Şimdi Ara

TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 (1450. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
53.460
Cevap
1.390
Favori
3.546.540
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
103 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 14481449145014511452
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dün Zorlu AVM de Togg sergiledikleri alanda aracı inceledim, söz Tesla’ya geldiğinde MT geçen ay Tesla’nın sadece 28 adet satabildiğini söyledi, RWD’nin belki 10k adet sipariş aldığını belirtince cevap veremedi, açıkça Togg Tesla’yı sıkı takipte

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Geçen ayki 27 adet de olay oldu yani. Adamlar %10 ÖTV ile araç satmayı planlayıp duyurduktan sonra kim %60 ÖTV'lik araç alır. Sanki TOGG'un çift motorlusu üretilince ÖTV düzenlemesi yapmazsalar farklı olacak. Kaldı ki %10 ÖTV araç duyurulmasa LR ve P AWD araç satışları da 27 adette kalmazdı. Belki 500 adet de olmazdı ama 27 hiç olmazdı. 2024 model LR / P satıldı mı onu bile bilmiyoruz. Belki adamlar hiç getirmedi. Şu Std RWDler gelsin bir an evvel de aylık 3000 - 5000 satışı görünce ne diyecekler bakalım. O zaman tabiki bu 3000 - 5000 de kalıcı olmayacak ama ilk tepkileri Nisan ayında 27'ydi, ne oldu mu olacak?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • M.L.Crassus kullanıcısına yanıt
    ÖTV'si yüksek modelleri alacaklar refresh modelini bekliyor, model 3'te olan değişiklikleri gördükten sonra ve aciliyet yoksa mevcut LR ve P model araçları almanın hiçbir mantığı yok.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • LGR9 kullanıcısına yanıt

    Ben de Juniper beklerdim doğruya doğru. Hatta ikinci araç için de Std RWD Juniper gelirse düşünürüm fakat 27 de çok suni bir adet. Bunu devamlı kafamıza kakıyor olmaları çok ilginç. Sanki ithalatçı bu aracın kullanıcıları TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • M.L.Crassus kullanıcısına yanıt
    Öncelikle RWD araçlar gelsin, kullandıkça olumlu olumsuz yanları tartışılsın o zaman gerçek standardı ortaya çıkar, bence Tesla RWD %10 ÖTV ile Togg’un bir çok müşterisini kendine yönlendirdi,

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • aslında 600 km menzilli avrupada satışa sunulan model y gelseydi ben de muhtemelen bu gün alırdım.. neden burda sunmadılar anlamadım

  • irresponsible kullanıcısına yanıt

    İki araç arasında 4000 euro fark var. Muhtemelen bu ötv diliminde sunamazlardı. Sunsalardı da bu kadar kar edemezlerdi.

  • irresponsible kullanıcısına yanıt
    ÖTV %10 dilimini, fiyatta 2.500.000₺ aşardı

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • M.L.Crassus kullanıcısına yanıt
    Sizin bu mantıkla SR %10 da kaldığı sürece LR ve P piyasası ülkede bitmiştir o zaman?

    Tesla SR geçen yıl markanın ülkeye ilk geldiği kadar sükseli girmedi piyasaya. Teslim tarihleri hala ağustos ta. Geçen yıl böyle mi olmuştu?
    Belki bunda tüketicinin aracı yüksek mtv diliminde sanması da etkendir. Ya da elektrikli ye geçiş gerçekten yavaş olacak ülkede. Togg olmasa belki de niş kalacaktı piyasa.
    Geçen yıl hevesle alıp, sonra şarj etmesi zor gelen, seyahat planlayamayan ya da mtv sinden bihaber geçen yıl çift ödeyip, seneye bu 50 yi geçer diyenler yüzünden şu an satılık belki de çoğu. Tamam şu an 2.el piyasası kötü. Ama fiyatlar çok uygun, ona rağmen satılmıyor. Şu an bu fiyatlara AWD kalmaması lazım sarı sitede.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • kanmet kullanıcısına yanıt

    Bunun örneği piyasada çok ,


    kaç adet golf 1.5Tsi satiliyor ve ve kaç adet Golf R satıliyor?


    ya da kaç adet X3 1.6 satiliyor ve x3 3.0 I6 satiliyor?


    buna bir ek, elektrikli araçlarda sürekli güncelleme geliyor, elektronik donanım olsun, süspansiyon, konfor alanında…


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kanmet kullanıcısına yanıt

    İnsanlar markaya hala çok yabancı. Her ne kadar Adıyaman'da GVS plakalı model Y basına yansımış olsa da halkımız henüz mesafeli. Piyasada çoğaldıkça, gözler aşina oldukça Tesla bilinir hale gelecektir. Std RWD versiyon bir nevi marka reklamı yapıyor olacak. Ancak ülkenin genel ekonomik durumu, kredi faizlerinin yüksek oluşu nedeniyle piyasanın yavaşlamasına ek olarak Tesla'nın geçen sene ülkeye giriş yaptığı esnada süreci yönetememesi de etkili oldu. Özellikle LR aracı %50 ÖTV'de tutamamaları, bizim global politikamızı yerel vergileriniz ilgilendirmez bakış açısı bir çuval inciri berbat etti. İnsanlar markaya güvenini kaybetti. İkinci eli oluşturmadan bu ülkede başarılı adetlerle 0km araç satabilmek gerçekten zor. Bilindik yetkili servis yapısı olmaması da insanları ürkütüyor haklı olarak. Olası sorunda 2 ay öncesine kadar tek nokta İstanbul'du. Büyük bir ülkede her aracı İstanbul'a nakledemezsiniz. Aslında genel sorun elektrikli araçlara olan mesafe veya insanların şarj ederek yürütme becerisini gösterememesinden ziyade yukarıda bahsettiğimiz beceriksizlik ve çekinceler. AWD araçların rağbet görmesi için şu dakikadan sonra Std RWD araçların tutulması ve piyasanın oluşması lazım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • O zaman LR ve P için 2 haneli satış rakamlarına anomali diyemeyiz.

    Güncelleme donanımsal demeyelim de yazılımsal iyileştirmelwr diyelim. Okuyanlar, parça değiştiğini düşünmesin.

    Ben henüz aracı almadım ama benim bildiğim en büyük güncelleme donanımsal olarak araçta bulunan matrix farın yazılımının hazır olmaması nedeniyle sonradan gelen güncelleme ile aktif olmasıydı.

    Süspansiyon ya da konfor anlamında olanları ben bilmiyorum.

    Şimdi şunu düşünün, bir marka düşünün ki İstanbul ve Ankara dışında servis istasyonu yok, yine bu 2 şehir dışında aracı gözle görüp, elle dokunup test sürüşü yapamıyorsunuz. Alanların çoğu aracı görmeden sürmeden aldı. Özelikle 4 ceker modeller 250 kwh sarj hızı için şu an SC ihtiyaç duyuyor, bunlar kurulmadı. Amerika ve Avrupa da markanın en büyük kozu bu SC lar. İzmir e Adana ya Diyarbakır Erzurum a da kur servis. Buralarda showroom aç ya da 1 hafta 10 gün deneyimlemelerini sağla. Gezdir araçkadı ya gezidr. Dokunsun binsin sürsün insanlar, deneyimlesin anlatsın tecrübe etsin. Ben beyaz istemiyordum geçen yıl aracı canlı görünce eşim de ben de beyaz olsun dedim. İçini beyaz istiyordum baktım sadece koltuk döşemesi ile çıtalar beyaz. Koltuklar mavileşmiş. Çıta rengi de hoşuma gitmedi, direksiyon kapı ya da konsolda açık renk detaylar olmayınca içi de siyah olsun dedim.
    Tesla Shop açılmamış, SC lar kurulmamış. Araç teslimi Avrupa da en kötü 2-4 hafta. (Yunanistan) Biz de 2-3 ay! Katar BAE ile aynıyız. Kapora 250 euro bide 1500! Şimdi bu şartlarda bu satışlar yine başarı. Ben de verdim sipariş geçen yıl da verip iptal etmiştim. Ama ülke organizasyonu berbat yani bu da bir gerçek.

    Genel müdür ayrılmıştı. Sahi kim atandı yerine?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • kanmet kullanıcısına yanıt

    Bugünlerin gelişini biz geçen seneden gördük aslında. O dönem özellikle döviz bozdurup alım yapan arkadaşlara büyük zarar verdiler. Ben 2008 aracımızı satıp, TL üzerinden borçlanarak farkı kapatan ve alım sürecini tamamlayan bir Tesla Y sahibi olarak ikinci eli konusunda fazla takılmıyorum. 1 seneyi neredeyse geride bırakmak üzereyiz, 1 - 2 sene kadar daha kullanır satarım düşüncesindeyim. Satamazsam da 500+hp nin keyfini sürer ( bir daha böyle kuvvetli bir araç almam ülke şartları nedeniyle imkansız ) hurdaya çıkarana kadar kullanırım, dert değil o kadar.

    Tesla'nın ülkemizde neden sorun yaşadığının bir delilidir benim geçen sene yaşadığım şu dialog ;


    TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025


    TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025

    TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • M.L.Crassus kullanıcısına yanıt

    Selamlar,


    Ben Sr'ler piyasaya girdikten sonra Lr ve Pf araçlarının piyasasının en kısa sürede oturacağını düşünüyorum. Çünkü şu anda yapılan panik satışları ve bu fiyatları kabul etmek mümkün değil. Kaldı ki aradaki fark şu an çok az. Bu fiyat farkları ilerleyen zamanda açılacaktır. Her şeye rağmen bu piyasada 2.1-2.3 arası satılan Lr ve Pf benim gözümde fırsat. Hatta geçtiğimiz haftalarda bunun altında satışlar bile oldu. Bir de sadece Tesla taraflı bakmamak lazım. Togg kredi kampanyası, Sr'nin gelişi, içerideki diğer markaların kampanyaları ve mevduat faizleri vs derken ortalık iyice karıştı. İkinci el tarafı sıkışmış vaziyette. Bir yandan piyasa kilit olduğu için Tesla siparişi veren insanlarda ellerindeki araçları çıkarmaya çalışıyor. Bu yaz dönemi çok sakin geçecek gibi. Sene sonuna doğru bir hareket olabilir. Tek bildiğim elektrikli tarafı için hem Togg hem de Tesla her şeyden önemli. Onların varlığı elektrikli piyasasını ayakta tutuyor. TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 





  • M.L.Crassus kullanıcısına yanıt
    Güzel anlatmışsınız. Tesla geçen yıl hiç acımadı. Dolar arttıkça zam yaptı. Ona rağmen yine de aldı insanlar. Sadeliğini sevmeyen, tipini sevmeyen de çok var. Model 3 tesla yı kurtarmıştı. Berlin de üretildiğinde belki Tesla Türkiye yi de kurtarır.

    Gerçekten beceriksiz bir yönetim var ya da planları başka. Yoksa tüm Avrupa da satılmaya başlanan LR RWD aracı burada da satar, SR RWD ile LR AWD arasındakigeniş fiyat aralığına bir model koyarlardı.

    Geçen yıl burnu havadaydı firma. Müşteri memnuniyeti için bu esnekliği sağlaması gerekirdi. Fiyat içten yanmalı satan firmaların ev lerine göre ucuz gelince insanlar Tesla bize kıyak yapıyor gibi düşündü ama zaten olması gereken parayı istemişti. Ve hakkını dolar her arttığında zamla korumasını da bildi :)

    2. El fiyatları yüksek mtv ye rağmen gerçekten çok cazip. Bu SR gelişiyle de alakalı mı bilmiyorum, 2. eli takip etmiyordum ama benim de aklım karışıyor. Piyasası seneye oturur, bu fiyatlar da olmaz kullanıcılar satın aldıkça aracı. Seneye SR aynı akıbeti yaşayabilir. Ev ikame edemeyenler elden çıkarmaya başlarsa piyasası düşer bir süre :))

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • kanmet kullanıcısına yanıt

    Elbette parçalar da değişiyor.


    2022 modeller ile 2023 Model yılına ait araçlar arasında Süspansiyon iyileştirme farkları var.

    2022 ilk yarısı ile 2022 ikinci yarısı arasında Matrix Farlar geldi.

    2023 modeller ile 2024 modeller arasında HW3 -Hw4 farkı var.

    2022 ile 2023 arasında 12V mimariden 16V li-ion akü mimarisine geçildi.


    Tesla 2023 yılında verilen siparişlere 2024 yılına tarih verip, 2024 yılında gelen araçları 2023 MY olarak sattı.


    Katar ve BAE’ye Cin ve Berlin fabrikasından araçlar gelir. Model Y yanında yeni Model 3’de çok populer.

    Taksilerin büyük bir bölümü Tesla Model Y ve 3 ‘ten oluşuyor.

    Türkiye ancak bu sıralamada epey geride kalıyor.


    Tesla’ya göre 2023 Model Y eski bir araç, Tesla Şuan sattığı değil fabrika da ürettiği arabayı güncel olarak tanımlıyor




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 28 Mayıs 2024; 18:58:24 >
  • Biz ne diyoruz, olana bakın. Yine yanan bir TOGG haberi. Araç kaza yaptıktan sonra çekici üzerinde nakledilirken alev almış. Çekici aracı güvenli bir şekilde indirmeyi başarmış.


    TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025



    TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M.L.Crassus -- 28 Mayıs 2024; 19:18:8 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tamam hocam, elbette. Ben satın alınmış araçlara gelen güncellemelerden bahsediyoruz sandım.

    Mesela süspansiyon, ilk gelen ekipte Almanya dan gelen Türkler vardı. App ten bana aracını göstermişti. Ve Türkiye’de kesinlikle LR önermişlerdi. Ben de hem konfor hem de f/p olarak LR sipariş etmiştim. Ama Akasya da her 2 aracı da arka arkaya test edince P nin hiç de kötü olmadığını görmüş ve burada yazmıştım. O yüzden herkesin kendi deneyimlemesi çok önemli.

    Model yılında artık ülkeye giriş tarihi mi yoksa fabrikadan üretim çıkış tarihi mi esas alınıyor bilmiyorum ama bunun Tesla nın elinde olduğunu sanmıyorum. Eskiden temmuzdan sonra model yılı atıyordu o sistemin kalktığı çok iyi oldu.

    Yukarıda pek çok serzenişte bulundum. Ama bunların hepsi markanın daha da ileri gitmesi için şahsımca olması gerekenler. Siparişi verdim ve heyecanla aracı bekliyorum. İşletme maliyetleri yakın olsa, saçma vergiler olmasa kesinlikle LR tercih ederdim. Vergiyi dert etmeyenler de AWD keyfini yaşasın derim.

    Herkese kazasız keyifli sürüşler..

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • M.L.Crassus kullanıcısına yanıt

    Ne yazık ki TOGG alanlar, euroNcap testleri henüz yapılmadığı için ciddi bir risk ile sürüyorlar.


    seneye 2025’de Almanya satış hedefi var. Ancak 2025 model araçların güvenliğimden bahsedebiliriz.


    umarim ford ve Fiat’ta uygulanan Import/export kategorilendirmesi üretim hattinda kullanılmaz


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 14481449145014511452
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.