< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi altugbank -- 10 Nisan 2024; 0:10:2 > < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 (1189. sayfa)



-
-
Silecek suyunuz bitince ekleyeceksiniz.
periyodik bakım yok beleşşşş 🤣
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
İyi olmuş, ekstra ciddi rakam verilerek alınanlar kadar neredeyse tatminkar yani.
birde araçtan inişte 1-2 dakika sonra kapanıyor farlar refakatçi 😊
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Fiyat çok değişken iyice inceleyip beğenilme puanlarına bakarsınız benim kutuların kapakları plastik bagaj halısı ile uygun kumaş olanlarda var iyi geceler
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
-
Telefondan durdurup yeniden başlatınca düzeldi ilginç şekilde.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Ya voltajda bir dengesizlik olmuştur. Yada mobile connectorunuz duvarda sabit fişe takılıysa tersi yönde takın.sürekli sabit takılı olması yüzünden ağırlıktan kaynaklı prizden biraz çıkma yapıyor o da temassızlığa yol açıyor. Tekrar ederse dediğimi yapın düzelecektir.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Dans ediyor adeta, çok keyifli olmuş.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Arkadaşlar; ikinci el ilanlarda motor beygir bilgilerinde kafa karıştırıcı bir durum var; hepsi 2023 Model Y ama motor güçleri 372, 437 ve 514 BG diye belirtmişler sarı sayfada;ilanı verenler bilmiyor mu gerçek gücünü, kwh ile mi karıştırıyorlar acaba gerçekte iki modeli var bildiğim LR ve Performans ; başka modelleri var mı? İkinci el fiyatlar çok değişken ; donanım seviyesi yada motor gücü farklılıkları varmı başka? Ya da Tesla Türkiye dışında getirilenler mi bu farklılıklara neden oluyor acaba; neredeyse 1 milyon fark var iki aynı model arasında; neye dikkat etmek lazım ikinci el alırken?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drnurtopu -- 10 Nisan 2024; 2:36:33 > -
Motor güçleri kW cinsinden belirtildiği için karışıklık olabiliyor. Benim aracım LR ve ruhsatta 378 kW olarak görünüyor. 1 kW = 1,341 hp hesabından yaklaşık 507 HP sonucuna ulaşabiliriz. Performance olan araç sahipleri daha doğru bilgiyi verirler ama sanırım onlar da 393 kW ve yaklaşık olarak 527 HP. Ancak tork olarak arada epeyce bir fark mevcut iki versiyon arasında. Şahsen LR'nin gündelik kullanımını fazlasıyla yeterli buluyorum. Yine de keyfe keder Acc.Boost paketi geldiğinde satın almayı planlıyorum. Araçlarda donanımsal fark bulunmamasına karşılık Gelişmiş Otopilot veya Full Self Driving gibi yazılım özellikleri ilk alım anında mevcutsa bir miktar fark yaratabilir. İcinin beyaz olması, rengin beyaz harici olması, çeki demiri olması, LR'de jantın 20 inc olması da fiyatta fark yaratabilir. Bu farkları Tesla sitesindeki konfigüratörden araç oluşturarak tespit edebilirsiniz. FSD şu anda çalışmıyor ve hem Gelişmiş Otopilot hem de FSD sonradan alınabiliyor. Dolayısıyla baştan bu özellikler için ödeme yapmayacağınız seçeneklere yönelebilir veya sitesindeki fiyatlardan hareketle fark ederini tespit edebilirsiniz. Sitedeki rakamlarda ÖTV farkı mevcutken uygulama üzerindeki güncel fiyatları da aşağıya ekliyorum. Aracı tercih ederken de öncelikle LR veya P olarak karar verip ona göre temiz ve hesaplı seçeneklere yönelmek mantıklı olacaktır. Bugün yeni araç alacak olsam tekrardan LR tercih ederdim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M.L.Crassus -- 10 Nisan 2024; 3:16:59 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Selamlar teslayı bilmeyen kişiler çoğunlukta olduğu için ikinci el piyasası hakettiği değeri bulamadı henüz , misal kırmızı renge adam alırken 150k fazla para ödemiş bilmeyen bundaki mantık ne diyip beyaz renk ile kırmızıyı aynı kefeye koyuyor , birisi 200k verip full oto pilot yazılımı almış(fsd) diğeri ücretsiz otopilot yüklü , öteki araç 2500 lerdeyken sırası gelmiş almış diğeri 1 ay sonra sırası gelmiş olduğundan aynı araca 3m ödemiş almış , başka biri yılbaşı zamanı envarterden uygun kampanya yakalayıp dahada ucuza almış , başka biride sıkışmış çeki yazılmasın diye satmak istemiş piyasayı bozmuş derken yani serbest piyasa henüz oturmadı bu farklar ordan çıkıyor . Zaten genel anlamda da ikinci el piyasası zayıf gidiyor faizler bukadar yüksekken insanlar parasını mal mülke bağlamak istemiyor biraz daha beklemek cazip geliyor. Benim fikrim bu yönde
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ne yazık ki Tesla’larin ikinci eli Dünya’da epey düşük.
Hatta almayan kişilerin bir çok nedeni ilk 3 senede 50% civarı değer kaybetmesi. 3 sene önce 50.000 dolara alınmış bir araç 25.000dolara zar zor alıcı buluyor. Genellikle daha yenisi tercih ediliyor ki Tesla’nin amacı da olabildiğince fazla araç satmak
ve ek donanımlara pek para verilemiyor dediğiniz gibi.
FSD’de ise durum farklı, sattığınız arabadaki FSD’i yeni Tesla’ya taşıyabiliyorsunuz. Ama mesela Enhanced Auto Pilot için bu geçerli mi, değil mi araştırmak lazım.
bunun bir süresi var, bildiğim kadarıyla 1 ay içinde yapmanız gerekiyor, yani sistem FSD veya EAP taşımak için size süre limiti veriyor. Bir sonraki aracınızın Tesla olması gerekli.
bu nedenle yeni alıcılar genellikle bunları görmezden geliyor.
https://diminishedvaluecarolina.com/wp-content/uploads/2024/03/Study-Shows-Tesla-Cars-Depreciate-70-Times-Faster-Than-Chevy.pdf
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 10 Nisan 2024; 7:30:23 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Tamamdır çok teşekkür ederim🙏
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
İkinci elde 2400-2500’e satılan performansların hemen hepsi ilk teslimat grubunda ötv baremi ve kur düşükken alanlar. Bizim gibi 100 doların üstünde alan ağustos/eylül teslimat grubu çok büyük maddi sıkıntı olmadıkça o fiyatlara vermez diye düşünüyorum. Şahsen ben vermem :)
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Selamlar,
Çok dediğiniz gibi değil anladigim kadariyla.
Sıfır alanlar ile ikinci el alanlarin motivasyonu farkli.
E-garaj'a sormustum, bendeki bordoyu, onlardaki ikinci el satılık emsallerine gore kactan verebilecegimizi.
Satar fiyatı üç aşağı beş yukarı hepsinde aynı demişlerdi.
Fsd falan zaten işe yaramadığı için para etmiyor anladığım kadariyla.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oskywalker -- 10 Nisan 2024; 9:7:58 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Düşünüyordum neden olur diye çözmüşsünüz :)
Bende 8 aydır ev prizinden 13A sıkıntısız şarj ediyor.
-
Her yeni aldığım aracı 4-5 sene 120-150 bin km binmeden satmadım. Şu anki ikinci el piyasası bana fikir vermiyor o yüzden. Sıfır ayarında araçlar ikinci el diye satılıyor. Esas piyasayı 3 sene sonra görücez. Gerçekten ölü fiyatlara mı düşecek yoksa gene para edecek mi. Biraz kötümserim bu konuda.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Geçen aylarda hazır envanterden sıfır araçlar çok uygundu. Webten bakarsınız.
https://www.tesla.com/tr_TR/inventory/new/my?arrangeby=plh&zip=34010&range=50
Ben LR kullanıyorum 15.000 km oldu ve oldukça keyifli. Şimdiden hayırlı olsun.
-
Yazlıkta vs mobile connector ile şarj ediyorsanız aracınız şarj edildiğinde aynı anda evdeki diğer aletler fırın, su ısıtıcı, elektrikli ocak vs. çalıştığında fazla yük oluşturuyor bundan dolayı 13 amper çekilen güç mevcut duruma göre amperi 10 veya düşük bir değere düşürüyor
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mista Brown -- 10 Nisan 2024; 9:53:12 > -
Bayram nedeni ile kampanyalı şarj istasyonlarını nerden takip edebiliyoruz ? SMS ile gelenler var ancak bilmediklerimizi de var.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fuhayerr -- 10 Nisan 2024; 11:39:47 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X