. O araçlar gelmedi. Bu ay geldi.


    Satmayacağın araba için niye kapora alıyorsun? Bu nasıl bir ahlaksızlık?


    ÖTV'siz satacağın gelişmiş otopilot ve fsd için neden ÖTV'li satış yapıyorsun? Bu nasıl ahlaksızlık?


    Serviste 130 bin TL'ye satacağın jant için millete neden ekstra 300 bin TL ödetiyorsun? Bu nasıl ahlaksızlık.


    Sayarak bitmez.


    Gerçekten büyük ahlaksızlık döndü o dönem.


    Telefon açmadılar. Email cevap vermediler. Teslimde eşlik etmediler.


    Dönüp bir özür dahi dilemediler, bir puan dahi yüklemediler. Ilk yıl eksiklerin olabilir, geriye dönüp affetirirsin.


    Bu adamlar bu ahlaka sahip olduğu sürece her türlü satış fırıldaklıkğını yaparlar. Tüm şeffaflıklarını kaybettiler.





  • EUS E kullanıcısına yanıt
    Tüketici aptal değil. Zamanında 307, samara, favorit satış rekorları kırdı. İyi arabayı gördü mü tutuyor tüketici. Vw’nin artı olarak da yaptıkları var tabi; araçlar iyi, 2. El değerlerini koruması için bu nokta önemli. Vw ayrıca inanılmaz indirim kampanyaları ile üç ay önce araç almış insanları cezalandırmıyor. Servisleri çok iyi. Alan üzülmüyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • EUS E kullanıcısına yanıt

    Gelmekte olan 10000 araçla bu durum da iptal TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Talep çok olduğu için fırsatçılık yapıp sürekli yukarı çektiler. Bir denge korunabilirdi.


    Neyse, bu forumun ana amacı bilgi paylaşımı, bu konu çok konuşuldu ve daha fazla bu konuyla meşgul etmek istemem. Siz de çenenizi yormayın, biz de yormayalım. Olanlar oldu. Bugün i5 baktım ama kesinlikle Tesla'dan vazgeçemedim. Ilginç bir şekilde kağıt üstünde beklentilerimin oldukça fazlasını karşılıyor.


    Bir gün Merter'e gidip eylem yaparsak haber verin TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025  Unutmayın, bu eylemi Norveç'te yaptılar ve Tesla hizaya geldi.


    Bu basiretsiz yöneticilerin yaptığı hatalı hamleleri patronlar göremiyor. Bir eylem yaparsın, üst yöneticilerin kulağına sahada yaşananlar gider ve bu orta katman yöneticiler şutlanır. Hayatın gerçeği bu.





  • Kendi iki hesabından birbirine hak vermek müthiş bir seviye. Ama bizim de anlatamadığımız veya sizin anlamak istemediğiniz Tesla'nın değer kaybı veya aracın fiyatının geçen sene $100k olması değil. Bu ülkede geçen sene neredeyse bu fiyata Tiguan ve 3008 de satılıyordu. Mesele ekonomik tarafı değil. Bunu tüm araç sahipleri tüm modellerde yaşıyor. Türkiye'de 0km $100k Range Rover Sport mu vardı da insanlar $100k verdi Y aldı? Aynı şeyleri yazmaktan bıkmadınız. İnşallah şu ülkeye giriş için €1500 - €3000 arası ülkeye giriş pulu koyarlar da anlarsınız ne demek istediğimizi. Öteden sallamak kolay.

    Sayın Şimşekkk, görün bu vatan aşıklarını lütfennnn.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • redbee R kullanıcısına yanıt

    Trafikten ulaşabilirsek katılırız TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Redbee ve MaxKolsene ile tartışmaya girmeye gerek yok
    Zaman ile kanıtlanmış HW3 ve HW4 konusunda yazdıklarım 100% haklı olduğum konular.

    HW3 hem çözünürlük hem işlem gücü olarak yetersiz, bu nedenle zamanında Enhance Auto Pilot olarak satılan modellerde autoPark ve AutoSummon çok riskli olduğu için aktif olmadı, aktif olsa bile pek çok durumda çalışmayacaktır.

    Bunun bir kaç yöntemi var ,
    1.yapay zeka ile çalışmak için offline data set yüklemek ve/veya yoğun çağrılar ile merkezi olarak destekleme (bunun için 5G modem veya yüksel hızlı bağlantı gerekecek) ancak her iki koşulda da latency nedeniyle araçlar çok ağır hareket edecektir. Büyün buna rağmen IR filtre olmadan özellikle karanlık koşullarda bu servis uygum olamaz /kullanılamaz verecektir

    2. HW4 yada daha yeni bir sisteme Retrofit edilme opsiyonu,
    Bunu daha önce Model S MCU upgrade de gördük ancak tüm kameraları ve Hw modülünü değiştirmek çok masraflı ve emek yoğun olacaktır

    3. HW3 pohpohlamaya devam etmek, Grrek sosyal medya gerek satış temsilcileri biz zaten Hw3’e göre geliştirdik der, ancak özellik aktif olmaz ya da özellik çok iyi koşullarda ara sıra aktif olur ve ağır çalışır kullanıcı gazı alınır

    Unutmayalım ki Tesla 15 Yıldır otonom sürüş reklamı yapıp bu paketi satışa sunmuş olmasına rağmen 2015 Model S bile sahibi olmuş olsanız FSD gerçek hayata geçerse desteklemeyecektir.

    Kısacası EAP fonksiyonlarının bir çoğu bir çok koşulda, yağmur, karanlık vs vs koşullarda çalışmayacaktır.

    Bu da zamanında girilen tartışmalar esnasında kimin daha tutarlı olduğunu gösterir.

    Elektrikli arabalarda özellikle Tesla gibi experimental satış yapan bir firmada en ucuzunu almanız sizi her zaman “2.el değer kaybetme” konusunda daha az etkiler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 23 Haziran 2024; 13:47:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Biz alırken olmayan bir versiyonu yaratarak getirdiler. Biz alırken %10 ÖTV dilimde araç olsa bizler %50 - %60 ÖTV'li versiyonları tercih eder miydik? Bizim derdimiz %60'a geçmeden alabilmekti, kimimiz %50'den aldı, kimimiz lanet olsun dedi jant veya boya farkına rağmen %60'dan aldı. Bugünkü %10 ÖTV devam ettiği sürece LR veya P sahiplerinin araçlarını bu %10 ÖTV'yle alınan araçlardan farklı fiyat değerlemesiyle satmaları imkansız. Bunun ikinci el değer kaybıyla da alakası yok. Tesla aracı satmak istiyor, çift motor olmuş, Performance olmuş umurunda değil. Duracell pilli bile satabilir alıcı olduğu sürece. Geçen seneki koşullarla bugünkü koşulları kıyaslarsak kendimizi mutsuz etmiş oluruz.

    Açıkçası benim şu anda beklentim Tesla'nın ülkede tutulması. Norveç'te yaşayan birisi 2 - 3 seneye kaçar mı diye düşünmüyor olabilir ama burada Tesla TR ekibi de süreci yönetemediği için bir risk olduğu aşikâr. Vergisi kaç olursa olsun şu araç ayda 2000 adet dolaylarında satış yapabilir hale gelebilirse enflasyon farkıyla birlikte zaten sorun kalmayacak. Kısa vadedeki sorun aşılamayacak bir durum değil, yeter ki uzun vadede batmayalım adamların olası gidişiyle.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bazı forum kullanıcıları Lr ve Performansı pahalı alanların faturasını Tesla Türkiye’ye kesiyor.

    Bu doğru bir yaklaşım değildir, Bu TESLA’nın marka yaklaşımıdır.
    Tesla incelendiğinde diğer pek çok araba üreticisinin aksine max Fayda/değer ve yüksek fiyat ile üretimi hedefleyen bir firma.

    Diğer özellikle premium olmayan markalar bunun tersini hedefler.

    Tesla geçmişine bakıldığında önce Model S çıkarttı hedef kitlesi ise Mercedes S Klasse kullanıcılarına araç satmaktı.

    Türkiye’de ilk piyasaya girdiğinde Togg’un satışa çıkmasını bekledi hatta Togg satışa çıkmadığı için (ertelemeler) bazı üretimler başka ülkelere kaydırıldı.

    Togg ile aldığı EV teşvikleri ile (Togg reklamından faydalandı) daha iyi bir araca rekabetçi bir fiyat ile sahip olması sağlandı.

    İlk lansman sonrası dolar bazında artan fiyatlar ile kendine Niş bir pazar belirledi, zaten bu lansman ile sr lansmanı arası satış beklentisi çok düşüktü.

    Kısacası Tesla hiç bir zaman “ucuzcu” bir marka olmayacak.
    CyberTruck hem pahalıya hem de bir çok eksik ile çıkmış olmasına rağmen foundation version diye tamamen sanal nitelikler eklendi.
    Şimdi Cybertruck daha ucuz versiyonları çıkartacak.

    Togg ise tam tersi bir politika izliyor, AWD Togg çıkmadı önce Know-How kazanmak endişesi ile ucuzlamak adına elinden geleni yaptılar.

    Bu Togg cephesinde düzgün test edilmeden çıkan ce yanan araçlar , ucuz bir araç olmasına rağmen kötü bir imaj çizdi halbuki Togg daha fazla bilgi sermayesi ile çıksaydı (politik koşullar seçim vs) çok daha iyi bir marka algısına oturabilirdi.

    İşte Tesla ile Togg temel farkı budur, mühendisliğe yatırım yapıyor Tesla ve bu farkı müşterisinden istiyor, sonra tabana yayılıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 23 Haziran 2024; 14:0:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • M.L.Crassus kullanıcısına yanıt
    TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • M.L.Crassus kullanıcısına yanıt

    Kendi hesabından kendine hak vermek kısmını anlamadım.


    Konu vergi ise Tesla bunu leyhine kullandı görünüyor.

    Geçen sene pahalı Tesla satarak Türk Halkının zengin profilini yakaladı.


    bu sene ise ucuz Tesla satarak tabandaki insanların, Pahalı profilin kullandığı ve o insanlara erişmek isteyenlere fırsat verdi.


    geçen sene ucuz Tesla satsaydı Skywell bilmem ne uyduruk arabalar ile kıyaslanacaktı.


    böylelikle BMW ve Mercedes ile kıyaslanıyor.

    marka yönetimi Tesla için elbette daha iyi.


    bunu defalarca yazmaya çalıştım fakat beni bir şekilde anlamak istemiyor forum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 23 Haziran 2024; 14:13:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkese Selamlar,


    Bence fiyatlara artık takılmamak lazım. Geçen sene Ekim-Kasım dönemi beyaz renk Pf araçları 2.3-2.4 arası verdiklerini unutmayalım. Açıkcası Tesla sitesinde şu an için yazan Lr ve Pf fiyatlarının hiçbiri gerçeği yansıtmıyor. Kaldı ki bugün satılan %10 dilimdeki Sr'de Türkiye için bir fırsat. Fiyatı düşer vs düşünelim ancak düşebileceği seviye Max belli. Bu sebeple asla Lr ve Pf gibi kayıp olmaz. Çünkü vergi oranıda belli. Ayrıca o dönemin getirdiği şartlar talepler ve daha birçok etken çok farklıydı. Lr ve Pf döneminde tek problem Tesla Türkiye'nin aldığı kötü kararlardır. Bununla beraber ikinci el tarafını korumak adına hiçbir şey yapmamalarıdır. Birçok insanı küstürüp sadece bir günle %60 dilimle araç sattıklarını unutmayalım. Ertesi gün gizlice müşterilerin aranıp farklı araçlar teklif edilip envanter indirimi altında satıldığını da unutmamak gerek. Bu sebeple bence herkesin haklı olduğu yerler var. Yani hepinizin düşüncesine saygım sonsuz. Buna servis ağı ve şarj ağı gelişimi dahil. Yani tahminim bu konuştuklarımızı başka hiçbir ülkede bu şekilde konuşmuyorlardır. Ben de bizlere yaklaşımlarının farklı olmasını isterdim. Tek söyleyeceğim şey kendi Lr aracımı geçen sene satmasaydım; hayatta bu fiyatlara satmazdım. Doya doya binerdim. Aslında biraz bu kötü yaşananları hatırlamak yerine tadını çıkarmak gerekiyor. Sadece Tesla değil birçok Premium markada ciddi değer kaybeden araçlar oldu. Bugün yine Tesla harici bir tane bile Premium elektrikli araç almam. Ne kadar sevdiğim araçlar olsada! ix'lerin Eqe'lerin Eqc'lerin vb daha birçok modelin geldiği durum ortada. Neyse herkese keyifli sürüşler. İyi pazarlar, TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 





  • Max_Kolesne kullanıcısına yanıt

    Hahaha. Ben de mi yapsam acaba? Bir yerden yazıp diğer yerden kendimi beğeneyim. Komik olan iki üç hesabı nasıl açıyorlar farklı farklı yerlerden? Ben cidden yorulurdum. TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 

  • 
Sayfa: önceki 15211522152315241525
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.